האמנם אביתר הכהן ("אדם הראשון") היה מונותאיסט
הסופר היבוסי J, שכתב את בראשית פרק ב', אמנם אינו מזכיר אלים אחרים במסגרת המשל-ושנינה שלו על כהני שילה ואדם-העיר (ומכאן "אדם") ועל בני לויתם החיוים מתושבי גבעון (ומכאן "חוה"), אבל חשוב לדעת שאלו הראשונים הנ"ל, בני חבר הקייני חותן משה (הלא-הוא "קין" בסיפורי J), שפלשו לארץ בהנהגת יהושע (בימי דבורה), עלו מן המדבר כשהם נושאים בארונם שתי מצבות, ולא אחת. משמע, בארון הברית הקטלני ששכן "בתוך הגן" (ולפניו עמד הכהן הגדול כדי לשאול באורים והתומים: "כן/לא"="טוב/רע") שכנו למעשה סמלי הנוכחות של שני אלים - יהוה ואשרתו (ומכאן כתוב: "יהוה מסיני בא וזרח משעיר למו - מימינו אשרת למו")...
דוגמא לזה אתה יכול לראות גם בקודש הקודשים של מקדש ה' בערד - שגם בו כיהנו כהנים מבני משפחות הכהונה המוכרות מירושלים בשלהי ימי בית ראשון:
http://www.panoramio.com/photo_expl..._photo_id=3349945&order=date_desc&user=669327
(ושים לב שיש שם שני מזבחות קטורת - אחת לכל "לוח ברית"!
)
נוסף על כך, יש לציין שגם נוכחות הנחש שעשה משה במקדש ירושלים עד ימי חזקיהו אינה מבשרת טוב למי שמדמה מונותאיזם ישראלי עתיק:
http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14083
ועוד יש לציין שגם נוכחות "מנורת הזהב הטהורה" לצד שתי המצבות בקודש הקודשים של מקדש ירושלים היא בבחינת עבירה על איסור "לא תטע לך אשרה, כל עץ, אצל מזבח יהוה אלוהיך":
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=1943&messageid=153651851
באשר לסיפורי אברהם, חשוב היה לסופר היבוסי J לשלול את הקרדיט על הכרת שם האלוהות "יהוה" ממשה ושאר הכהנים המדבריים שפלשו למקדש המשפחתי שלו בגורן הארוניה - וזו גם הסיבה שהוא מייחס את גילוי השם ל"אנוש" (שמן הסתם מסמל את שלמה, במסגרת הסאטירה שלו על בני ישראל). בניגוד לסופר האלוהיסט E מישראל ולסופר הכהני P מצאצאי הנוודים המדבריים, ששניהם מיחסים את התגלות השם "יהוה" למשה במדבר או במצרים (וראה למשל הפסוקים של P: "וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים, אֶל-מֹשֶׁה; וַיֹּאמֶר אֵלָיו, אֲנִי יְהוָה. וָאֵרָא, אֶל-אַבְרָהָם אֶל-יִצְחָק וְאֶל-יַעֲקֹב--בְּאֵל שַׁדָּי; וּשְׁמִי יְהוָה, לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם" [שמות ו' 2 - 3]), הסופר היבוסי J מדגיש כי השם "יהוה" הובא ארצה כבר בימי אברהם, ואברהם זה אף זיהה את "יהוה" כאותו "אל-עליון קונה שמים וארץ" שעבד הכהן היבוסי-חיתי לבית מלכיצדק מלך שלם (וראה למשל הפסוקים של J: "וּמַלְכִּי-צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם, הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן; וְהוּא כֹהֵן, לְאֵל עֶלְיוֹן. וַיְבָרְכֵהוּ, וַיֹּאמַר: בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵל עֶלְיוֹן, קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ. וּבָרוּךְ אֵל עֶלְיוֹן, אֲשֶׁר-מִגֵּן צָרֶיךָ בְּיָדֶךָ; וַיִּתֶּן-לוֹ מַעֲשֵׂר, מִכֹּל. וַיֹּאמֶר מֶלֶךְ-סְדֹם, אֶל-אַבְרָם: תֶּן-לִי הַנֶּפֶשׁ, וְהָרְכֻשׁ קַח-לָךְ. וַיֹּאמֶר אַבְרָם, אֶל-מֶלֶךְ סְדֹם: הֲרִמֹתִי יָדִי אֶל-יְהוָה אֵל עֶלְיוֹן, קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ" [בראשית י"ד 18 - 22])...
כמובן שבמקור "אל עליון קונה ארץ" של הכהנים היבוסים בכנען היה אליל שונה לחלוטין מהאליל "יהוה" - שבמציאות באמת הובא מאזור שעיר ואדום בידי אותם כהנים-לויים ממשפחתו הקיינית של משה. "אל עליון קונה ארץ", שעל שמו נקרא במקור גם עם ישר-אל היה דמות מוכרת בפנתאון הכנעני מימים ימימה, ושמו יצא למרחוק עד ארצות החיתים והיבוסים. לפי המיתולוגיה הוא היה אבי האלים וראש הפנתאון, הוא כונה "שור-אל" ויוצד בדמות של פר/שור, ובני ישראל שישבו בארץ עוד בימים שלפני עליית הקיינים ו"יהוה" שלהם משעיר בימי יהושע ודבורה, כבר נהגו ליחס לו את יציאת מצרים - ונהגו להקים לכבודו פסלי שוורים/עגלים ולזמר מזמורי תהילה כמו: "אל מוציאם ממצרים כתועפות ראם לו", וכן "וירקד (=ירעד) כעגל לבנון, ושריון כבן ראמים [או "וַיְשַׁבֵּר עליון אֶת-אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ-עֵגֶל - לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן, כְּמוֹ בֶן-רְאֵמִים"])...
עוד דבר שעליך לדעת, זה שבימי דבורה בהם "יהוה" אומץ על ידי ישראל (בזמן שעלה למלחמה במי מרום לקחת שבי, והובאו מתנות למשכנו שבאדם העיר), יהוה טרם אוחד עם דמותו של "אל-עליון/שדי" אלוהי ישראל, אלא רק נחשב כאל משני, אחד משבעים בניו של אל-עליון הנ"ל, שקיבל מידי אביו את השלטון על עם ישראל. לכך מכוונת שירת משה המקורית: "בהנחל עליון גויים בהפרידו בני אדם, יצב גבולות עמים למספר בני אל - חלק ליהוה עמו, יעקב חבל נחלתו" (כלומר, אל-עליון חילק את בני האדם לשבעים עמים כמספר בניו, וכל אחד מבניו של אל קיבל עם משלו, ויהוה קיבל את עם ישראל)...
כן, אני מניח שאתה מבולבל. התנ"ך זה באמת לא מה שסיפרו לך בישיבה. נו, שויין... לא הכל הם יודעים ומבינים שם - האמונה באלים ובמלאכים ושדים שיבשה מעט את הבנתם... אני שוב ממליץ לך לצפות בהרצאה הבאה:
http://www.youtube.com/watch?v=IzqrY4fljvM