כל הערים האלו הן ערים במטרופולין תל אביב שנשענים על תל אביב בתור מרכז הכוח הכלכלי והתרבותי של המטרופולין. בגלל זה משווקים דירות בציון זמן הנסיעה מהן לתל אביב, ולא זמן הנסיעה מהן לכיכר המייסדים בפתח תקווה או קניון הזהב בראשון.
הבעיה היא שהשם "גוש דן" הוא שם נוראי ומגעיל למטרופולין, שקשה לבסס עליו שם של מערכת תח"צ (גושדנית לא כזה עובד וגם נשמע כמו שם של חיפושית זבל). אבל "דנקל" זה שם עלוב ומיתוג גרוע. היה עדיף שם כמו "אביבית" או "מטרו" או "רקדן" או אולי פשוט "הקלה", "עירונית", "טראם", או אינסוף רעיונות אחרים שיותר קל לדוברי עברית לבטא ולקרוא בלי ניקוד, צירוף הברות שפחות נשמע כמו תקלת הקלדה ויותר נעים באוזן.
מיתוג טוב למערכת תח"צ זה חשוב, וזה שבארץ הכל מבולגן וגרוע עם מיתוגים שונים לפי קבלן הפעלה של אוטובוסים ושילוט לא ברור זה עוד אחד מהדברים שהופך את התח"צ כאן לגרועה. בכל ערי צפון אמריקה שיש להן מערכת תח"צ נורמלית יש מיתוג טוב יותר, בכל ערי אירופה יש מיתוג טוב יותר, בכל יפן יש מיתוג טוב יותר. וזה משפיע על הדרך שאנשים חושבים על המערכת ועל תח"צ באופן כללי. מיתוג טוב זה חשוב ולא סתם.
אני לא מביע כאן דעה לגבי השם הנבחר והוא טפשי בעיני (גם כל השמות שציינת לא מוצאים חן בעיני).
כפי שכבר אמרתי, לדעתי אין לעניין שום חשיבות והשם שבסופו של דבר יהיה שגור בפיהם של אנשים יתברר בהמשך באופן טבעי.
אני רק ציינתי שגם שם METROTLV לא מתאים, כי זה שיווק שקרי שפשוט מסלף את המציאות כאילו שהקו האדום זה משהו תל אביב שבעיקר בא לשרת את תושבי תל אביב.
לי באופן אישי בכלל לא ברור למה המדינה (וגם לא חברה המפעילה) צריכות להמציא שם ו"לשווק" את מערכת הסעת המונים.
אני יכול להבין את חשיבות הלוגו (חשוב שלאנשים יהיה קל למצוא תחנות), אבל השם זה דבר מיותר ומטופש.
לגבי מרכזיותה של תל אביב, זה סבבה, אבל אני עדיין לא רואה את הקשר.
במאמר מוסגר אציין, שבהחלט מציינים גם קרבה למקומות כמו קניון הזהב בשיווק דירות (איפה שזה רלוונטי) ולא רק קרבה לתל אביב שהיא גם עניין חשוב.
לפי מה שידוע לי השם "גוש דן" זה לא משהו שניתן לאגלומרציה האורבנית הזאת על ידי השרה רגב וכך יצא שהשם הזה גם הפך למקובל בציבור.
מי אני שאתווכח עם המציאות?