עטיפה של קרמבו

pieceofmadness

New member
כל העצלנים בטוחים

שהעולם כולו עצלן כמוהם, בדיוק כמו שכל השקרנים תמיד בטוחים שעובדים עליהם
 

the YOOK

New member
יש כמה שיטות לבדוק את העניין.

אחת היא באמת עם קיפול ומדידה (תמדוד עם מספר קיפולים שונה על מנת לקבל את גודל שכבות האויר בין שכוות נייר הכסף- כן יש כאלו וזה מאוד מפריע במדידה, מניסיון בכזו מדידה). השנייה היא בעזרת העברת זרם ומדידת ההתנגדות באורכים שונים (להזכירך ההתנגדות גדלה עם האורך וקטנה עם העובי...). שתי השיטות האלה עבדו למדידה של דבר דומה ונתנו תוצאות כמעט זהות (בשגיאת מדידה מאוד קטנה). (היו עוד כמה שיטות, אבל אני לא זוכר אותן. נראה לי שזה מספיק...)
 

JiyuuKi

New member
יש לי עוד רעיון - דרך בליעת קרינת בטא

פשוט מודדים את האקטיביות עם עטיפות הקרמבו ובלעדיהן, ומכיוון שמקדם הבליעה של האלומניום ידוע אפשר למצוא את העובי. רצוי להשתמש בכמה עטיפות. וואי! כבר יש לנו שש דרכים. אפשר להפוך את זה לפרוייקט פורום כזה - למצוא 100 דרכים לחשב עובי של עטיפת קרמבו. בסוף לוקחים את כל הרעיונות ועושים מזה ספר ילדים מאוייר
.
 

alma mia

New member
יש תשובה!!

שוב יום שלישי ושוב חילקו לנו קרמבואים לצהריים יישרתי יפה את העטיפה קיפלתי 4 פעמים (כלומר נוצרו 16 שכבות) מדידה עם קליבר הניבה את התוצאה הבאה: 15 מאיות (0.15 מ"מ) זאת לאחר שהידקתי כמה שניתן על מנת להוציא את האוויר... תחלקו ב-16 ותקבלו: 0.009 מ"מ - כלומר 9 מיקרון וזה אומר שהשערתי בדבר 10 מיקרון הייתה כנראה נכונה :) או לפחות לא רחוקה מן האמת... תודה לכולם על שיתוף הפעולה!
 

the YOOK

New member
זה משעשע...

בדיוק במעבדה הנוכחית אני צריך לעשות מדידות דומות על דפי נייר ועלי נייר אלומיניום...
(בכל מקרה המדידות שלך מאוד לא מדוייקות... נסה לקפל מספר שונה של פעמים ותראה במו עינייך שזה לא מסתדר. כמובן שתנאי הקיפול, כמו הלחץ צריכים להיות זהים, מלבד למספר הקפלים)
 
למעלה