סקירה על Stormy Atmosphere- Colorblind

עמית ע

New member
גם אתה בסוג של להלהלנד

אם מה שאתה רואה במראה זה אדם תם ומלא רצון טוב שרק רוצה להשמיע דעה אובייקטיבית שלא נשמעה כדי לעורר אנשים מן האשליות שבהן הם נמצאים, אז גם אתה חי באשליות
 
מעניין, הטיעון שלך

לפי מה שאתה אומר, רק אתה יודע מהי האמת האובייקטיבית. ואז אני יכול לטעון שגם אתה חי באשליה. הסיכום: 1) סטורמי חיים באשליה 2) אני חי באשליה 3) עמית ע' חי באשליה כולם חיים באשליה. זאת המסקנה הסופית, לשיטתך.
 

עמית ע

New member
יש אמת אובייקטיבית אחת שאתה מתכחש אליה

אפילו אם אתה לפעמים צודק במה שאתה אומר, אתה פוגע באנשים, עושה את זה במודעות מלאה, וגם נהנה
 
פוגע באנשים?

אדם יכול ללכת בבני-ברק עם גופיה ו"לפגוע" באנשים. אדם יכול להופיע בשידור טלוויזיוני, להגיד שהוא תומך בסיום הכיבוש, ו"לפגוע" באנשים. אתה לא קולט שה"לפגוע באנשים" שלך זו סתם אידיאולוגיה? באותה מידה אפשר לטעון שהצבע הכתום של תפוז "פוגע ברגשותיי"... זה טיעון שלא תקף. ה"פגיעה" היא בסך הכל חוסר-יכולת להתמודד עם ביקורת אמיתית. "עושה את זה במודעות מלאה" בהחלט, אני לא שיכור או מסומם. "וגם נהנה" ממש לא. אין כאן הנאה. עבודה עיתונאית, או ביקורת מוסיקה, היא לא בהכרח עבודה מהנה. חוץ מזה - אתה לא יכול לדעת ממה אני נהנה וממה אני לא. אני לא אומר לך שאתה נהנה ממשהו, נכון? אז אל תגיד לי ממה אני נהנה וממה לא. אין לך חיישנים תוך-גולגולתיים בגוף שלי.
 
ומה יהיה עם הצרכנים?

מה הצרכנים אמורים לעשות? מי יגיד להם מה טוב ומה רע? כבר אסור להגיד "חרא אלבום" בעולמנו? אדם לא יכול לקבל חוות-דעת נורמלית על מוסיקה? אתה רוצה לחיות בעולם שבו כל מי שיגיד "איך הלהקה הזאת התדרדרה" נחשב "מבזה ומתבזה"? מה השלב הבא - לשון הרע על ביקורת מוסיקה שלילית? כאילו מה - אתה באמת חושב שחופש הביטוי זה ערך עלוב ומיותר, ובעולם שלך כל מבקר מוסיקה שיעז להגיד משהו רע יחטוף קנסות ומאסר? אתה חי בחברה חופשית. לאנשים מותר להגיד דברים כמו "ביבי אדיוט", "ליברמן מושחת", "שירות הלקוחות של HOT הוא הונאה", "סלקום דפקו אותי" ו"האלבום של סטורמי מביך לאללה". זה מותר, ואתה לא תעצור את זה בגלל טענות מופרכות של "בריונות", "פגיעה" או "התבזות". נ.ב. אפילו אחד מחברי להקת זינגלה המקורית אמר שהוא מאוכזב מאוד מן האלבום ה"חדש" שיצא ע"י הצמד טמיר-ברק. הוא אמר את זה במילים מאוד בוטות. גם אותו תכניס לכלא הוירטואלי שבנית?
 
אבל אולי תסביר דבר אחד

למה אתה מחפש את הלהקות האלה בכל פינה? נניח יש הרכב שלדעתך הוא לא משהו, או מפריזים בערכו - אוקיי, אמרת את שלך פעם אחת, לט אית גו. אתה עושה משהו שאני לא ראיתי מעודי - לא בפורומים ולא בשום מקום - פשוט מחפש בכל פינה כל פוסט על אתר הזוי שאמר משהו טוב עליהם, ו"מעמיד דברים על דיוקם" שוב ושוב. כל פעם שמישהו משבח - אתה מוצא אותו ומזכיר שזה חרא. אורי, זאת התנהגות מוזרה. כשאני פוגש מישהו או משהו שמפריזים בערכו לטעמי, אולי אעיר על כך פעם אחת (וגם בפורום זה קרה), אבל אם הוא יימצא את הפינה שלו, והקהל שלו, אני אשמח בשמחתו. כך גם כל אחד אחר חוץ מחושפי שערוריות שחיתות על חשבון משלם מיסים, ואורי ברייטמן. אם לא היה פה עניין של טעם, אז היה אפשר קצת להבין את זה. אבל זו סה"כ דעתך - למה היא צריכה להדהד בלי הרף?
 
שאלה טובה

תכל'ס אין סיבה טובה לחזור ולדוש בנושא. רמי העלה את הביקורת שמצא, לא הייתי חייב להגיב. זה כבר גולש לפסיכולוגיה של בן-אדם. למה להגיב שוב ושוב? הרי לכאורה הכל כבר נאמר. זה באמת עניין של אופי. אני בן-אדם של מאבקים לטווח ארוך, כמו הכלבים האלה שנושכים מישהו בירך ולא עוזבים עד שיורים בהם. אבל לגופו של עניין זה לא משנה כלום: כמות הפעמים שאדם מגיב בנושא מסוים לא משנה את איכות התגובה עצמה, לפחות בתיאוריה.
 
אז רק תשים לב

אצל עיתונאי רגיל, ביקורת מוסיקה אינה מאבק, בטח שלא לטווח ארוך. בייחוד מול הרכבים אנונימיים יחסית (לתקוף את ליסט או מדונה זה סיפור אחר ויותר מובן כי זו תופעה תרבותית). כלום לא ישכנע אותך, אז בוא נסתפק בזה שאתה מודע לזה.
 
אומרים שההגדרה של אי שפיות זה לבצע את אותו

ניסוי שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות. בקיצור, אם רוצים שהפורום יהייה מעניין לכמה הודעות אז מנסים לגרום לאורי להיות הגיוני, אבל התוצאה צפויה מראש... אחרת, כמו שהרוק המתקדם כבר מיצה את עצמו מבחינה מוזיקלית (במילים של edward macan מתוך הספר החביב rocking the classics) ככה גם הפורום מיצה את עצמו.
 
ציטוט של רוברט פריפ

King Crimson ceased to exist in 1974 which was when all english bands in that genre should have ceased to exist. But since the rock 'n' roll dinosaur likes anything which has gone before most of them are still churning away, repeating what they did years ago without going of in any new direction.
 
הציטוט מוכר מאוד, אבל...

פריפ סתר את עצמו בצורה מביכה ביותר, כאשר חזר ב-1980 לנגן עם קינג קרימזון, המשיך לעשות רוק מתקדם ואף כתב פרוג 'קלאסי' בשנות ה-90.
 
וגם אם הוא לא היה סותר את עצמו.

פריפ כבודו במקומו מונח, אבל אף אחד לא הסמיך אותו, לקבוע מה עתיד הפרוג בימינו.
 

soft light

New member
הרוק המתקדם ה"קלאסי" לא השתנה הרבה

מאז שנות ה-70. השתכלל אולי כן, נעשה מקורי - לא ממש. אבל פריפ כנראה לא פונה אל אפיקים אחרים ברוק המתקדם. הרוק המתקדם התפתח לכיוונים מרתקים כמו פרוג-מטאל, אקסטים פרוג מטאל ודת' מטאל מתקדם.
 
אם כל הכבוד למטאל...

הפרוג התפתח לעוד הרבה כיוונים פרט למאטל ראה אין ערך ריו ,זאול, פוסט רוק, מה גם שלפרוג הסמפוני לא חסרות יציאות טובות. נכון הפרוג מטאל הוא הכי פופלארי ,אבל לאו דווקה הכי מקורי. " הרוק המתקדם הקלאסי לא השתנה הרבה מאז שנות ה-70.השתכלל אולי כן, נעשה מקורי - לא ממש." זה נכון אולי לניאו פרוג אבל גם פה אין שחור ולבן.
 

soft light

New member
אתה צודק, הרוק המתקדם התפתח גם לכיוונים אחרים

ולא רק למטאל. למרות שבמטאל נעשתה קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר. לפרוג הסימפוני היו כמה אלבומים טובים במהלך העשור הקודם, אבל שום דבר לא היה ממש מקורי.
 
רגע, מה?

זאת ביקורת על אלבום של להקת פרוג ישראלית (טובה או לא טובה, זה לא רלוונטי לדיון). עכשיו גם אסור לתת קישורים לאתרים שהם לא "אתרי פרוג"? מה זה אתר פרוג בכלל? אז אם יכתבו מחר על סטורמי אטמוספיר ברולינג סטונס מגזין לא נוכל לדבר על זה כי זה לא מגזין פרוג? "רוב הביקורות הם של הרכבים אלמוניים לחלוטין, רובם דמאואים או ריליסים עצמאיים." אז מה? "ציון 9.5 לאלבום כזה זאת בדיחה מאוד לא מצחיקה. העיקר שאתם ממשיכים לחיות בסרט..." זאת דעתו של הכותב. אתה יכול לא להסכים, אבל העובדה בשטח היא שיש אנשים שחושבים שהאלבום טוב. זה לא כאילו רמי כתב את הביקורת.
 
רגע, מה

לא אמרתי ש"אסור" לתת קישור. אמרתי שזה מביך ושזה לא מקור שהייתי מפנה אליו. מעבר לכך, הציון (9.5/10) חסר כל פרופורציה, מנותק מכל הקשר וראוי לגיחוך ו/או רחמים ו/או שניהם ו/או אחד מהם. "אתה יכול לא להסכים" אני לא צריך אישור ממך לא להסכים. אני לא מסכים גם בלי אישורים מההורים... "העובדה בשטח היא שיש אנשים שחושבים שהאלבום טוב" זה נכון גם לגבי אלבומים של מוסיקה ים-תיכונית, או להיטי MTV. יש גם אנשים שבטוחים שהעולם נברא לפני 6,000 שנה. יש אנשים שחיים על דולר אחד ליום. יש אנשים שכבר לא חיים.
 
אין שום דבר מביך בקישור הזה

בשביל להקה מקומית, כל ביקורת, בעיקר כזאת שמגיעה מחו"ל ראויה להתייחסות. אין ביקורות קטנות, יש רק מבקרים קטנים...
 
למעלה