מילון מונחים - להתחיל לשרשר

עידו פ

New member
מילון מונחים - להתחיל לשרשר

שרשרו מונחים שאתם מכירים (עם הסבר) ומונחים שהייתם רוצים לדעת מה הם אומרים.
 

עידו פ

New member
אולי בכל אופן ?

הנה, אני אתחיל בכמה מונחים - מי שמכיר, שייתן הסבר. 1. UML 2. DFD 3. ERD 4. RUP 5. N-Tier 6. DNA
 

צונאמי

New member
UML

שפה גרפית המשתמשת לבניית מודל גרפי של תוכנה. השפה מאפשרת מידול בכל רמות ההפשטה של המערכת. 1.נקודת מבט של משתמש חיצוני. 2.התת-מערכות והקשרים(תקשורת) ביניהם. 3.אובייקטים והקשרים(תקשורת) ביניהם. 4.אלגוריתמים. UML מאפשרת לתאר את המערכת הן מבחינה סטטית והן מבחינה התנהגותית. צירפתי פעם בקומונה מצגת שהכנתי בנושא UML. הנה זה שוב למעוניינים. לינק תעשו שימוש חופשי - רק בקשה אחת אם אתם מוצאים טעויות נא לידע אותי
 

צונאמי

New member
מי שמכיר extreme programming

אודה מאד אם תסבירו ... מה זה ? איך זה עובד? ולמה ?
 

ייוניי

New member
eXtreme Programming

מתודולגיית פיתוח שהמציא קנט בק אשר מעמידה במרכז תהליך הפיתוח את הדברים הבאים: - סיפוק צרכי הלקוח - עמידה בלוחות זמנים - עיצוב תוכנה נקי ופשוט - אמינות המוצר המתודולוגייה מתמודדת עם הנושאים הנ"ל על ידי התווית מסלול פיתוח בשלבים קטנים (הנקראים "איטרציות"). כל שלב כולל הכנה עיצובית והתאמה ל"סיפורי לקוח", כתיבה, בניה ובדיקות - ולבסוף שחרור מיני גרסה וקבלת היזון חוזר מהלקוח. ישנם תהליכים וסטנדרטים נוספים המוגדרים תחת eXtreme Programming ועוסקים בתהליך הפיתוח באופן יותר ספציפי - עבודת צוות, חתירה לתוצאות וזיהוי נקודות חולשה בעיצוב שדורשות התמודדות.
 

צונאמי

New member
מה זה Architectural Spike?

איך עיצוב טוב מתהווה בצורה כזו ? (של איטרציות קצרצרות) אני מבין שאין ממש עיצוב - אלא ישר מתחילים בפיתוח ...
 

ייוניי

New member
תקרא שם באתר (משם לקוח האיור)

יש ב XP נטיה מסויימת לעבור מהר מאוד לפיתוח. בניגוד לתפיסות שטוענות שניתוח ועיצוב מוקדם של כל המערכת הכרחי לפני תחילת העבודה, XP מציג תפיסה ששוללת את נכונות הדבר. אנשי XP טוענים שלמעשה לא ניתן לצפות את היקפה הכולל של המערכת מבעוד מועד ולא ניתן למכור ללקוח מוצר מוגמר לפני שנכתבה שורת קוד אחת. הפיתוח הוא באיטרציות קצרות על מנת לתת ללקוח "להרגיש" את המערכת ולקבל היזון חוזר שעוזר לקבוע את המשך הדרך. אגב, זה לא נכון שאין ממש עיצוב. אם אינני טועה מדובר על שני שלבי עיצוב בכל איטרציה: עיצוב לפני האיטרציה ועיצוב "חוזר" אחריה (Refactoring). כאשר בשלב העיצוב השני משפרים את הקוד הקיים ומכינים אותו לאיטרציה הבאה.
 

orengolan

New member
spike and user story

In order to understand 'spike' you need to know another term in extreme programming (xp) - 'user stories' user storiesis the xp way to deal with requirements (instead of use cases). each user story consist one or two sentence identification of how a user may use the system. In each xp iteration You should complete a few user stories. Typically ,a user stories is written on index cards (e.g. A5-sized), this Card can also store estimated time to implement, priority, and on back a list of acceptance tests(tests done by the customer). Now, lets move to the other term - 'spike'. a spikeis an accurate estimation of how long a user story will take to implement. it may consist of anything relevant to that purpose - some prototype code, research, test scenarios, talking to people, etc..
 

orengolan

New member
מנסה ליישר לשמאל...

In order to understand 'spike' you need to know another term in extreme programming (xp) - 'user stories' user storiesis the xp way to deal with requirements (instead of use cases). each user story consist one or two sentence identification of how a user may use the system. In each xp iteration You should complete a few user stories. Typically ,a user stories is written on index cards (e.g. A5-sized), this Card can also store estimated time to implement, priority, and on back a list of acceptance tests(tests done by the customer). Now, lets move to the other term - 'spike'. a spikeis an accurate estimation of how long a user story will take to implement. it may consist of anything relevant to that purpose - some prototype code, research, test scenarios, talking to people, etc..​
 

צונאמי

New member
שאלה

חשבתי שזה יסביר איך העיצוב במתודולוגיה זו מתפתח... איזה צעדים נוקטים כדי להבטיח שהעיצוב הכולל יהיה טוב ? האם כדי להשתמש במתודולוגיה הזו גם עבור פרוייקטים שאין בהם לקוחות והדרישות פחות או יותר ידועות מראש ?
 

arn0n

New member
Constant refactoring

המתודולוגיה הזאת מצריכה ממך לבצע שפצוב* מתמיד. אם כל פעם שאתה צריך הוסיף פיצ'ר חדש למערכת אתה קודם כך משנה את העיצוב שלה כדי שהתוספת תהיה קלה, אז תיאורטית המערכת תמיד נמצאת במצב של עיצוב אופטימלי. אני ממליץ על שימוש בשיטה הזאת גם כשאתה יודע מראש את הדרישות, פשוט בגלל הנטייה שלנו לעשות עיצוב יתר. ככה אני נמנע מהתפרעות - כל פעם אני מעצב את המינימום שצריך, ומשפצב לפי הצורך. אזהרה: אם אתה לא עושה שימוש נרחב ב-unit tests, אל תחשוב אפילו על הכיוון של שפצוב מתמיד. זה מאד מפחיד לבצע שינויים בקוד בלי לדעת מה הרסת... --- * שפצוב - כדי שלא אצטרך להעביר שפה כל פעם שאני רוצה לכתוב refactoring... אני ממליץ על המילה הזאת כתרגום העברי הרשמי
 

orengolan

New member
כלים חשובים ל xp

אלו הכלים החשובים שנחוצים למי שעובד ב xp חבל שאני לא ממש יודע איך עובדים איתם ומה החשיבות של כול אחד..
ANT/NANT JUnit/Nunit FIT xMock CruiseControl [.NET] IDE Refactoring (e.g.VS.NET “Whidbey” or Eclipse)​
 

צונאמי

New member
טוב עכשיו יש לי מספיק סיבות להזמין

איזה ספר בנושא. (או כמה
) תודה!
 

ייוניי

New member
User Stories

עוזרים לך להישאר ממוקד על דרישות המשתמש ולעצב סביבן. יש צורך מסויים להתגבר על הנטיה של המעצב להקשיב לדברי המשתמש ולראות בראשו טבלאות/פקודות/פונקציות במקום פשוט לראות מה המשתמש צריך ולעצב את הקוד בהתאם. ה user stories גם עוזרים לעצב בדיקות קבלה טובות.
 

arn0n

New member
Unit Tests

תוכניות אשר נועדו לבצע בדיקת נכונות על "יחידות" תוכנה (מתודות ומחלקות). הרעיון הוא לכתוב תוכנית אשר מבצעת את הבדיקות ומחזירה תשובה ברורה - "נכון" או "שגוי". בד"כ זה מתבצע ע"י תוכנית אשר מזינה קלט ליחידה אותה אתה רוצה לבדוק, ולאחר מכן בודקת את נכונות הפלט שמתקבל. Unit Tests נכתבות בד"כ על ידי המפתחים עצמם (ולא, למשל, ע"י אנשי ה-QA). המהדרין אף כותבים את תוכנית הבדיקה עוד לפני שהם כתבו את הקוד הנבדק (Test driven development). Unit Tests הן אמצעי הכרחי אם מתכוונים לבצע refactoring.
 
למעלה