לגבי השיטה הפונטית
לכולנו (כהורים) ברור שזו השיטה הטובה ביותר, כי אנחנו למדנו עפ"יה, ואכן, כולנו כותבים וקוראים (לפחות בפורום...). עם זאת, דיברתי עם מורה אחת שאמרה לי שעברו מהשיטה הזו , לא כי היא לא טובה, אלא כי היא מ ש ע מ מ ת...אין אוצר מילים גדול מספיק בהתחלה כדי ליצור עניין. (דנה קמה דנה נמה...) אצלנו בכיתה לומדים בשיטת "ליטף" שמשלבת: בהתחלה מילים עם חלוקה להברות, ואח"כ עוברים לפונטי- והמילים מאוד מגוונות גם מבחינת התנועות, וגם מלוות את חומר הלימוד - מילים שמתאימות לחגים, למשל. נראה לי בסדר, אם כי הילד שלי כבר קרא בגן... בנוסף, המורה המשקיענית שלנו, מלמדת קבוצת ילדים ש"ליטף" לגמרי לא מתאימה להם, בשיטה הפונטית הרגילה. צריך לזכור, שבכל שיטה יהיו ילדים שלא יתאימו לה, ללא שום קשר לאינטיליגנציה! ביה"ס אמור לדאוג להכשרת המורים בכמה שיטות, ולאפשר לימוד קבוצתי לפי התאמה לילד.