לגבי הרצליה - תל אביב, ההשוואה לא מדויקת
כי באוטובוס/ים אפשר ב-10 ש"ח להגיע מכל נקודה בהרצליה לכל נקודה בתל אביב, ובכלל בגוש דן. עם הרכבת, לעומת זאת, ברב המקרים בנוסף ל-8 ש"ח תשלום לרכבת צריך גם לשלם על אוטובוס בהרצליה ו/או ת"א. ולגבי נתניה, ההשוואה היותר רלוונטית בקו ת"א-נתניה היא למחירי נתיב אקספרס (פחות מ-10 ש"ח) ולא לאגד. לגבי קו הרכבת החדש: המחירים ל/מ תחנת ראשל"צ-משה דיין הם לא רק חריגים (גם בקנ"מ של הרכבת), הם לא הגיוניים ויוצרים מצב שבו לתחנה הסמוכה, תחנת קוממיות, מבחינת מחירים, יש עדיפות עצומה על פני תחנת משה דיין שכל מי שמשתמש בה, בהכרח עובר דרך קוממיות. מצב שבו בנסיעה בין משה דיין לבין יעד צפונית, או מזרחית לתל אביב, ירידה בתחנת קוממיות והחלפת רכבת, זולה יותר מאשר נסיעה באותה רכבת שעוצרת בקוממיות, הוא מצב לא הגיוני. והמצב הזה נכון גם לגבי שימוש בחופשי חודשי. חופשי חודשי בין משה דיין להרצליה למשל יקר יותר מאשר חופשי חודשי שבין משה דיין לקוממיות + חופשי חודשי שבין קוממיות להרצליה. שלא לדבר על ויתור על הקטע משה דיין - קוממיות, ופשוט להגיע לתחנת קוממיות (שכאמור היא התחנה הסמוכה בקו לתחנת משה דיין) באמצעי אחר (עם חופשי חודשי משולב אפילו אפשר לעשות זאת בלי תוספת תשלום, באמצעות אוטובוס מראשל"צ לקוממיות, למשל קו 19 של דן או 85 של אגד). אז החסכון הכספי הוא משמעותי גם בנסיעה בודדת ועצום (יכול להגיע לחסכון של בין 100 לכמעט 300 שקלים) בשימוש יומיומי. אם זה לא חריג, אני לא יודע חריג מהו. אני מצרף קובץ של מחירי חופשי חודשי משולבים. בשני העמודים האחרונים שלו אפשר לראות את החריגות הבולטת לגבי תחנת ראשל"צ - משה דיין. וזה נובע מההשוואה הטיפשית שעשו בינה לבין תחנת הראשונים.