מייקל אשבי
New member
מערכי קרונות סימנס 8 מהם בפעילות יומית
בימי שיא (א' או /ו ה') ומערך 9 ישמש כגיבוי בקרוב. עם הכנסתם של קרונות סימנס לפעולה מלאה כמעט מופעלים המערכים באופן מלא או חלקי במהלך היום. כמה מהמערכים פעילים מבוקר ועד לילה ובמהלך הלילה גם בקו נתב''ג נהריה, וכמה מהם מופעלים באופן חלקי שעות ספורות ביום עד להכנסתם לפעילות מלאה במהלך חודש מרץ עת צפוי להכנס לתוקפו אם יאושר לו''ז ביניים חדש. ניתן לומר באופן מלא כי הרכבת בעת הזו אינה חסרה ציוד נייד לנוסעים הגם שמערך מודו ספרדי שלם אינו פעיל בשל שריפה שפרצה בקרון כח/ניהוג בת''א דרום לפני כחודשיים, קרון שאמור להיות משוקם במהלך השנה. יחד עם זאת ראוי להדגיש כי הקיבולת בתשתית המסילתית הקיימת נוצלה כמעט עד תום בקו הראשי קו החוף וכן בקו לוד-ב''ש ותוספת רכבות משמעותית אינה צפויה בקרוב בקוים אלו ואחרים עד להשלמת הכפלות והפרדות מפלסיות נוספות. כמה קטרי נוסעים בובו (2) וקטר משא (1) מסוג קוקו שיצאו מכלל שמוש עקב תאונות תפעוליות ואחרות ישופצו בארץ הולדתם ספרד, ויוחזרו כמעט כחדשים לשרות במהלך השנה, אני מניח שגולשים אחרים יוכלו להוסיף פרטים נוספים לאלו המתענינים בפרטי הקטרים וסוג השיקום הנדרש לכל אחד מהקטרים. לנוחות הגולשים מצ''ב לו''ז פעילות קרונות סימנס בימי קצה עמוסים (א') אין הבטחה שקרון ניהוג מסוג מסוים יופעל עם רכבת מסויימת. להלן הרכבות מתוצרת סימנס הפעילות ביום ה שמונה במספר (ביום א' 7 רכבות ובימים ב'-ד' 6 או 7 רכבות ): ק.ניהוג. 801- רכבות37,148,163,74 802- 9,38 803- 144,159,70,89 804 61,172,18 805 11,104,81,194, 806 140,155,164,179,90. 807 133,106,119,126, 808 לא פעיל/ עתודה 809 41,152,167,78,91,198 הקווים בהם פועלים המערכים: מודיעין חיפה/נהריה , כמה בקו ב''ש, וביום א גם בקו מוצקין-נתניה -רחובות (מס.1405). המערכים שאינם פעילים בלילה מדוירים בחיפה מזרח/מכס או מודיעין ולעיתים בהמתנה בלוד או נהריה. שאר מערכי רכבות נוסעים בפעילות יומית: מודו ספרדים : 3 רכבות בעיקר בקו מודיעין נהריה או מודיעין חיפה. דו קומתיים: 25 מערכים (2 מערכים עם 4 קרונות בלבד בקו כ''ס) קרונועים : 39 סטים בפעילות יומית. רכבות הסימנס : 5 מערכים עם 9 קרונות כולל ק''נ 3 מערכים עם 8 קרונות כולל ק''נ. תשומת לב לפעילות שונה השבוע מיום ב עד יום ד כולל בשל סגירת הקו בקטע חיפה חוף הכרמל-נהריה בשל עבודות אחזקה ושיפור תשתית מסילתית בתחנת חיפה בת גלים (שדרוג מסילה מס. 1) והחלפת מפלגים במתחם חיפה מזרח,וכן הפיכתה באופן זמני של תחנת ''חיפה חוף הכרמל תפעולית'' הממוקמת מצפון לתחנה לנוסעים לתחנת קצה וחיוג/דיור לרכבות נוסעים. בהמשך להודעה על סגירת הקטע, תופעלנה באופן מוגבל רכבות משא מנמל חיפה דרומה על המסילה שתשאר בשימוש לצורך מעבר ציוד הנדסי נייד, מערכים רקים ורכבות רבד (רכבות עבודה).
בימי שיא (א' או /ו ה') ומערך 9 ישמש כגיבוי בקרוב. עם הכנסתם של קרונות סימנס לפעולה מלאה כמעט מופעלים המערכים באופן מלא או חלקי במהלך היום. כמה מהמערכים פעילים מבוקר ועד לילה ובמהלך הלילה גם בקו נתב''ג נהריה, וכמה מהם מופעלים באופן חלקי שעות ספורות ביום עד להכנסתם לפעילות מלאה במהלך חודש מרץ עת צפוי להכנס לתוקפו אם יאושר לו''ז ביניים חדש. ניתן לומר באופן מלא כי הרכבת בעת הזו אינה חסרה ציוד נייד לנוסעים הגם שמערך מודו ספרדי שלם אינו פעיל בשל שריפה שפרצה בקרון כח/ניהוג בת''א דרום לפני כחודשיים, קרון שאמור להיות משוקם במהלך השנה. יחד עם זאת ראוי להדגיש כי הקיבולת בתשתית המסילתית הקיימת נוצלה כמעט עד תום בקו הראשי קו החוף וכן בקו לוד-ב''ש ותוספת רכבות משמעותית אינה צפויה בקרוב בקוים אלו ואחרים עד להשלמת הכפלות והפרדות מפלסיות נוספות. כמה קטרי נוסעים בובו (2) וקטר משא (1) מסוג קוקו שיצאו מכלל שמוש עקב תאונות תפעוליות ואחרות ישופצו בארץ הולדתם ספרד, ויוחזרו כמעט כחדשים לשרות במהלך השנה, אני מניח שגולשים אחרים יוכלו להוסיף פרטים נוספים לאלו המתענינים בפרטי הקטרים וסוג השיקום הנדרש לכל אחד מהקטרים. לנוחות הגולשים מצ''ב לו''ז פעילות קרונות סימנס בימי קצה עמוסים (א') אין הבטחה שקרון ניהוג מסוג מסוים יופעל עם רכבת מסויימת. להלן הרכבות מתוצרת סימנס הפעילות ביום ה שמונה במספר (ביום א' 7 רכבות ובימים ב'-ד' 6 או 7 רכבות ): ק.ניהוג. 801- רכבות37,148,163,74 802- 9,38 803- 144,159,70,89 804 61,172,18 805 11,104,81,194, 806 140,155,164,179,90. 807 133,106,119,126, 808 לא פעיל/ עתודה 809 41,152,167,78,91,198 הקווים בהם פועלים המערכים: מודיעין חיפה/נהריה , כמה בקו ב''ש, וביום א גם בקו מוצקין-נתניה -רחובות (מס.1405). המערכים שאינם פעילים בלילה מדוירים בחיפה מזרח/מכס או מודיעין ולעיתים בהמתנה בלוד או נהריה. שאר מערכי רכבות נוסעים בפעילות יומית: מודו ספרדים : 3 רכבות בעיקר בקו מודיעין נהריה או מודיעין חיפה. דו קומתיים: 25 מערכים (2 מערכים עם 4 קרונות בלבד בקו כ''ס) קרונועים : 39 סטים בפעילות יומית. רכבות הסימנס : 5 מערכים עם 9 קרונות כולל ק''נ 3 מערכים עם 8 קרונות כולל ק''נ. תשומת לב לפעילות שונה השבוע מיום ב עד יום ד כולל בשל סגירת הקו בקטע חיפה חוף הכרמל-נהריה בשל עבודות אחזקה ושיפור תשתית מסילתית בתחנת חיפה בת גלים (שדרוג מסילה מס. 1) והחלפת מפלגים במתחם חיפה מזרח,וכן הפיכתה באופן זמני של תחנת ''חיפה חוף הכרמל תפעולית'' הממוקמת מצפון לתחנה לנוסעים לתחנת קצה וחיוג/דיור לרכבות נוסעים. בהמשך להודעה על סגירת הקטע, תופעלנה באופן מוגבל רכבות משא מנמל חיפה דרומה על המסילה שתשאר בשימוש לצורך מעבר ציוד הנדסי נייד, מערכים רקים ורכבות רבד (רכבות עבודה).