מחשבות חרדתיות

marllasinger

New member
זה עבודה גדולה

אני כרגע עובדת על זה ולכן זה לוקח קצת זמן. שאלה בינתיים, האם להעלות את כל החקירות לכל המשפטים לכאן? תודה רבה על העזרה :)
 

marllasinger

New member
בחרתי להעלות את המשפט

"אחי נוהג ותקרה לו תאונה רצינית", מכיוון שביתר המשפטים עניתי פחות או יותר אותו דבר. 1. האם זו האמת? זו אמת פוטנציאלית. כלומר זו אמת שבהחלט יכולה להתקיים. 2. האם את יכולה לדעת בוודאות שזו אמת שאם אחיך נוהג תקרה לו תאונה רצינית? לא. אני לא יכולה לדעת בוודאות. 3. איך את מגיבה כשאת מאמינה למחשבה ש"אחי נוהג ותקרה לו תאונה רצינית"? זה גורם לי למחשבות איומות, זה גורם לי לתכנן את יומי על סמך המחשבה הזו (למשל, היום הגעתי לעבודה ללא רכב, למי עליי להתקשר במידה ואקבל את השיחה על התאונה? מי יוכל לאסוף אותי במהירות?). מבחינה פיזית זה גורם לי לכאבי ראש מתמשכים, תחושת מתח בלתי פוסקת בשרירים. מול אחי או אנשים מבני משפחתי אני מנסה למנוע מהם להחליט לנהוג (אם בלילה, או בגשם או בסיטואציה אחרת שמכניסה אותי למתח), אני דורשת מהם לעדכן אותי שהגיעו למקום, חוזרת ואומרת שאני תמיד אשמח לבוא ולהסיע. במקרים אחרים פשוט מבקשת לא לשמוע (למשל על נסיעה ארוכה לצפון)- מן התכחשות למצב. המחשבות תמיד היו, אך התגברו עם אירועים שונים בחיי- כשאביה של החברה הכי טובה שלי התאבד, כשעשיתי תאונה בעצמי, העבודה בה אני נמצאת (מוקד חירום לשוהים בחו"ל) בהחלט מעוררת בי עוד ועוד פחדים עם כל אסון שמתרחש. ושאלה חשובה - מה הרווח שיש לך בלהמשיך ולהאמין למחשבה זו? או - מה הכי גרוע שעלול לקרות / מה מפחיד אותך בלוותר על המחשבה הזו? אין רווח. הפחד שלי בויתור על המחשבה הוא שמשהו אכן יקרה ואני לא אהיה מוכנה לכך, שזה יגיע בהפתעה באופן בלתי צפוי. אולי במקום מסויים זה יעיד על חוסר אכפתיות מצידי, חוסר דאגה. אצלנו בבית (הפולני ) הדאגה היא עדות לאהבה- ככל שאתה דואג יותר, אתה אוהב יותר. כשאת מאמינה למחשבה "אחי נוהג ותקרה לו תאונה רצינית" - זה מביא מתח / שלווה אל חייך? בפירוש מתח. 4. מי תהיי ללא המחשבה - "אחי נוהג ותקרה לו תאונה רצינית"? חיי יהיו הרבה יותר פשוטים, קצת יותר שלווים, אך הדאגה היא גם אחד מהגורמים "המחברים" בינינו. היפוכים למחשבה המקורית: "אחי נוהג ותקרה לו תאונה רצינית" היפוך מנוגד - אחי נוהג ולא תקרה לו תאונה רצינית אחי נוהג ויכולותיו יעזרו לו למנוע תאונה רצינית. אחי נוהג והכל יהיה בסדר, כמו שהכל היה עד עכשיו. היפוך אל העצמי? בהחלט יש בי פחד לגבי עצמך שבעצם מושלך על האחר- כי עברתי בחיי כמה תאונות שהסתיימו לשמחת כולנו בנזקים קלים.
 
צעד נוסף

יקירתי, תודה שבחרת לשתף ואיפשרת לאחרים לצמוח דרכך. אם יורשה לי להציע צעד נוסף בעבודה - השלימי את המשפט "לאחי תקרה תאונה וזה אומר ש ..." (ופה רשמי את כל המחשבות שעולות, ללא צנזורה). אור ואהבה
 

marllasinger

New member
תודה על התגובה

"לאחי תקרה תאונה ואז אני.." אינסטקטיבית התשובה הראשונה שעלתה לי לראש היא "ואז אני אמות". המחשבה הבאה הייתה יותר רציונלית "הוא יסבול וכתוצאה מזה אני אסבול, כי כאבו- כאבי" או גרוע מזה "אני אאבד אותו" ואז זה פחות או יותר שקול לתשובה הראשונה שעלתה לי לראש "אני אמות".
 
תודה על הכנות

כלומר, מה שאני שומע הוא שהחרדה שלך היא לא מהתאונה של אחיך אלא מלכאוב, מלסבול ואולי מלמות. מדבר אלייך?
 

marllasinger

New member
באופן כללי

כן. כל החרדות האלה באמת מובילות לכך שאני אאלץ להתמודד עם כאב גדול או משבר ענק. מחשבה נוספת, הרבה פעמים במקביל למחשבות על אסונות מתלווה המחשבה- "מתי הבום יגיע?" "מתי יגיע תורי להתמודד עם אסון? ואיך אני אתמודד איתו? האם אני מסוגלת לכך בכלל?" וזה מחשבות שאני מנערת מהר מהפחד שבעצם המחשבה הזו אני "מזמינה" אליי אסון.
 
נפלא,

רק שכל השאלות שרשמת נשמעות לי כאמירות שמוסוות כשאלות. הרי אם הן היו שאלות 'נקיות' הן היו מעוררות סקרנות ולא חרדה... האם את אומרת ש: הבום חייב להגיע. אמור לקראת לי אסון. אני לא מסוגלת להתמודד עם אסון. אני לא מסוגלת להתמודד עם כאב. ?
 
שלום ../images/Emo13.gif

אולי תרצי לחקור את המחשבה / אמונה- ו "ככל שאני מודאגת יותר, זה אומר שאני אוהבת יותר" או "אם אני לא מודאגת, זה אומר שאני לא אוהבת מספיק" ? (לפי הארבע שאלות שטל כתבה לך, וההיפוכים לאחריהן)
 
להיות מוכנה ל.....האם זה אפשרי?../images/Emo141.gif

אהובה כשאת מאמינה למחשבות על אסונות - האם את לא חיה אותם בעצם? כשהם כל כך דומיננטיים בראשך ומנהלים את שגרת יומך - האם את לא חיה כבר את הפחד הכי גדול שלך? ומה הרווח בזה? האם את מאמינה שניתן להיות מוכן לכל דבר אם נחיה אותו בדמיון? ומה אם זה לעולם לא יקרה והכל יתנהל על מי מנוחות האם לא חיית את כל הגיהנום "ההכנתי" הזה לשווא? ________ ושאלה נוספת - האם החיים עד כה לא הוכיחו לך שלמרות כל מה שעברת את מצאת את הדרכים להתמודד? אשמח לשמוע ממך חיבוק טל
 
למעלה