עומס תנועה אה?

מצב
הנושא נעול.
אני לא חושב שדן אשמה,מי שאשם

וכי מה רצית אנדי ? שאת מי יאשימו ?
הכי קל לזרוק הכל על "דן".
אני לא חושב שדן אשמה,מי שאשם
הוא הציבור הישראלי הפעם, וגם עיריית תל אביב הייתה יכולה להערך קצת יותר טוב. לדעתי כל האירוע הזה הוכיח גם דבר אחד פשוט כמה קל לרכז מאות אלפי ישראלים על שטח כל כך קטן וטונות של חומר נפץ, שבמקרה הזה זה זיקוקים אבל יש גם להסיק הרבה דברים ברמה הביטחונית.
 

ארזS

New member
הנה סוף סוף מישהו שיודע מה שהוא מדבר

אני לא חושב שדן אשמה,מי שאשם
הוא הציבור הישראלי הפעם, וגם עיריית תל אביב הייתה יכולה להערך קצת יותר טוב. לדעתי כל האירוע הזה הוכיח גם דבר אחד פשוט כמה קל לרכז מאות אלפי ישראלים על שטח כל כך קטן וטונות של חומר נפץ, שבמקרה הזה זה זיקוקים אבל יש גם להסיק הרבה דברים ברמה הביטחונית.
הנה סוף סוף מישהו שיודע מה שהוא מדבר
או כותב ליתר דיוק.
 

promter

New member
לא יותר מידי תגבורים אם בכלל

תגברו, אבל גם התגבורים נתקעו בפקק..
לא יותר מידי תגבורים אם בכלל
קו 25 תוגבר משמעותית, לעומת זאת רוב הקווים שהיו צריכים לצאת ממסוף כרמלית לא יצאו כלל, אני שמעתי על המתנה של שעה ו 3/4 לקו 61 למשל, שבשעות לפני התנהל עם אוטובוסים קצרים ומפוצצים לעייפה, ובקווים אחרים היוצאים מהכרמלית המצב לא יותר טוב, יעידו כ 60 הנוסעים שהמתינו לשווא לקו 63 בסמוך לדיזינגוף סנטר, גם תקווה אין להם, שני אוטובוסים שחלפו אפילו לא עצרו להם.
 

846

Active member
הבעיה היא לא עם בתיגבורים

לא יותר מידי תגבורים אם בכלל
קו 25 תוגבר משמעותית, לעומת זאת רוב הקווים שהיו צריכים לצאת ממסוף כרמלית לא יצאו כלל, אני שמעתי על המתנה של שעה ו 3/4 לקו 61 למשל, שבשעות לפני התנהל עם אוטובוסים קצרים ומפוצצים לעייפה, ובקווים אחרים היוצאים מהכרמלית המצב לא יותר טוב, יעידו כ 60 הנוסעים שהמתינו לשווא לקו 63 בסמוך לדיזינגוף סנטר, גם תקווה אין להם, שני אוטובוסים שחלפו אפילו לא עצרו להם.
הבעיה היא לא עם בתיגבורים
אלה עם פקקי התנועה. כל ת"א עמדה ולא משנה כמה אוטובוסים היו מנסים להגיע, זה לקח שעות!
 
דווקא דיברתי עם חברנו עשר תחנות

לא יותר מידי תגבורים אם בכלל
קו 25 תוגבר משמעותית, לעומת זאת רוב הקווים שהיו צריכים לצאת ממסוף כרמלית לא יצאו כלל, אני שמעתי על המתנה של שעה ו 3/4 לקו 61 למשל, שבשעות לפני התנהל עם אוטובוסים קצרים ומפוצצים לעייפה, ובקווים אחרים היוצאים מהכרמלית המצב לא יותר טוב, יעידו כ 60 הנוסעים שהמתינו לשווא לקו 63 בסמוך לדיזינגוף סנטר, גם תקווה אין להם, שני אוטובוסים שחלפו אפילו לא עצרו להם.
דווקא דיברתי עם חברנו עשר תחנות
שעבד היום בקו 61, והוא אמר שהקו כן תוגבר. יכול מאוד להיות שכמו שעובד הזכיר, המון נהגים שהיו צריכים להגיע לא הספיקו, והסידורים בוטלו כי לא הייתה ברירה. כנראה שהם אפילו לא הגיע לכרמלית. אף פעם לא היה דבר כזה, אני זוכר נסיעות באוטובוס בזמן אירועים ואחריהם, וזו באמת פעם ראשונה שמדווחים על תופעות כאלה.
 

846

Active member
גם אני דיברתי איתו מבן יהודה

דווקא דיברתי עם חברנו עשר תחנות
שעבד היום בקו 61, והוא אמר שהקו כן תוגבר. יכול מאוד להיות שכמו שעובד הזכיר, המון נהגים שהיו צריכים להגיע לא הספיקו, והסידורים בוטלו כי לא הייתה ברירה. כנראה שהם אפילו לא הגיע לכרמלית. אף פעם לא היה דבר כזה, אני זוכר נסיעות באוטובוס בזמן אירועים ואחריהם, וזו באמת פעם ראשונה שמדווחים על תופעות כאלה.
גם אני דיברתי איתו מבן יהודה
מה שהיה היום לא דומה לשום דבר שחוויתי מתישהו. אפילו במירון היה יותר מסודר!
 

raminec

New member
אני לא מבין למה זה מפתיע אותך

גם אני דיברתי איתו מבן יהודה
מה שהיה היום לא דומה לשום דבר שחוויתי מתישהו. אפילו במירון היה יותר מסודר!
אני לא מבין למה זה מפתיע אותך
יש הבדלים תהומיים בארגון בין שני האירועים: 1. חלק גדול מהקהל שמגיע להר מרון מגיע בתחבורה ציבורית עקב רקע כלכלי (מה לעשות, זה הקהל). 2. בהר מרון סוגרים את הצירים במרחק קילומטר מהמקום למעבר רכב פרטי, מה שמקטין עוד יותר את הכדאיות להגיע עם רכב פרטי. 3. חלק גדול מהקהל מגיע להתאחסן במקום לפני ל"ג בעומר ונשאר עד היום שלמחרת. 4. האירוע בהר מרון הוא אירוע חוזר שמתקיים כל שנה ויש הפקת לקחים ולמידה ברמה כזו או אחרת שמאפשרת שיפור ההתמודדות עם העומסים. 5. האירוע התקיים בת"א, מקום שיש בו גם ככה פקקים בלי שום אירוע על החוף. תוסיף לזה 200,000 איש שבאו לחזות בזיקוקים (בערך כמות דומה לאירועי הר מרון) והגעת לאסון תחבורתי. הפקקים היו חמורים במיוחד מכיוון שחלקם הגדול של האנשים לא מוכן נפשית להפרד מרכבו הפרטי. פתרון לפעם הבאה: 1. לסגור את המתחם ברדיוס של קילומטר לרכב פרטי למעט לדיירי הרחובות שבמתחם ואנשים בעלי מוגבלויות. זה ימנע הפרעה של תנועת הרכבים על ידי הולכי הרגל הרבים וגם יפזר בצורה יותר טובה את הלחץ על גבי צירים רבים יותר. אם כולם צריכים לצאת משניים שלושה רחובות הסמוכים לטיילת, לא פלא שכל התנועה עומדת במקום שעה. 2. להפוך את חלק מהצירים שמחוץ למתחם לנתיבים לתחבורה ציבורית בלבד על מנת לאפשר תפעול חלק לאוטובוסים שיוצאים מהמקום. כמובן שתגבור הולם של האוטובוסים מראש הוא חיוני לנושא. הרעיון הוא לא להתעלל בנוסעים. 3. להוציא את רכבת ישראל מהשוק שבו היא מצויה בדרך קבע ולגרום לה לתגבר את תדירות הרכבות לת"א. איכשהו רכבת ישראל תמיד מצליחה להיות לא ערוכה לאירועים מסוג זה. דווקא הרכבת היא זו שאמורה לתפקד בשעות כאלו בצורה הטובה ביותר.
 

ארזS

New member
תגובה מצויינת לעניין../images/Emo45.gif

אני לא מבין למה זה מפתיע אותך
יש הבדלים תהומיים בארגון בין שני האירועים: 1. חלק גדול מהקהל שמגיע להר מרון מגיע בתחבורה ציבורית עקב רקע כלכלי (מה לעשות, זה הקהל). 2. בהר מרון סוגרים את הצירים במרחק קילומטר מהמקום למעבר רכב פרטי, מה שמקטין עוד יותר את הכדאיות להגיע עם רכב פרטי. 3. חלק גדול מהקהל מגיע להתאחסן במקום לפני ל"ג בעומר ונשאר עד היום שלמחרת. 4. האירוע בהר מרון הוא אירוע חוזר שמתקיים כל שנה ויש הפקת לקחים ולמידה ברמה כזו או אחרת שמאפשרת שיפור ההתמודדות עם העומסים. 5. האירוע התקיים בת"א, מקום שיש בו גם ככה פקקים בלי שום אירוע על החוף. תוסיף לזה 200,000 איש שבאו לחזות בזיקוקים (בערך כמות דומה לאירועי הר מרון) והגעת לאסון תחבורתי. הפקקים היו חמורים במיוחד מכיוון שחלקם הגדול של האנשים לא מוכן נפשית להפרד מרכבו הפרטי. פתרון לפעם הבאה: 1. לסגור את המתחם ברדיוס של קילומטר לרכב פרטי למעט לדיירי הרחובות שבמתחם ואנשים בעלי מוגבלויות. זה ימנע הפרעה של תנועת הרכבים על ידי הולכי הרגל הרבים וגם יפזר בצורה יותר טובה את הלחץ על גבי צירים רבים יותר. אם כולם צריכים לצאת משניים שלושה רחובות הסמוכים לטיילת, לא פלא שכל התנועה עומדת במקום שעה. 2. להפוך את חלק מהצירים שמחוץ למתחם לנתיבים לתחבורה ציבורית בלבד על מנת לאפשר תפעול חלק לאוטובוסים שיוצאים מהמקום. כמובן שתגבור הולם של האוטובוסים מראש הוא חיוני לנושא. הרעיון הוא לא להתעלל בנוסעים. 3. להוציא את רכבת ישראל מהשוק שבו היא מצויה בדרך קבע ולגרום לה לתגבר את תדירות הרכבות לת"א. איכשהו רכבת ישראל תמיד מצליחה להיות לא ערוכה לאירועים מסוג זה. דווקא הרכבת היא זו שאמורה לתפקד בשעות כאלו בצורה הטובה ביותר.
תגובה מצויינת לעניין
 

קובי לו

New member
לא נשאר לי כלום חוץ מלהסכים עם

אני לא מבין למה זה מפתיע אותך
יש הבדלים תהומיים בארגון בין שני האירועים: 1. חלק גדול מהקהל שמגיע להר מרון מגיע בתחבורה ציבורית עקב רקע כלכלי (מה לעשות, זה הקהל). 2. בהר מרון סוגרים את הצירים במרחק קילומטר מהמקום למעבר רכב פרטי, מה שמקטין עוד יותר את הכדאיות להגיע עם רכב פרטי. 3. חלק גדול מהקהל מגיע להתאחסן במקום לפני ל"ג בעומר ונשאר עד היום שלמחרת. 4. האירוע בהר מרון הוא אירוע חוזר שמתקיים כל שנה ויש הפקת לקחים ולמידה ברמה כזו או אחרת שמאפשרת שיפור ההתמודדות עם העומסים. 5. האירוע התקיים בת"א, מקום שיש בו גם ככה פקקים בלי שום אירוע על החוף. תוסיף לזה 200,000 איש שבאו לחזות בזיקוקים (בערך כמות דומה לאירועי הר מרון) והגעת לאסון תחבורתי. הפקקים היו חמורים במיוחד מכיוון שחלקם הגדול של האנשים לא מוכן נפשית להפרד מרכבו הפרטי. פתרון לפעם הבאה: 1. לסגור את המתחם ברדיוס של קילומטר לרכב פרטי למעט לדיירי הרחובות שבמתחם ואנשים בעלי מוגבלויות. זה ימנע הפרעה של תנועת הרכבים על ידי הולכי הרגל הרבים וגם יפזר בצורה יותר טובה את הלחץ על גבי צירים רבים יותר. אם כולם צריכים לצאת משניים שלושה רחובות הסמוכים לטיילת, לא פלא שכל התנועה עומדת במקום שעה. 2. להפוך את חלק מהצירים שמחוץ למתחם לנתיבים לתחבורה ציבורית בלבד על מנת לאפשר תפעול חלק לאוטובוסים שיוצאים מהמקום. כמובן שתגבור הולם של האוטובוסים מראש הוא חיוני לנושא. הרעיון הוא לא להתעלל בנוסעים. 3. להוציא את רכבת ישראל מהשוק שבו היא מצויה בדרך קבע ולגרום לה לתגבר את תדירות הרכבות לת"א. איכשהו רכבת ישראל תמיד מצליחה להיות לא ערוכה לאירועים מסוג זה. דווקא הרכבת היא זו שאמורה לתפקד בשעות כאלו בצורה הטובה ביותר.
לא נשאר לי כלום חוץ מלהסכים עם
ארזS על תגובתך. ושוב חזינו בההוכחה בהא הידיעה על חסרונה של רכבת תחתית בגוש דן. אם היתה רכבת תחתית, אפילו ברמה של 2 הקוים המתוכננים, וגם תגבור של ר"י, הרי שלפחות שליש מכמות הנהגים שבאו עם רכבם היו מוותרים עליו. או שהיו יוצאים מביתם שבגוש דן עם הרכבת הקלה/תחתית או שאם הם נניח ירושלמים או רענניים או השד יודע מה (ואין רכבת ישראל מליד ביתם) הם היו מחנים את מכוניתם בחניוני חנה וסע שבפאתי תל-אביב. ככה שהרבה פחות מכוניות, אבל ממש הרבה פחות מכוניות היו מתקרבות לזירת האירוע (גם בלי חסימה משטרתית של ק"מ לפני, אלא עם חסימה כמו שהיתה אתמול של רדיוס של פחות מ-100 מ'). בנוסף היה פחות עומס על אוטובוסי דן שכן חלק גדול היה נוסע בתחתית.
 

ארזS

New member
../images/Emo45.gif

לא נשאר לי כלום חוץ מלהסכים עם
ארזS על תגובתך. ושוב חזינו בההוכחה בהא הידיעה על חסרונה של רכבת תחתית בגוש דן. אם היתה רכבת תחתית, אפילו ברמה של 2 הקוים המתוכננים, וגם תגבור של ר"י, הרי שלפחות שליש מכמות הנהגים שבאו עם רכבם היו מוותרים עליו. או שהיו יוצאים מביתם שבגוש דן עם הרכבת הקלה/תחתית או שאם הם נניח ירושלמים או רענניים או השד יודע מה (ואין רכבת ישראל מליד ביתם) הם היו מחנים את מכוניתם בחניוני חנה וסע שבפאתי תל-אביב. ככה שהרבה פחות מכוניות, אבל ממש הרבה פחות מכוניות היו מתקרבות לזירת האירוע (גם בלי חסימה משטרתית של ק"מ לפני, אלא עם חסימה כמו שהיתה אתמול של רדיוס של פחות מ-100 מ'). בנוסף היה פחות עומס על אוטובוסי דן שכן חלק גדול היה נוסע בתחתית.

אין לי מה להוסיף.
 

urilei

New member
../images/Emo45.gif

לא נשאר לי כלום חוץ מלהסכים עם
ארזS על תגובתך. ושוב חזינו בההוכחה בהא הידיעה על חסרונה של רכבת תחתית בגוש דן. אם היתה רכבת תחתית, אפילו ברמה של 2 הקוים המתוכננים, וגם תגבור של ר"י, הרי שלפחות שליש מכמות הנהגים שבאו עם רכבם היו מוותרים עליו. או שהיו יוצאים מביתם שבגוש דן עם הרכבת הקלה/תחתית או שאם הם נניח ירושלמים או רענניים או השד יודע מה (ואין רכבת ישראל מליד ביתם) הם היו מחנים את מכוניתם בחניוני חנה וסע שבפאתי תל-אביב. ככה שהרבה פחות מכוניות, אבל ממש הרבה פחות מכוניות היו מתקרבות לזירת האירוע (גם בלי חסימה משטרתית של ק"מ לפני, אלא עם חסימה כמו שהיתה אתמול של רדיוס של פחות מ-100 מ'). בנוסף היה פחות עומס על אוטובוסי דן שכן חלק גדול היה נוסע בתחתית.

וגם, אם הייתה רכבת תחתית, אפילו אם נניח שכל הרכבים שהגיעו אתמול עדיין היו מגיעים, היה לאנשים שלא נדחפו עם הרכב דרך סבירה לצאת החוצה לכיוון איילון, רמת גן, בני ברק, פתח תקווה ובת ים בעייה בכלל לא מבוטלת שהייתה אתמול בסמוך למקום האירוע הוא פקק, אבל ממש פקק של הולכי רגל! אבל נגד זה פחות יש מה לעשות...
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo70.gif

לא נשאר לי כלום חוץ מלהסכים עם
ארזS על תגובתך. ושוב חזינו בההוכחה בהא הידיעה על חסרונה של רכבת תחתית בגוש דן. אם היתה רכבת תחתית, אפילו ברמה של 2 הקוים המתוכננים, וגם תגבור של ר"י, הרי שלפחות שליש מכמות הנהגים שבאו עם רכבם היו מוותרים עליו. או שהיו יוצאים מביתם שבגוש דן עם הרכבת הקלה/תחתית או שאם הם נניח ירושלמים או רענניים או השד יודע מה (ואין רכבת ישראל מליד ביתם) הם היו מחנים את מכוניתם בחניוני חנה וסע שבפאתי תל-אביב. ככה שהרבה פחות מכוניות, אבל ממש הרבה פחות מכוניות היו מתקרבות לזירת האירוע (גם בלי חסימה משטרתית של ק"מ לפני, אלא עם חסימה כמו שהיתה אתמול של רדיוס של פחות מ-100 מ'). בנוסף היה פחות עומס על אוטובוסי דן שכן חלק גדול היה נוסע בתחתית.
 

55מוטי

New member
סביר? זה ברור. הוא הרי נוסע על הכביש

אגב, סביר להניח שבאירועים כאלה יש
יתרון מובהק של הרכבת הקלה על הפיליאס (האוטובוס האפור הארוך).
סביר? זה ברור. הוא הרי נוסע על הכביש
ובמצבים כמו אתמול הוא היה נתקע על בטוח.
 

846

Active member
שמור את הצירים פנויים לפיליאס כמו

סביר? זה ברור. הוא הרי נוסע על הכביש
ובמצבים כמו אתמול הוא היה נתקע על בטוח.
שמור את הצירים פנויים לפיליאס כמו
שזה אמור להיות....
 

846

Active member
אם היית משאיר את הרחובות

לא הבנתי, למה התכוונת פה?
אם היית משאיר את הרחובות
פנויים לתנועת תח"צ בלבד, ניתן היה להגיע עם מיפרקיות ופיליאסים עד סמוך מאד למקום הארוע ולפזר את הצופים במהירות וביעילות יותר.
 

raminec

New member
נו, ברור שאני מסכים.

אם היית משאיר את הרחובות
פנויים לתנועת תח"צ בלבד, ניתן היה להגיע עם מיפרקיות ופיליאסים עד סמוך מאד למקום הארוע ולפזר את הצופים במהירות וביעילות יותר.
נו, ברור שאני מסכים.
רק שאני לא מבין למה צריך את הפיליאסים דווקא בסיפור הזה. שיהיה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה