matrix200200
Active member
זה לא ממש מעניין אותי, האם זה חלק מדת או משהוא אחר.
מה שכן מעניין אותי, זה לצמצם את הצורך בגיוס אוטובוסים בכל רחבי הארץ לצורך הסעת האנשים בלג בעומר.
אם התחנה הזאת והרכבל יתנו את הפיתרון, אז אני לגמרי בעד.
זה לא ממש מעניין אותי, האם זה חלק מדת או משהוא אחר.הבעיה היא שהאלמנט ההמוני מגדיל את העניין מעבר לכל פרופורציה.
הילולת מירון המסורתית עד שנות ה80 בערך היתה עניין מצומצם של חוג רוחני מסויים, חרדי-קבלי בעיקרו, וכשהם לקחו את בניהם בני ה3 ל"חאלקה" המסורתית זה היה עניין מיוחד שעושים רק כשיש בן בגיל כזה, לא המקום שבו היו כל ל"ג בעומר. בעשורים האחרונים הר מירון שאינו מוזכר בתורה הפך לסוג של אומן ישראלית (ולא ברור לי מאיפה הקריצו את אומן שלא שמעתי עליה עד לשנות האלפיים) ומוקד של עלייה לרגל המונית כשביהדות עולים לרגל אך ורק לירושלים. אני די בטוח שפיתוח החניון בשנות השמונים המאוחרות או תחילת שנות התשעים הביא לגדילת הארוע לקנה המידה הנוכחי.
 
אז האלמנט הזה מאד בעייתי כי הוא מכפיל את ההשתתפות בארוע פי כמה וכמה ממה שהיה בעבר, ההשפעה שלו על מערך התחבורה והסיבסוד הממשלתי לתחבורה לארוע מונעים אפשרות של רווח מהמשוואה והטיעון שההשתתפות ההמונית היא חלק מהדת היהודית אינו מוכר לי כמי שלמד תנ"ך, משנה ותלמוד ממורים אורתודוקסיים / דתיים-לאומיים, שלפיהם ביהדות עולים ברגל אך ורק לירושלים.
 
אפילו רכבת מסילה צרה כמו בשוויץ על מסילה כפולה לא תעלה להר יותר מ9,000 נוסעים בשעה (15 רכבות של 10 קרונות ו600 נוסעים) אז אולי הגיע הזמן שכמו בחאג' שבו סעודיה מוציאה רישיונות להשתתף כך גם הארוע במירון יחייב הרשמה מראש תוך עדיפות לקהילות שתמיד השתתפו ומשפחות עם לילדים בגיל ה"חאלקה".
 
 
מה שכן מעניין אותי, זה לצמצם את הצורך בגיוס אוטובוסים בכל רחבי הארץ לצורך הסעת האנשים בלג בעומר.
אם התחנה הזאת והרכבל יתנו את הפיתרון, אז אני לגמרי בעד.