מזל"ט על הפורום....

אנדרי ז

New member
אני דווקא רואה את זה הפוך

עד כמה שזה עלול להישמע לא טוב, אנשים נוטים להצביע בעד מפלגות רדיקליות (ובואו נודה, שינוי היא אכן כזאת, כי היא שואפת לשינוי קיצוני יחסית של המצב במדינה) דווקא כשהמצב לא טוב, ובמיוחד בתחום הכלכלי. כשלרוב הבוחרים יהיה טוב הם ישכחו את המיליארדים שהמפלגות החרדיות גונבות מכיסינו.
 
תלוי יחסית למה

ההערכות לגבי ההיעלמות של שינוי אינן נכונות לדעתי, ומהוות משאלות לב של כמה "דורשי שלומינו". התחושה בקרב האנשים שאני משוחח איתם היא ששינוי הוכיחה את עצמה כמפלגה הכי אמינה שלא מכרה את העקרונות שלה תמורת נזיד עדשים. כל הדרכים מובילות אלינו: במפלגת העבודה אין מנהיגות, מדובר במפלגה על סף התרסקות. הליכוד מעדיף באופן קבוע לשתף פעולה באופן הדוק עם ש"ס, וחילונים רבים בעלי דיעות מרכז-ימינה כבר מזמן הבינו שהליכוד יעדיף את ש"ס אלא אם תוצב בפניו אלטרנטיבה רצינית. שינוי גדולה תאפשר אלטרנטיבה כזאת. אני לא חושב שאנחנו כל כך "רדיקליים". השאלה היא יחסית שלה. בהשוואה למפלגות מגבילות שלנו בדמוקרטיות המערביות המסרים של שינוי הם לא רדיקליים בכלל. אולי בגלל המעמד החזק במדינה של היהדות האורתודוכסית המסרים שלנו ניתפסים ככאלה. אדיר
 

אנדרי ז

New member
יפה אמרת

אנחנו רדיקליים יחסית למדינת ישראל ה"נאורה". זה לא משנה איך אנחנו יחסית לעולם, כי לאזרחי העולם אין זכות הצבעה בישראל. טוב מאוד שאתה מאמין בגידול כוחה של שינוי. אני מקווה שכך אכן יהיה. מה שרק אומר שעכשיו זה ה-זמן להכות בברזל החם.
 
אל תגזים

הסקרים האחרונים של הערוץ 2 ושל ידיעות אחרונות העניקו לשינוי עלייה בכ 40 אחוז בבחירות הבאות שזה 9-10 מנדטים. (בשיטת הצבעה בפתק אחד!!) והנתונים מדברים בעד עצמם. והעובדה היא שגם כאשר ראש ממשלה נבחר על ידי פתק אחד לא נעלמת תופעת העריקות מהמפלגות והסטחנות הפוליטית. מה גם שההצבעה בפתק אחד כופה על הבוחר להצביע למועמד של המפלגה הגדולה לראשות הממשלה בלי לשקף את דעתו בנושאים חברתיים ואזרחיים.
 

yariv~2

New member
בחלום.

ותזכור שכתבתי זאת, כמעט מאה אחוז מהעם תומך בהשארת החוק על כנו, ואתם תחטפו חזק את תשנו אותו. הנסיון הזה כבר נחשב לקנוניה, וכבר מוריד הרבה מהערך של שינוי. בקיצור, שוב בגלל תאוות שלטון רגעית יהרס חלום של הרבה אנשים שחשבו שמצאו סוף סוף מפלגה שלא נכנעת למנעמי השלטון.
 
אין לנו תאוות שלטון

אנחנו לא מחפשים כיסאות בממשלה וגיובים לחברים. אנחנו גם לא יוסי שריד שאומר רייד מי ליפס ואחר נכנס לממשלה. שינוי בנתה לעצמה מוניטין של מפלגה אמינה.
 

yariv~2

New member
אכן כן.

וכרגע היא הורסת את כל המוניטין והאמינות שלה. לא חבל?
 

אנדרי ז

New member
יש אולי קצת נזק אבל זה הכל

בלי הרבה מנדטים כל המוניטין והאמינות לא יהיו שווים כלום והמפלגה הזאת תלך בדרכן של מפלגות מרכז אחרות ז"ל. תראה את הנכים. איזו השפעה יש להם בלי כוח פוליטי?
 

yariv~2

New member
הבעיה היא ששינוי _כן_

תפסיד מנדטים אם תלך עם החרדים ותציל את ש"ס! המצביעים קולטים את זה כהצלת ש"ס, ולא כרצון לשמירה על קצב ומטרת שינוי החוקים בממשלה... לעומת זאת כרגע שינוי תעלה בשני מנדטים לפחות, ש"ס תרד ל10, והליכוד יעלה ל 30 ומשהו... ובא נגיד שאם יחזירו את המצב הקודם שינוי תגיע ל10 מנדטים, שווה את זה? שווה את זה שש"ס תישאר עם 15 מנדטים? שווה???
 

אנדרי ז

New member
אני רואה את זה קצת שונה

לדעתי שינוי מפסידה יותר מש"ס מהחזרת השיטה הקודמת, מאחר ומצביעי שינוי מתפלגים בין שמאל וימין, בעוד שרוב רובם של מצביעי ש"ס הם ימנים וש"ס גם נתפסת כמפלגה ימנית, כך שרובם יוכלו להמשיך להצביע לה מהבחינה הזאת. אני לא חושב שרוב המצביעים יראו דבר פסול בשיצוף פעולה חד-פעמי ומכורח הנסיבות עם ש"ס, כל עוד נצליח לשכנע אותם שזה נעשה מסיבות לא מושחתות, לפחות מצידה של שינוי.
 

yariv~2

New member
"המצב הקודם"

כוונתך לזמן ההצבעה בשני פתקים? כי אני דיברתי על זמן ההצבעה בשני הפתקים. בקיצור אם אתה מסכים להציל את ש"ס לטובת שני מנדטים נוספים זוהי א, טעות נוראה. ב, פשוט ראיית המצב במשקפיים צרות במיוחד.
 

אנדרי ז

New member
כנראה שלא ממש קראת את מה שכתבתי

כתבתי שלדעתי שינוי מרוויחה יותר מש"ס מבחינת מספר מנדטים מהצבעה בשני פתקים. אי-לכך ההפרש בין שינוי לש"ס עשוי לגדול לטובת שינוי. וזה לבטח לא יציל את ש"ס, כי הרי אף אחד לא מתאר לעצמו שהיא תקבל פחות מ-10 מנדטים בכל מקרה.
 

yariv~2

New member
קראתי גם קראתי...

וזה יעזור לש"ס להישאר בתחום ה 15... וזו בהחלט הצלה. ושינוי מרוויחה לא יותר משני מנדטים בכל מקרה כך שלא שווה להחזיר חוק שבנתיים רק גורם להרס, בשביל שני מנדטים.
 

אנדרי ז

New member
כנראה שניאלץ להסכים שלא להסכים../images/Emo4.gif

ובהזדמנות חגיגית זו נזכיר לכולכם שעוד 5 דקות טומי מופיע בערוץ 10.
 

tenen

New member
לא יזיק לשתף פעולה עם ש"ס....

כמו שאני מסתכל על זה לש"ס ולשינוי יש גם דברים משותפים שהיה טוב אם היו משתפים בהם פעולה, אני אפילו חושב שאם שינוי תמשיך לגדול זה הכרחי שהיא תשתף פעולה עם ש"ס בעתיד, למשל בנושא הגיוס, אני משוכנע שש"ס תסכים לסגת מהעמדה של לא מוכנים בכלל כלום ושינוי תסכים למשהו חוץ מהכל כמו כולם, למשל חובת התנדבות למשך שלוש שנים או משהו דומה, הסכם כזה יכול להתקיים רק בין שינוי לש"ס ולא בין אף אחד אחר מכיוון ששינוי וש"ס מייצגים את שני הצדדים הדתי והחילוני בצורה הכי מייצגת שאפשר, זה לא כמו הסכם ימנים עם דתיים או שמאליים עם דתיים, זה יהיה הסכם של ציבור חילוני עם ציבור דתי, ורק ככה יכבדו אותו, בשביל הסכמים כגון זה שתי המפלגות צריכות לגדול, נכון שיש שונה בין המפלגות האלה ונכון שקשה להאמין שהן יעבדו ביחד אבל לדעתי במה שאפשר צריך לעבוד ביחד כי העיקר היא שהעבודה שלך נעשית ולא עם מי עשית אותה או איך...
 

אנדרי ז

New member
אני מניח שהשעה המאוחרת השפיעה עליך

איך אתה רוצה לשתף פעולה עם מפלגה של גנבים, שעמלה בלי הרף על הפיכתנו למדינת הלכה ושמסיתה נגד הציבור החילוני? קודם שיהיו בני אדם, ורק אח"כ נוכל להסכים אפילו לירוק לכיוון שלהם.
 

גבי38

New member
פשרה בין חופשיים לאורתודוקסים....

היא בדרך כלל שהחופשיים מוותרים....אני עוד לא שמעתי על וויתור שאורתודוקס עשה , ובוודאי שלא ש"ס. אם אתה מציע שירות התנדבותי , אפשר זאת לכל העם ולא רק לחובשי כיפה - זוהי אפליה. את ש"ס צריך להעמיד בפני עובדות , ואין שום סיבה להגיע איתם לפשרה , גם הם מנסים לפעול בכח פוליטי ולוא דוקא בפשרנות , לכן צריך כח גדול לציבור החילוני .
 
למעלה