עדכונים בנושא עיצומי נהגי הקטרים ברכבת

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אריק, הדברים לא כל כך ברורים

אורי, הם כבר הסכימו לחזור לעבודה כמו גדולים..
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=170888134
אז כנראה שהבעיות, איך לומר בעדינות... לא כל-כך חמורות כפי שהוא מתאר.
אריק, הדברים לא כל כך ברורים
לפני שנה היה הסכם חדש מול וועד העובדים.
שיפרו את תנאי העבודה, כאשר ההתחייבות היא, שלא יהיו עיצומים.
הם חתמו, משמע הסכימו לתנאים. כנראה התנאים באמת לא חמורים עד כדי כך. מנגד השיבושים והעיצומים חזרו.
לכאורה הפרת חוזה וגם על זה צריך לתת את הדעת.
 

easylivin

New member
ואני חושב שמזמן כבר לא צריך לתת יותר את הדעת,

אריק, הדברים לא כל כך ברורים
לפני שנה היה הסכם חדש מול וועד העובדים.
שיפרו את תנאי העבודה, כאשר ההתחייבות היא, שלא יהיו עיצומים.
הם חתמו, משמע הסכימו לתנאים. כנראה התנאים באמת לא חמורים עד כדי כך. מנגד השיבושים והעיצומים חזרו.
לכאורה הפרת חוזה וגם על זה צריך לתת את הדעת.
ואני חושב שמזמן כבר לא צריך לתת יותר את הדעת,
אלא להתחיל כבר לתת בראש. וד"ל.
 

משה343

New member
כנראה הוא נהג אוטובוס לשעבר ...

"להירדם על ההגה"

לא ידעתי, שיש הגה ברכבות


וברצינות, האמת היא, שהוא מעלה בעיות. למשל במשפט "הנהלות קודמות קבעו נהלים ברורים בעקבות תאונות". בעוד שביתר כלי התחבורה (אוויריים, ימיים ויבשתיים על הכבישים) יש גוופי פיקוח ואכיפה, עד כמה, שאני יודע אין גוף כזה מול הרכבות. ההשלכה היא אי-סדר משווע.
לגבי תנאי עבודה אחרים, שהוא מתלונן:
שימצא מקומות עבודה אחרים וישווה את תנאי העבודה. לא בטוח, שיהיו עם תנאים עדיפים באופן משמועתי על עבודתם ב"רכבת ישראל". בכל מקרה אם יש כאלה, הם רשאים לעבור לשם. אף אחד לא כופה עליהם להישאר במקום עבודתם הנוכחי.
כנראה הוא נהג אוטובוס לשעבר ...
לכן הביא את דוגמת ההגה

שבע שעות עבודה ? על מה יש להתלונן ? בדיחה !

רבים היו מחליפים מקום עבודה עוד היום עם כל נהג קטר
אז שיפסיק להתלונן , התרגלו לכבד אווז והחליפו להם לכבד עוף


כמו שרשמת " אף אחד לא כופה עליהם להישאר במקום עבודתם הנוכחי"
מוזמנים לחפש מקום עבודה חלופי, עד כה לא שמעתי על נהג קטר שהתפטר.
 

droriko

New member
ברור שהם קורסים

שיחה עם נהג קטר " עובר קשיים פיזיים מנטלים"..
"עשו מהפכה בסידורי העבודה"
"כל סידורי העולם שהיו השתנו בבת אחת"
"אנחנו לא עושים עיצומים ואנחנו לא מוחים"
"מדובר מעייפות, הנהגים פשוט קורסים , זה פשוט קריסת מערכות"
"אנחנו מפחדים לנהוג, אנחנו מפחדים להירדם על ההגה"
"אנחנו רוצים התערבות מנכל משרד התחבורה , שיבוא ויראה באיזה תנאים
אנחנו נוהגים ובאיזה תנאים אנחנו עובדים"
"אם נהג נדרש לעבוד מעבר למותר בלילה"
"הנהלות קודמות קבעו נהלים ברורים בעקבות תאונות, וכמעט תאונות שנהג נוסעים יעבוד
עד שבע שעות עבודה מאומצת בלילה, לא יתכן שהחברה תכריח לעבוד שמונה וחצי שעות"
ברור שהם קורסים
כי פתאום דורשים מהם באמת לעבוד
 
מעניין שזה קורה דווקא באוגוסט (P:

שיחה עם נהג קטר " עובר קשיים פיזיים מנטלים"..
"עשו מהפכה בסידורי העבודה"
"כל סידורי העולם שהיו השתנו בבת אחת"
"אנחנו לא עושים עיצומים ואנחנו לא מוחים"
"מדובר מעייפות, הנהגים פשוט קורסים , זה פשוט קריסת מערכות"
"אנחנו מפחדים לנהוג, אנחנו מפחדים להירדם על ההגה"
"אנחנו רוצים התערבות מנכל משרד התחבורה , שיבוא ויראה באיזה תנאים
אנחנו נוהגים ובאיזה תנאים אנחנו עובדים"
"אם נהג נדרש לעבוד מעבר למותר בלילה"
"הנהלות קודמות קבעו נהלים ברורים בעקבות תאונות, וכמעט תאונות שנהג נוסעים יעבוד
עד שבע שעות עבודה מאומצת בלילה, לא יתכן שהחברה תכריח לעבוד שמונה וחצי שעות"
מעניין שזה קורה דווקא באוגוסט (P:
 

raminec

New member
הודעות מדוברות הרכבת

עדכונים בנושא עיצומי נהגי הקטרים ברכבת
הודעות מדוברות הרכבת
06:36 - בשעות אלו הרכבות פועלתו כסדרן. שיבושים ייתכנו משעות הצהריים, אם נהגים נוספים לא ישובו לעבודה.
06:43 - רוב העובדים מסרבים לקבל את המעטפות עם הזימון לבית הדין וחלקם מסרבים בכלל לפתוח את הדלת לשליח. משעות הצהריים נאלץ לבטל כ- 80 רכבות.
 
הם מתקשים לקום מהמיטה ולהגיע לדלת

הודעות מדוברות הרכבת
06:36 - בשעות אלו הרכבות פועלתו כסדרן. שיבושים ייתכנו משעות הצהריים, אם נהגים נוספים לא ישובו לעבודה.
06:43 - רוב העובדים מסרבים לקבל את המעטפות עם הזימון לבית הדין וחלקם מסרבים בכלל לפתוח את הדלת לשליח. משעות הצהריים נאלץ לבטל כ- 80 רכבות.
הם מתקשים לקום מהמיטה ולהגיע לדלת
איך יפתחו את הדלת במצבם הקשה?

שהשליח יחכה שיחזרו מהנופש
 

משה343

New member
אין בארץ נהגי קטרים זמינים בפנסיה או דומה?..

הודעות מדוברות הרכבת
06:36 - בשעות אלו הרכבות פועלתו כסדרן. שיבושים ייתכנו משעות הצהריים, אם נהגים נוספים לא ישובו לעבודה.
06:43 - רוב העובדים מסרבים לקבל את המעטפות עם הזימון לבית הדין וחלקם מסרבים בכלל לפתוח את הדלת לשליח. משעות הצהריים נאלץ לבטל כ- 80 רכבות.
אין בארץ נהגי קטרים זמינים בפנסיה או דומה?..
האם המדינה בשל המצב יכולה לגייס נהגים במיידי על מנת לסגור את
החור שנפער כתוצאה מהמחלה הפתאומית של הנהגים ?
אני מאמין שיש נהגי קטר פנסיונרים שעבדו ברכבת ישראל או נהגי קטר
יוצאי מדינות חבר העמים.
 
צריך פשוט ליבא נהגים

אין בארץ נהגי קטרים זמינים בפנסיה או דומה?..
האם המדינה בשל המצב יכולה לגייס נהגים במיידי על מנת לסגור את
החור שנפער כתוצאה מהמחלה הפתאומית של הנהגים ?
אני מאמין שיש נהגי קטר פנסיונרים שעבדו ברכבת ישראל או נהגי קטר
יוצאי מדינות חבר העמים.
צריך פשוט ליבא נהגים
מדובר במגיפה שחוזרת על עצמה מידי כמה חודשים.
אז יבוא נהגים זה לא "שבירת שביתה"
 

משה343

New member
כמו שמשרד הבריאות שקל יבוא רופאים....

צריך פשוט ליבא נהגים
מדובר במגיפה שחוזרת על עצמה מידי כמה חודשים.
אז יבוא נהגים זה לא "שבירת שביתה"
כמו שמשרד הבריאות שקל יבוא רופאים....
העובדים ברכבת ישראל חייבים לדעת שיש אלטרנטיבה וברגע
שיתחילו עם המשחקים שלהם מקום העבודה שלהם לא מובטח !
 

easylivin

New member
אפשר להמשיך ולחלום. במציאות לא ברור איך אפשר

צריך פשוט ליבא נהגים
מדובר במגיפה שחוזרת על עצמה מידי כמה חודשים.
אז יבוא נהגים זה לא "שבירת שביתה"
אפשר להמשיך ולחלום. במציאות לא ברור איך אפשר
בכלל להתמודד עם המצב. נניח שסגרנו את הרכבת כפי שכץ הבטיח... מה הלאה? לא רק נהגים מחו"ל יצטרכו לייבא (שגם זה בכלל לא ריאלי בעיניי), אלא לשים אבטחה כבדה ביותר על כל מתחם ועל כל מסילה, כולל כוחות משטרה או צבא. או לשים את כל עובדי הרכבת לשעבר במעצר בית
מונע. ולאסור עליהם לעלות על רכבת או להיכנס למתחמיה עד סוף ימיהם מחשש ל"פעולות תגמול"... אני קצת מכיר על איזה אנשים מדובר, הכוונה לחלק מהם ולא לכולם כמובן. אבל זה בדיוק החלק הפעיל בכל פעולות הסחיטה באיומים שהם מבצעים.
 
עכשיו יש שעת כושר לסגירת הרכבת

אפשר להמשיך ולחלום. במציאות לא ברור איך אפשר
בכלל להתמודד עם המצב. נניח שסגרנו את הרכבת כפי שכץ הבטיח... מה הלאה? לא רק נהגים מחו"ל יצטרכו לייבא (שגם זה בכלל לא ריאלי בעיניי), אלא לשים אבטחה כבדה ביותר על כל מתחם ועל כל מסילה, כולל כוחות משטרה או צבא. או לשים את כל עובדי הרכבת לשעבר במעצר בית
מונע. ולאסור עליהם לעלות על רכבת או להיכנס למתחמיה עד סוף ימיהם מחשש ל"פעולות תגמול"... אני קצת מכיר על איזה אנשים מדובר, הכוונה לחלק מהם ולא לכולם כמובן. אבל זה בדיוק החלק הפעיל בכל פעולות הסחיטה באיומים שהם מבצעים.
עכשיו יש שעת כושר לסגירת הרכבת
יש צי אורבניות שחונה ברכבי גוש דן, ממתין לפתיחת הקו האדום המקדים (עוד שנה?)
יש את המטרונית שהתחילה לפעול בצפון, ותשחרר בקרוב אוטובוסים עירוניים רבים.
האוטובוסים בצפון בעזרת המטרונית יוכלו לכסות את קו נהריה עד חיפה חוף הכרמל.
משם דרומה, לגייס את חברת דן וצי האורבנית שלה.
בתוספת חכירת אוטובוסים פרטיים.

זה בדיוק הזמן לפרק את הרכבת ולבנות אותה מחדש!!
 

easylivin

New member
הבעיה לא תהיה זמנית, אלא קבועה כפי שהסברתי.

עכשיו יש שעת כושר לסגירת הרכבת
יש צי אורבניות שחונה ברכבי גוש דן, ממתין לפתיחת הקו האדום המקדים (עוד שנה?)
יש את המטרונית שהתחילה לפעול בצפון, ותשחרר בקרוב אוטובוסים עירוניים רבים.
האוטובוסים בצפון בעזרת המטרונית יוכלו לכסות את קו נהריה עד חיפה חוף הכרמל.
משם דרומה, לגייס את חברת דן וצי האורבנית שלה.
בתוספת חכירת אוטובוסים פרטיים.

זה בדיוק הזמן לפרק את הרכבת ולבנות אותה מחדש!!
הבעיה לא תהיה זמנית, אלא קבועה כפי שהסברתי.
ובכל מקרה שום כמות של אוטובוסים (בינעירוניים כמובן) לא תהווה תחליף מלא לרכבת. הטעות הנפוצה היא ש"הרכבת מסיעה רק 40 מיליון בשנה", אבל אם ניזכר שהרכבת היא כלי תחבורה פרברי ובינעירוני ונשווה את זה לכמות הנסיעות באוטובוסים בינעירוניים, נקבל תמונה שונה מזו שהתקשורת מנסה לצייר כשהיא מנסה לדבר על "חוסר החשיבות" של הרכבת.

אין פתרונות קסם, אין "זבנג וגמרנו". יצרכו לעבוד קשה במשך שנים רבות, לבנות את תהליכי השינוי בהדרגה, בחכמה ובראייה קדימה. הבעיה היא שאלה בדיוק הדברים שהמערכת שלנו לא מסוגלת לבצע.
 

משה343

New member
יקח קצת זמן לשכנע נהג לעבוד 8.5 במקום 7 שעות

הבעיה לא תהיה זמנית, אלא קבועה כפי שהסברתי.
ובכל מקרה שום כמות של אוטובוסים (בינעירוניים כמובן) לא תהווה תחליף מלא לרכבת. הטעות הנפוצה היא ש"הרכבת מסיעה רק 40 מיליון בשנה", אבל אם ניזכר שהרכבת היא כלי תחבורה פרברי ובינעירוני ונשווה את זה לכמות הנסיעות באוטובוסים בינעירוניים, נקבל תמונה שונה מזו שהתקשורת מנסה לצייר כשהיא מנסה לדבר על "חוסר החשיבות" של הרכבת.

אין פתרונות קסם, אין "זבנג וגמרנו". יצרכו לעבוד קשה במשך שנים רבות, לבנות את תהליכי השינוי בהדרגה, בחכמה ובראייה קדימה. הבעיה היא שאלה בדיוק הדברים שהמערכת שלנו לא מסוגלת לבצע.
יקח קצת זמן לשכנע נהג לעבוד 8.5 במקום 7 שעות
ממש מסכנים, פשוט התעללות
 

easylivin

New member
עובדה שפשוט "לשכנע" אי אפשר.

יקח קצת זמן לשכנע נהג לעבוד 8.5 במקום 7 שעות
ממש מסכנים, פשוט התעללות
עובדה שפשוט "לשכנע" אי אפשר.
ושום כמות של כסף לא מספיקה, עוד ועוד דרישות עולות חדשות לבקרים, ומה נעשה, בכל פעם "נשכנע"? הבעיה היא מערכתית, חוסר שליטה מוחלט, כוח מופרז של וועד, הסתדרות שמונעת על ידי אינטרסים פוליטיים בלבד והנהלה ומשרד תחבורה רופסים. אין שום תכנית לרפורמה הדרגתית ומסודרת, כל התכניות שהיו התפוררו בגל העיצומים האחרון.
 

משה343

New member
ניתן לתאר זאת: "ויקום המלפפון ויכה את הגנן"..

עובדה שפשוט "לשכנע" אי אפשר.
ושום כמות של כסף לא מספיקה, עוד ועוד דרישות עולות חדשות לבקרים, ומה נעשה, בכל פעם "נשכנע"? הבעיה היא מערכתית, חוסר שליטה מוחלט, כוח מופרז של וועד, הסתדרות שמונעת על ידי אינטרסים פוליטיים בלבד והנהלה ומשרד תחבורה רופסים. אין שום תכנית לרפורמה הדרגתית ומסודרת, כל התכניות שהיו התפוררו בגל העיצומים האחרון.
ניתן לתאר זאת: "ויקום המלפפון ויכה את הגנן"..
יש כאלה שמפמפמים לנו שוועד זה טוב לעובדים , נכון וועד זה טוב, כל עוד
הוא לא מתנהג כמו הוועדים הגדולים במשק .

אני לא מאמין להם לחלוטין ! פה ושם חשבתי בעבר שיש להם על מה להתלונן
אבל דחילק ... חתמו איתם על הסכמים קיבלו ים תנאים וכסף ועוד הם לא מרוצים ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה