עונה 3, פרק 18 - שלב ההופעות החיות ב'

סיכום

יש לה קול טוב, אבל זה היה פשוט משעמם ולא זכיר.
(ויחסית לעובדה שהשיר הזה היה אמור היה להוכיח שהיא יודעת לקפוץ ולהשתולל- כן, זה באמת היה אנמי כמו שאמר אביב.)
&nbsp
&nbsp
 
שובל -the power of love

למה להעמיד מתמודדים על קוביות? לא מבינה את ההגיון שבזה. רוצים לבדוק את השרירים של מיכאל כשהוא מוריד אותם למטה? מבחינת השיר הוא משעמם
 

danlevin1

New member
מה השופטים שומעים?ביצוע יפהפה

שיר נהדר והיא ביצעה את זה נהדר, אני והשופטים זה שמיים וארץ כל מה שאני
אחשוב הם יגידו אחרת
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אחד מלפחות שלושה שירים בשם הזה שהיו באייטיז...

זה כנראה הידוע מביניהם, של פרנקי הולך להוליווד... ולפי איך שהיא נשמעה בחזרות היא מממש לא בכיוון.
&nbsp
בהופעה זה היה חלש ולא מדויק ונשמע שהיא נאבקת תוך כדי גם במבטא. אני חושבת שהשיר הזה פשוט לא התאים לה. בחירה לא טובה של שלומי, צר לי.
&nbsp
למרות זאת אני הייתי שולחת את לידור הביתה, בעיניי הוא מיצה את עצמו ולה יש עוד לאן להתפתח.
 

xjoiq

New member
בחירת שיר גרועה ביותר+יום שחור של שובל

וגם שיר שהוויברציות בו מאוד מפריעות ודווקא השיר הזה נבחר בשבילה לביצוע???

על השיר הזה לבד היא צריכה להתאמן חודשים ואולי שנה-שנתיים עד שהיא תשלוט בקול ותוציא ביצוע משופר.
אבל עם שיר כזה(שצריך זמן אפייה אסטרונומי) לבוא הופעות?????
ממש כאילו להכניס אדם קשור לגוב האריות. והמסכנה הזאת כל הזמן נלחמת תוך כדי השיר להוריד את הוויברציות.
זה שיר שהיא צריכה אולי להשתמש בו לאימונים ,כשיר טיפולי נגד וויברציות, אבל לא לביצוע בפריים טיים בפני האומה.
יש כל כך הרבה שירים שהיו מוציאים אותה גדולה ואני אחרים היו עפים עליה חזק. אז למה השיר הזה ועוד שיר כזה קשה במהותו שלשובל אפילו קשה שבעתיים?!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ויברטו מוגזם מפריע בכל שיר, כזמרת היא צריכה לדעת לשלוט בקולה

וזה א-ב, בפרט שהיא אמרה שכבר העירו לה על כך. אני לא חושבת שיש בעיה בשיר מהבחינה הזאת (לא הייתי בוחרת בו מסיבות אחרות). היא צריכה לדעת לייצב את הקול כזמרת. אם היא לא מסוגלת, <b>היא</b> חובבנית.
 

Uri04

New member
נו, טוב. היא ילדה.. היא תלמד עם הזמן

אני חושב ששיר אחר היה יכול להציל אותה בתחרות, ותכל'ס זה אולי היה מוקדם מדיי לתת לה ללכת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן; אני רק התרעמתי על הסטנדרטים הכפולים...

וגם לידור הוא ילד ובעיניי היה צריך ללכת לפניה, כבר אתמול הביצוע שלו היה אפילו פחות טוב משלה. אבל נראה לי שהוא הבא בתור, אז זה לא משנה משמעותית באיזה סדר הם הולכים... זה לא מוקדם מדי לאף אחד מהם, שניהם בוסריים מדי כבר לשלב הזה שבו נשארים בעיקר המקצועיים ו/או המיוחדים.
 

xjoiq

New member
זה לא הוקוס פוקוס

וזה לא שהיא לא מסוגלת-היא לא מסוגלת בלחיצת כפתור זבנג וגמרנו כפי דרישתך/צפיותייך. זה תהליך שהיא רק בראשיתו ויפה שהיא נכנסת לתהליך.
עד היום,גם אם העירו לה בעבר,לא היו לה כלים להתמודד עם זה עכשיו מתחילים להיות לה כלים.
בשיר הזה, מהבחינה של שובל כן היו לה את הבעיות מהבחינה של הויברציות,שאגב לי זה הפריע לכל אורך השיר,מה שלא היה בביצועים הקודמים שלה שהיו נעימים מאוד ואפילו סופר נעימים ומציתי דמיון לאילו פסגות היא עוד מסוגלת לטפס.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי טען שזה הוקוס פוקוס? היא לא מסוגלת כרגע, זה מה שקובע

מבחינת המשך בתכנית. איש לא טען שהיא לא מסוגלת בכללי או לא תוכל לעשות זאת לעולמי עד... בנקודת הזמן הזאת היא לא מסוגלת כי היא לא מיומנת ולא מאומנת וזה בדיוק ההבדל בין זמרים מקצועיים לבין חובבנים או כאלה שהם עדיין בוסר ויש להם עוד דרך ארוכה, ולכן בנקודת הזמן (המכובדת) הזאת היא לא עמדה בסטנדרטים (באופן יחסי לאחרים) ויצאה מהתכנית. זה הכול. היא לא אשמה בכלום וייתכן שעתידה להיות לה קריירה מוזיקלית פורה ומוצלחת.
&nbsp
הסיבה היחידה שהגבתי היא לא היא אלא אתה. אתה טענת כלפי דר ואורין שהן "הכי חובבניות בהגדרה" והנה זמרת מאוד לא מקצועית וחובבנית ביכולת השליטה שלה בקול, אבל אותה אתה אפילו לא מגדיר כחובבנית... אז מה אומר ומה אגיד.
 

xjoiq

New member
זה לא מה שקובע

מבחינת ההגדרה לחובבנות.
&nbsp
זה ששובל לא מסוגלת כרגע להגיע לרמות השליטה גבוהות - לא זה מה שיגדיר אותה בתור חובבנית
אם היא מקדישה את הזמן הדרוש לאימונים(בניגוד לדר ואורין שהקדישו אפס זמן לאימונים)אז היא בתהליכי התמקצעות שאת הפירות של זה רואים בהמשך. אבל מי שמקדיש אפס זמן לאימונים הוא באפס מאופס של תהליך של התמקצעות ונשאר חובבן נצחי.
&nbsp
אגב גם זמן מועט (מדי) לאימונים זה עדיין חובבנות אבל אפס זמן לאימונים זה אפס מקצוענות והכי חובבן בעולם ו"הכי חובבניות בהגדרה" - כן אני עומד מאחורי הדברים וזה לא ראייה סובייקטיבית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהחלט כן, אם היא לא מקצועית היא עדיין זמרת חובבנית

ולא משנים האימונים אלא התוצאות.
&nbsp
מלבד זאת אין לך מושג כמה זמן הקדישו אורין ודר לאימונים. אחת מהן אמרה שהן לא נפגשו לאחרונה לחזרה של שתיהן יחד לבד. מכאן לא ניתן להסיק שהן לא מתאמנות, או לא עושות חזרות (מטעם ההפקה) וודאי שלא ניתן להסיק שאחרים כן עושים דברים כאלה.
&nbsp
אתה יכול לעמוד מאחורי דבריך כמה שבא לך ועדיין זה לא יהפוך אותם ל"הגדרה" אלא ישאיר אותם בגדר דעתך בלבד. אי אפשר לומר "הכי" על מישהו כשלא יודעים בדיוק מה המצב של השאר באותו פרמטר.
 

xjoiq

New member
אז זהו שזה בדיוק הפוך

חלק ראשי ומובנה מכל מקצוען הוא האימונים וההשקעה כשזה הא-ב של המקצוענות גם לאחר שהזמרת נהפכת למקצועית(אחרת היא נהפכת למקצועית לשעבר).
חובבנית זה לא מנהלת אורח חיים של מקצועית. ועם אפס אימונים זה הקצה הכי רחוק של חובבנות.
מי שמקדיש את הזמן הדרוש לאימונים בהחלט ניתן להגדירו כמתמקצע. לאחר שיגיעו התוצאות יושלם תהליך ההתמקצעות.
בשירה האימונים זה חלק מובנה מהכל.
&nbsp
אם דר ואורין לא נפגשו לחזרה של שתיהן לבד אז הן חובבניות על פי כל פרמטר.
והאחרים בטוח עושים ועשו אימונים כי לא ייתכן שהם יהיו כאלה קוקו-ים שבאים לתוכנית,כשהם נבחרים מתוך אלפים, על מנת להפוך למקצוענים ועושים בדיוק את הפעולה ההפוכה.
&nbsp
ואת יכולה לקרוא להגדרות הנ"ל כ"דעתי בלבד" זה לא ישנה אותן מהיותן א-ב של הגדרת מקצועיות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. מקצוען הוא מי שמייצר תוצאה של מקצוען.

כל אחד יכול להתאמן או ללמוד לפי צרכיו ובהתאם למטרה שהוא מכוון אליה.
&nbsp
אתה מתעלם מהתוצאות ושופט מקצוענות ע"ס משפט שהראו לך לכמה שניות בטלוויזיה... מתעלם מכך שמראים לך רק חלק קטן מהתמונה, מה שמתאים להפקה, ואין לך מושג מה באמת קורה מאחורי הקלעים כי 99% מזה פשוט לא מראים לך.
&nbsp
הן אמרו שהן לא נפגשות לחזרות אישיות, אתה כבר החלטת שהן "הכי חובבניות בהגדרה" בלי שום קשר לביצועים שלהן (שמבחינה קולית היו דווקא טובים מאוד; הן לא זייפו, הן שרו בצורה מדויקת ונקייה ובהרמוניות טובות). לעומת זאת כשיש מתמודדת שלא מצליחה לשלוט בקול שלה, מבחינתך היא לא חובבנית כי היא נורא משתדלת והיא עוד תעבוד על זה...
&nbsp
"על פי כל פרמטר" שלך. אלה פרמטרים שאתה קבעת ואתה פה שופט ע"ס מה שנראה לך, וכן, הן לא א-ב של הגדרות מקצועיות. צר לי, לפי הדברים שכתבת כאן אין לך מושג בא-ב של מקצוענות, אחרת לא היית כותב כאן עצות מקצועיות שגויות מהותית כמו להתאמן כמות שעות שגויה ומופרזת פי כמה, או מציין לימוד פיתוח שמיעה, שפשוט לא רלוונטי לרוב הזמרים בתחום המוזיקה הקלה (בכנות, יש לך מושג מה עושים בשיעור פיתוח שמיעה? היית פעם באחד כזה?). למעשה זמרים מצליחים רבים אפילו לא יודעים לקרוא תווים... אתה לא בהכרח יודע מי יודע מה כמה ולמה, כי זה לא מה שהופך זמר לטוב/מצליח (אלא אם הוא מדבר על כך). ידעת למשל שיהודית רביץ עשתה את כל הקריירה המופלאה שלה, כולל הלחנה, בלי לדעת תווים? לפי הגישה שהצגת כאן, צריך לקרוא לה חובבנית כי זה לא מקצועי לא לדעת תווים, ולעזאזל התוצאה, משנה מה היא אמרה...

&nbsp
אם תיקח את הזמרים המצליחים והאהובים בישראל, במרבית המקרים לא תדע ע"ס התוצאות מי מהם למד פיתוח קול, מי יודע תווים, מי התאמן X שעות ביום וכו'. אפשר לדעת רק אם הם מדברים על זה, מה שמלמד שוב, שה"מקצוענות" אינה במילים אלא במעשים. אם מישהו מתאמן הרבה אבל לא מגיע לתוצאות זה לא מעניין, ואם הוא מגיע לתוצאות מקצועיות בלי לעבוד קשה, שיהיה לו בכיף. את המאזינים מעניינת התוצאה, לא הבלה בלה בלה שמאחוריה (זה טוב להפקות של תכניות ריאליטי שצריכות להכניס קצת "צהוב" בין לבין).
 

xjoiq

New member
התוצאה זה רק הפירות של המקצוענות-המקצוענות היא דרך חיים

אדם יכול לבחור או שלא לבחור בדרך זו והגדרתו תיגזר כתוצאה מהחלטה זו.
ועל כן למקצוענות יש הגדרה אוניברסלית.
(ולא כפי ששוב את מנסה לייחס לי בטעות " ע"ס משפט שהראו לי בטלוויזיה").
&nbsp
חזרות אישיות היא מהות הכל בבסיס המקצוענות ועל כן מי שאין לו את זה במינון משמעותי ויציב וארוך טווח איננו מקצוען.
&nbsp
אין מצב בעולם שאדם ייהפך למקצוען ללא עבודה לא בשירה ולא באף תחום.
עוד לא נולד האדם הזה.
והעבודה בשירה היא החזרות האישיות (כשבצמד זה צריך להתבצע כחזרות זוגיות ביחד).
&nbsp
&nbsp
בלי עבודה והחזרות הזוגיות זה יכול לכל היותר להיות ביצוע חובבני נחמד יותר או פחות כשזה כבר תלוי בטעם האישי.
&nbsp
עם עבודה,למרות שכרגע אין את פירות המקצוענות והיא התוצאה,זה עדיין עבודה מקצוענית וסוף הפירות לבוא ו"יגעת מצאת תאמין". אחרי היגיעה מוצאים.
&nbsp
ההגדרה של מקצוענות היא אוניברסלית(לפעמים יש דרישות קדם כמו למשל בשירה הדרישה היא שייכות לשירה וסף מינימום של מוזיקליות)ועל כן ההגדרה היא על פי כל פרמטר.
לא נתתי עצות מקצועיות כפי שאת מנסה לפרש אותי בטעות(כרגיל) סך הכל דיברתי מלמעלה בתחום ההגדרתי. והאימונים שדיברתי עליהם הם להיות בתוך המהות רוב שעות היום כי זה אחד התנאים ההכרחיים של חיים כמקצוען.
לימוד פיתוח שמיעה הוא מועיל מאוד לכל זמר בכל תחום או ז'אנר(וכן אני יודע שמדובר בפיתוח שמיעה רלטיבית מרחקי טונים וכיוצ"ב)והיא מיומנות נרכשת למי שלא ניחן בשמיעה אבסולוטית מלידה.
&nbsp
גם אם יש זמרים מוצלחים ומקצוענים שלא למדו פיתוח קול בצורה פורמלית או אפילו לא למדו תווים כמו בדוגמא שלך עדיין הם עשו את אותו הדבר בדרכים אלטרנטיביות על סמך כשרונם מלידה כמו מי שיבחר להמציא את הגלגל מחדש במקום להשתמש בהמצאה קיימת שאחרים כבר המציאו.
בכל מקרה ובכל מצב המאחד בין כל הזמרים המקצוענים בין אם למדו פיתוח קול ובין אם לאו ופיתחו שיטות אלטרנטיביות לצורך כך המאחד בין כל המקצוענים הן החזרות האישיות האינסופיות.
&nbsp
אין תוצאות בלי עבודה.(וסוף התוצאות לבוא-למי שמספיק עקשן ומתמיד)
עוגות לא צומחות על שיבולי השדה צריך לחרוש לזרוע להשקות לקצור לברור לטחון ללוש ולאפות אחר כך יהיו עוגות.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צר לי, מיציתי, אין לי כוח יותר למגילות, תש כוחי.


אנחנו בלאו הכי לא נסכים, אז חבל"ז שוש"ב. שיהיה לך סופ"ש קסום ונפלא.
 

xjoiq

New member
גם זו שיטה..

אחרי שעייפת אותי בנסיון לערבב את טענותי המוץ עם התבן ולהוציא את דבריי מהקשרם ואני נאלץ להוסיף מיקוד ולהגדיל זום ורזולוציות שוב ושוב ומפריד למרחקים את המוץ מהתבן עד שלא ניתנת לך אפשרות לערבב את טענותי עם מה שלא אמרתי או לייחס לי דברים אחרים אז מיצית. בסדר מיצית. סופ"ש טוב גם לך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, מוץ ותבן שניהם אותו הדבר, שניהם השאריות

החלק שבוררים מהדגן (כדי להשתמש בו) הוא הבר.
 

xjoiq

New member
נכון ולא נכון

תבן בלשון המקור מתקופת התלמוד כולל בר שמשולב עם תבן במובן שלנו כשקודם כל צריך להפריד מעל שניהם את המוץ.
אז בשביל שיובהר עפ"י השפה בגילגולה הנוכחי נגדיר את זה להפריד את המוץ מן הבר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם בלשון המקרא, קש קצוץ, ההפך מבר

http://www.milononline.net/value.php?vldid=1056148
וליתר ביטחון, בדקתי גם במילון מקראי. אותה משמעות.
מוץ ותבן שניהם הבררה שמורידים כדי להוציא את הבר, זה החלק הטוב. לכן כשמפרידים עיקר מטפל הכוונה להפריד תבן מבר או מוץ מבר אבל אין טעם גם מוץ וגם תבן כי שניהם בעצם מייצגים (מבחינת הדימוי, המשל) את הטפל.
 
למעלה