מה דעתכן/ם על העניין הבא...

karnity

New member
מה דעתכן/ם על העניין הבא...

אתמול הייתי בקניות...בעודי עומדת בקופה ומעמיסה מוצרים לשקיות, בקופה הסמוכה עושים את אותו הדבר זוג הורים צעיר... והתינוק שלהם (אין לי מושג מה גילו... הערכה גסה: כבן שנה...) צורח עד לב השמיים... לא חלילה בוכה אלא סתם צועק מהגיגיי ליבו... (נשמע כמו סירנה...) אותי זה מרתיח נורא.... אני לא מתעצבנת על הילד... אבל על ההורים שלו... איזה אדישות! אפילו לא ניסו "להנמיך את הווליום"... או לתת לו את תשומת הלב אותה וודאי ביקש... יגידו כל בעלי הילדים שאין מה לעשות...ככה זה ילדים...כך הם מבטאים את עצמם... ואם אני רוצה לבטא את עצמי בצרחות היסטריות בסופר - האם זה לגיטימי??? נאמר כאן באחת ההודעות לגבי הסבתא או השכנה שלה .."בית שקט ושומם והיא בודדה.."... מדוע שקט נתפס בשלילה כזו???
 

I s t a r

New member
מוכר ומעצבן ../images/Emo5.gif../images/Emo5.gif../images/Emo57.gif../images/Emo122.gif

 

QueenOfMagic

New member
אם יש משהו שאני שונאת זה זה..!!

וילדים אפשר להשתיק מבלי לתת להם את הצומת לב הזו שגורמת להם להבין שהצרחות יתנו לו משהו. במקרים כאלו פשוט לא לוקחים את הילד לסופר שמים אותו אצל הסבתא או בייביסיטר והולכים לקניות. יש אנשים שיש להם ילדים שאינם מתחשבים בציבור. כמו ילד בגיל שנתיים שלוש שלוקחים אותו למסעדה עזבו זה שהוא צורח כשלא נותנים לו את מה שהוא רוצה. הוא גם לוקח את הכוס מיץ ושפוך אותה על השולחן ואחרי זה בוכה כשרוצים לתת לו מעט. ואז זה לא ניגמר, לאחרונה אני נתקלת המון באנשים שפשוט לא יודעים לחנך ילדים. אמי חינכה אותנו אחרת לא היינו כמו הילדים האילו שרואים עכשיו. כאלה אני מוכנה (כמוני וכמו אחיותיי) 10 ילדים הכל עיניין של חינוך... ואני נורא אוהבת שקט וממש סובלת מצרחות ילדים ...אני נגד הצרחות וההתפרעות הזו שבדרך כלל מסתיימת בבכי כי מישהו "חטף"... וכמו שמישהי אמרה יש כאלה שיש להם ילדים אך ביתם רק ובודד בדיוק כמו כאלה שבחרו מתוך בחירה עצמית. זה נורא אנוכי לעשות ילדים כדי שיהיה מי שינגב לך את התחת כשתהיה זקן..
 

karnity

New member
בעיה של חינוך...

הבעייה היא לא רק חינוך של ההורים את ילדיהם ... אלא איך לחנך את ההורים, שיתחשבו בזולת? כמו שאני רואה את זה... מבחינתם זה לגיטימי...ולא נראה להם כאילו הם לא מתחשבים... מה אז? האם את יכולה לגשת להורים האלה ולבקש מהם שהילד יסתום ת'פה?! הרי את בסכנת כאפה...
 

SaraGubits

New member
פעם נסעתי באוטובוס נסיעה של שעה

ברקע היה שם ילד תינוק שצרח ובכה בצרחות מחרישות אזניים ומרימות גג. מה זה התעצבנתי, ואז ראיתי שזה הורים חרשים שלא שומעים כלום. אבל לעזאזאל מה הם עוורים, הם לא שמים לב שהילד צורח?
ואז קיבלתי את זה על הראש: התינוקת שלי היו לה זמני בכי וצרחות מרימות גג שעשיתי כל דבר שבעולם שתפסיק לבכות, הסתובבתי במעגלים, והחזקתי אותה וטפחתי לה על הגב במשך שעה... ניסיתי להניק אותה במשך שעתיים, ניסיתי לקחת אותה בעגלה בחוץ.. ושום דבר לא עזר. השכן הזקן שלנו טלפן למשטרה ולאגודת הגנת הילד שאנו מתעללים בילדה... נכון, יש הורים שלא מתחשבים ונותנים לילד שלהם לבכות, אבל יש ילדים שפשוט בוכים ושום דבר שום דבר לא עוזר 8-(
 
אני רואה את זה ככה

הלוואי שכל אדם באשר הוא ובכל גיל היה בוכה כאוות נפשו היכן שלא יהיה ומתי שזה לא יהיה. זה רק אנחנו המבוגרים(רובינו)חסומים ריגשית. שכחנו איך לבכות ושכחנו איך להכיל בכי של מישהו אחר. אחר כך מתפלאים למה תשעים אחוז מהחברה המערבית צריכה פסיכולוג/סדנת טנטרא/וכ'ו. ילדים חפים מכל הצדקנות הזו. כשילד מרגיש שבא לו "לשחרר" הוא משחרר. תינוק לא יודע לדבר ככה שאמצעי התקשורת שלו הוא לעיתים קרובות בכי. נכון שתפקיד ההורה הוא לנסות להבין למה התינוק בוכה(משעמם לו בעגלת הקניות, רעב/צמא, הוא רוצה לגעת במשהו ולא מגיע)אבל מצד שני גם "לחסום" בכי זה לא טוב. אחר כך זה יוצא בדרכים אחרות. מנסיוני בטיפולים ראיתי שבדרך כלל אנשים שהוריהם לא ידעו להכיל את הבכי שלהם כשהיו קטנים, מתקשים להכיל בכי/לבכות בעצמם כשהם הופכים למבוגרים. אל תשליכו את זה מיד על עצמכן, כמובן. שלא יצא שאני מתנשאת או משהו.
 
רק כדי להבהיר את מה שכתבתי

הלוואי שהיינו חיים בחברה אוטופית שבה לכל אדם מותר לבכות או לצעוק או לרקוד מתי שבא לו ואיפה שבא לו מבלי להחשב משוגע. אז גם הבכי של הילדים לא היה כל כך בולט וצורם כמו עכשיו.
 

QueenOfMagic

New member
יש משהו מעצבן במה שכתבת...

אה כן...ילדים של חברה אוטופית ויש כאלה שהם מבודדים את עצמם מהחברה "שלנו". הם ילדים בדרך כלל פסיכים ויגדלו להיות יותר פסיכים. אני חושבת שהכוונה של המנהלת של הפורום היתה להביא דוגמא לילד בעל התפרצות זעם שהיא בילתי נשלטת ע"י ההורים. התפרצויות זעם חייבים וצריכים לעצור באותו היום שבו הם מתחילים. אין לתת להם מקום לביטוי!! אותם הילדים רואים שכשהם בוכים או צורחים, כי לא קיבלו מה שהם רצו, הם מקבלים על המקום את הדבר שבו חשקו וכמו שהתפרצות הזעם באה ככה היא הולכת כשנותנים לילד את מה שהוא רוצה. וכשמלמדים ילד דבר כזה בגיל 16 הוא מפלצת!!! ואני עדיין חושבת שיש ללמד ילדים נימוס והתנהגות בחברה. כמובן שילד עד גיל שנה לא ממש מודע להתנהגות שלו מכיוון שאינו יכול לבטא את מה שהוא רוצה וצרכיו מאוד בסיסיים כמו :קקי,צמא, עייף,רעב... אבל כשילד כן יכול אפילו בפנטומימה או במילים שהוא המציא להתבטא אבל הוא מתפרע יש צורך להרגיעו ומיד. כי הוא אכן "מפגע" והוא אכן מפריע לאחרים אחרי הכל הוא לא לבד וגם הוריו. אני מאמינה שהרבה הורים שומעים תלונות על כמה שהילדים שלהם אוצר חייהם מפריע למנוחת העולם והרוגע הנפשי של הציבור וזה מרגיז אותם... אז אותנו מרגיז שהילד הוא ככה...
 
אני חושבת

לתחושתי היה כדאי להשאיר דיונים בגישות שונות לחינוך לפורום מתאים יותר כמו "חינוך לגיל הרך". שם יש הרבה אינפורמציה רלוונטית לגבי התקפי זעם וכד'.
 

QueenOfMagic

New member
הממ יש צדק

אבל אנחנו לא ממש מגדלות פה ילדים. ותאמיני לי שאחותי שיש לה ילד כזה עם פתיל קצר לא ממש תקשיב לי. וכמובן ובטח ובטח שלא אישה עם ילדים שהיא זרה לי. אז ככה שזה לא משנה. מבטיחה שאם אלך אני אקרא מספיק ספרים על התקפי זעם והתנהגויות אלימות של ילדים מפונקים שאנשים אחרים מגדלים...פחחחחח
 

habubnik

New member
לא מסכימה

אני לא רואה רע בדיונים מעין אלו. החינוך והחברה של ימינו הם חלקים מרכזיים בהחלטה האם להביא ילדים או לא. אני יודעת שאחד המחשבות שתמיד היו לי זה שאני לא רוצה לחשוף את הילד שלי למה שהולך היום בבתי הספר ואפילו בגנים. אני לא אעמוד בזה. אני רואה יותר מדי דוגמאות של בני דודים קטנים שלי שחוזרים מהגן עם כל מיני "ברכות" נפלאות להורים שלהם. אחותי הקטנה חושבת שהחיים נראים כמו סרט אחד ארוך של המורדים... זה מפריע לי. וזה חשוב לדבר על זה.
 
או קיי אבל

אתן עצמכן אמרתן שהפורום הזה הוא לא בנושא ילדים כן/לא או "רשיון להורות". הפורום הזה ,כך הבנתי, הוא נשים שבחרו לא להביא ילדים לעולם. ככה שאני אישית מרגישה לא בנוח להכנס לדיונים לא רלוונטים כמו גישות בחינוך ילדים או למה לילדים יש התקפי זעם. וזה מה שעלה בהודעה למעלה. זה לא קשור לחברה בכללותה אלא לגישות בחינוך.
 
למי שאין ילדים אין לו זכות לשפוט

הורים. אלא אם כן מדובר בהתעללות בילד או משהו קיצוני. איך אפשר לשפוט ילד או הורה או מצב בלי שיהיה לך איזשהו נסיון? קל לתת עצות ולקטרג ולהכפיש (באופן כללי, ךא מדברת על מקרה זה), אבל ניראה אתכן במצב של ההורים.
 

QueenOfMagic

New member
אוי נו באמת עשי טובה!!

היום מחנכים את הילדים בצורה קלוקלת...חלק משיקולי זה להביא את הילד לעולם מלא בילדים שהם פשוט בואי נהיה עדינים לא משהו!! ולא באשמתם כמובן...אלא באשמת הוריהם הנפלאים!! אנחנו לא שופטות אותם, רק את התנהגותם. שומדבר לא מצדיק התנהגות פרועה!!! אפילו אם קשה בבית ועייפים ואלף ואחד סיבות..אם אמא שלי עשתה את זה טוב אז גם אני יכולה... אפילו אני יכולה לתת לך הוכחה..אחותי לא היתה מסוגלת להשכיב את הבנות שלה לישון כי הן היו מתפרעות וצורחות ובוכות ומה לא. אני יכלתי לגרום להם ללכת לישון...ואת יודעת מה זה לא היה קשה...
 

QueenOfMagic

New member
ולא בגלל שאני דודה שלהן

אלא בגלל שעשיתי לפי מה שאמא שלי ייעצה לי. אז הייתי לא תוקפנית אבל ישירה והן ידעו שיש לי גבולות מאוד מאוד ברורים..שלא כמו האמא שלהן שלא היתה מסוגלת לבצע את העבודה כמו שצריך כי לפי דעתה יש לתת להן לעשות מה שהן רוצות. ויש מלא הורים כאלה...במיוחד במשפחה שלי. ואת יודעת מה...לא רק במשפחה שלי אנחנו לא מיוחדים...זה הטרנד עכשיו...בדור הבא יגדלו את הילדים עם גבולות ותראי איזה שקט ואיזה יופי זה...הכל הכל הכל עיניין של חינוך..
 
את יודעת מה?

את נשמעת כמו מישהי עם פוטנציאל להיות אחלה אמא. סת-----ם קצת חוש הומור.לא מתכוונת להציק לך. אגב, אפשר להיות אלטרנטיבי בגידול הילדים ועדיין להציב גבולות ברורים.
 

QueenOfMagic

New member
ברור..

אני אמא טובה לחתולותיי הן יעידו על כך.. אבל אני פשוט לא מעוניינת בהם...אהמ...לא..ותני לחשוב שניה...עדיין לא. אולי פעם..אם יבואו אליי מטעם המדינה ויציעו לי הרבה כסף....חחחחחחח
 

karnity

New member
קראו שוב מה כתבתי...

הילד לא בכה! הילד "סתם דיבר" בטונים שלא מביישים אזעקת אמת!!! ואין לי טענות כלפי הילד...ואני מבינה שלעיתים לא ניתן לשלוט בזה... אבל למה אני צריכה לסבול אתזה? הילד שלך צורח? קחי אותו החוצה/הצידה.. לא משנה לאן... כדי להרחיק את ה"מפגע" מהציבור...
 
מאותה סיבה

שאני צריכה לסבול באוטובוס אנשים מסריחים. או נשים שמדברות בקול רם. או אנשים שמעשנים במקום שבו אסור לעשן. או גברים שמעירים לי הערות מגעילות ברחוב.כל אילו יכולים להוציא אותי מדעתי. אבל אנחנו לא בתוך בועה. זאת אומרת, כן. אם אנחנו יוצרים לעצמינו אחת כזאת דמיונית.
 

karnity

New member
יש הבדל....

באוטובוס ... את יכולה לפתוח חלון, לעבור מקום, לרדת בתחנה הבאה... והאדם שמסריח - מה בדיוק הוא יכול כבר לעשות? את לא יכולה לבקש ממנו להפסיק להסריח או איכשהו לשלוט בזה... למי שמדבר בקול רם - ניתן להעיר...אולי תקבלי צעקות חזרה ואולי לא... לגבי עישון - ניתן לבקש והבקשה היא לגיטימית (חוק מדינה...)... כך גם יש לך אפשרות לענות לכל מטריד או להתעלם ממנו ... אבל מה יקרה אם אגש להורה ואבקש ממנו להשתיק את הילד??? מלחמת עולם ועלבון מצד ההורה על איך אני בכלל מעזה לבקש שהאוצר שלהם יסתום?!!!? בסופו של דבר ...אני מדברת על זה שבכל מה שקשור לילדים והוריהם... אין לי לגיטימציה לרצות/לבקש לא להיות בחברתם... כי איכשהו מצופה ממני להתחשב / להבין ולסבול את זה בשתיקה..
 
למעלה