מה עושים נגד מישהו שמנסה לכשף אותי?

kagome10

New member
נעים להכיר :)

אומנם על החיים הם לפני, אבל כבר נתקלתי במצב שבו מאוד רציתי לקלל מישהו, ואפילו כמעט עשיתי זאת, והאלים עדים, הייתה לי מספיק שנאה וכעס ותרעומת בשביל זה. אבל התאפקתי. במקום זאת ביקשתי צדק. וזה עניין - צדק, ולא נקמה.
 

kagome10

New member
אכן כן, ואין בכוחי לחזות את העתיד

אולם אני בטוחה שבעולם חייתה לפחות מכשפה אחת שמעולם בחייה לא ניסתה לנקום באמצעות כישוף. אתה מאמין בכך P: ?
 

RainBird

New member
הכל אפשרי. ובכל זאת... תופעת הטלת כישופי הקללה רחבה מאוד.
 

kagome10

New member
גם תופעת ההטרדות המיניות רחבה מאוד

אבל אני לא אגיד שכל גבר הטריד מינית.
 

RainBird

New member
אבל זה קשור מקצוע וזה קשור מגדר. ייתכן שלא כל המכשפות קיללו, אבל גם יש המון אנשים שאינם עוסקים בכישוף בצורה מקצועית או כחלק מפרקטיקה דתית שקיללו. ובכלל, מה היא הקללה- מה ההגדרה המדוייקת שלה בעינייך?
 

kagome10

New member
מקצוע?

לדעתי מכשפה זה לא מקצוע, זה ייעוד. קללה זה כישוף שמטרתו לגרום לאדם יותר סבל ממה שמגיע לו.
 

RainBird

New member
גם מורה. האם את חושבת שמכשפה שמשרתת את הקהילה שלה צריכה להיתמך על ידי אותה קהילה שאותה היא משרתת? יש הרבה מקצועות שהם גם ייעודים- כמו מורה או רופא. אני מדבר על זה כמקצוע בגלל שאני רואה את זה בתור משהו לשאוף ולהשתפר בו וללמוד בו עוד, כל הזמן, מה שמעניק יכולת לתת לקהילה בצורה מדוייקת ומכובדת. ארדן.
 

kagome10

New member
ממש לא כמו מורים בימינו

אני רואה מאגיה כיעוד, לאו דווקא מקצוע. גם אם אחיה לבדי בבבקתה ביער ולא אפגוש בני אדם אשאר מכשפה. בכל מקרה, אני לא רואה טעם להתווכח על סמנטיקה, במקרה הזה.
 

RainBird

New member
בהתחשב במשכורת העלובה והשחיקה לא מצדיקים עבודה בהוראה עבור הוראה לבד. זה פשוט לא משתלם לבוא לזה בלי אמונה בתפקיד ותחושת ייעוד, לא משנה כמה ביטוי היא מוצאת במחזור תלמידים זה או אחר. וכן, תמיד יהיה לך החופש להגדיר את עצמך כרצונך, אבל זה כבר בחזקת "עץ נופל ביער", ויש אלמנט חברתי מאוד חשוב בדרך שבה אדם יוצר אינטאקציה עם אנשים אחרים והגדרתו דרך זה.
 

kagome10

New member
עניין של חינוך

יש אנשים שאין להם עבודה, והם מעדיפים עבודה כזאת משום עבודה. ויש את העובדה שמחנכים נשים מלכתחילה להסתפק בפחות ולהתעסק עם ילדים. זה אולי לא משתלם, אך מהמורים הרבים שפגשתי במערכת החינוך, אני יכולה לספור בודדים שלהיות מורה זה הייעוד שלהם. בשביל רובם זו סתם עבודה. לדעתי ייעוד זה יותר מעבודה. בגלל זה אני מתעקשת על "יעוד". משום שאני כלל לא בטוחה אם אפשר להיות מכשפה בלי לרצות את זה על באמת, ואני יודעת שמורה אפשר להיות.
 

RainBird

New member
אותם אנשים יעשו תואר ראשון ותעודת הוראה מה שלוקח מינימום של ארבע שנים? ואז להיקלט במערכת החינוך ולהתחיל (אז בשכר של 2500 שקלים) והיום בשנים הראשונים לקבל 4000? כן, ברור שיש אנשים שנכנסים לזה ממקום לא נכון, אבל זה לא הרוב, וגם זה ממש לא משתלם. כבר עדיף למכור בשוק, מרוויחים יותר.
 

kagome10

New member
לא מסכימה

מיעוט הלך מייעוד. הרוב הולכים כי זו עבודה נשית, כדי להישאר עם הילדים, כי הסביבה לחצה, כי אין ברירה אחרת, כי הם לא מצליחים להתקבל לשום מקצוע אחר. ארדן, אתה אומר שעדיף למכור בשוק, אבל בעולם בו אני חייה יש המון אנשים בלי עבודה, ויש גם מורים בלי תואר ראשון ובלי תעודת הוראה.
 

RainBird

New member
אז אנחנו חיים בעולמות אחרים וגם זה בסדר ../images/Emo13.gif
 

בליעל

New member
מה שמצדיק בדרך כלל הוא שזאת עבודה בחצי משרה

מה שמאפשר להיות בבית חצי יום עם הילדים. התחזית שלי היא שהרפורמה האחרונה בחינוך תגרום להרבה נשים לעזוב את מקצוע ההוראה או לא להצטרף אליו מלכתחילה, מה שיגרום לפגיעה קשה בחינוך הישראלי.
 

RainBird

New member
חצי משרה? שמונה בבוקר עד שלוש ארבע, חמישה ימים וחצי בשבוע. שלא לדבר על שעות שהייה בבית הספר וכו'.
 

בליעל

New member
אין לי מושג באיזה בתי ספר מורים עובדים ככה

כשאני הייתי ביסודי, לא היו שיעורים אחרי אחת בצהריים, וגם בתיכון היה נדיר שהיו שיעורים אחרי שתיים בצהריים. מאז צמצמו את מספר יחידות הלימוד לבגרות, וזה צריך לקצר בשעות הלימוד.
 

RainBird

New member
ואז ישיבות, השתלמויות, פתרון בעיות עם תלמידים בעייתיים עם היועצת, אם יש תפקידים נוספים, ויש, כמו ריכוז חברתי או ריכוז שכבתי אז ישיבות ארוכות מאוד עם המנהלת, בקיצור- הלימודים אולי נגמרים מוקדם, העבודה, לא.
 

בליעל

New member
סיפורים יפים ומנותקים מהמציאות

יצא לי להכיר די והותר מורות, וכל הדברים שהזכרת הם יוצאים מן הכלל - מורים חוזרים בדרך כלל הביתה בצהרים. לדוגמא, לא כל מורה הוא מרכז שכבה, ולא כל יום יושבים שלוש שעות עם תלמידים בעייתיים אצל היועצת.
 
למעלה