מה עושים נגד מישהו שמנסה לכשף אותי?

kagome10

New member
אני בכיתה י"א למדתי עד ארבע פעם בשבוע

ובכל המגמות המיוחדות למדו עד ארבע לפעמים. וזה בלי כל מה שציין ארדן.
 

kagome10

New member
חצי מהתלמידים במגמות מיוחדות

בבית הספר שלי. בעצם אפילו יותר. הרי כל מי שמרחיב שני מקצועות חמש יחידות עלול ללמוד עד מאוחר, ובבית הספר שלי זו הנורמה, זו הציפייה מכלל התלמידים.
 

בליעל

New member
למדתי ארבעה מקצועות חמש יחידות

ועוד מקצוע לארבע יחידות (+ כל מקצועות החובה), ומעולם לא עזבתי את בית ספר אחרי ארבע, מה שהשאיר לי די והותר זמן גם לעבודת גמר. הכיתה היחידה שאשכרה נשארה בבית הספר אחרי שתיים בצהריים הייתה זאת של מגמת אלקטרוניקה, שלמדו כארבעים יחידות לבגרות.
 

kagome10

New member
אני לא יודעת מתי את למדת, אבל אני היום סיימתי

את הבגרות האחרונה שלי (אזרחות), כך שכנראה שהמידע שלי יותר מעודכן משלך :) אני לא מבינה איך זה יצא לך. מקצוע חמש יחידות זה חמש-שש שעות שבועיות. נניח לשם ההפשטה שארבעה ימים ראשונים את לומדת כל יום מקצוע + מקצועות חובה יוןצא שאת מסיימת בשלוש במקרה הטוב. כך שאני לא מבינה את המתמטיקה שלך, ואני סיימתי חמש יחידות מתמטיקה :)
 

בליעל

New member
למדת חמש יחידות מתימטיקה ?

וואו ! אני למדתי גם חמש פיזיקה, חמש כימיה, וחמש אנגלית. לפי ההסבר שלך, או שמשרד החינוך שינה את ההגדרות למספר השעות לכל יחידת לימוד, או שלא הבנת אותן.
 

kagome10

New member
אני לא יודעת מה עשה משרד החינוך

אני יודעת שלמדתי את מקוצועת החובה, 5 יחידות אנגלית, מתמטיקה, פיזיקה ומחשבים. ורציתי להוסיף עוד חמש יחידות כימיה, ולא נתנו לי כי אין מקום במערכת השעות. אני לא יודעת מה ההגדרות של מערכת החינוך. אני יודעת דה פקטו כמה זמן מקדישים למקצוע ואיך מתנהל בית ספר תיכון.
 

בליעל

New member
ברור שלא נתנו לך

אילו בדיוק השינויים שכתבתי שמשרד החינוך עשה - היום מגבילים את מספר היחידות שתלמיד יכול לגשת אליהן לבגרות. אני יודע איך דברים התנהלו כשאני הייתי בתיכון, וזה מה שכתבתי.
 

kagome10

New member
משרד החינוך מדרדר

בעוד שפעם נתנו לתמידים שרצו ללמוד לעשות זאת, הרי עכשיו משרד החינוך אומר: "רוצה ללמוד יותר ממה שאת חייבת? לא ניתן לך!". הלוואי והיו מחזירים כה מהדברים שהיו פעם. כשעוד למדו בבתי הספר, לא כמו עכשיו.
 

בליעל

New member
מה שבאמת עצוב הוא ההסבר לשינוי

ההסבר שמשרד החינוך נתן אז הוא שאין לו מספיק כוח אדם בשביל לבדוק כמה בחינות שהתלמידים רוצים לגשת אליהן, אז הטילו את המגבלה. [ביחס למצב דאז אני חושב שהניסוח קצת מרושל, כי בחלק מהמקצועות נגשו לבחינה אחת בלי קשר למספר היחידות, בפרט במתימטיקה - תלמידים של שלוש וארבע יחידות למדו חומר שתלמידים של חמש יחידות לא למדו. הבנתי שמאז שינו את השיטה כך שיחידות לימוד נוספות הן תמיד בחינות נוספות, אבל בהחלט יכול להיות שהבנתי לא נכון. עדיין, יכול להיות שבדיקה של מבחן ב 5 יחידות דרש יותר זמן מבדיקה של מבחן ב 3-4 יחידות.]
 

kagome10

New member
נוגע לשיטת הצבירה - זה לא נכון

תלמידי 5,4 ו-3 יחידות מת עושים אותה כמות מבחנים, רק מבחנים שונים. ל3 ול-4 יש מבחן אחד חופף, וכך גם ל-4 ול-5, כך שאם מישהו רוצה לעבור מ- יחידות לחמש, הוא צריך לעשות עוד שני מבחנים. השיטה הזו בעייתי ועכשיו יש עוד שיטה חדשה. ולדעתי ההסבר הזה פשוט מטומטם. אולי הם יגידו שאין להם מספיק כוח אדם כדי למד ולכן הם החליטו להוריד את כל המקצועות המדעיים?
 

בליעל

New member
אמרתי שאני לא בטוח איך זה היום במתימטיקה

בפיזיקה זה היה ככה בזמני - תלמידי חמש יחידות פיזיקה עשו את הבחינה של שלוש יחידות פיזיקה (במובן של טופס שעונים עליו במחברת בחינה), בחינה מעשית בניסוי (בוחן הגיע לבית הספר כדי לראות את התלמידים עושים ניסוי ומסבירים) בשביל היחידה הרביעית, ובחינה נוספת (במובן של טופס נוסף שעונים עליו במחברת הבחינה) על החומר של היחידה החמישית, והתנצלותי אם הניסוי הוא היחידה החמישית והטופס הוא היחידה הרביעית. כנ"ל במקצועות החובה - כולם נבחנו על אותו טופס ליחידות החובה, כמו ספרות, היסטוריה, ותנ"ך, ומי שנבחנו על המקצועות בהיקף גדול יותר עשו עוד בחינה, קרי טופס נוסף עם שאלות נוספות. בכל המקרים הללו הבחינות הנוספות דורשות עוד שעות עבודה (= כסף) בשביל לבדוק את התשובות לשאלות בטפסים הנוספים, או לשלוח בוחן לבית הספר שיבחן את התלמידים על הניסוי בפיזיקה. אני נוטה להאמין שההסבר הזה הוא הסיבה האמיתית להטלת המגבלה, נוכח העובדה שהוא עומד בסתירה למטרות אותן נועדה מערכת החינוך לשרת.
 

kagome10

New member
אני קראתי זאת, פשוט רציתי לדייק :)

ואני מאמינה שההסבר הוא הסיבה האמיתית. אולם זה לא משנה את העובדה שזו בושה למערכת החינוך שלנו
 

fire snake

New member
הגדרת קללה: כפיית רצון זר מעוול

(בשונה מ"דין צדק" - כגון הוצאת לפועל של פסק דין או ציד לצורך אכילה) העולם הזה מרושת ברשת קללות, או לשון אחר רשת קארמה, שהפכה אותו מגן עדן לגיהינום. התחילו לטוות אותה קצרי ראייה שהתעלמו מחוק הקארמה (בטענה שאין דבר כזה... או שזה היה סתם תירוץ?) ...אחר כך - כשהכל נדחף לתת מודע, בהשפעת האמנזיה הכללית - ייחס! הכל נהייה כמו חורבה מכוסה קורי עכביש. רק פרימת הרשת - או פיצוצה - יוכלו להשמיד את הגיהינום.
 

fire snake

New member
קיללתי פעם אחת, ספונטאנית

כשראיתי(כעיני רוחי) מי גנב לי 300 דולר. כשחזרתי הביתה לסקווט שלי (באמסטרדם) מצאתי שהתבקעה חבית של חרה ונזלה על שלוש קומות של מדרגות. אמרתי "טוב, מבטלת." שיעור אחד הספיק לי.
 

גל סופר

New member
פרדוקס

מי שלמד קצת NLP יודע שהדרך ל'מלחמה' בשיטה היא הדרך ההפוכה להתעלמות. עצם ההתעלמות מעניקה לו השפעה רבה יותר, כיוון שפתאום מיוחסת לו חשיבות.
 

kagome10

New member
אני למדתי קצת NLP

ויודעת משהו שונה לחלוטין. והוא שבמקרים כאלו צריך פשוט לא להתייחס לדברים כאלו, והם עוברים מעצמם. למה התעלמות צריכה לגרום לייחוס חשיבות? מי מייחס חשיבות? אני? אבל אני לא הייתי עושה זאת, משום שאני יודעת שאני מוגנת. מצד שני, אני גם לא הייתי נותנת לזר "לשתול לי מחשבות". השואל? אבל זו בחירה שלו, הוא יכול להפסיק לייחס לכך חשיבות.
 

גל סופר

New member
גם אני חטאתי בלמידת NLP

ואפילו מדיי פעם בהצצה לספרים של מילטון אריקסון ושאר בעלי-שם בתחום. על אריקסון מסופר שהיה מכניס לטראנס את המטופל רק בלחיצת יד (rapid indaction). את יודעת למה זה היה עובד? כי המטופל ייחס לאריקסון חשיבות. ברגע שהיא מתעלמת משמע היא מייחסת לו חשיבות. היא לא צריכה להתעלם כדי לברוח מזה.
 

kagome10

New member
???

לדעתי יש פה בעיה סמנטית. להתעלם מבחינתי זה לא לייחס חשיבות. כך שלומר שלהתעלם זה לייחס חשיבות זו מבחינתי סתירה. אנא, הסבר לי איך להתעלם זה לייחס חשיבות???
 
למעלה