נו, משהו ענייני

ganooov

New member
הממממממ..

כעיקרון, לבוא ולחשוב ששיטה אחת היא הכי טובה, במיוחד במקרה של סרטי קולנוע עם אינספור בעלי תפקידים בולטים, זאת בעיה קשה. אורסון וולס, לדוגמה, עשה סרטים מצויינים, כשעל רוב הקרדיט לתסריט הוא חתום. מישהו יכול לבוא ולומר שזה עשה רע לסרטים שלו? שזה היה לא בריא לסרטים שלו? אם מישהו חושב כך, הוא מוזמן ללכת ולחפש את התסריט המקורי ל-"האזרח קיין", ולהשוות אותו לגרסאות שוולס עיבד
. אני חושב שהכי בריא לסרט זה לתת לכל אדם בהפקה את התפקיד שבו הוא יוכל לתרום הכי הרבה לסרט. טרנטינו, לדוגמה, נתן לבמאים אחרים תסריטים שלו למרות שהוא היה יכול לביים אותם בעצמוף וטוב שהוא עשה כך - כי זה עשה לסרטים האלו רק טוב. ועדיין, צריכים גם לזכור את ההיסטוריה. בתחילת עולם הקולנוע, התסריטאים לא רק שכמעט ולא קיבלו קרדיט נורמלי, אלא גם הועפו מההפקה בשלב הכי מוקדם שאפשר. עם הזמן הסתבר שזה לא עושה טוב לסרטים, ממש כמו שיטת האולפנים הגדולים, שהיתה מאוד רווחית, אבל ממש לא אמנותית. לסיכום, מבחינתי שגם הניצבים יעזרו בדברים שלא מקובל שהם יטפלו בהם, ולו מפני שזה יעזור לסרט הספיציפי. אם תסריטאי רוצה לכתוב הוראות בימוי, שיחשוב טוב האם זה יעזור לסרט, או סתם יקבע אותו.
 

kush kush

New member
אני יודעת שלא, אבל בניסיון הדל

שצברתי עד כה זה מה שלמדתי. ברור שזה נדיר למצוא את זה בהפקות גדולות כי זה כל תפקיד בפניי עצמו...
 

pink cigarette

New member
גם לי זה "מתפלק" לפעמים.

אבל הפסקתי ( = הכרחתי את עצמי להפסיק) לעשות את זה. זו באמת בעיה אם אתה כותב תסריט ולא מביים אותו, כי לפעמים כל ה"חזון" משתנה כשהתסריט עובר לבמאי.
 

shiray

New member
לי זה קורה יותר עם עריכה

כלומר אני כותבת בתסריט כבר סצנות שייערכו במקביל, וחושבת על מונטאז'ים וג'אמפים והכל... אבל זה פשוט בגלל שאני לומדת גם עריכה, ולא צילום.
 

shellydeez

New member
לדעתי זה לא אומר שתמיד טוב להיות

תסריטאי-בימאי. מה שיפה בעבודה של שני אנשים שונים ששניהם מביאים פרספקטיבות שונות לסרט. התסריטאי מצד אחד והבימאי מצד שני. אגב אני עושה קודם כל טיוטה ראשונה של תסריט עם הוראות בימוי וטיוטה שניה בלי. וכשאני כותבת את זה ככה זה הולך לי כמו שצריך.
 

ganooov

New member
תהיה:

האם פרספקטיבות שונות בריאות לסרט בעל חזון ספיציפי? הממ. לאו דווקא
. אני כמוך, מעדיף עכשיו להפריד..
 
למעלה