עטיפה של קרמבו

alma mia

New member
עטיפה של קרמבו

היום אכלנו צהריים בחדר האוכל, ולקינוח היו קרמבואים. אני התחלתי ליישר את העטיפה עם הציפורן, כמו כשהייתי קטנה... ולפתע תהיתי- מה לעזאזל עובי יריעת האלומיניום הדקיקה הזו?? שיתפתי את חברי המהנדסים בסוגייה, ויש לנו חילוקי דעות קשים. ההשערות נעות בין 5 מיקרון לעשירית מ"מ. יש לכך תשובה מדוייקת?... (ניסיתי לגגל אך לא הצלחתי למצוא תשובה)
 

אחמס1

New member
אני לא יודע אבל יכול להציע דרך למדוד את זה

לשטח את העטיפה - ואז להתחיל לקפל את זה לחצאים (כל פעם בכיוון הפוך, כך שהעטיפה הפרוסה היא מרובעת, אחרי הקיפול הראשון מתקבל מלבן, הקיפול השני הופך את זה לריבוע ששטחו רבע מהריבוע המקורי), ולספור את מספר הקיפולים (נגיד קיפלנו n פעמים). בסוף מגיעים למשהו עם עובי מדיד, נגיד d. העובי של הנייר הוא:
d / 2^n​
 

אחמס1

New member
קיפלתי שמונה פעמים

ואז זה נעשה קטן ועבה מידי בשביל לקפל עוד. גזרתי את זה באמצע עם מספריים ובנקודה הדקה ביותר זה היה משהו כמו 2.9 מ"מ (מדידה עם סרגל רגיל, אם היה לי קליבר זה היה עדיף).
 

SpyKid

New member
אתה צריך להעריך את העובדה שבהיותך

בר מזל כ"כ, נמצא קרמבו אצלך בבית!
 

TotalCommnader

New member
בסרגל מידת הדיוק היא 0.5 מ"מ אבל ניחא. אני מ

ניח שפשוט יצא לך קרוב מאוד ל3מ"מ
 

alma mia

New member
יש לי קליבר!!

וברגע שיחלקו שוב קרמבואים בארוחת צהריים אני מבטיחה לבשר לכם את התוצאות... אגב ההודעה שלך הזכירה לי משהו אחר מעניין זה נכון שכל דף בעולם, לא משנה באיזה גודל ובאיזה עובי, לא ניתן לקפל מ-8 פעמים? אני זוכרת ששמעתי פעם אמירה שכזו... העלתי את זה היום בדיון הצהריים (כשחשבנו איך נמדוד את הקרמבו)... די ברור שעובי הדף משפיע אבל מה לגבי הגודל? אם ניקח נייר אינסופי נוכל לקפל אותו אינסוף פעמים?.. סיפרו לי שהייתה איזו תוכנית בטלוויזיה שהראו ניסוי שבו לקחו דף נייר בגודל של מגרש כדורגל (!) וקיפלו אותו שוב ושוב, באמצעות מנופים וכולי, כשבין קיפול לקיפול הידקו אותו עד כמה שניתן. התוצאה היתה 8 פעמים. (אגב יכול להיות שהמספר שונה ואני מתבלבלת, אבל העיקרון זהה - מספר מוחלט, סופי, ולא גדול כל כך...) מה אתם אומרים?
 

sagima

New member
המיתוס המקורי אמר 7 פעמים

אבל זה לא נכון, לפני כמה שנים איזה תלמידת תיכון בארה"ב פירסמה את הנוסחה שמאפשרת לפי אורך ועובי הנייר לדעת כמה פעמים אפשר לקפל את הנייר, ואז היא (טוב, לא רק היא :) ) גם קיפלה נייר 12 פעמים (אם אני זוכר נכון) ונכנסה לספר שיאי גינס. טוב, הייתי יכול ישר לחפש בגוגל: http://www.kottke.org/04/06/paper-folding
 
לפי דעתי הדרך היחידה היא למדוד נפח ומשקל

קיפולים לא מדוייקים ואתה יכול לפספס שם די הרבה הדרך הכי טובההיא למדוד נפח ומשקל משהו כמו שארכימדס עשה ואז לחשב מתוך זה את העובי
 

JiyuuKi

New member
אתה מתכוון נפח ושטח../images/Emo215.gif

נראה לי שלשקול את זה יהיה יותר קשה אפילו מלמדוד את העובי
ובכל מקרה זה יתן רק צפיפות.. אבל את הנפח באמת לא נראה לי שיהיה בעייה למצוא עם מבחנה דקה יחסית. נחמד, אני מחכה לתוצאות.
 

אחמס1

New member
אולי דווקא שטח ומשקל

כי בסך הכל צפיפות האלומיניום ידועה ויש להניח שהוא מהווה את הרוב הגדול במשקל העטיפה. אפשר לשקול המון עטיפות כאלה מאותו סוג קרמבו ולקבל שהמסה הממוצעת לעטיפה היא m, וידוע כי נפחה שווה לשטח*העובי. אז כותבים משוואה: שטח*עובי*צפיפות אלומיניום = m, ומבודדים את העובי. לדעתי אם מקפלים ודואגים לדחוס היטב (כך שאין אוויר בין השכבות) אז גם תתקבל תוצאה לא רעה, מעניין להשוות. זה יכול להיות תרגיל נחמד למעבדה של תלמידי תיכון/חטיבה.
 

Rtitan

New member
מדידת שכבות דקות:

ע"י התאבכות של קרן לייזר שחציה על העטיפה וחציה על מצע המדידה - על ידי מדידת המרחקים בין פסי ההתאבכות ואורך גל האור נתון. כמובן שיש לדאוגש להצמדה מושלמת של הנייר למצע וזה דבר שממש לא קשה לבצע - ביצעתי עשרות מדידות כאלו במעבדה שלי - המהנדסים במקום העבודה שלך יוכלו לבצע את המשימה ללא קושי
... בהצלחה.
 

sagima

New member
פתרון שמצד אחד פרקטי מצד שני יתן תוצאה מדויקת

להקשר ליצרן של הקרמבו (בטוח יש טלפון על העטיפה), לבקש את הטלפון של יצרן העטיפות, להתקשר ליצרן העטיפות ולשאול מה עובי העטיפה מ.ש.ל.!
 
למעלה