אבי בן 1231
Well-known member
האם "חג" שמחת תורה בשנים הבאות צריך להיות יום חג שבו רוקדים בחוצות הערים ובבתי הכנסת עם התורה או
חייב להיות יום אבל לאומי???!!!
חייב להיות יום אבל לאומי???!!!
שאלה קשה שעוד קצת מוקדם לדון בה. אני בספק אם העולם שחוגג בדרך כלל בשמחת תורה, ישנה את כל מהות החג כדי להתאבל. מצד שני יום אבל כמובן וכנראה צריך להיות. מן הסתם ההצעה שתעלה או אחת מהן תהיה לקיים יום אבל יום למחרת האירוע, אולי ביום השלושים שיש לו חשיבות מיוחדת בדיני אבלות ביהדות. עם זאת הריקודים בשנה הבאה מן הסתם לא יהיה קלים גם לחוגגים וכך יהיה למצער בשנים הראשונות.האם "חג" שמחת תורה בשנים הבאות צריך להיות יום חג שבו רוקדים בחוצות הערים ובבתי הכנסת עם התורה או
חייב להיות יום אבל לאומי???!!!
ב6.30 עדיין לא היה ברור מה קרה, אנחנו חשבנו שיראל תקפה, והם מחזירים לנו.יש לי שכנים דתיים. ברור ששמעו את האזעקות בשבת בשעה 06:30.
אכלנו ארוחת בוקר במרפסת, ואני שומעת אותם שרים הללויה, ואחרי זה "ושמחת בחגיך".
ממש צרם לי את האוזן.
ואז הרינגטון מתלבט אם לחגוג את שמחת תורה או לא, או לדחות יום אבל ליום ה-30.
לפי הידוע לי אזכרה שנופל בשבת מקדמים או דוחים ביום.האם "חג" שמחת תורה בשנים הבאות צריך להיות יום חג שבו רוקדים בחוצות הערים ובבתי הכנסת עם התורה או
חייב להיות יום אבל לאומי???!!!
כשנדע להיכן נעלם מפתח הימ"ח וכשנבין שאיש לא הצליח למצוא דיסק שיחתוך את המנעול, נמשיך ונדון גם בשאלתך זו.האם "חג" שמחת תורה בשנים הבאות צריך להיות יום חג שבו רוקדים בחוצות הערים ובבתי הכנסת עם התורה או
חייב להיות יום אבל לאומי???!!!
יום אבל לאומיהאם "חג" שמחת תורה בשנים הבאות צריך להיות יום חג שבו רוקדים בחוצות הערים ובבתי הכנסת עם התורה או
חייב להיות יום אבל לאומי???!!!
ב6.30 עדיין לא היה ברור מה קרה, אנחנו חשבנו שיראל תקפה, והם מחזירים לנו.יש לי שכנים דתיים. ברור ששמעו את האזעקות בשבת בשעה 06:30.
אכלנו ארוחת בוקר במרפסת, ואני שומעת אותם שרים הללויה, ואחרי זה "ושמחת בחגיך".
ממש צרם לי את האוזן.
ואז הרינגטון מתלבט אם לחגוג את שמחת תורה או לא, או לדחות יום אבל ליום ה-30.
מן הסתם באותו יום לא כולם ובוודאי לא משפחות שומרות שבת וחג, ידעו מה קורה. בכל קהילות ישראל ברגע שנודע הדבר, הופסקו החגיגות (משלל סיבות) וריקודי החג. לגבי שנה הבאה, אכן התלבטות. אני מניח שהרבנות הראשית תקבע את עמדתה בהמשך השנה וכך ינהג רוב הציבור.יש לי שכנים דתיים. ברור ששמעו את האזעקות בשבת בשעה 06:30.
אכלנו ארוחת בוקר במרפסת, ואני שומעת אותם שרים הללויה, ואחרי זה "ושמחת בחגיך".
ממש צרם לי את האוזן.
ואז הרינגטון מתלבט אם לחגוג את שמחת תורה או לא, או לדחות יום אבל ליום ה-30.
אני מדברת על שעה בין 10 ל-11, לא זוכרת בדיוק.ב6.30 עדיין לא היה ברור מה קרה, אנחנו חשבנו שיראל תקפה, והם מחזירים לנו.
אבל אזעקות רצופות מהשעה 06:30 אמרורות להדליק אור אדום, גם אם לא יודעים בדיוק מה קרה.מן הסתם באותו יום לא כולם ובוודאי לא משפחות שומרות שבת וחג, ידעו מה קורה. בכל קהילות ישראל ברגע שנודע הדבר, הופסקו החגיגות (משלל סיבות) וריקודי החג. לגבי שנה הבאה, אכן התלבטות. אני מניח שהרבנות הראשית תקבע את עמדתה בהמשך השנה וכך ינהג רוב הציבור.
לא הבנתי למה את מצפה בדיוק. ראשית לא בכל הארץ נשמעו אזעקות. שנית גם אם נשמעו, אז? זה מלמד על מה שקורה? הרי רוב האזעקות מסתיימות בלא כלום. אז להפסיק את מסורת החג רק בגלל אזעקות שמלמדות בדיוק על אפס ושום דבר? היכן ההגיון בזה?אבל אזעקות רצופות מהשעה 06:30 אמרורות להדליק אור אדום, גם אם לא יודעים בדיוק מה קרה.
(שזה לגמרי הזוי לדעתי, כי ברור שקורה משהו, אז להתעלם בגלל חג/שבת?)
ללא ספק שאני אנהג לפי ההנחיות של הרבנות הראשית.מן הסתם באותו יום לא כולם ובוודאי לא משפחות שומרות שבת וחג, ידעו מה קורה. בכל קהילות ישראל ברגע שנודע הדבר, הופסקו החגיגות (משלל סיבות) וריקודי החג. לגבי שנה הבאה, אכן התלבטות. אני מניח שהרבנות הראשית תקבע את עמדתה בהמשך השנה וכך ינהג רוב הציבור.
אין לי מושג אם הרוב היו חילונים. אבל את מי זה מעניין בכלל? למה שזה יהווה שיקול בדרך כלשהי? כאילו, אם לא רוצים סתם להפיץ שנאה ופילוג אני מתכוון.ללא ספק שאני אנהג לפי ההנחיות של הרבנות הראשית.
אני כמעט בטוח שאותה רבנות תחליט לחגוג את החג השמח!
בסך הכל רוב אלה שנטבחו ממילא היא רק חילוניים.
ללא ספק שאני אנהג לפי ההנחיות של הרבנות הראשית.
אני כמעט בטוח שאותה רבנות תחליט לחגוג את החג השמח!
בסך הכל רוב אלה שנטבחו ממילא היא רק חילוניים.
ללא ספק שאני אנהג לפי ההנחיות של הרבנות הראשית.
אני כמעט בטוח שאותה רבנות תחליט לחגוג את החג השמח!
בסך הכל רוב אלה שנטבחו ממילא היא רק חילוניים.
כבר בימים הראשונים קראנו אפילו פה בפורום שאלה שנרצחו במסיבה הם בסך הכל צעירים מסוממים. במקום אחר קראתי על הנרצחים בקיבוצים- השמאלנים. זה קרה כשהדם היה טרי ורותוח, אפילו אז היו קיצונים שהפיצו ארס.התחלנו בפילוג? חילונים דתיים, מדוע לא יהודים?
עבור כל ישראלי ויהודי הוא יהיה כזה. אבל זה לא אומר שלא יחגגו בו במקביל את מה שיש ונכון לחגוג בו.לגבי שמחת תורה- אישית עבורי זה יהיה יום נוראי תמיד
התחלנווווווווווווווווווווו ......................... מתי לא היה פילוג, או מתי היתה אחדותהתחלנו בפילוג? חילונים דתיים, מדוע לא יהודים?
יהודים זה משהו שאינו אחיד, עוד לא קלטת זאת?!התחלנו בפילוג? חילונים דתיים, מדוע לא יהודים?
בהודו יש 1866 מפלגות, אני חושב שזה "קצת" יותר מבישראל.התחלנווווווווווווווווווווו ......................... מתי לא היה פילוג, או מתי היתה אחדות
או ............. אולי את צודקת, 34 מפלגות במדינה "ענקית" כמו ישראל
עם כמעט 10.000.000 תושבים זה סימן מובהק לאחדות!!!
יהודים זה משהו שאינו אחיד, עוד לא קלטת זאת?!
הבאתי לך דוגמה קודם, 34 מפלגות במדינה שלנו מראה על סופר פילוג,
אין עוד מדינה בעולם עם כ"כ הרבה מפלגות.
אם כך אני חייב לשנות את הכיתוב.בהודו יש 1866 מפלגות, אני חושב שזה "קצת" יותר מבישראל.
אני מדברת על אזעקות ברציפות מתמשכת, אצלנו בשכונה. כלומר - אותם שכנים דתיים שמעו אותן בדיוק כמונו.לא הבנתי למה את מצפה בדיוק. ראשית לא בכל הארץ נשמעו אזעקות. שנית גם אם נשמעו, אז? זה מלמד על מה שקורה? הרי רוב האזעקות מסתיימות בלא כלום. אז להפסיק את מסורת החג רק בגלל אזעקות שמלמדות בדיוק על אפס ושום דבר? היכן ההגי
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.