מרציפן, הצעת לדון בענייני זואולוגיה

chimp

New member
מרציפן, הצעת לדון בענייני זואולוגיה

הוזכרה האכלת חתולי רחוב. מה דעתך (ודעת כולם)?
 

Mar1Zipan

New member
נושא גבולי, אבל

קרוב לליבי, אז אין לי בעיה לדון בו כאן... השבוע עברתי דירה לבניין שבו יש מספר רב של חתולי רחוב, וקיומם בא לידי ביטוי גם באספקט ה"ריחני". מודה, שבתור אדם עם חוש ריח מפותח - זה ממש ממש מפריע לי, אבל אני לא מסוגל לחשוב על זה שריח שמפריע לי (או לכל אדם אחר) חשוב יותר מקיומה של חיה שאינה מזיקה לי בשום דרך שהיא. זו הסיבה שאני חושב שהאכלתם היא מצווה - אחרת (בהווה של קיום הפחים הירוקים) אין להם הרבה עתיד, חוצמזה, שלקחת קופסת גבינה לבנה ולתת לגורים הקטנים, ולראות אותם מאושרים (כמה שאפשר לראות את זה) ממש מחמם לי את הלב
בד בבד עם דעתי זו, אני חושב שצריך וראוי לעקר ולסרס חתולי רחוב, ובהחלט אהיה מוכן לשלם מכיסי יותר בחשבונותיי לעיריה, כדי למנוע מכמה שיותר חתולים תנאי מחייה כאלו. אין כל סיבה לפגוע בקיים, אולם זה לא אומר שהמצב לא דורש תיקון
 

chimp

New member
העניין שונה לגמרי

האכלת חתולי רחוב מעודדת את ההתרבותם. חלק המחתולים נותרים בעיר סמוך לפחי האשפה ולמאכיליהם הרחמנים אבל חלקם יוצאים מין העיר החוצה, אל הטבע. ככל שיש יותר מזון כך שורדים יותר חתולים בעיר, כך הם מתרבים יותר וכך יוצאים אל הטבע יותר חתולים. בטבע הם מגבירים את לחץ הטריפה על בעלי חיים קטנים - ציפורים, זוחלים וחרקים. מבינהם ישנם כאלה שנמצאים בסכנת הכחדה בין השאר בגלל טריפה מוגברת של חתולי רחוב מתפראים, למשל הלטאה הירוקה בצפון הארץ. כמו כן הם מתחרים ודוחקים את רגליהם של טורפים קטנים בארץ - סמורים, דלקים, גיריות, חתולי בר, נמיות ועוד. עוד דבר מעניין ועצוב - חתולי הרחוב מזדווגים עם חתולי בר. כתוצאה מכך יש פחות ופחות חתולי בר טבעיים בארץ. הערכות הפסימיות מדברות על כך שחתול הבר הטבעי נכחד וכיום כל חתולי הבר הם מעורבים גנטית. כך שכל פעם שנותנים גבינה לבנה לחתולים תורמים להכחדת בעלי חיים בארץ.
 

Mar1Zipan

New member
בוא נפריד בין שני דברים:

האחד, עניין הרבייה עם חתולי הבר, והשני "התערבות" חתולי הרחוב בגומחה האקולוגית הטבעית. בנוגע לעניין הראשון, אני מסכים לחלוטין שהדבר אמור להיות טריגר מספיק לצמצום אוכלוסיית חתולי הרחוב באזורים הנמצאים בטווח מסויים מאזורי "טבע פראי". כולי תקווה שלא מאוחר מדי ושההערכות הפסימיות לא צודקות. העניין השני (שהוא העניין הראשון שהעלית), דווקא מכיל סוג של סתירה פנימית לטעמי. אם חתולי הרחוב נמצאים באזורים בהם יש חיות בר, הרי שהם לא מתבססים על האכלה ע"י בני-אדם. רוצה לומר, שהעובדה שאני האכלתי גור חתולים בחיפה, גם אם אותו חתול גדל והחליט לעשות ביקור קצר, וגם להישאר לפרק זמן ארוך יותר, ביערות הכרמל, בהכרח באותו זמן אני לא מאכיל אותו. מה שאומר שאני לא מספק לו את הבסיס להמשך ההישרדות, אלא הטבע... מה גם שכאשר גורים גדלים במקומות עירוניים ומתרגלים "לצוד" קופסת גבינה לבנה, או הכי הרבה עכבר פה ושם, אני סבור שזה ממש לא מתקרב לכישורי הצייד הנדרשים כדי לדחוק את רגליהם של "ציידי טבע" מיומנים בהרבה, דוגמת אלו שהזכרת. אבל, כמובן יכול להיות שאני טועה...
 

Kiru

New member
לא ברורה לי גם הבעיה

שאתם רואים ברבייה עם חתולי בר. מה שנקרא היום חתול בית מקורו בחתול בר כלשהו (כניראה אפריקאי). לדעתי מניעה של רבייה כזו היא רציונל שמתאים דווקא למגדלי חתולים מקצועיים (שימור הגזע), ואין לה הרבה הגיון אקולוגי.
 
מה לא ברור?

חתול הבית שונה גנטית מחתולי הבר. רבייה עם חתולי הבר יוצרת חתולי כלאיים שונים ומשונים ומאיימים להעלים לגמרי את חתולי הבר שגם כך נמצאים בסכנת הכחדה. אכן מדובר פה ב"טוהר הגזע"! אקולוגית מדובר ההכנסה של גנים זרים למין הטבעי מה שיגרום להעלמותו. מקווה שזה ברור
 

Kiru

New member
טכנית הכל ברור,

מה שלא ברור לי זה איפה מה שלא בסדר. לא מדובר בהכחדה במובן של חיסול פרטים או חיסול שטחי מחיה, מדובר בתהליך טבעי. חתולים צריכים ללמוד טקסונומיה כדי לדעת עם מי להזדווג?
 

dingaleboom

New member
ובל נשכח מי גרם לכל המצב

לא החתולים, אלא האדם, אז למה החתולים, שהאדם הפך אותם לתלויים בו, צריכים לשלם על כך?
 

chimp

New member
אם החתולים לא "ישלמו" על כך

מי שיפגע זה הטבע הישראלי. אתה מוכן להקריב את הטבע למען חתולי הרחוב החפים מכל פשע?
 

dingaleboom

New member
למה הפוך מהשאלה שלך זה בסדר?

למה הטבע הישראלי יותר חשוב מחתולי הרחוב? לדעתי אף אחד לא צריך ל"שלם". צריך למצוא פתרון שמתאים לשני הצדדים - האכלת חתולי רחוב בשילוב של עיקור וסירוס, לדוגמא. חתולי הרחוב הם עובדה קיימת בארץ. מה אתה מציע? להשמיד את כולם כדי למנוע מהם להזדווג עם חתולי בר (תואר מפוקפק בעיניי, לאור העובדה שיש כ"F הרבה בני כלאיים כיום).
 

Kiru

New member
לא כל שינוי

שקשור איכשהו באדם הוא פסול, וגם שינויים שהיו פסולים לא צריך לתקן באמצעים עוד יותר פסולים. אם חתולי בית (לשעבר) זולגים חזרה לטבע בצורה איטית וטבעית ומסתדרים בו, ולא רק מסתדרים אלא גם מתרבים עם חיות בר, אין שום סיבה שבעולם למנוע את זה מהם.
 

chimp

New member
זליגת חתולים היא טבעית

בדיוק כפי שזרימת ביוב לים היא טבעית.
 

dingaleboom

New member
הרבה שינויים אינם "טבעיים"

גם סוסי המוסטנג באמריקה אינם טבעיים למקום. אבל כיום הם נחשבים חלק מהטבע הפראי של ארה"ב. מה לעשות שאבולוציה של מינים היא תהליך טבעי. אומנם הופעת חתולי הרחוב אינה טבעית, כי האדם יצר אותה, אבל כמו שנאמר, הזדווגותם על חתולי הבר היא כן טבעית. אין שום מין שהוא סטטי. כולם נתונים לשינויים, ורוב המינים הקיימים כיום, אם ישרדו, לא יראו כמו שהם כיום בעוד X שנים.
 

chimp

New member
אבולוציה של מינים היא תהליך טבעי

הופעת חתולי הרחוב אינה טבעית. לפיכך ההזדווגות שלהם עם חתולי הבר מקורה בהתערבות לא טבעית. היא לא חלק מהאקולוגיה והיא לא חלק מהאבולוציה.
 

Kiru

New member
חתולי הרחוב הם

עובדה קיימת, ואיך הם נוצרו זאת שאלה לא רלוונטית. אין שום סיבה למנוע מחתולי רחוב להזדווג עם חתולי בר מלבד איזושהי מיסקונספציה של כמה אנשים בקשר ל"איך הטבע אמור להיראות" ו"מה זה תהליך טבעי".
 
טוב שלא

הגזמתם והאשמתם את חתולי הרחוב ואת האנשים שמאכילים אותם בכל בעיות העולם כולל המלחמות!! אני אוהבת את כ-ל העלית החיים וחתולי הרחוב לא פחות חשובים מכל בעל חיים אחר! תפנימו!!
 
למעלה