סבתות - מי משפיעה יותר

סבתות - מי משפיעה יותר

אמא שלך או של הבעל? האם אתן מאפשרות להן לקחת חלק בחינוך הילדים? אתן מתייעצות איתן כשאתן מתלבטות בענייני חינוך הילדים?
 
סבתא מצד אמא הייתה תמיד מאוד מעורבת

בחינוך שלנו, תמיד הציעה מהניסיון שלה אבל לא הכריחה למיטב ידיעתי. היא זאת שתמיד שמרה וטיפלה בנו בזמן שאמא שלי עבדה.
 
אמא שלי ללא כל ספק משפיעה הרבה יותר

לאמא שלו אנו רק מודיעים, לא מתייעצים, מכיוון שגם כך יש לה תמיד מה לומר... כמובן שלרוב דבריה אינם לטעמנו (למרות שהיא גננת ומלאת נסיון...) ואנו ממשיכים הלאה. אף אחת מהן לא לוקחת ממש חלק בגידול הילדים כיום. כשני הגדולים היו קטנים, הם היו בגנים בקיבוץ של הורי ואז אמי מאד עזרה לי והייתה הרבה יותר מעורבת, פעם-פעמיים בשבוע (לפי מקום העבודה בו עבדתי) הייתה לוקחת אותם קבוע מהגן, עד 17:00. גם אז, היא לא התערבה לנו בדרך החינוך, רק הייתה לעזר.
 
כשהייתי ילדה אמא שלי וחמותה לא הסתדרו

בכלל - תמיד הן היו מציקות זו לזו ומעליבות זו את זו. סבתי מצד אמא שלי הייתה יותר רכה ונעימה ואני מניחה שלאמא שלי היה יותר נעים לפנות אליה. אצלינו - אני בקשר מצויים עם חמותי ולפעמים מתייעצת איתה. עם אמא שלי אני לא מתייעצת ולא התייעצתי.
 

litzuf

New member
אמא של בעלי הרבה יותר קרובה אלי מבחינה

גיאוגראפית... אבל בקשר לחינוך הילדים אני מעדיפה ללכת לאמא שלי... שהיא הרבה פחות ביקורתית.
 

קישקול

New member
פפפפחחחחח סבתא אאאללקקקק איפה פפפחחחח

לא הייתה סבתא שתגן עלי מאף צד מה גם שהבנתי שגם אמא שלי קבלה מכות רצח. מה שלא מצדיק את המכות שאני קיבלתי ילדה טובה טובה נשמה כבר אמרתי? מזל שלא העברתי את זה הלאה בקיצור שממה, מדבר וציה. עם הילדים שלי אף אחת לא עזרה לי הכול לבד לבד. רק טענות כול הזמן. כול שנה בדצמבר יקרה אני עוד מעט בת 50 ואיין לי אומץ לעמוד מולה ולהתעמת איתה ולענות לה .ועכשו כשאני רואה את הילדים שלי עצמאיים, לומדים, טובים בקיצור אנשים ,ליבי מתרחב בקירבי.
 
גם אני בחרתי במודע לא לגור ליד אמא שלי

אני בת 41 ורק בגיל 35 עמדתי מולה (או לא, פשוט ניתקתי קשר)
 

litzuf

New member
כאן הבעיה אצלינו....

חמתי קבעה לנו איפנ נגור.... והבעל שלי, מציית...
 

אנאהיא

New member
זה תלוי הרבה במערכת היחסים

ישנם הורים שעוזרים, לא מתערבים, מעלימים עין מכל מיני דברים שלא נראים להם ובכלל, האידיליה שורה בינם לבין הצעירים וילדיהם. בתחילת נישואי גרתי מעל דירת הורי ובפירוש סבלתי [בלשון המעטה]. כל הזמן היו חיכוכים ו"ברוגזים". לאחר זמן, ולרווחתנו הרבה, עברנו למקום מרוחק יותר. כמו שמישהו אמר פעם: "מרחק המגורים מההורים צריך להיות כזה שאין אפשרות להגיע לשם בנעלי בית"
 
אף אחת מהן

שתיהן לא מתערבות, אלא יותר בקטע של פינוק. חמותי מורה אז אם אני זקוקה לעצה טובה, אני שואלת אותה. לרוב אני מתייעצת באינטרנט או עם חברות שהן פסיכולוגיות.
 

mAmA MiSiSiPi

New member
אם אמא שלי המון

כי יש לה המון נסיון היא עבדה ועובדת עם ילדים עוד מלפני שנולדתי היא מבינה עניין הידע שלה תמיד מתחדש וגם פשוט יש לה קסם שעובד על ילדים משהו שאי אפשר להסביר. אמא של בעלי ז"ל, והחורגת כל כך מיושנת בדעות שלה ויש לה כאלה הערות מה @%$5 שאין מצב שאני אתייעץ איתה בכל מה שקשור לזה. היא גם לא חביבה על הוריי בלשון המעטה כל פעם שהוא רק רואה אותה הוא מתחיל לצרוח את נשמתו.
 

mAmA MiSiSiPi

New member
ואם שאלת על הסבתות שלי

תודה לאל שאף אחת מהן לא השפיעה אמא שלי עשתה עבודת קודש בסינון שתיהן מחורפנות על כל הראש !
 
לי אף פעם לא היו סבא וסבתא משום צד

לבן זוגי אין הורים ואמא שלי לא מתערבת כי אני לא נותנת לה. אני שמחה שלילדים שלי יש סבתא שאוהבת אותם ודי מפנקת אותם ודואגת אבל בסך הכל אין לה שום מעורבות בחינוך שלהם או בהתנהלות הבית. אני גרה די רחוק מאמא שלי כך שאנחנו גם לא נפגשות לעיתים קרובות.
 

dafgol

New member
אמא שלי היא הסבתא הדומיננטית

בחיי הבנים שלי. חמותי גרה בשדרות אנחנו בצפון, כך שהקשר מבוסס בעיקר על טלפונים ותמונות במיילים , אבל מתראים מעט מאוד ( היא אשה מבוגרת והנסיעות לפה קשות עליה, ולאור מה שורה שם היא מפחדת שנבוא עם הילדים , פעם אחרונה שהיינו שם "זכינו" לגשם קסאמים מאוד קרוב ומפחיד, היא חוששת לסכן את הבנים ואותנו, ואני כמובן לא אסכן את הבנים שלא לצורך) ההורים שלי גרים אומנם בישוב אחר אבל במרחק של 20 דקות נסיעה בערך, אולי קצת פחות.... כמובן שאני מתייעצת משתפת ושואלת לדעת הוריי , לא תמיד מקבלת את דעתם אבל בהחלט מתייעצת ומשתפת. ההורים שלי הם חלק מחייהם של הבנים, מעבר לשיחות טלפון מיילים תמונות וכו'....אלא גם ברמה הפיזית, אין מצב שיעבור שבוע מבלי שההורים שלי יקפצו לראות את הבנים, כשצריך בייביסיטר זה אך ורק ההורים שלי, הם מעורבים אבל "מהצד". הם בתפקיד חייהם סבתא וסבא, הם לא בתפקיד המחנכים (למרות שזה המקצוע של אמא שלי...מורה ומחנכת שכבר פרשה בנתיים). לא הכל חלק.....כבר היו מקרים ומן הסתם יהיו מקרים ....שאני מזכירה להורים שלי שאנחנו מחליטים ובעלי הדעה בכל הקשור לבנים....לאו דווקא בנושאי חינוך אלא בכלל. לזכותי יאמר שלמדתי גם להרפות קצת כשצריך.... ביום רביעי אני נוסעת עם גולן לבי"ח וההורים שלי יוציאו את הבנים מהגנים אחה"צ ויעשו איתם יום כיף באלונים ואצלם בבית (טבעון) עד שנחזור מביה"ח, ברור לי שההורים שלי יקנו להם ויתנו להם דברים שאני מן הסתם הייתי מסרבת, אבל למדתי שלפעמים זה בסדר,זו ההנאה שלהם כסבאסבתא לקנות לילדים וזו ההנאה של הילדים לבקש מסבאסבתא "תקנו לי" ולקבל כמעט כל מה שיבקשו. מאחלת לעצמי לזכות להיות סבתא, ולהיות סבתא אהובה ונהדרת לנכדים שלי, כמו שאמא שלי לבנים שלי. וגם כמו סבתא שלי לנינים שלה.....
 
שאלה דצמברית : "סבתות מי משפיעה יותר"

ואני סקרנית לשאול האם יש מודל לסבתא אידאלית? אם כן מהו המודל?
 

litzuf

New member
אמא שלי... המודל הכי לסבתא...

סבתא ל 15 נכדים... ולא שוכחת אף אחד מהם... לכל יום הולדת, לכל נכד נותנת לו את תשומת הלב שלו.... תמיד תמיד דואגת לכולם.... ומתלהבת מכולם.... בכל דבר מעורבת.... ותמיד כשצריכים עזרה בלשמור, היא הראשונה....
 
למעלה