נושא לדיון: פוליטיקה בקמפוס

hilapi

New member
גם אני לא שמעתי

סטודנט באת"א שאומר : "באתי בגלל ההווי החברתי",אז מה? לסטודנטים שם אין חיי חברה? רק לסטודנטים בב"ג יש חיי חברה? לא הבנתי למה את מתייחסת להסברים כתירוצים,כאילו צריך לתרץ את העובדה שחיפה שונה מבאר-שבע. לא מדובר כאן בתחרות בכלל...האוניברסיטה היא בראש ובראשונה מוסד לרכישת השכלה-ההווי הוא בונוס. האופי של האוני' בחיפה כמו שכתבנו כאן גם את וגם אני,שונה משום שהיא אוניברסיטת קל"ב וגם שוכנת בעיר מפותחת יותר-למה זה רע? אווירה כמו שכתבתי קודם,היא משהו שיש לך השפעה על יצירתו. מי שבא ללמוד בראש פתוח ועם רצון להתחבר-ימצא חברים ובעקבות זאת ימצא גם הווי...הנושא הזה מאוד סובייקטיבי ואישי,אני למשל יודעת על מישהי שנסעה ללמוד בב"ש מתוך מחשבה שמדובר בחגיגה שלא נגמרת,אך הפלא ופלא היא לא מצאה שם את המקום שלה והתקפלה בחזרה לחיפה. בטכניון,מוסד ש"נודע" בחיי הלילה המטריפים שלו,היא דווקא פרחה-רכשה המון חברים חדשים ואף הכירה את בעלה... לא נראה שחיפה שונה מ"מקומות אחרים" אלא מבן-גוריון וזה לדעתי דווקא יתרון-אבל כמובן שזו נקודת מבט אישית. אגב,מסיבות פרועות זה באמת מה שחסר לך בחיפה?יש כאן מסיבות פרועות,אפילו פרועות מדי...
 
טוב אנחנו די הולכות סחור-סחור

ואומרות את אותם דברים בדרך שונה. אני לא יכולה להגיד כלום על את"א, אני מכירה שתי אוניברסיטאות: ב"ג וחיפה. שתינו מסכימות שהן שונות. אם זה טוב או רע זה כמובן שאלה סובייקטיבית. איפה כל אחד מוצא את עצמו, את חבריו ואת בני זוגו זו שאלה אישית לחלוטין. את אומרת: אוניברסיטה היא בראש ובראשונה מוסד לרכישת השכלה- ההווי הוא בונוס. בעיני זה אכן בונוס, אבל בונוס די משמעותי, תקופה בחיים שלא תחזור וכ"ו וכ"ו. יש לי פה חברים, יש לי חבר (שמצאתי דווקא בב"ש אבל זה ממש לא רלוונטי) אני ממש לא יושבת בבית כל ערב וחולמת על אורותיה המבהיקים של ב"ש, ואני דווקא כן עשיתי כמה צעדים קטנטנים במעונות (למשל ארגון ערב יוצאים מהמגירה בשנה שעברה במועדון, והעברת חוג כתיבה במעונות השנה) כנראה שהאופי שלי מתאים יותר לשם, או שפשוט התרגלתי לשם , ותמיד האוניברסיטה הראשונה שלך תישאר לך בראש כהכי טובה, קצת כמו שאומרים על אהבה ראשונה. דרך אגב, דווקא על הטכניון אומרים שהוא הרבה יותר מלא הווי ודומה באופיו לב"ש (אולי בגלל שגם שם רוב הסטודנטים לא באים קל"ב, ולמרות הסטיגמה של החנונים יש שם המון דברים מאוד ייחודים וסטודנטיאלים. ומה זה המסיבות הפרועות מדי האלו? למה אני תמיד האחרונה שיודעת דברים?
 

hilapi

New member
יש אחלה מסיבות

ביגור(אולטראסאונד) וגם בלונה(ליין מסיבות שהוא בשיתוף אגודת הסטודנטים,לדעתי )
 

stkachov

New member
בטכניון

באמת יש חיי לילה. תרגילים רטובים לתוך הלילה, למידה בחוות מחשבים עד הבוקר...
 

hilapi

New member
אכן

החוות מחשבים זה רק מסווה,בלילה היא הופכת לחוות היען
 

סלוניק

New member
..

1. וממה לדעתך זה נובע? האם כתוצאה מהעובדה שבחיפה יש ביטוי לדיעות פוליטיות (יותר ממקומות אחרים? מסופקני) או מכורח העובדה שבחיפה יש ריכוז גבוה יחסית של אוכ' ערבית באונ'? כמובן שכשיש יותר תומכים אז ניתן להרגיש מספיק ביטחון כדי להעלות אל פני השטח גם עמדות שהן מחוץ לקונצנזוס, אבל זה לא משנה את השאלה מה יוצר את חוסר הביטחון הזה ולמה יש לקבע אותו. 2. שוב ובאופן כללי - למה זה צריך לשנות משהו? למה אנשים צריכים להשאר בארון ולהתאים את העמדות שלהם כדי לא "להכעיס" אחרים? אני מצטער שאני קופץ לרטוריקת מצעד הגאווה, אבל בסופו של דבר הטענות שלך לא שונות בהרבה. להתייחס ל"חופש הביטוי ומושגים יפים אחרים" כאל דברים שאפשר להשליך הצידה יכול במקרים מסויימים באמת להיות לגיטימי, אבל זה לא מה שאתה אומר - אתה בעצם מציע שאנשים ידחקו החוצה את העמדות הלא-פופולאריות שלהם בגלל שיש צרי-מוחין אחרים שישנאו (?) אותם בשל כך. מעבר לעובדה שזה די מוגזם, אני גם לא מבין איך מה שיקדם עוד יותר את המצב זה רק הקיבוע שלו (בניגוד, למשל, לחיזוק חופש הביטוי). אולי חזרתי שוב לעניין מצעד הגאווה, אבל לפי הנחות היסוד האלה גם צריך להציע שהומואים לא יצאו מן הארון כדי שלא יאבדו חברים שיגלגלו עיניים כלפיהם. ונכון, הדיכוי החברתי הוא בהחלט שיקול של להט"בים רבים, אבל וזה לא דבר שניתן לפשט בכזו קלות למשוואות של "רווח והפסד", או אפילו רווח והפסד אישיים אל מול גלובליים (כי לכל פעילות פוליטית יש גם השפעה אל מעבר לגבולות ה'אני'). 3. יש משהו קצת פשטני בהצגת הדברים הזו - אני לא חושב שאנשים "שונאים" אחד את השני אם יניפו דגל כזה או אחר ואני לא חושב שזה מה שמעכיר את יחסי היהודים והערבים בחיפה (הם עכורים בכלל?). דווקא ללחוץ על בני אדם שלא להביע עמדות לגיטימיות במקום אשר אמור לייצג את ההשכלה - זה אולי יסוד שיערער ויפרק את יחסי היהודים והערבים באונ'.
 

stkachov

New member
תשובות

1. לדעתי זה נובע משני הדברים שאתה ציינת, ובנוסף לכך ממדיניות היתר פלורליזם של האוניברסיטה. 2. אתה קורא לזה עמדות לא פופולאריות, אחרים יגדירו זאת כתמיכה בטרור והזהדות עם האויב. הכל עניין של נקודת מבט. ואגב מצעד הגאווה, אני גם חושב שרטוריקה זו אינה נכונה ואינה מועילה. 3. שוב פעם, מה שלך נראה מאוד לגיטימי, למישהו אחר נראה כמעשים הרבה יותר חמורים. אני למדתי תקופה של שנתיים בטכניון, ואני יכול להעיד שיחסי ערבים-יהודים שם מצויינים. אני מאוד מקווה שאני אתבדה, וכל אותם הסיפורים שידידים שלי שלומדים באונ' חיפה מספרים לי הם הגזמות ואני אווכח אחרת. אני גם לא נגד הבעת עמדות פוליטיות, אני פשוט חושב שקמפוס של אוניברסיטה אינו המקום לכך.
 
למעלה