מצפה לראות את המתיישבים נענים לקריאת הרב.

שמלת תחרה1

Well-known member
רב קבוצת יבנה וראש מכינת רוח השדה, הרב אילעאי עופרן, יוצא בתקיפות נגד הפרעות של מתיישבים יהודים בכפרים ערביים: "גם כשהלב בוער, גם כשהדם רותח, את חילול השם הזה חייבים לעצור"
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה לא הנכד של לייבוביץ שב90% מהצהרותיו תוקף דווקא את היהודים? אם זה אכן הוא, חוששני שקריאתו לא תיענה כל כך מהר :). בדיוק פתחתי שרשור חדש עם הסיפור האמיתי של אירועי השבת בהקשר הזה. צר לי ואני נגד ענישה מהסוג הזה של ערבים, אבל אישית אני לגמרי תומך במה שעשו הישראלים הללו באירועים האלה. כשהערבים יפסיקו לנסות לשחוט יהודים, גם היהודים יפסיקו להיכנס לכפרים ערביים ולנסות לבצע שם הרתעה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
האם מאז הרצח של כהנא, שמעת על רב שתומך בפוגרומים?
האם שמעת את הרב כהנא תומך ב"פרוגרום", אלא אם כן זה היה נקודתי למטרה יעילה (כמו למשל הרתעה מחויבת המציאות כמו במקרה הזה)?
 

ai27

Well-known member
האם שמעת את הרב כהנא תומך ב"פרוגרום", אלא אם כן זה היה נקודתי למטרה יעילה (כמו למשל הרתעה מחויבת המציאות כמו במקרה הזה)?
בהחלט.
הרב כהנא תמך ב"טרור נגד טרור",
שזה מתורגם בקלות לפוגרום נגד פוגרום.

אגב,
אשמח אם תראה לי איפה בשולחן ערוך מתירים להצית רכוש של גוי בשבת.
כי בעותק שלי כתוב שזו עבירה חמורה דאורייתא.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בהחלט.
הרב כהנא תמך ב"טרור נגד טרור",
שזה מתורגם בקלות לפוגרום נגד פוגרום.

אגב,
אשמח אם תראה לי איפה בשולחן ערוך מתירים להצית רכוש של גוי בשבת.
טרור נגד טרור זה בדיוק מה שכתבתי, 'פוגרום' (אם תתעקש על המילה) לצורך הרתעה. נגד זה אין לי בעיה מיוחדת, על אף שאני מצטער מאוד שזה נדרש ושאנחנו נאלצים לבצע את זה גם נגד חפים מפשע. אני שאלתי אם שמעת את הרב כהנא תומך ב'טרור יהודים' שלא למטרה חשובה כזאת.
 

ai27

Well-known member
טרור נגד טרור זה בדיוק מה שכתבתי, 'פוגרום' (אם תתעקש על המילה) לצורך הרתעה.
אז עכשיו דודא לפוגרומים דוחה שבת?
זו עוד הלכה בסגנון "מותר לכתוב בפורום בשבת כשממש מתחשק להרינגטון"?
נגד זה אין לי בעיה מיוחדת, על אף שאני מצטער מאוד שזה נדרש ושאנחנו נאלצים לבצע את זה גם נגד חפים מפשע.
הקוזאק הנגזל?
אני שאלתי אם שמעת את הרב כהנא תומך ב'טרור יהודים' שלא למטרה חשובה כזאת.
איזו מטרה?
להיות בדיוק כמו הערבים.
ובסוף גמר שהיד.
מתי בתוכנית תתחילו ללבוש חגורות נפץ כדי לזכות בכל אותן בתולות?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אז עכשיו דודא לפוגרומים דוחה שבת?
לא "עכשיו". מיום המצאת ההלכה היהודית. זה שיש חילונים שלא שמעו על זה, זה בינם לבין בוראם. עצוב למדי, אבל כל אחד ורמת הידע שלו ביהדות.

זו עוד הלכה בסגנון "מותר לכתוב בפורום בשבת כשממש מתחשק להרינגטון"?
אין הלכה כזאת ואף גולש שעונה לשם הרינגטון, מעולם לא כתב שיש הלכה כזאת. היו כמה תוקפנים פבלוביים שהמציאו בשמו שזאת דעתו. אחד שהניק שלו מתחיל עם ד' שרץ עם הדחקה תקופה ארוכה (מנהג קבוע אצלו), אחת שהניק שלה מזכיר הערת שוליים ועוד אחת כמדומני שמתגעגעת לעבר. אז? קשר אלי לא היה לדברים ואני מעולם לא כתבתי, לא אמרתי, לא רמזתי, לא חשבתי ולא חלמתי אותם. אם כבר, כתבתי בדיוק את ההיפך המוחלט. רק שבשביל לדעת את זה, מה לעשות, צריך גם לקרוא לפעמים :).
אז אהה, שנחזור לדברים שכתובים באמת, או שתרצה בכוח להפוך את השרשור למדע בדיוני ולא לנהל בו דיון ענייני?

הקוזאק הנגזל?
אין לי מושג מה הקשר שלו לדברי שציטטת שם, אבל אם אתה אומר.


איזו מטרה?
להיות בדיוק כמו הערבים.
ובסוף גמר שהיד.
מתי בתוכנית תתחילו ללבוש חגורות נפץ כדי לזכות בכל אותן בתולות?
בקיצור התשובה שלילית. הרב כהנא מעולם לא תמך בפוגרום נגד ערבים רק בשל היותם ערבים. יפה. אני שמח שהבהרנו את הנקודה החשובה הזאת.
כעת ברצינות יקירי, הנסיןן מלמד שלא ניתן לסיים איתך התכתבות, כך שאין לי ברירה אלא לסיימו באופן חד-צדדי. אם וכאשר תרצה לנהל דיון ענייני בנושא השרשור, תרגיש חופשי לפתוח במילים אלו את תגובתך הבאה. אם הצהרה על כך לא תופיע בתחילת התגובה, לא אמשיך לקרוא ואשאיר לך להתדיין עם עצמך על כל נושא שבא לך, בין אם הוא כולל המצאות והשמצות עלי ובין לאו.

הרבה בריאות.
כמעט מיצינו.
 

ai27

Well-known member
לא "עכשיו". מיום המצאת ההלכה היהודית. זה שיש חילונים שלא שמעו על זה, זה בינם לבין בוראם. עצוב למדי, אבל כל אחד ורמת הידע שלו ביהדות.
מיום "המצאת" ההלכה היהודית
"לֹא־תְבַעֲר֣וּ אֵ֔שׁ בְּכֹ֖ל מֹשְׁבֹֽתֵיכֶ֑ם בְּי֖וֹם הַשַּׁבָּֽת".
עצוב שחסידיו של כהנא שכחו מה זה להיות יהודים ולא יודעים את זה.
אין הלכה כזאת ואף גולש שעונה לשם הרינגטון, מעולם לא כתב שיש הלכה כזאת.
גולש שעונה לשם הרינגטון כתב פה בשבת, כי התחשק לו.
עכשיו מתחשק לו לעשות קומזיץ בשבת בכפר ערבי,
ומחר,
לך תדע...
בקיצור התשובה שלילית. הרב כהנא מעולם לא תמך בפוגרום נגד ערבים רק בשל היותם ערבים. יפה. אני שמח שהבהרנו את הנקודה החשובה הזאת.
אלא שהוא כן.
שהרי לשיטתו (טנ"ט) - אם ערבי אחד (למשל תושב חווארה) עשה פיגוע
אז הכהניסט יעשה פיגוע וישרוף/יהרוג ערבים במקום אחר לגמרי (אום ספא)
רק בגלל שגם הם ערבים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מיום "המצאת" ההלכה היהודית
"לֹא־תְבַעֲר֣וּ אֵ֔שׁ בְּכֹ֖ל מֹשְׁבֹֽתֵיכֶ֑ם בְּי֖וֹם הַשַּׁבָּֽת".
עצוב שחסידיו של כהנא שכחו מה זה להיות יהודים ולא יודעים את זה.
לא יודע מה כהנא קשור בכלל או איך הסקת שמדובר בתלמידיו, אבל המצאה נחמדה בס"ה. בכל מקרה, היהודים היקרים בהם מדובר לא שכחו מאומה. הם פעלו לחלוטין על-פי ההלכה היהודית. אם אינך בקי בה, במקום להשמיץ ולהשחיר אחרים (אגב, בניגוד להלכה כמובן...), צא ולמד. האמן לי, רק תרוויח.

גולש שעונה לשם הרינגטון כתב פה בשבת, כי התחשק לו.
עכשיו מתחשק לו לעשות קומזיץ בשבת בכפר ערבי,
ומחר,
לך תדע...
מחר אסע לטייל באזור רמת גן, אם היה חשוב לך לדעת ולפרסם :). קומזיץ בכפר ערבי יצא לי אמנם לעשות, אבל דווקא לא מתחשק לי "עכשיו". גם לא התחשק לי בשבת, למקרה שתהית. בכל מקרה תגובות כמו שלך, פרייסלס מבחינתי :). הן בהחלט מדרבנות לעשות אירועים כאלה.

אלא שהוא כן.
שהרי לשיטתו (טנ"ט) - אם ערבי אחד (למשל תושב חווארה) עשה פיגוע
אז הכהניסט יעשה פיגוע וישרוף/יהרוג ערבים במקום אחר לגמרי (אום ספא)
רק בגלל שגם הם ערבים.
אם היית טורח לקרוא את מה שאתה מגיב עליו ולא רק צווח ממקלדתך בלי לקרוא אף לא מילה אחת, היית בוודאי למד שהפעילות שבוצעה באום צפא בוצעה דווקא לאחר שתושבי הכפר (והגוש הסמוך אליו) ניסו לשחוט כמה יהודים. לא קשור לחווארה ולא בטיח. עוד הנפצה נחמדה (לשקר מותר בהלכה? חבר שואל.), עוד נסיון עקיצה בגרוש, אבל קשור לאירועים, לדיון, לנושא השרשור, או לאמת העובדתית כמו שתגובותיך קשורות להלכה היהודית.
 

ai27

Well-known member
לא יודע מה כהנא קשור בכלל או איך הסקת שמדובר בתלמידיו, אבל המצאה נחמדה בס"ה
לפי ההלכה זו עבירה.
אז במידה ואכן מדובר על אנשים הטוענים שהם דתיים - זה יכול להיות רק תלמידיו.
בכל מקרה, היהודים היקרים בהם מדובר לא שכחו מאומה. הם פעלו לחלוטין על-פי ההלכה היהודית. אם אינך בקי בה, במקום להשמיץ ולהשחיר אחרים (אגב, בניגוד להלכה כמובן...), צא ולמד. האמן לי, רק תרוויח.
אין שום בעיה - אם לדעתך זו ההלכה, הראה איפה בשולחן ערוך (או הלכה מאוחרת יותר) כתוב שמותר להבעיר רכוש של גויים בשבת.
קריאתו של כהנא לחסל ערבים כנקמה על מעשי ערבים אחרים - אינם הלכה.
טנ"ט אינה מצווה.
אם היית טורח לקרוא את מה שאתה מגיב עליו ולא רק צווח ממקלדתך בלי לקרוא אף לא מילה אחת, היית בוודאי למד שהפעילות שבוצעה באום צפא בוצעה דווקא לאחר שתושבי הכפר (והגוש הסמוך אליו) ניסו לשחוט כמה יהודים.
ושוב: טנ"ט לא דוחה שבת.
וזו אינה מצווה.
זה טרור של כהנא - נוהג שמי שאינו כהניסט - דווקא רואה כעבירה חמורה.
לא קשור לחווארה ולא בטיח. עוד הנפצה נחמדה (לשקר מותר בהלכה? חבר שואל.)
שאל את אותו חבר למה המלאך שיקר לאברהם לגבי שרה.
עוד נסיון עקיצה בגרוש, אבל קשור לאירועים, לדיון, לנושא השרשור, או לאמת העובדתית כמו שתגובותיך קשורות להלכה היהודית.
גם לכתוב בשבת בפורם נוגד את ההלכה.
עולה פה תמונה מעניינת - לפיה אתה, שלא מקפיד על ההלכה, וממלא פיך מים כל פעם ששואלים אם אתה שומר הלכה,
מנסה להטיף לאלו שכן מקפידים על ההלכה, ושומרים שבת בקביעות, ללא תירוצי "לא בא לי".
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לפי ההלכה זו עבירה.
או שכן או שלא :). להשכלה כללית, מסתבר שיש פוסקים שלדעתם זה לא. גם לא אם הנתונים היו כמו אלו שהוצגו בתשקורת ובמעלה השרשור, אך בוודאי שלא בנתוני האמת.

אז במידה ואכן מדובר על אנשים הטוענים שהם דתיים - זה יכול להיות רק תלמידיו.
תלמידיו מבוגרים מכדי להשתייך לקבוצה המדוברת, כך שהם פשוט לא, נקודה :). בכל מקרה, הסקת המסקנות שלך בעייתית. קודם כל כי לא מדובר בעבירה הלכתית, לשיטת פוסקי ההלכה שנתבקשו לתת דעתם בנושא וממילא נופלת טענתך שמאחר ומדובר בעבירה או אז מדובר בתלמידי הרב כהנא. בקיצור, קצת צניעות ידידי, עוד לא הרגה אף אחד.

אין שום בעיה - אם לדעתך זו ההלכה, הראה איפה בשולחן ערוך (או הלכה מאוחרת יותר) כתוב שמותר להבעיר רכוש של גויים בשבת.
אני לא קשור לנושא יקירי :). אבל אם תתעמק בוודאי תדע למצוא בעצמך גם את הפוסקים שפסקו עניין זה להלכה. כאמור, זה נכון גם ברמת העקרון אבל זה בוודאי נכון בנתונים כפי שהיו בזמן אמת, קרי אירוע פיקוח נפש של ממש לכל הדעות.

קריאתו של כהנא לחסל ערבים כנקמה על מעשי ערבים אחרים - אינם הלכה.
טנ"ט אינה מצווה.
אין לי מושג מה זה טנ"ט, השאלה אם חיסול ערבים כנקמה היא הלכה אם לאו, נתונה לפוסקי ההלכה. אני לא משתייך לקבוצה זו של יהודים.

ושוב: טנ"ט לא דוחה שבת.
וזו אינה מצווה.
זה טרור של כהנא - נוהג שמי שאינו כהניסט - דווקא רואה כעבירה חמורה.
אני עדיין לא יודע מה זה טנ"ט. אבל השאלה ההלכתית כאמור, לא בידיי. גם לא בידיך. ההבדל בינינו הוא שאני מכיר בעובדה זו ואילו אתה מתיימר לדעת ולהכיר את כל הפוסקים וכל דעותיהם בכל דבר ועניין. זכותך כמובן, אם כי, השיטה קצת מנוגדת להלכה אם נתעקש על קטנות :). אבל לא משהו שאני רואה עניין לדוש בו.


שאל את אותו חבר למה המלאך שיקר לאברהם לגבי שרה.

גם לכתוב בשבת בפורם נוגד את ההלכה.
עולה פה תמונה מעניינת - לפיה אתה, שלא מקפיד על ההלכה, וממלא פיך מים כל פעם ששואלים אם אתה שומר הלכה,
מנסה להטיף לאלו שכן מקפידים על ההלכה, ושומרים שבת בקביעות, ללא תירוצי "לא בא לי".


שאל את אותו חבר למה המלאך שיקר לאברהם לגבי שרה.
הוא משיב שאינו עונה על שאלות טרם נתקבלה תשובה על שאלתו שלו.

גם לכתוב בשבת בפורם נוגד את ההלכה.
ואללה? לאאא. אני בהלם! אני בשוק!! אני ה-מ-ו-מ-ה!!!

עולה פה תמונה מעניינת - לפיה אתה, שלא מקפיד על ההלכה, וממלא פיך מים כל פעם ששואלים אם אתה שומר הלכה,
מנסה להטיף לאלו שכן מקפידים על ההלכה, ושומרים שבת בקביעות, ללא תירוצי "לא בא לי".
אני הטפתי למישהו משהו? היכן? מתי? באיזה הקשר? זה אתה שיושב כאן מהבוקר או הלילה הקודם וצווח שהחבורה עברה על ההלכה, מטיף לה את דעתך וסותר דברי פוסקי הלכה מוסמכים. אני לא עשיתי מאומה מהנ"ל בשום מקום. אשמח אם תפנה אותי היכן הטפתי למישהו אי-פעם בעניין שמירת ההלכה.
אגב, אני לא ממלא פי מים כשאני נשאל את מה שאתה טוען שאני ממלא בו את פי מים כשאני נשאל. זאת מהטעם הפשוט, שמעולם לא נשאלתי את השאלה הזאת :) :) :). אמנם נשאלתי שאלות מסביב ואכן עליהם אני לא ממהר לענות בדרך כלל. גם אם אישאל את השאלה הזאת, אני לא יודע אם איענה ובטח שלא יודע כרגע מה אענה. אבל לייחס לי מילוי פי במים (איך עושים את זה בכלל?) כל אימת שאני נשאל משהו, יעני ליצור מצג שאני נשאל כל הזמן ומסרב לענות כל הזמן, כאשר הלכה למעשה מעולם, בכל שנותי בפורום, כלל לא נשאלתי את השאלה הזאת, זה קצת מגוחך יקירי :).

את תירוצי ה"לא בא לי" לא הבנתי, אבל אם אתה הבנת את ההקשר לענייננו, דייני.
 

ai27

Well-known member
או שכן או שלא :). להשכלה כללית, מסתבר שיש פוסקים שלדעתם זה לא. גם לא אם הנתונים היו כמו אלו שהוצגו בתשקורת ובמעלה השרשור, אך בוודאי שלא בנתוני האמת.
אז ספר - מיהם אותם פוסקים?
האם תוכל לתת קישור לאותם פסקי הלכה?
הרי כהנא לא היה פוסק הלכה
תלמידיו מבוגרים מכדי להשתייך לקבוצה המדוברת, כך שהם פשוט לא
וכי תלמידיו של משה או רבי שמעון בר יוחאי מבוגרים מדי?
וודאי שלא.
אז מאיפה התירוץ הטפשי הזה?
אין לי מושג מה זה טנ"ט, השאלה אם חיסול ערבים כנקמה היא הלכה אם לאו, נתונה לפוסקי ההלכה. אני לא משתייך לקבוצה זו של יהודים.
טנ"ט זו תמצית משנתו של מאיר כהנא: טרור נגד טרור.
ועקב פיגועים שתלמידיו ערכו בארה"ב, ארגוניו גם זכו להיכנס לרשימת ארגוני הטרור, בתוספת לחץ של ארה"ב שארגוניו הישראלים יזכו לטייטל דומה.
ומה זה טרור נגד טרור?
אם ערבי ביצע פיגוע - תלמידיו יבצעו פיגוע נקמה, בערבי אחר.
כאשר ממשלת רוסיה הרגה יהודים חפצי עלייה ברוסיה,
תלמידיו של כהנא ניסו להרוג רוסים שהגיעו לארה"ב.
אני עדיין לא יודע מה זה טנ"ט. אבל השאלה ההלכתית כאמור, לא בידיי.
מכיוון שאינך מבין בהלכה - לא ברור מאיפה התירוץ הזה.
היות וטנ"ט היה חידוש של מאיר כהנא - לא מדובר בהלכה.
גם לא בידיך.
ולמה לא?
הרי אני מקפיד על ההלכה, שומר שבת, קורא ספרי הלכה שונים בקביעות.
ומכיוון שיש לי זיכרון די טוב - ולא נתקלתי בהלכות אלו, טענתך נשמעת כמו שקר.
וכמובן - שאינך יכול לבסס שקר זה

מכיוון שלא מדובר על הלכה שהתקבעה בקרב חלק גדול מישראל, ולא תמצא אותה אפילו ברמז בספרי ההלכה העיקריים,
לא מדובר על הלכה.
אני הטפתי למישהו משהו? היכן? מתי? באיזה הקשר? זה אתה שיושב כאן מהבוקר או הלילה הקודם וצווח שהחבורה עברה על ההלכה, מטיף לה את דעתך וסותר דברי פוסקי הלכה מוסמכים. אני לא עשיתי מאומה מהנ"ל בשום מקום. אשמח אם תפנה אותי היכן הטפתי למישהו אי-פעם בעניין שמירת ההלכה.
בוודאי שכן,
הרי מסבירים לך בפשטות - עניין שכל יהודי אמור להכיר, שהבערת אש בשבת נאסרה, וזאת עקב איסור מפורש דאורייתא (שהבאתי פה, ואם שכחת אביא שוב), ולכן הבערת אש באופן זה בפרהסייה מהווה איסור דאורייתא,
ואתה עברת להטפה ולטענות שאחרים לא מכירים את ההלכה.
אז אדרבא,
אם לדעתך ההלכה דווקא מתירה הבערת אש בשבת, ומתירה על סתם יהודי שהזדמן למקום לערוך "פרעות הרתעה" בקרב הגויים,
פרט פה את מקורותיך
אגב, אני לא ממלא פי מים כשאני נשאל את מה שאתה טוען שאני ממלא בו את פי מים כשאני נשאל. זאת מהטעם הפשוט, שמעולם לא נשאלתי את השאלה הזאת :) :) :). אמנם נשאלתי שאלות מסביב ואכן עליהם אני לא ממהר לענות בדרך כלל. גם אם אישאל את השאלה הזאת, אני לא יודע אם איענה ובטח שלא יודע כרגע מה אענה. אבל לייחס לי מילוי פי במים (איך עושים את זה בכלל?) כל אימת שאני נשאל משהו, יעני ליצור מצג שאני נשאל כל הזמן ומסרב לענות כל הזמן, כאשר הלכה למעשה מעולם, בכל שנותי בפורום, כלל לא נשאלתי את השאלה הזאת, זה קצת מגוחך יקירי :).
הדרך שבה אתה מתחמק ממענה על שאלה פשוטה כזו בקביעות - מאוד מגוחכת.
הלא נשאלת שאלה זו פעמים רבות כאשר כתבת פה בשבת
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אז ספר - מיהם אותם פוסקים?
האם תוכל לתת קישור לאותם פסקי הלכה?
הרי כהנא לא היה פוסק הלכה
סורי יקירי, תגובתך ארוכה מדי עבורי. זאת לאו דווקא בגלל האורך, אלא בעיקר בגלל הנסיון שמלמד שאנחנו נכנסים לדיון על פסיקים לא מעניינים ועניינים לא רלוונטיים (כמו למשל, מה הקשר של הרב כהנא לכל נושא השרשור? רמז: אין כל קשר כמובן).

רוצה ללמוד הלכה? אני די משוכנע שאתה מכיר את הדרכים לעשות זאת לא פחות טוב ממני. צא ולמד. אתה לא צריך אותי בשביל זה והפניות לא תקבל ממני כידוע. בוודאי לא בסוגיות ידועות ומוכרות, גלויות ופומביות לעיני כל זה מכבר.

מבחינתי בכל אופן, בינתיים מיצינו. אם יש משהו שנורא חשוב לך להמשיך להתדיין עליו, בשמחה, אבל תצטרך לתמצת את הנושא הספציפי. את השאר נשאיר מבחינתי לימי הפנסיה.
 

mיטלמן

Well-known member
זה לא הנכד של לייבוביץ שב90% מהצהרותיו תוקף דווקא את היהודים? אם זה אכן הוא, חוששני שקריאתו לא תיענה כל כך מהר :). בדיוק פתחתי שרשור חדש עם הסיפור האמיתי של אירועי השבת בהקשר הזה. צר לי ואני נגד ענישה מהסוג הזה של ערבים, אבל אישית אני לגמרי תומך במה שעשו הישראלים הללו באירועים האלה. כשהערבים יפסיקו לנסות לשחוט יהודים, גם היהודים יפסיקו להיכנס לכפרים ערביים ולנסות לבצע שם הרתעה.
אתה קורא או רק כותב?
"צר לי ואני נגד ענישה מהסוג הזה של ערבים, אבל אישית אני לגמרי תומך במה שעשו הישראלים".
נגד ותומך?
כבר איבדת את אמינותך ויושרך כאן,
עכשיו התבלבלתי קשות?
אתה נגד כללית ובעד אישית?
לא מובן לי, לך?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה קורא או רק כותב?
"צר לי ואני נגד ענישה מהסוג הזה של ערבים, אבל אישית אני לגמרי תומך במה שעשו הישראלים".
נגד ותומך?
כבר איבדת את אמינותך ויושרך כאן,
עכשיו התבלבלתי קשות?
אתה נגד כללית ובעד אישית?
לא מובן לי, לך?
אכן, נגד וגם תומך. לא יודע אם את גם קוראת או רק כותבת, אבל דברי ממש לא קשים להבנה. רק צריך לקרוא. אה, ולדעת קצת הבנת הנקרא. בסיסי כזה. תעדכני כשתצליחי ואם לא הולך, בקשי עזרה מהילד של השכנים.
אגב אלמלא הפתיחה שלך הייתי מאמין לך שאינך מבינה ובכיף ובאריכות מסביר את כל מה שלא ברור. אבל מה לעשות, כשמתחילים כך קשה לי להשתכנע ברצינות התגובה.
 
למעלה