מילון מונחים - להתחיל לשרשר

danistar

New member
ERD,DSD

ERD = ENTITY RELATION DIAGRAN סכמה המראה את הקשר בין הישויות בבסיס הנתונים ברמת ישות. DSD = Data structure diagram סכמה המראה את הפירוט והקשר של טבלאות הנתונים בבסיס הנתונים .
 

tonx1

New member
DSD מתאר קשרים בין מאגרים

אחד לאחד או אחד לרבים או רבים לרבים
 

duducohn

New member
טעות קלה

DSD מתאר את הקשרים בין המאגרים, כאשר הקשר צויין על ידי חץ מהמפתח הראשי בקובץ המקור לכיוון המפתח הזר שבקובץ היעד. DSD אינו מתאר קשרי יחיד לרבים או רבים לרבים. DSD הוא דבר "וותיק" שהשתמשו בו הרבה לפני עידן בסיסי הנתונים הרלציונים. כיום השימוש בו הוא נדיר. תיאור הקשרים בסכימת בסיס הנתונים נעשה באמצעות ERD.
 

avihil

New member
בתרגום חופשי

design= עיצוב patterns= צורות וכנגזרת מהתרגום החופשי הכוונה לצורות של בנית קוד ע"פ מודלים מסוימים של תכנות. המודלים האלה בד"כ נותנים יכולת שינוי עתידית בקוד, הוספה, או שמוש לצרכים אחרים של קוד מסוים. דוגמא, למשל אתה רוצה לכתוב תכנית שבין השאר ממינת לך מערך של מחרוזות. היום אתה רוצה שזה ימיין לך לפי האות הראשונה מחר לפי האות האחרונה ועוד שנה לפי הסכום של האותיות. למשל פה מתואר strategy.
 

orenphp

New member
אז ככה.

Design pattern הינו פיתרון מנוסח היטב לבעיה מוגדרת בתוכן מוגדר. בעיה מוגדרת - בעיה בה אנו, התוכניתנים/מעצבים/מאפיינים נתקלים בחיי היום יום בעבודה (ו/או במכולת). לקחו וחשבו על הבעיות השכיחות ביותר וניסו למצוא להם פיתרון אשר יענה על הצרכים באופן המיטבי. פיתרון מנוסח היטב - נקבל תיאור של הבעיה, איפיון ועיצוב של הפיתרון(המוצע) וכמובן דוגמא לקוד המממש את אותו פיתרון עם הסברים על השימוש. כמובן שיש המון design patterns שאנשים כאלו ואחרים כתבו (MS, GOF), מה שמשותף להם הוא השורה הראשונה.
 

עידו פ

New member
אני מיציתי את המונחים שאני יודע

יש למישהו עוד מונחים ? אנחנו צריכים עוד 14 מונחים בשביל שהמילון יוצג. המונחים שיש הסברים לגביהם בינתיים הם: Design Patterns DFD ERD eXtreme Programming Refactoring UML
 

duducohn

New member
מונחים נוספים?

לפני שאציע מונחים נוספים, אני שואל האם תפקידו של מנתח המערכות מתבטא רק בכתיבת איפיון למערכת, או שמה התפקיד רחב יותר. בעצם אולי מתן פתרונות? כך אני רואה את תפקידו. לכן, יש להוסיף לא מעט מונחים: חקר ישימות. תוכנות מדף. ERP. EIS. נוהל מפת"ח. מחסני נתונים. CRM.
 

עידו פ

New member
נוהל מפת"ח

מפת"ח = מסגרת פיתוח ותחזוקה. נוהל מפתח הינו אוסף של נהלים וגלופות מסמכים העוזרים בתיעוד ומעקב אחרי כל אחד משלבי מחזור החיים של מערכת מחשב. הנוהל מגדיר את התוצרים של כל אחד מהשלבים ומספק גלופות מתאימות עבור תיעוד התוצרים. בנוסף, הנוהל מספק גלופות המותאמות לפרויקטים מסוגים שונים (כגון מערכות GIS, מערכות לניהול מסמכים וכו'). נוהל מפת"ח עוצב ע"י חברת מתודה לראשונה עבור משרד האוצר, וכיום הוא נוהל מחייב במשרדים ממשלתיים, בצה"ל וכן נמצא בשימוש בהרבה ארגונים, גופים ציבוריים וחברות בשוק הפרטי. יותר פרטים אפשר למצוא באתר של חברת מתודה: http://www.methoda.co.il/inner.aspx?parentid=3054&itemid=3056 וכן ניתן לראות דוגמה של נוהל מפת"ח 7 באתר הבא: http://www.methoda7.com/he/content/Global_Interface/help.htm#H_Help/H_Help_fs_GettingStarted.htm
 

צונאמי

New member
TDD - test-driven development

In OO unit testing TDD-style, test code is written before the class to be tested, and the developer writes unit testing code for nearly all production code. The basic rhythm is to write a little test code, then write a little production code, make it pass the test, then write some more test code, and so forth. Key Point: The test is written first, imagining the code to be tested is written. Advantages include: The unit tests actually get written Human (or at least programmer) nature is such that avoidance of writing unit tests is very common, if left as an afterthought. Programmer satisfaction leading to more consistent test writing This is more important than it sounds for sustainable, enjoyable testing work. If, following the traditional style, a developer first writes the production code, informally debugs it, and then as an afterthought is expected to add unit tests, it doesn't feel satisfying. This is test-last development, also known as Just-this-one-time-I'll-skip-writing-the-test development. It's human psychology. However, if the test is written first, we feel a worthwhile challenge and question in front of us: Can I write code to pass this test? And then, after the code is cut to pass the tests, there is some feeling of accomplishmentmeeting a goal. And a very useful goalan executable, repeatable test. The psychological aspects of development can't be ignoredprogramming is a human endeavor. Clarification of detailed interface and behavior This sounds subtle, but it turns out in practice to be a major value of TDD. Consider your state of mind if you write the test for an object first: As you write the test code, you must imagine that the object code exists. For example, if in your test code you write sale.makeLineItem(description, 3) to test the makeLineItem method (which doesn't exist yet), you must think through the details of the public view of the methodits name, return value, parameters, and behavior. That reflection improves or clarifies the detailed design. Provable, repeatable, automated verification Obviously, having hundreds or thousands of unit tests that build up over the weeks provides some meaningful verification of correctness. And because they can be run automatically, it's easy. Over time, as the test base builds from 10 tests to 50 tests to 500 tests, the early, more painful investment in writing tests starts to really feel like it's paying off as the size of the application grows. The confidence to change things In TDD, there will eventually be hundreds or thousands of unit tests, and a unit test class for each production class. When a developer needs to change existing codewritten by themselves or othersthere is a unit test suite that can be run[1] , providing immediate feedback if the change caused an error. Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, Third Edition By Craig Larman​
 

צונאמי

New member
הסבר קצר בעברית

בשיטה זו (TDD - דרך אגב ראיתי גם מקומות שמתיחסים ל-D האחרונה כ-DESIGN) - הפתח קודם כל כותב את מקרי הבדיקה עבור היחידה אותה הוא כותב... ורק אח"כ הוא כותב את היחידה עצמה ... כמובן שאחרי שסיימנו לכתוב את היחידה מריצים את מקרי הבדיקה עליה.
 

צונאמי

New member
coupling/cohesion הדיקות/צמידות

Cohesion is a measure of how well the parts of an object support the same purpose. Cohesion measures two factors: how well-defined the purpose of the object is, and whether every part of the object contributes directly to fulfilling the purpose. High cohesion means that an object has one well-defined purpose and everything in the object contributes directly to that purpose. Low cohesion means that either the purpose of the object is ambiguous (as when an object has multiple jobs or a poorly defined job) or not all the parts of the object contribute directly to the object's purpose, or both. Coupling is a measure of the degree of dependency between objects. Loose coupling means that an object is pretty much free to do its job without a lot of interaction with other objects. Ultimate loose coupling would be complete independence, no dependency at all. Tight coupling is kind of like being on a short leash: you can't move because the connections to other objects are too binding.​
 

עידו פ

New member
בגלל האנגלית הרבה, אני מניח

שהמקור לפירוש הוא איזשהו ספר/אתר (תקן אותי אם אני טועה) ולכן אני מעדיף לקבל את שם הספר/לינק לאתר (אתה יודע, זכויות יוצרים וכו'), אף-על-פי שאני אתן לך את הקרדיט על הבאת הפירוש.
 

צונאמי

New member
אין צורך בקרדיט - כולו שייך למחבר

קצת חיפפתי הנה שם הספר: UML Bible by Tom Pender
 

צונאמי

New member
הסבר קצר בעברית

הדיקות מתאר את רמת הקשר בין הרכיבים הפנימיים של מודל. צמידות מתאר את רמת התלות של מודל במודלים אחרים. השאיפה היא ליצור מודלים בעלי צמידות חלשה והדיקות חזקה. שהמודל יהיה תלוי כמה שפחות במודלים אחרים ושכל הרכיבים של המודל יהיו קשורים אחד לשני מבחינה לוגית.
 

צונאמי

New member
Encapsulation

Encapsulation should be thought of as "any kind of hiding." In other words, it can hide data. But it can also hide the following: Implementations Derived classes Design details Instantiation rules​
 

עידו פ

New member
לא שאני לא מעריך את ההשקעה

אבל יש אפשרות להסברים בעברית (עבור אלו מאיתנו שלא דוברים אנגלית שוטפת) ?
 
למעלה