סמינר סובלנות מחוז צפון - איך היה?

intimix

New member
סמינר סובלנות מחוז צפון - איך היה?

מחפש מדצי"ם עד משצי"ם שהיו בסמינר בכדורי.. איך היה לכם? על מה הייתם מוותרים? מי המדריך שהיה הכי תותח? תודה
 
נמנמ....

היה נחמד, ונחמד שהיה....... אני אישית הייתי מוותרת על הסרט (נשבעת לך, הייתי היחידה שראתה אותו בלי להרדם בשלב זה או אחר).... אין לי כוח לפרט, עוד שנייה אני נרדמת על המחשב.....
 
הקרינו את הסרט - נקודת מפגש ,

הסרט עוסק בפורום משפחות שכולות מהצד הישראלי ומהצד הפלשתינאי שנפגשים יחד. ולגבי המדריך הכי תותח... אולי יש משהו בדברייך...
 
חבל שהתנועה משלה את חניכיה ומראה להם כאלה....

תכנים... חבל שלא מראים לחניכים את המציאות היומיומית, את המצעים שבהם מאמינים כל התנועות הפלשתיניאיות, את רצונו הבלתי פוסק והעיקרי של החמאס, ג'יהד ופת"ח אשר שולטות בשטחים להשתלט על ארץ ישראל.
 
זה לא לעניין להגיד את זה....

לכל מטבע יש שני צדדים. הראו צד אחד של המציאות היומיומית, כי הצד שאתה מדבר עליו גובל בהסתה נגד כל הערבים שחיים בשטחים ובארץ עצמה.
 

intimix

New member
משהו בנוגע להדרכה בפועל

מישהו מתכוון לקחת את התכנים האלה ולהתחיל להעביר אותם בפועל לחניכים..? זה כבר קורה? בתכנון? בכלל לא?
 
יש הבדל ענק בין הסתה למציאות....

וחבל מאוד שאת לא יודעת את זה ואת משלה את עצמך שיש מוסלמים שמאמינים בשלום. אם היית מתעניינת מעבר למה שמחדירים לך במערכת החינוך ושאר הגופים הלא ריאלים היית יכולה לראות כי ערבי ארץ ישראל וערבי השטחים רוצים שתיהיה פה מדינה פלשתינאית ושהיהודים יהיו המיעוט דהיינו החלפת התפקידים וזאת ממש לא הסתה אלא דעתם. בתור מדריכים אתם צריכים לצאת מתוך הקופסא הזו שכל מה שדוחפים לכם לפה דרך התקשורת או דרך מערכת החינוך הוא נכון, כי הרבה פרטים חשובים ועובדות עוברות בין הידיים שלכם ובתור נוער אקטיבי אתם צריכים לדעת בדיוק איפה אתם חיים.
 
אם מתעסקים באשליות....

כנראה שאתה חי בבועה משל עצמך. אני לא יודעת עם כמה ערבים דיברת במהלך החיים שלך (ולא בתור אני אזמין חומוסצ'יפססלט) אני יודעת שדיברתי עם כמה אנשים ,ישבתי באותה כיתה עם תלמידים ערבים (אלוהים ישמור, או שמא אללה יוסתור?) הייתי בבתים של כמה מהם והם לא ניסו להרוג אותי. מזעזע? לא ממש. כל העניין בסמינר סובלנות הוא שבירת סטיגמות, ומה שאתה כתבת כאן, הוא הכללה, ומה שאמרת בקשר למערכת החינוך נכון בהחלט. נשמע לי שלמדת בחווה של פדרמן, אבל אולי זאת רק אני.
 
אני למדתי בבית הספר של החיים...

את סמינרי הסובלנות שלי סיימתי לפני מספר שנים, ותאמיני לי שאני לא הייתי עסוק בשינה בסמינרים האלה. בואי ונגיד שתביני את עומקי הסכסוך, שתתחילי לקרוא מאמרים של היסטוריונים, להבין מאיפה כל העסק התחיל ובאיזה מצב אנו עומדים בימים הללו אז תוכלי לבוא ולפקפק ולהחליט היכן למדתי והיכן לא. ובקשר ל"קשר החומוס צ'יפס סלט", לדעתי הגישה שלך היא בול הגישה של אדם שמכיר אותם כ"חומוס צ'יפס סלט", אם היית זוכה להכיר אותם בחגים שלהם, להכיר אותם מעבר לפרצוף הנחמדי והשקרי שהם מראים כאשר הם רוצים שתכירי בהם, את הפרצוף היומיומי שלהם, אולי הגישה שלך הייתה שונה. וד"א בסמינר סובלנות היו צריכים ללמד אותך לשמוע ולקבל את הדעה של האחר, מה שעשית כאן זה פסלת את הדעה שלי בלי לבחון את הדברים לעומק, נהפוכו, קבעת עובדות חסרות ביסוס ושקריות. מכאן נובע שאת השיעור של סמינר סובלנות לא קיבלת, אלא את שיעור החדרת השמאל לחניך. שיהיה שבוע טוב.
 
לא פסלתי את הדעה שלך...

אתה זה שטוען שאני מציגה עובדות חסרות בסיס ושקריות. איזה עובדות? העובדה שאני מכירה ערבים? או אולי זו שהייתי בבתים של כמה מהם? אולי בכלל יזעזע אותך לשמוע שהייתי בבית של חברה ערבייה בעיד אל פיטר (אוי לא, חג מוסלמי!!!) אני טענתי שלא כל הערבים המוסלמים רוצים להשמיד ולהרוג אותנו. איפה השקר באמירה הזאת? ואני משתדלת מאוד לא להחדיר לחניכים שלי ערכים של צד מסויים במפה הפוליטית, אלא לקבלת השונה והימנעות מביצוע הכללות. אם זה מה שנקרא אצלך ערים שמאלניים אז אני מוכנה להצהיר, אני שמאלנית גאה!
 
לא דיברתי על דברים שקשורים אליך מפני שאינני..

יודע יותר מידי עליך, אלא התכוונתי לדברים שדיברת עלי בלי לדעת בכלל מי עומד לפניך. לא אכפת לי ממש אם הבן אדם מולי שמאלני או ימני, אכפת לי שידע למה הוא כזה, ומאוד מפריע לי אצל אנשים בייחוד אצל קיבוצניקים שהם טוענים שהם שמאלנים אך לא יודעים מה עומד מאחורי כך, והם ניזונים ממשהו שמנחילים להם מהגן והדעה שלהם היא לא דעה ריאלית עם היגיון כלשהו, אלא דעה חסרת כל ביסוס. ושוב אני לא מכליל אבל אני אומר שבד"כ זה המצב, ולדעתי המצב אצלך הוא כזה, כי את מראה את שדה המידע הדל שלך שיודע רק תקוף ולומר "אני יודעת הכל, ואני לא רוצה להקשיב לצד השני" אז תקשיבי לאדם טיפה יותר מבוגר ממך, תמיד אפשר ללמוד דברים נוספים, גם אני לומד על שתי הצדדים דברים נוספים אשר מחזקים את הדעה שלי, ורק עושים אותה ליותר מבוססת וחזקה, אז אני מקווה שתלמדי מהשיחה הזו משהו.
 
אני לא טוענת שאני שמאלנית בגלל שאני מקיבוץ.

ואני לא מנסה לתקוף בשיטת ה'אני יודעת הכל'. לדעתי, הדעה שלי היא ריאלית, בגלל שאני לא סותרת את האמירה שיש בארץ מוסלמים שלא רוצים שנהיה כאן, אלא מוסיפה ואומרת שלא כולם כאלה. ולא התייחסתי לעצמי כאל שמאלנית בגלל דעותיי הפוליטיות, אלא בגלל שטענת כי המושג של קבלת האחר הוא שמאלני. כרגע, אין לי מושג איפה אני עומדת במפה הפוליטית. בתגובה הודמת כתבתי למה אני מתייחסת אל עצמי כשמאלנית, והאמת היא, שבחיי היום יום אני לא מתייחסת לזה בכלל. מבחינתי לדעה שלי יש ביסוס, מדברים שראיתי במו עיניי. בדיוק כמו שנוכל להגיד שיש יהודים שצועקים 'מוות לערבים' ברגע שמזכירים אותם, יש גם מוסלמים שיצעקו 'איטבח אליהוד' ברגע שהנושא יעלה. לא משנה מאיזה כיוון נסתכל על זה, יש אנשים שונים בכל מגזר, וזה מה שרציתי לטעון מלכתחילה.
 
טיפה הבנת הנקרא...

לא טענתי שנושא קבלת השונה הוא שמאלני, לדעתי לנושא זה אין צד פוליטי כלשהו, וזמננו אנו מראה את הדבר נראה בצורה הכי ברורה אם זה בשמאל שאומרים כי "אין להם אח מתנחל אלא אח פלסתינאי" או שבימין לא מקבלים את הערבים. היה חשוב לי להדגיש את העניין, ואין לי רצון להמשיך את הדיון הזה כי הוא לא ממשיך לשום כיוון.
 

shkedem

New member
"אז תקשיבי לאדם טיפה יותר מבוגר ממך"?????

אתה שומע אותי שם על העץ? תרד ממנו רגע אני לא ממש אכנס לתוכן הדיון שלכם רק רוצה להגיד שהוא היה יכול להיות יותר מעניין אם התחושה שלי כשהייתי מסתכל עליו תהייה שאתה לא תוקף אותה ובאופן כללי שכשאנשים אומרים פה דברים שלא מוסכמים עליך שתהיה הרגשה שאתה גם מקשיב למה שהם אומרים ולא שולל ישר ולגבי "אדם יותר מבוגר" א. אני יותר מבוגר ממך ולכן תקשיב לי ב. "מכל מלמדי השכלתי... ומתלמידי יותר מכולם" (מסכת תענית) זה שמישהו קטן ממך לא אומר שהוא טועה. זה אומר שאתה יכול להראות לו את הצד שלך והוא ילמד וישתכנע או שזה אומר שהוא יכול גם להוכיח אותך על טעות. קורה. שבוע טוב
 
אני מסכים ולא מסכים עם דבריך...

מצד אחד אתה צודק, זה טיפה התנשאות להגיד שאדם מבוגר יותר מבין יותר, לא תמיד זה ככה, אבל מצד שני יש דבר שנקרא ניסיון חיים, וחוויות שאדם חווה ומסיק מהן מסקנות, לדעתי לפי דבריה הסקתי שהיא לא חוותה הרבה כי אם נפתח את הקלפים על השולחן ונדבר רגע תאכלס המוסלמים לא רוצים את מדינת ישראל כמדינתם אלא את פלשתין, הם לא מאמינים במדינה מהקמתה ולא יאמינו גם עד אחרית ימיה חס וחלילה, לכן קצת היה לי קשה לשמוע את הדברים המופרכים שהיא אמרה, ודי הרגיז גם שהיא לא מנסה ללמוד והיא ממש נאחזת במקרים אחדים שיכול מאוד להיות שהם נעשו בשביל קבלת תמיכה. בקשר לשלילה של דברים, יש דברים שאני מוכן לשמוע ומוכן להיות סבלני אליהם, אבל יש דברים שחוצים גבולות וההרגשה של הרוח האנטי ציונית שמרחפת מעל בני הנוער בעקבות הרבה דברים אותי מאוד מדאיגה, ויותר מדאיג אותי העובדה שזה בני נוער שהם חלק מתנועה שערך הציונות הוא חשוב בעינייה.
 
אני שמאלני הזוי

אני שמאלני, אני חושב שחלק גדול מזה נובע מכך שהתחנכתי בתנועת נוער סוציאליסטית - וכן סוציאליזם זו תפיסת עולם שמאלנית. אני שמאלני - אני מודע לזה שיש מוסלמים שרוצים להרוג אותי ושלא אהיה פה אך אני חושב שגם במלחמה צריך לשמור על זכויות אדם . אני שמאלני - אני מעדיף להתגייס למילואים כדי לפנות את בית המריבה בחברון אך לא מוכן לשרת בשטחים שני שמאלני - במלחמת לבנון כמהתי להתגייס כי רציתי להילחם על הבית אולם עדיין אינני מוכן לשרת בשטחים בגלל איך שרומסים שם זכויות אדם בסיסיות בשרירות לב. אני שמאלני- איך שהשתחררתי מסרתי עדות ל"שוברים שתיקה" על מעשי זוועה שחוללה הפלוגה שלי בחברון, גם התראיינתי לעיתון "הארץ" בנושא אני שמאלני - אני אלחם על החיים שלי אבל רק כשאהיה משוכנע שהם בסכנה אמיתית אני שמאלני שגדל בתנועת הנוער "בני המושבים", אני גאה במה שהתנועה חינכה אותי אליו ולא מתבייש לקרוא לזה שמאלנות!!!! אני שמאלני שמתכוון לחנך לשמאלנות בתנועת הנוער בני המושבים!!!!!!! יש למישהו בעיה עם זה?
 
מדוע אתה יכול לומר שאת מחנך לשמאלנות ואותי...

יגידרו כמסית לימינות? מה בעצם ההבדל ביני לבינך שאתה מחנך ואני מסית? אם אחד מהאנשים פה מוכן להסביר את ההיגיון שבדברים שנאמרים כאן זה יהיה נחמד.
 

shkedem

New member
זה בגלל דבר אחד

שיתכן שפספסת שכתבתי אותו בהודעה הקודמת לא בגלל הדעות שלך דווקא התחושה היא שאתה מסית אלא בגלל הצורה שבה אתה אומר את זה. התחושה היא שאתה מתנפל על אנשים ומביע את דעתך כאילו היא היחידה ולא תיתכן דעה אחרת. כשאתה מחנך אתה צריך לאפשר לחניכים שלך את האפשרות להביע דעה אחרת, לאפשר להם לדעת כמה שיותר ולבחור מתוך ידע ולא מתוך זה שאתה צעקת את דעתך חזק יותר.
 
תעשה לי טובה, אל תספר מעשיות...

חזרו חניכים מסמינר סובלנות לפני שבועיים וסיפרו לי בדיוק את חופש הביטוי שניתן להם, כאשר הרכז דיבר על "בית המריבה\שלום" כמשהו רע, ודיבר על המתיישבים כאיזה גורם הרסני אחד החניכים קם ורצה לומר משהו בנושא ומה שיצא מזה זה אי התייחסות של אותו רכז והשתקת החניך ע"י גורמים כאלה ואחרים. לפחות אם אתה מגיב ומטיף,ואומר מה נכון ומה לא לדעתך תדע גם להיות מאוזן ולומר את האמת, כי ברוב בתי הספר יש הסתה ואין הצגה של הצד הימני ואף יש שלילה שלו, ובמקומות שאין שלילה שלו נוצרת מין לגיטימציה לשמאלנות בגלל שמחנכים לשמאל ולא מלמדים מהו הימין לכן אותו אדם לא רואה בימין בכלל אופציה וזה מה שקרה וקורה עד היום בקיבוצים וזה מחזיר אותנו לתגובות שלי, אז עכשיו אני מרגיש שנסגר איזשהו מעגל ואולי תגיע להבנה מסוימת לגבי מה שהלך בדיון אני אפסיק להגיב אלא אם כן תכתוב משהו שיצריך תגובה שלי. שבת שלום
 
למעלה