מזל"ט על הפורום....

yariv~2

New member
מזל"ט על הפורום....

ושאלה קטנה, בזמן האחרון מתרוצצות שמועות שתנועת שינוי + החרדים ומפלגות הימין הקיצוני, מנסים להחזיר את חוק הבחירה הישירה. עד כמה יש אמת בדבר?
 

אנדרי ז

New member
ממה שאני יודע

מנסים לדחות את יישום החוק בכנסת אחת, כלומר שלא ייושם בבחירות הקרובות, כך שלא ייווצר מצב שחברי הכנסת בוחרים לעצמם שיטת בחירות שנוחה להם בטווח המיידי.
 

yariv~2

New member
כפי שאני מבין מדבריך

מנסים להחזיר את מצב הבחירה הישירה? אם אכן... אז בלי דמגוגיה בבקשה, כל הרצון הוא להוסיף מנדטים, על אף שיכול להיות שבכך תנועת ש"ס תצליח להשאר במעמדה הנוכחי, ובקיצור אם כן.... תנועת שינוי יכולה רק לחלום לעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות... או שלא הבנתי?
 

אנדרי ז

New member
אכן לא הבנת

שינוי לא אומרת שצריך להחזיר לגמרי את הבחירה הישירה, אלא שלא ייתכן שכל ממשלה תיזום חקיקה בנושא על פי מה שנוח לה, כאשר החקיקה החדשה נכנסת לתוקף מייד בבחירות הקרובות. הכוונה היא לדחות את ביטול הבחירה הישירה לכנסת שאחרי הבאה, כלומר שהבחירות הבאות ייערכו עדיין בשני פתקים, ואם הכנסת אכן מאמינה שהשיטה השנייה עדיפה, אזי נחזור לפתק היחיד בבחירות שלאחר מכן, כלומר לא יאוחר מ-2007.
 

yariv~2

New member
אז כן הבנתי.

וזהו התרוץ הטיפשי ביותר ששמעתי במאה האחרונה, יותר גרוע מה"תשובות" של אמנון יצחק מיודענו. מצחיק איך השלטון מעוור את העניים...
 

אנדרי ז

New member
למה טיפשי?

שיטת הבחירות לא יכולה להיות כלי משחק בידי פוליטיקאים שמווסתים אותה בהתאם לאינטרסים צרי האופקים שלהם. של שינוי שלה צריך להתקבל בשיקול דעת ולעיתים נדירות, ולא בשליפה כמקובל במקומותינו.
 

yariv~2

New member
די.

השיטה הוכיחה את עצמה כלא יעלה במובהק! אז בשביל ששיטת הבחירות לא תהפוך לכלי משחק נישאר עפ שיטת בחירות דפוקה שמובילה אותנו לעתיד לא ברור. יופי טופי. מילא תודו באמת, שינוי רוצים יותר מנדטים ותו לאו.
 

אנדרי ז

New member
איך שינוי אמורה להשפיע לדעתך?

הדבר היחיד שמשחק במדינה הזאת הוא מספר המנדטים. זאת מטרה לגיטימית והיא צריכה להיות המטרה הכי חשובה של שינוי. קודם נוכל להיות לשון מאזניים כנגד הסחיטה החרדית (כן, נפעיל סחיטה הפוכה, לא הגיע הזמן?) ואח"כ , מי יודע, עוד נחליף את הגדולות...
 

yariv~2

New member
נו באמת.

איך ראש ממשלה יכול לעבוד כשיש מפלגות גדולות יותר? זה מה שאתם רוצים? שהממשלה הבאה תיפול עוד לפני שקמה? והכל לשם מנדט אומלל? והמטרה הזאת עד כדי כך לגטימית שמותר למענה לעשות עסק עם החרדים ולהציל את ש"ס? שינוי תחליף את הגדולות? קודם כל צריך דעה פוליטית בעלת אורנטציה ימנית ממשית ורק לאחר מכן אפשר לחשוב על כך.
 

אנדרי ז

New member
עכשיו לגמרי גלשת

שינוי היא מפלגת מרכז. היא לא ימין ולא שמאל. אם היא הייתה ימנית אני ועוד רבים כמוני היינו עוברים מן הסתם למרצ. וההיפך לו הייתה שמאלנית. מה שכן, יש מקום לדעתי ששינוי תגדיר את עצמה כימין כלכלי. ממשלה שנכנעת בלי סוף לחרדים יכולה מצידי ליפול. איזה מציאה גדולה יצאה לנו מהממשלה הזאת?
 

yariv~2

New member
אתה אמרת

שתקוותך היא שמפלגת שינוי תעקוף את הגדולות ואני אמרתי את הדרך שלדעתי תוביל לשם, אבל זה לא רלוונטי כרגע. למה לדעתך הממשלה נפלה? אולי בגלל איזה חוק אומלל? והיו שני דרכים לממשלה, אול להיכנע לתכתיבי החרדים ולהפסיד כ-200 מליון ש"ח, או ליפול ולהפסיד כשני מיליארד ש"ח, מה עדיף?
 

אנדרי ז

New member
חישוב קצת מוזר

קודם כל אני לא לגמרי מבין לאיזו ממשלה אתה מתכוון, אז אולי תבהיר את עצמך. ולגבי הממשלה הנוכחית, היא העדיפה להיכנע לכל הסחטנים (לא רק חרדים דרך אגב) ולנפח את התקציב בעוד איזה 2 מיליארד שקל, במקום ללכת לבחירות, כביכול בשביל לחסוך את זה מהמשק, למרות שבחירות היו עולות רק חצי מיליארד שקל. ואת המחיר כבר נשלם כולנו, חוץ אולי מהפרזיטים הידועים.
 

yariv~2

New member
טעות שלי...

התכוונתי: למה לדעתך הממשלה נכנעה לחרדים? בקשר לחישוב שלך... הפכת את היוצרות כהוגן. העניין הפוך בדיוק. בכל אופן, במצב הבטחוני הקיים אסור לקיים בחירות לדעת כל בר דעה, כך שהשיקול התקציבי הוא פחות חשוב. לפחות בחודשים הקרובים
 

אנדרי ז

New member
המצב הבטחוני הוא לא תירוץ

ואם עד הבחירות הבאות המצב יהיה עוד יותר גרוע? אז לא נקיים בכלל בחירות? אם ממשלה קיימת לא תורמת לשיפור המצב, מכל הבחינות, אז אולי כדאי ללכת לבחירות ולהחליף אותה. אני בטוח שהמצב היום הרבה יותר טוב מאשר בזמן מלחמת העצמאות, ואז דווקא נערכו בחירות. אני בטוח ששמעתי שבחירות יעלו חצי מיליארד שקל. ואנחנו יודעים גם האלו סכומים צמצמו את הקיצוץ המתוכנן בתקציב. חכה חודש-חודשיים וגם תתחיל לשמוע על המיסים החדשים בעקבות הפארסה הזאת. ועל מי הם יחולו? נכון, עלינו החתומים שירות קבע כפראיירים בע"ם.
 

yariv~2

New member
מכאן והלאה

הוויכוח הוא על דעה אישית שלי\שלך. לדעתי אין מצב ללכת לבחירות כרגע, ולדעתך כן. צריך לחכות כרגע ולתת פור לממשלה במשך החודשים הקרובים, אם המצב אכן לא ישתפר אני מסכים איתך שבחירות הן האופציה הטובה ביותר.
 

אנדרי ז

New member
גם לדעתי יש למדינה נזק בבחירות היום

אך הנזק שנגרם לה עקב התקציב הרשלני שאושר גדול הרבה יותר.
 

caravaggio

New member
שינוי תעלה בכל מצב

שינוי תגדל בכל מקרה, גם בשיטה של פתק אחד. הסקרים עכשיו מדברים על 9-10 מנדטים בשיטה החדשה-ישנה. אדיר בנימיני מזכירות צעירי שינוי
 

אנדרי ז

New member
לא משנה

גם אם היא תגדל, צריך לשאוף שתגדל כמה שיותר. כך נוכל להשיג את המטרה הראשונית של הפיכה ללשון מאזניים ובהמשך אפילו לחתור לתפיסת השלטון.
 

caravaggio

New member
מסכים איתך

אני בהחלט מסכים איתך, זו המטרה שאנחנו רואים בפנינו אדיר
 

גבי38

New member
האם אין חשש מירידה?

יהיה מאוד מעניין לראות מה יקרה בבחירות , אבל האם באמת צפויה עליה? שמעתי גם הערכות ששינוי תרד ( ויש כאלה שאפילו חושבים שתיעלם) כיון שהעם מוטרד כרגע מהמצב הבטחוני , ופחות מוטרד מנושא הכפיה הדתית . קשה לדעת מה יקרה בבחירות עצמן , והאם שינוי יצליחו שוב להעלות את נושא המפלגות החרדיות , אבל אני הייתי מציע לא להיות שאננים ובטוחים בעליה בבחירות הבאות.
 
למעלה