על האתר חופש

ציפי ג

New member
אולי כדאי שתלמד מסייבר דין

להלן דבריו:"הזבוב מחונן בחוש-ריח מיוחד לפצעים, הדבורה - לפרחים; האדם יפה הנפש - למעלות זולתו, והאדם שפל הנפש - למגרעות זולתו" יום טוב
 
ההפרדה בין טוב לרע

היא צורת היתגוננות. אפילו דוד המלך שכתב תהילים, עשה כן מתוך צורך להגן על עצמו מהרבים. בכל אחד יש גם טוב וגם רע, והפרדה בין טובים לרעים, לא יאה לבני אנוש בוגרים.
 

freeonly

New member
נו, הנה שוב אנו חוזרים...

דוד המלך כתב את מזמורי תהילים בדיוק כמו שהאשה נבראה מצלע הגבר, או שהאבולוציה "הופרכה" או שדרעי זכאי.
 
מוצאנו לא מהקוף

כמו כל בעלי החיים, גם האדם והקוף התפתחו מיצור קדום כלשהו, שחלק מצאצאיו התפתחו בכיוון אחד והפכו לקופים, וחלקם התפתחו אחרת והפכו לבני-אדם. ההבדל הגנטי בינינו לבין מינים מסויימים של קופים הוא מעט יותר מ-1%מהחומר הגנטי, שזה לא הרבה. אני מזמין אותך לקרוא את ספריהם של ריצ´רד דוקינס ושל סטיבן ג´יי גולד - ביולוגים מהידועים בתחומם - ולהשכיל בקשר לביסוס המדעי שיש לידע הנ"ל.
 

freeonly

New member
כמה תוספות

1. מקובל להצביע על השימפנזה כעל "קרובנו" הקרוב ביותר מבחינה גנטית. מחקרים מאוחרים יותר מצביעים על קופי הבונובו כאופציה לא רעה כלל להתחרות בשימפנזה על התואר הניכסף. 2. ההומו-סאפיינס עצמו הוא גם ענף בעץ שחלק מענפיו הקדומים יותר לא שרדו - האדם הניאנדרטלי למשל.
 

neatsun

New member
ואם יש כוח שברא את העולם...

בתהליך כזה או אחר, האם זה אומר שיש לכח הזה אמירה או סמכות מוסרית-תרבותית-רוחנית? זה בערך כמו לומר שאם יש מהנדס גאון שתכנן והקים גורד שחקים מופלא, הוא הופך להיות מדריך רוחני ומחוקק מוסרי של דיירי הבנין.
 

אוהד1

New member
יש הבדל בין כוח לבין יצור אנושי

אין מספק שהעולם, התבל, הקוסמוס וכל הגלאקסיות מכאן ועד אין סוף מופעלים באמצעות כוחות, המסוגלים להפוך אנרגיה אחת לשניה, וליצור דבר מתוך דבר. מי שרוצה לקרוא לכוחות אלו "אלוהים" - זכותו. אבל אם הוא גם רוצה להלביש על כוחות אלו תכונות אנוש, כמו אוהב, שונא, זוכר, גומל חסד, מעניש - או אז יש לו בעיה.
 

.נגה

New member
אני לקחתי את זה למקום בדיוק הפוך..

ואם אין כח שברא את העולם...והכל נברא מעצמו?האם אז אין משמעות ליהדות? בעיני תמיד תהיה משמעות,ממש לא משנה לי אם אברהם אבינו באמת היה,משנה לי איך להיות יהודיה ולקיים את מצוותיו גורם לי להרגיש.בשבילי זה נפלא,אני מרגישה שאני מתמלאת כוחות,שיש לי מטרה,שאני נהיית אדם טוב יותר. יש לי הרבה בעיות עם הדת,חבר מאד טוב שלי הפסיק לדבר איתי כי בשולחן ערוך,ספר הלכות שנכתב לפני כמה מאות שנים,כתוב שאסור.אני מודעת לזה שיש בעיות,אך מוצאת את הדרך הנכונה לי בתוך היהדות ואוהבת אותה בכל ליבי.כי יש בה המון יופי. נ"ב:אני אשמח מאד לתגובות רק בבקשה תחוסו עלי,לאחר קריאה בפורום ראיתי קטילות הדדיות קשות,אז תקטלו בעדינות בבקשה:)
 

neatsun

New member
זה מצוין

שאת מפרידה בין "כח עליון" ו"בריאה" לבין תורת החיים שבחרת לך לחיות לפיה. זכותך, כמו זכותו של כל אדם אחר לבחור את דרך חייך, ואני שמחה לשמוע שטוב לך בדרכך. לי אישית לא ברור למה ייבחר אדם לכפוף עצמו לתורה כלשהיא שתכתיב לו את אורחות חייו ומחשבתו מאלף ועד תו, אבל ברור לי שיש אנשים שטוב להם כך, ומתאים להם שלכל שאלה יש תשובה, ושאין שאלות פתוחות ותלויות. הבעייה עולה, כאשר אנשים שכן כורכים את ה"כח העליון" עם תורת החיים, המוסר, התרבות, באים וטוענים כנגדי שאני עיוורת אם איני מבינה שאם קיים כח שברא את העולם, יש לו סמכות לכתוב את אוסף הצוויים שינהלו את חיי הכל תחום ותחום.
 

דנינקי30

New member
גם אני מרגיש נפלא ביהדותי

החופשית, הכללית, החילונית! יהדות איננה מילה נרדפת לדת! יהדות היא מיכלול היצירה התרבותית שיצר העם היהודי לדורותיו! יש בתרבות זו גם דת, אבל בהחלט לא רק דת! רשאי יהודי ליהנות מהחלק הדתי שביהדות, ורשאי יהודי אחר ליהנות מהחלק הכללי, החופשי, החילוני של היהדות. זה גם זה אסור שיפסלו איש את רעהו, ולא יגנה איש את אמונתו, בחירתו ותרבותו היהודית של איש או אישה אחרת. אגב, זוהי אחת האמירות הברורות של אתר חופש. אני מאמץ בשתי ידי את מה שענה לך NEETSUN (שמשום מה מזכיר לי מילה עברית "ניצן" - מה אתה אומר, ניט-סאן?). אגב קטילות - במכתבים שאני קראתי לא מצאתי קטילות. אל תחששי - שום "קטילה" בפורום לא תקטול אותך כהוא-זה. כל מי שיוצא לתקשורת חייב להיות מוכן לקבל פה ושם גם חיצים מכאיבים.
 

giingiit

New member
ובטובו מחדש בכל יום מעשה בראשית

ברצונו קיים העולם וברצונו לא. הוא משגיח על העולם ובכל רגע ורגע שהעולם מתקיים זה בזכותו. שלא כמהנדס שלאחר שסיים עבודתו איןהוא קשור לבנים יותר, בורא עולם הוא "אחד" וסוד הייחוד זו שאלה מסובכת שתסביר לך מדוע לא ייתכן עולם ללא בוא עולם אבל רק בקצרה - כל המציאות הגשמית שאתה מכיר - כולה היא בעצם דרגות צמצום שונות לש בורא עולם. אפילו גופך הפיזי הוא דרגת צמצום כשצמצום משמעותו הקטנת האור האלוקי הרוחני והבלתימוגבל והגבלתו בתוך זמן ומקום. יש לו צרוה בסיסית אחת שממנה מורכבות צורות אחרות כגון אטמים למשל, ומהם מורכבת כל המציאות כפי שאתה מכיר אולם בעצם הכל זה ה"אחד", בורא עולם. בברכה תמנה בברכה תמנה
 

פינגו

New member
קצת לוגיקה בסיסית

איזה רצף גיבובים שטותי! הכותבת משבצת מספר מחקרים מדעיים, מתוך כוונה להצטייר כמבינה במדע. בעוד שהיגיון בסיסי שולל את טענותיה. קודם כל, אני לא חושב שאדם מאמין הוא בור ועם הארץ. אני כן חושב שהוא אדם מוגבל במחשבתו (לא כי נולד כך- אלא מעצם אמונתו), שלא מנוהל לנהל שיחה פתוחה ורחבת אופקים, משום שהדת מגבילה את המחשבה. זו אחת ממטרותיה המרכזיות. אחת הדרכים להגביל את המחשבה, היא להעניק תשובה שלא ניתן להוכיחה ולא ניתן להפריכה-אלוהות, כמענה לכל שאלה שהיא. אני מעדיף להיות אדם חופשי מתשובה, ולשאול ללא הרף שאלות, מאשר לסתום את מחשבתי בתשובה המתאימה עצמה לכל חור. וזה מתקשר לדברייך. אכן החוקרים חלוקים ביניהם לגבי מקורות הגזעים השונים- אבל אין בכך כדי להפריך את תורת האבולוציה- כפי שהסביר נהדר FREEONLY.(באנלוגיה פשוטה- חילוקי דעות על מיקום הר סינינ- לא מוכיחים ולא מפריכים את עצם קיום המעמד!) ושאלה קריטית- איך זה שחוקי הטבע המוכרים לנו מכדה"א אינם מתקיימים בגלקסיות אחרות, מוכיח כי המדע "כלא היה". איזו שטות! הרי החוקרים לא טוענים שבגלקסיות שונות מתקיימים תנאי טבע דומים. אולי זה סותר את תפישת האלוהות האחידה, אך בוודאי לא את המדע.
 
אם העולם היה מושלם הוא לא היה מסתוב

אני מסכים אם הכותבת לגבי אבסולוטיזם המגביל את המחשבה. ועוד אוסיף שלדעתי המחשבה משלימה את הקיים בעולם, כיוון שמה שעולה על דעתינו הינו אפשרי, אבל ראוי להיות חלק מהדמיון. היכולת לחשיבה מופשטת לא תמיד מוכיחה את היות הקיים מעבר לחומר, ולעיתים נוגעת באפשרות לחוסר הקיום של האדם עצמו, כמו חוסר חמצן ואף חוסר חיים. ואם העולם היה מושלם הוא לא היה מסתובב. ובני אדם היו כמו עצים צומחים על מקומם, והקטבים של כדוה"א היו שפיצים (ואם בודקים את מפת אנטארטיקה רואים שיש בכך דבר מה).
 

ציפי ג

New member
אחרי שאמרו לי כאן בפחות

מארבע שעות שאני: א. מוגבלת. ב. בורה. ג. משתמשת בשפה יפה שאין מאחוריה דבר. אני חושבת שמי שחושב כך על זולתו, מבלי להכיר אותו - הוא אדם שלא פתוח לקבל דעות של אחרים. כנראה יש כאן כמה כאלה. מעודי לא התיימרתי להיות מדענית. אני לא. אבל אני מכירה מספיק מדענים דתיים שמאמינים באלוקים. אם חוקי הטבע משתנים, אדוני הנכבד, לוגית המדע אינו דבר קבוע אלא משתנה. ואז למה אני צריכה לחשוב שמה שקיים היום בעולם הוא מה שהיה לפני 5000 שנה? למה אני לא יכולה להאמין שהיו ארועים על טבעיים ביחס להיום, לפני שנים? אם הטבע משתנה, אז יש אפשרות שהוא כבר השתנה. אתה מוגבל מאוד בחושבך שרק מה שאתה רואה הוא מה שקיים. אני לעומת זאת שמחה להגיד שיש דברים שאני לא מבינה, לא כל דבר שקיים יהיה קיים, או היה קיים, ולא כל דבר אני יכולה להסביר את עצם קיומו. אני מכירה יפה בחוסר יכולתו של האדם לדעת הכל. לפני דורות מספר אנשים חשבו שחוק שימור החומר הוא פנטזיה תאורתית. בזמנו של גלילאו חשבו שכדור הארץ עומד. עוד כמה מאות שנים או אולי אלפי שנים, יגידו שפסילתכם הגורפת כל דבר שאין לו הוכחה פיזית, היא טעות גדולה. הבסיס הגדול של אמונה, היא היותה דבר לא מוכח. זה לא כושר שכלי, אלא כושר אמוני. לכן אין טעם בכלל לנסות להוכיח לאדם את האמונה. זה לא בר הוכחה. ואם חושבים כאן שאדם דתי אינו חושב על אמונתו, ואינו הוגה בה, זה רק מראה כמה החושבים הללו מעריכים אנשים אחרים.
 

cusamano

New member
הלו! להרגיע את הרוחות!

תשאירו את רמת הדיון גבוהה ואל תרדו לפסים אישיים. תאמינו לי זה לא עובד...
 

פינגו

New member
ובכל זאת...

לא תצליחי לשכנע אותי שוודאות עוורת ועקשת (שכאמור מתאימה את תשובתה הבלתי נתנת להוכחה או להפרכה- לכל חור בקיר) עדיפה על ספקנות מושכלת.
 
למעלה