אולי אני יכול לנסות
קוכולין, אני אקבל בשמחה תוספות\תיקונים! שינראן מצא שאנו חיים בעידן הדהרמה האחרון. בעידן כזה, לא ניתן כבר לתרגל את הדהרמה כמו שצריך, ובטח שלא להגיע להארה. "דרך החכמים" למעשה נסגרה. הדרך האפקטיבית להארה היא "דרך הארץ הטהורה", ע"י החמלה הגדולה של אמידה. שינראן טען שבכולנו יש "תשוקות עיוורות" טבועות עמוק במחשבה שלנו. לכן, אנחנו לא יכולים לסמוך על "הכח-העצמי". כל פעולה שלנו נגועה באגואיזם וחמדנות, ולכן אנחנו לא מסוגלים לעשות שום טוב אמיתי. שינראן (בעקבות הונן) קבע את הנדר ה-18 של אמידה בודהא, המופיע בסוטרה הגדולה של הארץ הטהורה, כנדר החשוב ביותר והמרכזי: 18) If, when I attain Buddhahood, sentient beings in the lands of the ten quarters who sincerely and joyfully entrust themselves to me, desire to be born in my land, and call my Name, even ten times, should not be born there, may I not attain perfect Enlightenment. Excluded, however, are those who commit the five gravest offences and abuse the right Dharma. שינראן דחה את ההתייחסות אל השם אמידה כאל אמצעי מדדטיבי. שינראן ראה את הסיבה היחידה ללידה בארץ הטהורה באמון בנדר של הבודהא. כלומר, כל מי שמקבל את הנדר וסומך עליו, יוולד בארץ הטהורה , ללא קשר למעשיו. כך שלמעשה אמידה מתפקד בגדר מושיע, הפועל למען השחרור מסבל של כל היצורים. שינראן קבע עוד שהאמון (trust) ניתן לך גם הוא, כמתנת חינם, ע"י אמידה. כאשר זה קורה, ניתן לך שינג'ין- "מחשבה" ולב אמיתיים- אלו של אמידה. אמידה מעביר אליך את כל המעלות (merit?) אשר הוא צבר במשך עידני עידנים. אהםם..זה על קצה המזלג. אשמח להרחיב.