לגבי התפישה
של דברים בטבע - אני עוד לא סגור על מה ששטיינר מכנה ראיית נסתר עתיקה לבין מה שהוא השתמש בו בתור אימגינציות, השראה ואינטואיציה.. עוד לא ברור לי איפה תקשורים למינהם עומדים ביחס לזה.. בכל אופן, הדרך שלו להתבוננות בטבע הייתה התבוננות ביחד עם איזושהי אימגינציה (= תמונה פנימית, הרגשה פנימית) מכוונת כדי להכנס לעומק הדברים.. הדוגמא הכי טובה שאני יכול לחשוב עליה היא להסתכל על עץ, נאמר, תו"כ שאנחנו מנסים מחזיקים דימוי של ישות שמבטאת דרך העץ מחווה מסויימת - בצורה של העלים, בכיוון הצמיחה, במחזוריות, בדפוסים (חמישיות, שישיות וכל אלה..).. ואז כשאנחנו נותנים להתבוננות הזו מספיק זמן, אנחנו מרגישים משהו מתעורר בנו ואם אנחנו מספיק מפותחים אנחנו יכולים להתוודע לסוג של ישות שעומדת מאחורי העץ (או ליתר דיוק - כל העצים מאותו סוג).. לגבי החלוקה שלו - יש כמה חלוקות וזה יוצא קצת מבולגן.. הוא מחלק את הישות האנושית לגוף, נפש ורוח. בנוסף הוא גם מחלק אותה לגוף פיסי, גוף אתרי, גוף אסטרלי ו"אני" (= נשמה?). הגוף הפיסי מחולק לשלושה - הגוף הפיסי, גוף החיים וגוף התחושה, הנפש מחולקת לנפש התחושה, נפש השכל ונפש העצמות והרוח מחולקת לרוח העצמות, רוח החיים ואדם הרוח.. יש איזושהי התאמה בין כל החלוקות האלה ומה שיותר מבלבל הוא שהאני בעצם מיצר את חלקי הנפש והגוף ומשנה אותם במהלך החיים.. טוב, עכשיו אני רואה שאני מדבר הרבה בלי שום עומק, וזה קצת חוטא למה שאני דוגל בו.. אז אני יכול להפנות אותך לכאן :
http://www.daniel-zehavi.co.il/b_guf_nefesh_ruah.asp משום מה אני לא מוצא את הגירסה החינמית של זה באנגלית.. אני אבדוק את זה כשאני אהיה בבית. ניצן