מה דעתכן/ם על העניין הבא...

I s t a r

New member
אבל התירוץ "זה ילדים.."

כל כך נפוץ. זה מוזר שבחו" ל למשל- ילדים צועקים הרבה פחות במקומות ציבוריים. אם כן, ההורים משתיקים אותם כמה מהר וחזק שאפשר. נדיר מאוד לראות כאלה הפגנות של בכי היסרטי או צרחות ללא שום התייחסות מההורה. לעפמים מדובר בהתנהגויות מזעזעות -יריקות על אנשים ,קללות, בעיטות, וכו'..והתירוץ הנודע" הוא רק ילד"... כאילו ..סליחה??? ומתי את מתכוונת לחנך אותו בדיוק? כשיהיה מבוגר??? זה כבר יהיה מאוחר מידי! בקיצור, נורא קל להשתמש בתירוץ הזה.
 

inbal76

New member
זה נכון

למעשה אני חושבת שילדים זה לא העניין המרכזי, העניין הוא החוסר התרבותיות בארץ, וזה פשוט משליך גם על הילדים. ה"תרבות" בארץ כל כך צעקנית ואלימה וגסה ואנוכית ובכיינית, שאי אפשר לצפות מאנשים שמתנהגים ככה בעצמם שיחנכו את ילדיהם להתנהגות אחרת
 

habubnik

New member
בדיוק העניין!

ילדים ברוב המקרים, משקפים את ההורים שלהם (או לפחות אחד מההורים). הדוגמא הטובה ביותר היא ללכת לבית מלון באילת בשלהי הקיץ ולראות מה הולך שם. ביום חמישי נכנסתי לבריכה, בדרכי לחדר הכושר, ניגש אלי ילד (אני משערת בן 9-10) ושאל אותי אם אני יכולה לפרוט לו שקל ל-2 חצאים. היה לי רק חצי אחד, אז נתתי לו...שיהיה. הוא לקח אותו והלך. בלי תודה בלי כלום. לא שממש אכפת לי, אבל זה רק מראה על החינוך. אותי בתור ילדה לימדו כמעט להשתחוות לאנשים במקרים כאלה. (כמובן שאני מגזימה, אבל הכוונה מובנת).
 
את חושבת שזה "מקרה קשה"?

פעם היינו בפארק כזה עם מתקנים וכד'. והיה שם ילד שאמא שלו היתה שם וישבה בצד ולא ממש התעניינה בו. והוא עבר בין כל האנשים שם וביקש כסף כדי לעלות על המתקנים.
 

habubnik

New member
זה ממש

לא מקרה קשה. סתם דוגמא קטנה. וואי, הלב שלי היה נקרע על ילד כזה. דברים כאלה ממש מכאיבים לי. מזכיר לי יותר מדי את הילדות שלי... אני ובן זוגי היינו פעם בקאמפינג בחורשת טל. וממש לידנו היה אוהל משפחתי, ולזוג שם היו כמה ילדים, כשאחד מהם פעוט (נראה לי בן 3-4) ממש מתוק. כנראה לוקה בפיגור קצת. והאמא הייתה כל כך חסרת סבלנות אליו, היא ממש תפסה אותו ועיקמה לו את היד כדי שהוא יזוז לאן שהיא רוצה. הוא לא הפסיק לבכות, אז היא התחילה לצרוח עליו. בחיים שלי לא הרבצתי למישהו, אבל באותו ערב רציתי לשבור לה את הראש. דוגמאות כאלה מראות לי שיש אנשים שלא צריכים להביא ילדים!
 

inbal76

New member
בסטנדרטים ישראלים זה עוד ילד מנומס!

אני וידידתי (בחורה בת 30) לפני כמה ימים "הותקפנו" בקניון ע"י זאטוט כבן 4-5. בהתחלה הוא תפס לי את שובל החולצה והתחיל ללכת אחרי. כשניסינו ל"נער" אותו מאיתנו (בעדינות עד כמה שיכולנו) הוא התחיל לבעוט שוב ושוב בחברתי. מה יכולנו לעשות? להרביץ לו? סריקות מסביב לא הסגירו את הורי הילד, שמן הסתם ישבו ואכלו באחד השולחנות בסביבה וכנראה לא הזיז להם שהילד האלים שלהם מתקיף עוברים ושבים. מה תגידי על זה?
 

inbal76

New member
לא הבנתי את הערתך

הוא לא נטפל דווקא אלינו, אלא לעוברי אורח שונים שעברו בדרכו, ואנחנו ביניהם. לגבי "ריח" - אנא שמרי הערות כאלה למקום אחר.
 
באמת

חסר לך טיפה חוש הומור. כנראה שבאמת אמנע לעתיד מלהגיב לדברייך כי בכל פעם שזה קורה פורצת מהומה.
 

habubnik

New member
הכי גרוע

שבמקרים כאלה. ההורים אחרי זה מאשימים אותך... כבר קרה לי שילדים הפגינו אלימות פיזית או מילולית כלפי חברים או כלפי. אף פעם לא נגענו בהם כמובן, אבל הסברנו בתקיפות שכדאי שהם יפסיקו, ואז פתאום הגיעו ההורים והתחילו לתקוף *אותנו*, והילד עומד שם כולו מאושר... לא יודעת מה גרוע יותר - החינוך הקלוקל שגורם לילד להתנהג כמו שהוא, או ההתעלמות של ההורים מהמצב, ופטירתו ב"הוא שובב"...
 

inbal76

New member
אה, כמובן!

הילד שלהם הוא מלאך ואסור לכעוס עליו! אם הוא רוצה להרביץ לך אז זאת זכותו ומי את בחוצפתך שתגידי לו "לא"? ישראלים... *אנחה כבדה*
 

I s t a r

New member
אה, זה לא עובד עליי

לכן אני נחשבת תמיד לרעה- אבל זה בסדר לי. דבר אחד ברור, הילד הזה לא יחזור על מעשיוו וילמד גבולות וכיבוד מרחב של אחר- חבל רק שהוא צריך ללמוד את זה מאיזה זרה ברחוב ולא מאמא שלו או משפחתו.
 

karnity

New member
גם עליי לא...../images/Emo123.gif

חברה שלי לא שוכחת לי את זה ולא תשכח אף פעם.... באחד מהשיטוטים שלנו בסופר-פארם איזה ילד נתקע בי (בכוונה) עם העגלות הקטנות האלה, שמיועדות לילדים... אז אמרתי לו משהו כמו "למה שלא תיכנס בי באמת?"(בקול תקיף) ... אז הוא רץ לאמא שלו במעבר ליד ושמעתי אותו אומר לה.."היא אמרה לי משהו..(בקול בכייני)... אז היא אמרה לו: "יש אנשים רעים שלא אוהבים ילדים..." עד היום אני נקרעת מצחוק כשאני חושבת על זה... והחברה שלי... בכל פעם שהיא רוצה לצחוק עלי היא אומרת.."היא אמרה לי משהו.."
 

QueenOfMagic

New member
חחח זה מזכיר לי גם משהו

היתה איזו אמא שהחליטה לקשקש עם החברה שלה ונתנה לבנה הקטן להתרוצץ וכמובן להרביץ להולך ושב. היה איזה סבא כזה שעבר וחטף ממנו בעיטה ואמרתי לו :"הי ילד זה לא יפה להתנהג לאדם מבוגר ממך בצורה כזו". והמבוגר שהיה לו מקל כזה של סבא אמר לו שאם הוא לא יתן לו לעבור הוא יחטוף את המקל הזה בתחת...הילד עזב אותו ועבר אליי...כשהוא מנסה בכוונה לדרוך עליי...אז עשיתי את הדבר הבוגר הבא...דרכתי עליו בחזרה וכשהוא רץ לאמא כולו בוכה הילד הקטן והמגזימן הזה אמר לי אמא שלו - "היא הרביצה לי"... אז אמרתי לה...היי הוא התחיל קודם!!!!
 
בתור אמא אני לא מבינה מאיפה

יש להורים חוצפה ללמד את הילדים שלהם שאלימות היא חלק מהחיים. גם אלימות כנגד חיות, למשל. טוב, במחשבה שנייה-זה מה שקורה כשהם רובצים כל היום מול הטלווזיה עם שקית במבה ביד
 
למעלה