שמלת תחרה1
Well-known member
רב קבוצת יבנה וראש מכינת רוח השדה, הרב אילעאי עופרן, יוצא בתקיפות נגד הפרעות של מתיישבים יהודים בכפרים ערביים: "גם כשהלב בוער, גם כשהדם רותח, את חילול השם הזה חייבים לעצור"
האם מאז הרצח של כהנא, שמעת על רב שתומך בפוגרומים?זה לא הנכד של לייבוביץ שב90% מהצהרותיו תוקף דווקא את היהודים?
האם שמעת את הרב כהנא תומך ב"פרוגרום", אלא אם כן זה היה נקודתי למטרה יעילה (כמו למשל הרתעה מחויבת המציאות כמו במקרה הזה)?האם מאז הרצח של כהנא, שמעת על רב שתומך בפוגרומים?
בהחלט.האם שמעת את הרב כהנא תומך ב"פרוגרום", אלא אם כן זה היה נקודתי למטרה יעילה (כמו למשל הרתעה מחויבת המציאות כמו במקרה הזה)?
טרור נגד טרור זה בדיוק מה שכתבתי, 'פוגרום' (אם תתעקש על המילה) לצורך הרתעה. נגד זה אין לי בעיה מיוחדת, על אף שאני מצטער מאוד שזה נדרש ושאנחנו נאלצים לבצע את זה גם נגד חפים מפשע. אני שאלתי אם שמעת את הרב כהנא תומך ב'טרור יהודים' שלא למטרה חשובה כזאת.בהחלט.
הרב כהנא תמך ב"טרור נגד טרור",
שזה מתורגם בקלות לפוגרום נגד פוגרום.
אגב,
אשמח אם תראה לי איפה בשולחן ערוך מתירים להצית רכוש של גוי בשבת.
אז עכשיו דודא לפוגרומים דוחה שבת?טרור נגד טרור זה בדיוק מה שכתבתי, 'פוגרום' (אם תתעקש על המילה) לצורך הרתעה.
הקוזאק הנגזל?נגד זה אין לי בעיה מיוחדת, על אף שאני מצטער מאוד שזה נדרש ושאנחנו נאלצים לבצע את זה גם נגד חפים מפשע.
איזו מטרה?אני שאלתי אם שמעת את הרב כהנא תומך ב'טרור יהודים' שלא למטרה חשובה כזאת.
לא "עכשיו". מיום המצאת ההלכה היהודית. זה שיש חילונים שלא שמעו על זה, זה בינם לבין בוראם. עצוב למדי, אבל כל אחד ורמת הידע שלו ביהדות.אז עכשיו דודא לפוגרומים דוחה שבת?
אין הלכה כזאת ואף גולש שעונה לשם הרינגטון, מעולם לא כתב שיש הלכה כזאת. היו כמה תוקפנים פבלוביים שהמציאו בשמו שזאת דעתו. אחד שהניק שלו מתחיל עם ד' שרץ עם הדחקה תקופה ארוכה (מנהג קבוע אצלו), אחת שהניק שלה מזכיר הערת שוליים ועוד אחת כמדומני שמתגעגעת לעבר. אז? קשר אלי לא היה לדברים ואני מעולם לא כתבתי, לא אמרתי, לא רמזתי, לא חשבתי ולא חלמתי אותם. אם כבר, כתבתי בדיוק את ההיפך המוחלט. רק שבשביל לדעת את זה, מה לעשות, צריך גם לקרוא לפעמים .זו עוד הלכה בסגנון "מותר לכתוב בפורום בשבת כשממש מתחשק להרינגטון"?
אין לי מושג מה הקשר שלו לדברי שציטטת שם, אבל אם אתה אומר.הקוזאק הנגזל?
בקיצור התשובה שלילית. הרב כהנא מעולם לא תמך בפוגרום נגד ערבים רק בשל היותם ערבים. יפה. אני שמח שהבהרנו את הנקודה החשובה הזאת.איזו מטרה?
להיות בדיוק כמו הערבים.
ובסוף גמר שהיד.
מתי בתוכנית תתחילו ללבוש חגורות נפץ כדי לזכות בכל אותן בתולות?
מיום "המצאת" ההלכה היהודיתלא "עכשיו". מיום המצאת ההלכה היהודית. זה שיש חילונים שלא שמעו על זה, זה בינם לבין בוראם. עצוב למדי, אבל כל אחד ורמת הידע שלו ביהדות.
גולש שעונה לשם הרינגטון כתב פה בשבת, כי התחשק לו.אין הלכה כזאת ואף גולש שעונה לשם הרינגטון, מעולם לא כתב שיש הלכה כזאת.
אלא שהוא כן.בקיצור התשובה שלילית. הרב כהנא מעולם לא תמך בפוגרום נגד ערבים רק בשל היותם ערבים. יפה. אני שמח שהבהרנו את הנקודה החשובה הזאת.
לא יודע מה כהנא קשור בכלל או איך הסקת שמדובר בתלמידיו, אבל המצאה נחמדה בס"ה. בכל מקרה, היהודים היקרים בהם מדובר לא שכחו מאומה. הם פעלו לחלוטין על-פי ההלכה היהודית. אם אינך בקי בה, במקום להשמיץ ולהשחיר אחרים (אגב, בניגוד להלכה כמובן...), צא ולמד. האמן לי, רק תרוויח.מיום "המצאת" ההלכה היהודית
"לֹא־תְבַעֲר֣וּ אֵ֔שׁ בְּכֹ֖ל מֹשְׁבֹֽתֵיכֶ֑ם בְּי֖וֹם הַשַּׁבָּֽת".
עצוב שחסידיו של כהנא שכחו מה זה להיות יהודים ולא יודעים את זה.
מחר אסע לטייל באזור רמת גן, אם היה חשוב לך לדעת ולפרסם . קומזיץ בכפר ערבי יצא לי אמנם לעשות, אבל דווקא לא מתחשק לי "עכשיו". גם לא התחשק לי בשבת, למקרה שתהית. בכל מקרה תגובות כמו שלך, פרייסלס מבחינתי . הן בהחלט מדרבנות לעשות אירועים כאלה.גולש שעונה לשם הרינגטון כתב פה בשבת, כי התחשק לו.
עכשיו מתחשק לו לעשות קומזיץ בשבת בכפר ערבי,
ומחר,
לך תדע...
אם היית טורח לקרוא את מה שאתה מגיב עליו ולא רק צווח ממקלדתך בלי לקרוא אף לא מילה אחת, היית בוודאי למד שהפעילות שבוצעה באום צפא בוצעה דווקא לאחר שתושבי הכפר (והגוש הסמוך אליו) ניסו לשחוט כמה יהודים. לא קשור לחווארה ולא בטיח. עוד הנפצה נחמדה (לשקר מותר בהלכה? חבר שואל.), עוד נסיון עקיצה בגרוש, אבל קשור לאירועים, לדיון, לנושא השרשור, או לאמת העובדתית כמו שתגובותיך קשורות להלכה היהודית.אלא שהוא כן.
שהרי לשיטתו (טנ"ט) - אם ערבי אחד (למשל תושב חווארה) עשה פיגוע
אז הכהניסט יעשה פיגוע וישרוף/יהרוג ערבים במקום אחר לגמרי (אום ספא)
רק בגלל שגם הם ערבים.
לפי ההלכה זו עבירה.לא יודע מה כהנא קשור בכלל או איך הסקת שמדובר בתלמידיו, אבל המצאה נחמדה בס"ה
אין שום בעיה - אם לדעתך זו ההלכה, הראה איפה בשולחן ערוך (או הלכה מאוחרת יותר) כתוב שמותר להבעיר רכוש של גויים בשבת.בכל מקרה, היהודים היקרים בהם מדובר לא שכחו מאומה. הם פעלו לחלוטין על-פי ההלכה היהודית. אם אינך בקי בה, במקום להשמיץ ולהשחיר אחרים (אגב, בניגוד להלכה כמובן...), צא ולמד. האמן לי, רק תרוויח.
ושוב: טנ"ט לא דוחה שבת.אם היית טורח לקרוא את מה שאתה מגיב עליו ולא רק צווח ממקלדתך בלי לקרוא אף לא מילה אחת, היית בוודאי למד שהפעילות שבוצעה באום צפא בוצעה דווקא לאחר שתושבי הכפר (והגוש הסמוך אליו) ניסו לשחוט כמה יהודים.
שאל את אותו חבר למה המלאך שיקר לאברהם לגבי שרה.לא קשור לחווארה ולא בטיח. עוד הנפצה נחמדה (לשקר מותר בהלכה? חבר שואל.)
גם לכתוב בשבת בפורם נוגד את ההלכה.עוד נסיון עקיצה בגרוש, אבל קשור לאירועים, לדיון, לנושא השרשור, או לאמת העובדתית כמו שתגובותיך קשורות להלכה היהודית.
או שכן או שלא . להשכלה כללית, מסתבר שיש פוסקים שלדעתם זה לא. גם לא אם הנתונים היו כמו אלו שהוצגו בתשקורת ובמעלה השרשור, אך בוודאי שלא בנתוני האמת.לפי ההלכה זו עבירה.
תלמידיו מבוגרים מכדי להשתייך לקבוצה המדוברת, כך שהם פשוט לא, נקודה . בכל מקרה, הסקת המסקנות שלך בעייתית. קודם כל כי לא מדובר בעבירה הלכתית, לשיטת פוסקי ההלכה שנתבקשו לתת דעתם בנושא וממילא נופלת טענתך שמאחר ומדובר בעבירה או אז מדובר בתלמידי הרב כהנא. בקיצור, קצת צניעות ידידי, עוד לא הרגה אף אחד.אז במידה ואכן מדובר על אנשים הטוענים שהם דתיים - זה יכול להיות רק תלמידיו.
אני לא קשור לנושא יקירי . אבל אם תתעמק בוודאי תדע למצוא בעצמך גם את הפוסקים שפסקו עניין זה להלכה. כאמור, זה נכון גם ברמת העקרון אבל זה בוודאי נכון בנתונים כפי שהיו בזמן אמת, קרי אירוע פיקוח נפש של ממש לכל הדעות.אין שום בעיה - אם לדעתך זו ההלכה, הראה איפה בשולחן ערוך (או הלכה מאוחרת יותר) כתוב שמותר להבעיר רכוש של גויים בשבת.
אין לי מושג מה זה טנ"ט, השאלה אם חיסול ערבים כנקמה היא הלכה אם לאו, נתונה לפוסקי ההלכה. אני לא משתייך לקבוצה זו של יהודים.קריאתו של כהנא לחסל ערבים כנקמה על מעשי ערבים אחרים - אינם הלכה.
טנ"ט אינה מצווה.
אני עדיין לא יודע מה זה טנ"ט. אבל השאלה ההלכתית כאמור, לא בידיי. גם לא בידיך. ההבדל בינינו הוא שאני מכיר בעובדה זו ואילו אתה מתיימר לדעת ולהכיר את כל הפוסקים וכל דעותיהם בכל דבר ועניין. זכותך כמובן, אם כי, השיטה קצת מנוגדת להלכה אם נתעקש על קטנות . אבל לא משהו שאני רואה עניין לדוש בו.ושוב: טנ"ט לא דוחה שבת.
וזו אינה מצווה.
זה טרור של כהנא - נוהג שמי שאינו כהניסט - דווקא רואה כעבירה חמורה.
שאל את אותו חבר למה המלאך שיקר לאברהם לגבי שרה.
גם לכתוב בשבת בפורם נוגד את ההלכה.
עולה פה תמונה מעניינת - לפיה אתה, שלא מקפיד על ההלכה, וממלא פיך מים כל פעם ששואלים אם אתה שומר הלכה,
מנסה להטיף לאלו שכן מקפידים על ההלכה, ושומרים שבת בקביעות, ללא תירוצי "לא בא לי".
הוא משיב שאינו עונה על שאלות טרם נתקבלה תשובה על שאלתו שלו.שאל את אותו חבר למה המלאך שיקר לאברהם לגבי שרה.
ואללה? לאאא. אני בהלם! אני בשוק!! אני ה-מ-ו-מ-ה!!!גם לכתוב בשבת בפורם נוגד את ההלכה.
אני הטפתי למישהו משהו? היכן? מתי? באיזה הקשר? זה אתה שיושב כאן מהבוקר או הלילה הקודם וצווח שהחבורה עברה על ההלכה, מטיף לה את דעתך וסותר דברי פוסקי הלכה מוסמכים. אני לא עשיתי מאומה מהנ"ל בשום מקום. אשמח אם תפנה אותי היכן הטפתי למישהו אי-פעם בעניין שמירת ההלכה.עולה פה תמונה מעניינת - לפיה אתה, שלא מקפיד על ההלכה, וממלא פיך מים כל פעם ששואלים אם אתה שומר הלכה,
מנסה להטיף לאלו שכן מקפידים על ההלכה, ושומרים שבת בקביעות, ללא תירוצי "לא בא לי".
אז ספר - מיהם אותם פוסקים?או שכן או שלא . להשכלה כללית, מסתבר שיש פוסקים שלדעתם זה לא. גם לא אם הנתונים היו כמו אלו שהוצגו בתשקורת ובמעלה השרשור, אך בוודאי שלא בנתוני האמת.
וכי תלמידיו של משה או רבי שמעון בר יוחאי מבוגרים מדי?תלמידיו מבוגרים מכדי להשתייך לקבוצה המדוברת, כך שהם פשוט לא
טנ"ט זו תמצית משנתו של מאיר כהנא: טרור נגד טרור.אין לי מושג מה זה טנ"ט, השאלה אם חיסול ערבים כנקמה היא הלכה אם לאו, נתונה לפוסקי ההלכה. אני לא משתייך לקבוצה זו של יהודים.
מכיוון שאינך מבין בהלכה - לא ברור מאיפה התירוץ הזה.אני עדיין לא יודע מה זה טנ"ט. אבל השאלה ההלכתית כאמור, לא בידיי.
ולמה לא?גם לא בידיך.
בוודאי שכן,אני הטפתי למישהו משהו? היכן? מתי? באיזה הקשר? זה אתה שיושב כאן מהבוקר או הלילה הקודם וצווח שהחבורה עברה על ההלכה, מטיף לה את דעתך וסותר דברי פוסקי הלכה מוסמכים. אני לא עשיתי מאומה מהנ"ל בשום מקום. אשמח אם תפנה אותי היכן הטפתי למישהו אי-פעם בעניין שמירת ההלכה.
הדרך שבה אתה מתחמק ממענה על שאלה פשוטה כזו בקביעות - מאוד מגוחכת.אגב, אני לא ממלא פי מים כשאני נשאל את מה שאתה טוען שאני ממלא בו את פי מים כשאני נשאל. זאת מהטעם הפשוט, שמעולם לא נשאלתי את השאלה הזאת . אמנם נשאלתי שאלות מסביב ואכן עליהם אני לא ממהר לענות בדרך כלל. גם אם אישאל את השאלה הזאת, אני לא יודע אם איענה ובטח שלא יודע כרגע מה אענה. אבל לייחס לי מילוי פי במים (איך עושים את זה בכלל?) כל אימת שאני נשאל משהו, יעני ליצור מצג שאני נשאל כל הזמן ומסרב לענות כל הזמן, כאשר הלכה למעשה מעולם, בכל שנותי בפורום, כלל לא נשאלתי את השאלה הזאת, זה קצת מגוחך יקירי .
סורי יקירי, תגובתך ארוכה מדי עבורי. זאת לאו דווקא בגלל האורך, אלא בעיקר בגלל הנסיון שמלמד שאנחנו נכנסים לדיון על פסיקים לא מעניינים ועניינים לא רלוונטיים (כמו למשל, מה הקשר של הרב כהנא לכל נושא השרשור? רמז: אין כל קשר כמובן).אז ספר - מיהם אותם פוסקים?
האם תוכל לתת קישור לאותם פסקי הלכה?
הרי כהנא לא היה פוסק הלכה
אתה קורא או רק כותב?זה לא הנכד של לייבוביץ שב90% מהצהרותיו תוקף דווקא את היהודים? אם זה אכן הוא, חוששני שקריאתו לא תיענה כל כך מהר . בדיוק פתחתי שרשור חדש עם הסיפור האמיתי של אירועי השבת בהקשר הזה. צר לי ואני נגד ענישה מהסוג הזה של ערבים, אבל אישית אני לגמרי תומך במה שעשו הישראלים הללו באירועים האלה. כשהערבים יפסיקו לנסות לשחוט יהודים, גם היהודים יפסיקו להיכנס לכפרים ערביים ולנסות לבצע שם הרתעה.
אכן, נגד וגם תומך. לא יודע אם את גם קוראת או רק כותבת, אבל דברי ממש לא קשים להבנה. רק צריך לקרוא. אה, ולדעת קצת הבנת הנקרא. בסיסי כזה. תעדכני כשתצליחי ואם לא הולך, בקשי עזרה מהילד של השכנים.אתה קורא או רק כותב?
"צר לי ואני נגד ענישה מהסוג הזה של ערבים, אבל אישית אני לגמרי תומך במה שעשו הישראלים".
נגד ותומך?
כבר איבדת את אמינותך ויושרך כאן,
עכשיו התבלבלתי קשות?
אתה נגד כללית ובעד אישית?
לא מובן לי, לך?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.