משתה לעורבים - אתם הקובעים!

ציינת בעצמך את הסיבות לגבות את המחיר

הכרך הוא ספר. את ההגהה עושים על כל הספר ביחד. אבל כשיש שני כרכים, יש כפול להגיע ולערוך.

קהל הקוראים של אופוס מצומצם, ולכן הקוראים שרוצים לקרוא את ג'ורדן או את מרטין בעברית, צריכים לשלם יותר.
את התיאורים המפורטים של לבוש וסוסים, ג'ורדן כתב - כולל הגידופים המשובחים של מאט (הו! גללי כבשים! גללי כבשים ובצלים ארורים בחמאה!).

אני אישית רץ לקנות כל ספר חדש שיוצא בסדרות הספרים שאני אוהב, כפי שקניתי את הספר החדש שיצא במחזור כישור הזמן, כשצפריר גרוסמן סיפר לי עליו.
למה אני לא מחפש משומש? למה לא ספריה?
גם כי אני קורא את הספרים יותר מפעם אחת (עונה יותר לשאלה למה לא ספריה) ובעיקר, כי צריך לפרנס את ההוצאה לאור, אם אני רוצה שהספרים האלה יצאו לאור בעברית.
 

נטאשKה

New member
אין וויכוח שיש פה סיבות אובייקטיביות

הוצאות לאור בארץ גם ככה בקושי לא פושטות את הרגל והקהל של מד"ב ופנטסיה הוא מצומצם, זה לא אומר כמובן שמהצד נטו של הקורא והקונה - זה מחיר קריעה. אפשר להבין (למרות שיש דרכים להוזיל את המחיר אם הם באמת היו רוצים, אבל זה לא שאני חושבת שהם עושים עשרות אחוזי רווח) ובמקביל אפשר גם להתבאס.
 
יש הרבה דברים יקרים בלי קשר

ואנחנו צורכים אותם בכל אופן. דברים שבאמת לא מצדיקים את העלות הגבוהה שלהם.

אז אם זה עוזר, חשבי כמה ספרים טובים נכנסים במחיר של אייפון או משהו כזה...
 

נטאשKה

New member
אני בד"כ צרכנית חכמה מאוד ולכן

זה חורה לי


אגב את הספרים האלה כבר רכשתי וקראתי באמצעות הקינדל שלי בהרבה פחות כסף. אני כן אקנה אותם כנראה בעברית כדי להשלים את הסט וכדי לתמוך באופוס, אני חושבת שזה חשוב לתמוך בהם. זה לא אומר שלא אתרעם ובגלוי ובכל הזדמנות שתהיה לי על המחירים המופקעים (אין לי בעיה שיאחדו את הכרכים ויקחו על הכרך המלא 100 ש"ח, תאמין לי שהם עדיין ירוויחו פר ספר, או שידפיסו בכריכה רכה על נייר זול עם אותיות קטנות, הבעיה היא שאין להוצאות בארץ מספיק רווחים בשביל לא לעשות את הטריקים המעצבנים האלה של חלוקת כרכים וכן הלאה).
 
מה חורה לך?

אם את כותבת (ציטוט): הבעיה היא שאין להוצאות בארץ מספיק רווחים בשביל לא לעשות את הטריקים המעצבנים האלה של חלוקת כרכים...

אז מה חורה לך? שאין להם מספיק רווחים? שקהל הצרכנים שלהם מועט? שבשבוע הספר קונים ספרי בישול ולא רוברט ג'ורדן עם השמלות של מאט והסוסים של נינאב (או להיפך)?
 

נטאשKה

New member
הסברתי בדיוק מה חורה לי

זה שאתה לא מרגיש ככה לא הופך את זה לפחות לגיטימי עבורי.
 
אני חושב שהכוונה שלי התפספסה בכתיבה

אין נימת דיבור וכו'

חורה לך שהמחיר יקר, אבל את בעצמך מבינה את הנחיצות של המחיר הזה (לפי דברים שאת כתבת). לכן שאלתי איפה מרוכזת ה"אשמה" על המחיר...
 

נטאשKה

New member
אני מבינה מה אתה שואל

אולי לא הסברתי את זה מספיק טוב - תראה, ברורה לי נחיצות המחיר לאו דווקא כי זה המחיר ההוגן לספר, אלא בתמונה הכללית של הדברים. יחד עם זאת גם ברור לי שהם בכל זאת יכלו להוזיל את המחיר ע"י (למשל) יצירת כריכה רכה זולה, פונטים מוקטנים, סוג דף זול יותר.

יש דרכים להוזיל את המכלול אם רוצים.

בנוסף - יכלו גם לקחת מחיר גבוה יותר פר ספר ולא לחלק לשני כרכים כשאין בעצם סיבה לעשות את זה. אצל מרטין אי אפשר לכלול את החלקים בכרך אחד כי אי אפשר יהיה להרים אותו. אצל ג'ורדן אפשר גם אפשר. ההוצאה האמריקאית למשל לא מחלקת.

אז שוב, ברור לי הרצון למקסם ככל האפשר את הרווח על ספר שהולך וגם ברור לי שזה לא נובע מחזירות נטו ועדיין, כמי שקצת בכל זאת מבינה בעסק ויודעת שהיה אפשר להוזיל - למרות האינטרס שיש לי שאופוס יצליחו ויגדלו - כצרכנית אני מתערמת על כך.

זה לגיטימי שגם אם אני מבינה למה הם עושים את זה, אני אתרעם על כך מהצד שלי כצרכנית. לי יש אינטרס שהוא לא מאוחד לחלוטין עם ההוצאה - ההוצאה רוצה להרוויח כמה שיותר. אני כצרכנית רוצה לשלם מחיר הוגן ולא מחיר מופקע.
 
לפי זה, הספרים פשוט היו יוצאים גרועים יותר

ואז עוד פחות אנשים היו קונים אותם.

לגבי החלוקה לכרכים, אולי את צודקת. אבל אולי בכל אופן עדיף שני ספרים בגודל נורמלי על פני ספר אחד שמן בעובי של משחקי הכס. ספרים כאלה מתבלים ונהרסים מהר יותר כי העומס על הכריכה גדול יותר.
 

נטאשKה

New member
למה אתה מתכוןן בזה שהם יהיו

גרועים יותר? למה גרועים?

לגבי נוחות וכיף, אין פה ויכוח בגדול - דיברתי על דרכים להוזיל. נוחות וכיף זה עניין סובייקטיבי.
 
סובייקטיבי?

למי נוח לקרוא באותיות קטנות, מנייר גרוע שמן הסתם יקרע בקלות?
אנשים ירצו פחות לקרוא - ועוד יותר - לקנות, את הספר.
 

נטאשKה

New member
בעולם יש תעשיית ספרים ענפה כזאת

כך שכנראה הרבה אנשים לא מסכימים איתך בסוגייה הזאת
 
כמו ששרה רבקה זוהר

כי העולם גדול גדול...

את צודקת במקרה שיש קהל קוראים גדול לאותו הספר. קלאסיקה כמו אליסטייר מקלין או ספרי שירותים כאלה, בודדים וקלילים. ספרים שיש כל כך הרבה אנשים שיקראו אותם, גם אם הרבה אחרים ידחו אותם.

אבל אנחנו מדברים על ספרות כבדה, זה לא ספר בודד, זו סדרה ארוכה ארוכה, שייכת לתחום ספרות למכורים בלבד, שגם שם לא כולם קונים את כל הספרים.

אם מתוך קהל היעד המצומצם בלאו הכי של ספרות כזו, מתוך הציבור המוגבל שיקנה את כל ספרי מחזור כישור הזמן, אם תורידי מהם את אלה שלא יקנו ספרים שמתבלים מהר ומקשים על הקריאה, עדיין ההוצאה לאור לא מרוויחה מספיק.
 

נטאשKה

New member
אני לא חושבת שאפשר לענות על השאלה הזאת

כי חסר לנו מידע חיוני על סוג הקהל שקורא את ג'ורדן, או על סוג הקהל של אופוס. אני כן מניחה שלאופוס יש את המידע הזה ומזה אפשר להסיק שתי מסקנות סותרות -

שבאמת הקהל הזה לא יקנה כולו את הספרים אם ידפיסו אותם ככה.

שהקהל הזה שבוי לחלוטין ויקנה את הספרים לא משנה איך ימכרו אותם.

 
על פי היגיון ניתן לומר

שחלק יקנו את הספרים בכל מקרה ובכל מצב.
האחרים יחליטו שלא שווה להשקיע במצב כזה.
 

נטאשKה

New member
הוצאת ספרים או כל חברה מסחרית אחרת

לא מקבלת החלטות לפי מה שנראה הגיוני. הם מקבלים החלטות לפי מחקר שוק.
 
למעלה