עד כמה המשפחה שלכם ליברלית?

5ifi

New member


 

YIM222

New member
אני בטוח שאת לא צריכה רשות

והדברים שאת מביאה כאן הרבה יותר מלאים בדעות קדומות מאשר אני. לך יש דעה קדומה על היהדות ומסורת אבותינו שהיא מפלה לרעה אנשים. זה שקר הכי גדול שיש. כל זכויות האדם והחסד נובע מתורת ישראל. כמו כן כל זכויות האישה נובעים מתורת ישראל.

אם תורת ישראל קבעה על משהו שהוא תועבה וזו חוקת ישראל, וזה מסורת חזקה כמו שהשואה הייתה , אז זכותו של כל יהודי כן לראות בתור תועבה את מה שהתורה אומרת. אמנם זו אמת שמנסים לקבור ולדוש שנים אבל זו האמת. וזה הטוב. התורה לא מפלה אנשים.

ואין כאן שלילה של אדם אלא של מעשה.

ולסיום - זה לא משנה כמה יפה תיכתב הסתה ולא משנה כמה לייקים היא תקבל, אדם ששלם עם עצמו לא צריך אישור מאף
"נאורים אחרים" לצדקת דרכו. הקב"ה נקרא "אדיר ונאור" וכנראה שזה הולך ביחד. הוא אדיר הרבה יותר מכל כוחות הרשע וההסתה שמופצים ואם מדברים על נאורים אז הוא ה-"נאור".

ערב טוב.
 

AccioMoon

New member
אני לא מבינה מה הקטע שלך לבוא ולכתוב

גיבוב של שטויות בפורום שהוא על סדרה על זוג הומואים. אנחנו, מן הסתם, לא נזוז מהדעה והאמונה שלנו, אז בשביל מה באת? לריב?

וואו, ברצינות. סייג לחכמה שתיקה. זה גם מהתורה, לא?
 

YIM222

New member
בכלל לא ידעתי על מה הפורום

עכשיו אני מבין, זה תפוז שפירסתם את ההודעה בדף הראשי (אם מדברים על סוגי מדיה תומכות הומואים) ככה שאם כבר תבוא אליהם בטענה. גם בתיאור הפורום לא מסופר על הסדרה את הראשונה לגלות. אולי בדרך אגב יש כאלה שטוב ששמעו בדרך דברים.
 

AccioMoon

New member
אוקי אז הנה עכשיו אתה יודע.

זאת סדרה על זוג הומואים שרוצים להקים משפחה עם ילדים. סדרה משעשעת ומתוקה וכיפית שאנחנו אוהבים , הנה השניים המדוברים אם ככה בא לך לראות ->

אנחנו פה כי אנחנו רואים אותה. כי אנחנו פתוחים וליברלים ויש לנו תפיסת עולם מסוימת. אתה תקוע בקופסה שלך, וברצינות, לך תפיץ את השנאה שלך במקום אחר, אנחונ לא נשנה את דעתנו ואתה לא תשנה את דעתך. אז אתה מוזמן ללחוץ על האיקס הקטן שלמעלה ולהפסיק לבלבל לנו את המוח כי וואו זה כבר חופר.

תודה.
 

AccioMoon

New member
אני לא מבינה מה הקטע שלך לבוא ולכתוב

גיבוב של שטויות בפורום שהוא על סדרה על זוג הומואים. אנחנו, מן הסתם, לא נזוז מהדעה והאמונה שלנו, אז בשביל מה באת? לריב?

וואו, ברצינות. סייג לחכמה שתיקה. זה גם מהתורה, לא?
 

Ayelet 363

New member
אדם לא צריך אישור מאף אחד

אבל זכותם של אנשים להביע תמיכה בדעותיהם של אחרים.
וכמו שהוזכר כבר בשתי הודעות בשרשור- דרך ארץ קדמה לתודה.
 

Ayelet 363

New member
דעתי

אבא שלי ממוצא פולני ואמא שלי ממוצא צ'כוסלובקי. אבל אני לא מבינה למה זה רלוונטי.

א- זה אפשרי וגם זכותו של כל צד להחזיק בעמדתו, אבל מפריע לי שאנשים מתנהגים כך כלפי בני אדם אחרים, כולל קרובים שלהם ואנשים שהם אמורים לאהוב. בייחוד כשמדובר בדבר שלא אמור להשפיע כלל.

ב- מה ב"תופעת ה'הומואיות'" בא ממקום לא טוב? ומה יותר טוב ב"תופעת הסטרייטיות"? מה בנטייה המינית של בן אדם עושה ממנו לא נורמלי? ומי קבע בכלל מה נורמלי? וגם אם הרוב קבע מה נורמלי, רוב יכול לטעות.

אני גם לא מבינה מה עושה דעה שבאה ממקום של אמונה מסויימת שהאדם מאמין בה לאמונה שהיא בהכרח טובה או נכונה.
 

YIM222

New member
תקראי ספר בראשית בהתחלה תביני

ואם אדם מתרעם למה אנשים מתייחסים חזק לערכי היהדות ולא לערכי ותעבות הגויים, באותו המידה אז אולי הבעייה היא אצלו לא אצלם. אדם שלא מכיר את השורש והמקור שלו, בזכות מה הוא חי וקיים ומה קצת הייעוד שלו בחיים, ומשווה יהלומים לדברים אחרים, אז שלא יבוא בטענות לאחרים. אתה רוצה לכפור ? לפחות אל תכפה את זה על אחרים.

ואם אדם קשה לו עם תוכחות שהם לא במקום אפשר להבין את זה אבל בגדול מה יש לעשות, זה בחירה של אשנים מה תשנה את העלם.? רק תלמד להביע את דעתך בצורה של נחת ואמת ולא סתם לדבר, ואז אולי באמת תוכל להשפיע.

חז"ל (אני מקווה שלא יורידו את ההודעה בגלל המילה הגסה הזו שאמרתי פה) אמרו " כשם שמצווה לומר דבר שנשמע כך מצווה שלא לומר דבר שלא נשמע".
 

Ayelet 363

New member
אני לא מנסה חלילה לכפות דעה על אף אחד

אבל הומופובים אלה אנשים שהושרשה בהם שנאת חינם, וזו הכפירה הכי גדולה לדעתי, כשם שלמדתי שדרך ארץ היא הערך העליון ביותר וגם אהבת רעים היא ערך ועליו, וקבלת השונה, לא משנה באיזה שוני מדובר, היא חלק מדרך ארץ ואהבת הזולת.

ובנוסף לכך, מעולה שאנשים משבחים פתיחות בדעות, אבל הם בעצמם צריכים ליישם זאת.
 

YIM222

New member
ברור שזה ערך עליון

אבל אין להוציא דברים מהקשרם.
לטפול דברים על התנך כמו שרמזה אחת פה וכמו שלא חסר כאלה, שמרמזים שהומאיות זה ערך שהתנ"ך מעודד זה שקר זה לא הסתכלות על החיים.

והומואים הם לא שונים הם ס"ה אנשים שבחרו לעשות מעשה מגונה בעיני. זה לא האנשים. אין להם שום מיניות אחרת, ולא נטייה אחרת זה הכל זיבולים (אולי יש אחד ל100000 וגם הוא ייכול להתמודד עם זה אבל כמובן זה דעה פרימיטבית) הם ס"ה בוחרים להיות עם גברים כי לא נוח להם להגביל את עצמם איפה שהטוב האנושי ביקש מהם.

אני כן פתוח לדעות אחרות בגלל זה אני לא מקלל ומרביץ להומואים ברחוב, אבל אני כן מסוגל לירוק (על הרצפה ) מול זג גברים שמתגפפים להם מולי כי בעיני הם סתם פובוקטבים שרוצים לומר שהם ליברליים אז גם אני רוצה להגיד להם מה בעיני.

דרך ארץ ואהבת האחר קודם כל אמורה להיות מול אלוהים, ולכן קודם כל על האדם לראות שכבודו של אלוהים לא נפגע .

על אותו עיקרון שבדרך כלל אנשים שמאל קיצוני חושבים שהם יותר אנשים מאלה ששונאים את האובים והם הליברליים . וזה לא נכון. לפעמים השלום האמיתי זה לדפוק למחבל מסריח כדור בראש.
גם בנידון דידן (ולהבדיל) זה שאנשים מקבלים כל תועבה שהיא לא הופך אותם ליותר פתוחים, נהפוך הוא. חלק מהפתיחות האמיתית היא לדעת בפני איזה דעות לסגור את עצמך.
 

shaharory

New member
תקן אותי אם אני טועה: גם בכיתה

ב' וגם בי"א כשלמדתי את עשרת הדיברות לימדו אותי שהדברות שמדברות על יחסים בין אדם לחברו (שהן ה-5 הראשונות אם אני לא טועה) חשובות יותר מאלה שבין אדם לה'. וחוץ מזה, למדתי גם 1001 סיפורים על מנהיגים של העם שחטאו מוסרית וניסו לכפר על זה בעבודת האלוהים אבל נענשו בכל זאת, או לפחות היו צריכים לשנות את דרכם המוסריות כדי לקבל מחילה.
 

YIM222

New member
לא יודע מה יותר חשוב זה או זה

והבאת את הדומגא הטובה ביותר. יש 2 לוחות - וצריך את שתיהם אי אפשר זה בלי זה.

אין חטא מוסרי בלהגיד שמשכב זכור זה דבר לא טוב אם זה מה שאתה רומז.
 
הו, כן. עכשיו אתה מדבר בהיגיון.

הרי למה שאדם לא יבחר לעשות משהו שיגרום לחברה להתייחס אליו כמוקצה ויעורר אנשים כדוגמתך לשלול ממנו זכויות כאלו ואחרות, כשהם יכולים לבחור אחרת?
תמיד כשעומדת מולי הבחירה בין משהו שיקל לי על החיים למשהו שיסבך לי אותם, יקשה עליי להקים משפחה עם האדם האהוב עליי, ואפילו עשוי לגרום להעללות נפשית ו/או פיזית ונידוי מהאנשים הקרובים אליי ביותר, אני בוחרת באופציה הקשה.
סביר מאוד.
 

YIM222

New member
א- איפה שללתי מאנשים זכויות? אל תגידי סתם

ב- באמת כל הסיבות שאמרת - המניעות - זה לא סיבה אמיתית לוותר על דבר שאתה חושב לאמיתי. (ובהערת אגב אני יגיד דבר ששמעתי שבוע שעבר בשם אחד מצדיקי הדור, אם אדם באמת מחפש את האמת אפילו אם הוא נאחז בשקר אז הוא בסוף יימצא את האמת)

ג - את יודעת שיש גם בונוסים כיום בלהיות "לא סטרייט" כיום. "הקהילה" אני מאמין זה אחד המיעוטים שקיבלו אהדה ודחיפה מגורמים לכן כיום הם נמצאים כיום בכותרות ולדוגמא ידוענים רבים באחוזים גבוהים הם "לא סטרייטים". זה אין. זה בריחה . זה עוד הרבה דברים שלא יודע מה השיקול.

ד- באמת שאני לא רוצה שתסבלי באורח חייך ולא אף אחד אחר. מאחל לכל אחד חיים טובים ונעימים.

ה- וזה החשוב ביותר. אני לא חושב שאי פעם באמת רצית לצאת מהבעיה. גם לי יש יצרים- על אשת איש ועוד כאלה אבל כיוון שעמד לי במחשבה העיקרון שזה לא טוב אז נמנעתי. אז אני לא מאמין שאת או מישהו אחר שבאמת יירצו לצאת מזה ויאמינו שזה טוב לצאת מזה - לא יוכלו לצאת מזה ובאמת להקים משפחה עם אדם שאהוב עלייך. השאלה אם את רוצה לצאת מזה.
 
למעלה