עומס תנועה אה?

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
../images/Emo45.gif בהחלט!

אז מי אשם?
קראתי את רוב השירשור. היו אמירות נכונות והיו כאלו שסתם פלטו קיטור רב. השורה התחתונה: עיריית תל אביב. כמי שהיה ע.קמב"ץ מחוז תל אביב, אני יכול להבטיח לכם שהמשטרה ערוכה לכל אירוע בכל סדר גודל, קיימות פקודות מבצע מסודרות לאירועים נקודתיים, אירועים פרושים ואירועי חירום רגילים או אסון המוני. במקרה של אירוע כמו שהיה אתמול, למשטרה יש דרישות ברורות: א. חסימת כל העיר פרט לבעלי רכב שבתעודות הזהות שלהם כתוב שהם גרים בתל אביב ב. איזור המקור לאירוע (במקרה הזה ואחרים- שפת הים, ואיזור האירוע נחשב מדיזנגוף לשפת הים) התנועה אסורה בהחלט מספר שעות לפני צפי לתחילת האירוע. ג. בנקודת האירוע עצמו, גם רכב בטחון לא נע אלא כוחות רגליים בצפיפות רבה ובינייהם כוחות מד"א. ד. המשטרה דורשת באירועים כאלו ציר תנועה סטרילי צפון דרום במרכז המערך (רחוב בן יהודה), ועוד מספר צירי רוחב סטריליים שישמשו אך ורק לתחבורה ציבורית ורכב חירום ואלו בלבד, שום מאפיונר לא ייסע בציר סטרילי גם אם הוא דיפלומט. צירי הרוחב יגיעו עד לציר האורך, וכל זאת במטרה להזרים במהירות ציבור לאירוע ולנקז את תנועת הנוסעים במהירות החוצה באמצעות "רכבת קרקעית" של אוטובוסים. כל זה מחייב מערך מאורגן ומסודר שחברות התחבורה הציבורית כמו דן ואגד מנוסים מאוד בהפעלתם, וכמובן משטרת ישראל, מפקד המבצע היה סנ"צ עופר שוסטר שהוא הרעס"מ (ראש ענף סיור ומבצעים במחוז תל אביב) קצין שכל שירותו במרחב ירקון ומחוז תל אביב ככלל, היה קמב"צ מחוזי מעולה בזמנו, ויחד עברנו מאות אירועים כאלו, והוא קצין מעולה שניהול אירוע כזה הוא "פיס אוף קייק" בשבילו. ואם רב-נגד כמוני אומר זאת על קצין, יש דברים בגו. אלא מה, ההחלטה והאחריות היא בידי העירייה שצריכה להקצות משאבים, ואם העירייה מתנגדת לפתוח במבצע המוני, כך נראה המצב. קפיש?
בהחלט!
 

ארזS

New member
למרות שהיו לי חילוקי דיעות קשים בעבר עם

אז מי אשם?
קראתי את רוב השירשור. היו אמירות נכונות והיו כאלו שסתם פלטו קיטור רב. השורה התחתונה: עיריית תל אביב. כמי שהיה ע.קמב"ץ מחוז תל אביב, אני יכול להבטיח לכם שהמשטרה ערוכה לכל אירוע בכל סדר גודל, קיימות פקודות מבצע מסודרות לאירועים נקודתיים, אירועים פרושים ואירועי חירום רגילים או אסון המוני. במקרה של אירוע כמו שהיה אתמול, למשטרה יש דרישות ברורות: א. חסימת כל העיר פרט לבעלי רכב שבתעודות הזהות שלהם כתוב שהם גרים בתל אביב ב. איזור המקור לאירוע (במקרה הזה ואחרים- שפת הים, ואיזור האירוע נחשב מדיזנגוף לשפת הים) התנועה אסורה בהחלט מספר שעות לפני צפי לתחילת האירוע. ג. בנקודת האירוע עצמו, גם רכב בטחון לא נע אלא כוחות רגליים בצפיפות רבה ובינייהם כוחות מד"א. ד. המשטרה דורשת באירועים כאלו ציר תנועה סטרילי צפון דרום במרכז המערך (רחוב בן יהודה), ועוד מספר צירי רוחב סטריליים שישמשו אך ורק לתחבורה ציבורית ורכב חירום ואלו בלבד, שום מאפיונר לא ייסע בציר סטרילי גם אם הוא דיפלומט. צירי הרוחב יגיעו עד לציר האורך, וכל זאת במטרה להזרים במהירות ציבור לאירוע ולנקז את תנועת הנוסעים במהירות החוצה באמצעות "רכבת קרקעית" של אוטובוסים. כל זה מחייב מערך מאורגן ומסודר שחברות התחבורה הציבורית כמו דן ואגד מנוסים מאוד בהפעלתם, וכמובן משטרת ישראל, מפקד המבצע היה סנ"צ עופר שוסטר שהוא הרעס"מ (ראש ענף סיור ומבצעים במחוז תל אביב) קצין שכל שירותו במרחב ירקון ומחוז תל אביב ככלל, היה קמב"צ מחוזי מעולה בזמנו, ויחד עברנו מאות אירועים כאלו, והוא קצין מעולה שניהול אירוע כזה הוא "פיס אוף קייק" בשבילו. ואם רב-נגד כמוני אומר זאת על קצין, יש דברים בגו. אלא מה, ההחלטה והאחריות היא בידי העירייה שצריכה להקצות משאבים, ואם העירייה מתנגדת לפתוח במבצע המוני, כך נראה המצב. קפיש?
למרות שהיו לי חילוקי דיעות קשים בעבר עם
מאיר שפירא, אין לי אלא לשים את שתי ידי על התגובה הכל כך נכונה הזאת . הרי זה מה שאני מנסה לשכנע כבר 24 שעות לפחות בתגובות שלי, וכל כך קשה לקליטה ע''י רוב החברים כאן, בין אם הם כאלה שסבלו כי הלכו שעתיים ברגל ובין אם הם כאלה שבכלל לא היו בסביבה אך אוהבים להתנגח מכל מיני סיבות השמורות עימם. אולי אחרי התגובה הזאת הקליטה של ההסברים תהיה יותר קלה.
 

55מוטי

New member
נו, אז מי באמת אשם?

אז מי אשם?
קראתי את רוב השירשור. היו אמירות נכונות והיו כאלו שסתם פלטו קיטור רב. השורה התחתונה: עיריית תל אביב. כמי שהיה ע.קמב"ץ מחוז תל אביב, אני יכול להבטיח לכם שהמשטרה ערוכה לכל אירוע בכל סדר גודל, קיימות פקודות מבצע מסודרות לאירועים נקודתיים, אירועים פרושים ואירועי חירום רגילים או אסון המוני. במקרה של אירוע כמו שהיה אתמול, למשטרה יש דרישות ברורות: א. חסימת כל העיר פרט לבעלי רכב שבתעודות הזהות שלהם כתוב שהם גרים בתל אביב ב. איזור המקור לאירוע (במקרה הזה ואחרים- שפת הים, ואיזור האירוע נחשב מדיזנגוף לשפת הים) התנועה אסורה בהחלט מספר שעות לפני צפי לתחילת האירוע. ג. בנקודת האירוע עצמו, גם רכב בטחון לא נע אלא כוחות רגליים בצפיפות רבה ובינייהם כוחות מד"א. ד. המשטרה דורשת באירועים כאלו ציר תנועה סטרילי צפון דרום במרכז המערך (רחוב בן יהודה), ועוד מספר צירי רוחב סטריליים שישמשו אך ורק לתחבורה ציבורית ורכב חירום ואלו בלבד, שום מאפיונר לא ייסע בציר סטרילי גם אם הוא דיפלומט. צירי הרוחב יגיעו עד לציר האורך, וכל זאת במטרה להזרים במהירות ציבור לאירוע ולנקז את תנועת הנוסעים במהירות החוצה באמצעות "רכבת קרקעית" של אוטובוסים. כל זה מחייב מערך מאורגן ומסודר שחברות התחבורה הציבורית כמו דן ואגד מנוסים מאוד בהפעלתם, וכמובן משטרת ישראל, מפקד המבצע היה סנ"צ עופר שוסטר שהוא הרעס"מ (ראש ענף סיור ומבצעים במחוז תל אביב) קצין שכל שירותו במרחב ירקון ומחוז תל אביב ככלל, היה קמב"צ מחוזי מעולה בזמנו, ויחד עברנו מאות אירועים כאלו, והוא קצין מעולה שניהול אירוע כזה הוא "פיס אוף קייק" בשבילו. ואם רב-נגד כמוני אומר זאת על קצין, יש דברים בגו. אלא מה, ההחלטה והאחריות היא בידי העירייה שצריכה להקצות משאבים, ואם העירייה מתנגדת לפתוח במבצע המוני, כך נראה המצב. קפיש?
נו, אז מי באמת אשם?
ואת מי אוהבים להשמיץ לחינם? יפה כתבת מר שפירא אך חוששני שאת העדר (כפי שכונה בתגובה אחרת בעמוד זה) יהיה קשה לשכנע.
 

קובי לו

New member
זה נכון אבל לא מספיק

אז מי אשם?
קראתי את רוב השירשור. היו אמירות נכונות והיו כאלו שסתם פלטו קיטור רב. השורה התחתונה: עיריית תל אביב. כמי שהיה ע.קמב"ץ מחוז תל אביב, אני יכול להבטיח לכם שהמשטרה ערוכה לכל אירוע בכל סדר גודל, קיימות פקודות מבצע מסודרות לאירועים נקודתיים, אירועים פרושים ואירועי חירום רגילים או אסון המוני. במקרה של אירוע כמו שהיה אתמול, למשטרה יש דרישות ברורות: א. חסימת כל העיר פרט לבעלי רכב שבתעודות הזהות שלהם כתוב שהם גרים בתל אביב ב. איזור המקור לאירוע (במקרה הזה ואחרים- שפת הים, ואיזור האירוע נחשב מדיזנגוף לשפת הים) התנועה אסורה בהחלט מספר שעות לפני צפי לתחילת האירוע. ג. בנקודת האירוע עצמו, גם רכב בטחון לא נע אלא כוחות רגליים בצפיפות רבה ובינייהם כוחות מד"א. ד. המשטרה דורשת באירועים כאלו ציר תנועה סטרילי צפון דרום במרכז המערך (רחוב בן יהודה), ועוד מספר צירי רוחב סטריליים שישמשו אך ורק לתחבורה ציבורית ורכב חירום ואלו בלבד, שום מאפיונר לא ייסע בציר סטרילי גם אם הוא דיפלומט. צירי הרוחב יגיעו עד לציר האורך, וכל זאת במטרה להזרים במהירות ציבור לאירוע ולנקז את תנועת הנוסעים במהירות החוצה באמצעות "רכבת קרקעית" של אוטובוסים. כל זה מחייב מערך מאורגן ומסודר שחברות התחבורה הציבורית כמו דן ואגד מנוסים מאוד בהפעלתם, וכמובן משטרת ישראל, מפקד המבצע היה סנ"צ עופר שוסטר שהוא הרעס"מ (ראש ענף סיור ומבצעים במחוז תל אביב) קצין שכל שירותו במרחב ירקון ומחוז תל אביב ככלל, היה קמב"צ מחוזי מעולה בזמנו, ויחד עברנו מאות אירועים כאלו, והוא קצין מעולה שניהול אירוע כזה הוא "פיס אוף קייק" בשבילו. ואם רב-נגד כמוני אומר זאת על קצין, יש דברים בגו. אלא מה, ההחלטה והאחריות היא בידי העירייה שצריכה להקצות משאבים, ואם העירייה מתנגדת לפתוח במבצע המוני, כך נראה המצב. קפיש?
זה נכון אבל לא מספיק
וכמו שבעבר, בשנות ה-50 וה-60, שופטי תעבורה היו מחלקים את אחוזי האשמה בין הצדדים המעורבים בתאונה (נדיר שמישהו קבל 100 אחוז והשני 0), ככה גם במקרה הזה. העיריה היא האשמה הראשית והעיקרית ועליה האחריות שמלכתחילה. אולם ברם אבל, המשטרה אמורה היתה לדעת שהיא לא מקבלת משאבים מהעיריה והיה ידוע (והיה ידוע שיגיעו המונים) שיהיה קהל רב מאוד בצורה ניכרת, מפקד מחוז ת"א ובעיקר מפקד מרחב ירקון היו צריכים להרים "קול צעקה" ולמחות על כך אפילו באזני התקשורת לפני שהכל התרחש. ככה גם אולי היו מזיזים משהו, גם היו גורמים לחלק מהקהל לא להגיע או להגיע בתח"ץ ולא בפרייבט וגם בבדיעבד היו יוצאים יותר נקיים בדעת הקהל. כנ"ל עם חברות התח"ץ ובעיקר דן וקצת הרכבת וטיפטיפונת קווים ואגד. כשראו שצפויה קטסטרופה, ובשעה 19:20 (הייתי בדרך לאנשהו בתוך ר"ג) כבר היו פקקים אחו שילינג של פקקים רצחניים, היו כבר אז צריכים להזעיק נהגים, לתגבר (כדברי urilei) קווים במסלולים מקבילים וכדומה וכיוצא באלו. גם הרכבת היתה צריכה להוסיף קרונות לרכבות קיימות ולהוסיף גם רכבות מיוחדות. אחת לכוון ב"ש, אחת לכוון אשדוד/אשקלון ואחת מאספת לכוון חיפה. מכאן, סיכום שלי. אחריות של מלכתחילה, שפירא צודק, העיריה "אשמה" ב-100 אחוז. אולם, בסופו של דבר יש את מבחן התוצאה (וגם בפלילים שופטים בד"כ על התוצאה ולא רק על הכוונה. נסיון לרצח עונשו קל יותר מרצח שהצליח). מכאן, העיריה 80%, משטרת ישראל 15%, חברות התח"ץ 5%.
 

urilei

New member
חשבתי על זה...

זה נכון אבל לא מספיק
וכמו שבעבר, בשנות ה-50 וה-60, שופטי תעבורה היו מחלקים את אחוזי האשמה בין הצדדים המעורבים בתאונה (נדיר שמישהו קבל 100 אחוז והשני 0), ככה גם במקרה הזה. העיריה היא האשמה הראשית והעיקרית ועליה האחריות שמלכתחילה. אולם ברם אבל, המשטרה אמורה היתה לדעת שהיא לא מקבלת משאבים מהעיריה והיה ידוע (והיה ידוע שיגיעו המונים) שיהיה קהל רב מאוד בצורה ניכרת, מפקד מחוז ת"א ובעיקר מפקד מרחב ירקון היו צריכים להרים "קול צעקה" ולמחות על כך אפילו באזני התקשורת לפני שהכל התרחש. ככה גם אולי היו מזיזים משהו, גם היו גורמים לחלק מהקהל לא להגיע או להגיע בתח"ץ ולא בפרייבט וגם בבדיעבד היו יוצאים יותר נקיים בדעת הקהל. כנ"ל עם חברות התח"ץ ובעיקר דן וקצת הרכבת וטיפטיפונת קווים ואגד. כשראו שצפויה קטסטרופה, ובשעה 19:20 (הייתי בדרך לאנשהו בתוך ר"ג) כבר היו פקקים אחו שילינג של פקקים רצחניים, היו כבר אז צריכים להזעיק נהגים, לתגבר (כדברי urilei) קווים במסלולים מקבילים וכדומה וכיוצא באלו. גם הרכבת היתה צריכה להוסיף קרונות לרכבות קיימות ולהוסיף גם רכבות מיוחדות. אחת לכוון ב"ש, אחת לכוון אשדוד/אשקלון ואחת מאספת לכוון חיפה. מכאן, סיכום שלי. אחריות של מלכתחילה, שפירא צודק, העיריה "אשמה" ב-100 אחוז. אולם, בסופו של דבר יש את מבחן התוצאה (וגם בפלילים שופטים בד"כ על התוצאה ולא רק על הכוונה. נסיון לרצח עונשו קל יותר מרצח שהצליח). מכאן, העיריה 80%, משטרת ישראל 15%, חברות התח"ץ 5%.
חשבתי על זה...
ובחשבון פשוט, ספק אם בכלל לדן ולאגד גם יחד יש די צי רכבים באיזור תל אביב כדי להסיע 300,000 אנשים, שבחשבון פשוט גם בדוחק מקסימלי דרושים לשם כך כ-3,000 נסיעות, משמע לפחות 1,000 רכבים שיוקצו למשימה הזו בלבד... זו אמנם תעודת עניות לתחבורה הציבורית שלנו ולהיקף הקטן שלה, אבל זו המציאות...
 

קובי לו

New member
מספר הערות

חשבתי על זה...
ובחשבון פשוט, ספק אם בכלל לדן ולאגד גם יחד יש די צי רכבים באיזור תל אביב כדי להסיע 300,000 אנשים, שבחשבון פשוט גם בדוחק מקסימלי דרושים לשם כך כ-3,000 נסיעות, משמע לפחות 1,000 רכבים שיוקצו למשימה הזו בלבד... זו אמנם תעודת עניות לתחבורה הציבורית שלנו ולהיקף הקטן שלה, אבל זו המציאות...
מספר הערות
ראשית, אתה מסכים עם סיכום אחוזי האשמה שרשמתי? שנית, לא צריך להסיע 300 אלף. אפילו לא 250K. חלק גרים באזור, חלק במרחק הליכה של עד פחות מ-40 דקות. הם יכולים ללכת ברגל. בנוסף, חלק באים ברכבם ומחנים אותו (במצב אידיאלי) במרחק הליכה של פחות מ-25 דקות הליכה ממקום האירוע. הם גם יכולים לחזור רגלית. נשאר להסיע כמות של בין 50,000 ל-100,000. שלשם כך זקוקים גג ל-1000 אוטובוסים, שכן לא כל המאה אלף מתפנים באותה שניה. יש כאלו שיושבים בבתי קפה או מסעדות באזור, יש כאלו שנשארים עוד חצי שעה שעה לטיול בטיילת וכדומה.
 

urilei

New member
לגבי האחוזים

מספר הערות
ראשית, אתה מסכים עם סיכום אחוזי האשמה שרשמתי? שנית, לא צריך להסיע 300 אלף. אפילו לא 250K. חלק גרים באזור, חלק במרחק הליכה של עד פחות מ-40 דקות. הם יכולים ללכת ברגל. בנוסף, חלק באים ברכבם ומחנים אותו (במצב אידיאלי) במרחק הליכה של פחות מ-25 דקות הליכה ממקום האירוע. הם גם יכולים לחזור רגלית. נשאר להסיע כמות של בין 50,000 ל-100,000. שלשם כך זקוקים גג ל-1000 אוטובוסים, שכן לא כל המאה אלף מתפנים באותה שניה. יש כאלו שיושבים בבתי קפה או מסעדות באזור, יש כאלו שנשארים עוד חצי שעה שעה לטיול בטיילת וכדומה.
לגבי האחוזים
בוא נגיד שכן, קצת קשה לחלק את זה לאחוזים החשבון שלך שמתבסס מראש על הרבה מאוד מכוניות שהגיעו הוא בדיוק הסיבה לכאוס שהיה... אני דיברתי על מצב שבו באמת היו מחליטים לחייב את כולם להגיע בתח"צ (או ברגל) בוא נהיה אפילו מאוד נדיבים ונגיד ש-100,000 מסוגלים להגיע ברגל, עדיין צריך כ-700 אוטובוסים למשימה זו בלבד. האם עיריית תל אביב תוכל לדאוג לצי רכבים כזה עבור האירוע הגדול הבא? מסופקני אגב, גם בתי הקפה באיזור היו "פקוקים" לעייפה, וגם טיול על הטיילת היה דבר די בעייתי...
 
לא היה לי זמן להתערב אתמול בדיון הארוך הזה

עומס תנועה אה?
מה קורה שם עכשיו, בזירת התחבורה הציבורית בתל אביב? שמעתי שלא יצאו אוטובוסים של קונקס מתל אביב לאשדוד בשעה האחרונה כי כל הנהגים והאוטובוסים שהיו אמורים לאייש אותם היו תקועים עוד בפקק הלוך...
לא היה לי זמן להתערב אתמול בדיון הארוך הזה
וגם עכשיו זמני קצר אך אציין את תמיהתי הרבה על ההתקפות חסרות הצדק וההגינות על חברת דן שבעצמה סבלה רבות בערב מטורף זה ונהגיה סבלו רבות, לא פחות מהסבל שהיה מנת חלקם של באי המפגן המטופש הזה. ליבי יוצא אך ורק לאזרחים האומללים שבכלל לא רצו להגיע למפגן ונתקעו בפלונטר חסר הפתרון למשך כמה שעות על לא עוול בכפם. הם היו הסובלים האמיתיים. מי שרצה לנסוע לראות את המפגן היה צריך לקחת בחשבון שיהיו בעיות תעבורה רציניות באזור הזה ואל לאף אחד לבוא בטענות אלא אל עצמו. ואם רוצים לבוא בתלונות למישהו אחר הכתובת היא אחת: רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו.
 
../images/Emo207.gifהיום הירושלמים אכלו פקקים

עומס תנועה אה?
מה קורה שם עכשיו, בזירת התחבורה הציבורית בתל אביב? שמעתי שלא יצאו אוטובוסים של קונקס מתל אביב לאשדוד בשעה האחרונה כי כל הנהגים והאוטובוסים שהיו אמורים לאייש אותם היו תקועים עוד בפקק הלוך...
היום הירושלמים אכלו פקקים
בגלל איזה פצצה מתקתקת שהיתה בדרך לעיר הקודש. שלא נדע עוד פקקי תנועה מהסיבות האלה ושיתפסו את הפצצה מהר לפני שתספיק להתפוצץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה