על סנוביזם וחיות אחרות

erezsh

New member
על סנוביזם וחיות אחרות

בעודי יושב וקורא את הפורום, אני לא יכול להתעלם מההודעות המאשימות את מתאגדי ה-IQ הגבוה בסנוביזם, באגו נפוח, ובאליטיזם, ומהצד השני את ההודעות של חברי מנסה המתנצלים על המעשה הנורא שעשו אבל מנסים להסביר איך זה למטרות טובות. אני לא חבר מנסה, ראוי לציין, אבל ההודעות הללו הן מהדברים הבודדים שעוד מצליחים לעצבן אותי. הילד החכם גדל בתוך ידיעה ברורה שאף אחד לא אוהב אנשים חכמים. הוא לומד שכדאי לו מאוד להיות צנוע במיוחד או שהעארסים הגדולים והרעים יתנכלו לו (וכך גם המורים). כשהוא מצליח במבחנים הוא צריך לשמוח בשקט אחרת ישנאו אותו. לפעמים הוא אפילו מעדיף קצת להיכשל כדי שלא ינדו אותו מה"חבר'ה". אף-אחד, כל המורים שלו, המשפחה שלו, והמעסיקים שלו (כשיהיו לו) לא אוהבים את העובדה שהוא חכם מהם, ולכן כדאי לו להסתיר את זה טוב טוב. "וכך החלה ירידתו של האינטלקט" "על האגו והחשיבות העצמית": ההגדרה של סנוב, הוא אדם החושב את עצמו לטוב יותר מהאחרים, איכותי יותר, ולכן מביט בהם בזלזול. בשימוש הנוכחי בפורום מדובר על האדם החושב שהוא חכם יותר מהאחרים (נפלתם במלכודת - הוא לא חושב ככה. ההפך, הוא חושב שהוא אדם ממוצע לגמרי. הוא רק *חושד* שאולי הוא קצת חכם יותר בנושאים מסוימים מאוד בלי שום זלזול באף-אחד) פה עולה בראשי תמונה של קבוצת כדורגל, כתריסר וחצי אנשים (כולל מחליפים) שבטוחים שהם יודעים לשחק כדורגל יותר טוב מה"אשכנזי ההוא בחליפה" (בלי הכללות). אם תשחק מולם הם לא יהססו לצחוק ולומר לך שאתה משחק כדורגל גרוע. מה לעשות, הם באמת יותר טובים בכדורגל ממני. גם בביה"ס תלמידים לא היססו לציין עד כמה מהר הם רצים, עד כמה רחוק הם קופצים, ואיזה יופי הם מרביצים לחנון ההוא שחושב שהוא חכם יותר מהם. אז כמו שמכונאי מבין במכוניות יותר ממני, דייג מבין בדגים יותר ממני, ושחקן כדורסל קולע יותר טוב ממני, אני חושב יותר טוב מהם! שיקוצים, אמרתי את זה! מהר, קראו לכתבים! יש פה איזה סנוב! הצביעות, שבגללה "98% האחוזים האחרים" רודפים את האנשים החכמים, מאמללים חייהם ומכריחים אותם להתבייש במה שהם, גורמת לי לבחילה עזה. אני, לדוגמא, קראתי לא מזמן איזה ספר מעניין. חיפשתי בנרות מישהו לדון איתו עליו. אפס. לא חיפשתי לנפח את האגו, לא חיפשתי להתפאר בכך שקראתי אותו - חיפשתי מישהו שאפשר להחליף איתו רעיונות, כי זה מה שאנשים חכמים אוהבים לעשות. ואם אתם לא מבינים את זה, זו לא בעיה שלי. זה לא אומר שאני צריך לוותר על ההנאה הזו ובמקום ללכת לשחק סטאנגה. יש לכם בעיה עם זה שמישהו חכם מכם - תאכלו את עצמכם. אנחנו לא צריכים להתנצל על זה, כמו שאנו לא דורשים מאף אחד אחר להתנצל על זה שהוא טוב במשהו. ואני מתנצל על הגסות שבהודעה, אבל הרגשתי צורך עז להעביר את המסר. אני מדגיש שוב שאני לא מנסה להכליל, אבל למען זרימת הטקסט ביטויים כלליים היו נחוצים. אה, ואתם מוזמנים לנסות לצלוב אותי. זה כבר לא ממש מזיז לי.
 

Flashoo

New member
אני מרגיש צורך להגיב כאן.

אני חבר ב Mensa. אני מאמין שאני רץ ממש טוב, קופץ לא רע, יודע לבעוט יפה לשער ולהוציא התקפות, טווחתי די טוב בצבא, ואני אפילו נהג לא רע, שלא נדבר על הספגטי. אבל אתם לא רואים אותי מצטרף לארגונים לכדורגלנים, אצנים, צלפים, נהגים במסלול אתגרים וכו'. בדיוק כמו שקודמי אמר, הסיבה לכך שהצטרפתי ל Mensa היא בכדי למצוא בני שיחה, בכדי לספק את הצורך שלי לדבר ובכדי להוציא מעצמי את הטוב ביותר שאני יכול. אני תופס מעצמי בן אדם ענו, אני לא מרגיש שום עילאיות כלפי אדם בגלל שאני ב Mensa, ובאותה מידה אני לא מרגיש "פחות איכותי" מאף אחד אחר ב Mensa. באתי למצוא בני שיחה, רציתי לראות מי סוג האנשים ששם וגיליתי אנשים נהדרים. זה כמו בטייס, אחרי שנכנסים, לאף אחד לא איכפת שכולנו עברנו את הגיבוש. בכל מקרה, מאז שהצטרפתי ל Mensa, במיוחד בזכות הפורומים (הסגורים לחברי הקהילה), כתבתי יותר מאמרים ולמדתי יותר דברים חדשים ממה שלמדתי בתקופה האחרונה בפער ניכר. פשוט יש עם מי לדבר, ויש אנשים שמביעים דעה מאוד מעניינת או זווית ראייה מאוד מקורית, זה נפלא. לסיום רק אציין שאם קיבלתי כך וכך במבחן IQ וחברי קיבל ציון דומה, אין זה אומר ששנינו כמובן חושבים "אותו הדבר", הציון שקיבלנו הוא אמנם מספר דומה אבל לפי איך שאני רואה את זה, ככל שהמספר דומה (וגבוה) כך זווית הראייה שונה יותר, מגוונת יותר ומעניינת יותר. אני לא מרגיש צורך להתנצל על היותי ב Mensa, ואני לא מרגיש צורך לתרום לאף אחד רק בגלל שאני שם. הצטרפתי לארגון מסיבות אישיות לגמרי, לא מתוך כוונה לפגוע ולהתבדל במגדל השן שלי, ולא מתוך מטרה לשרת את שאר האוכלוסיה. כמובן שאם אשמע על פרויקט מעניין אשמח לקחת בו חלק במידת יכולתי, אבל את זה הייתי עושה עם או בלי Mensa. לסיום - אל תשפטו עד שלא תנסו.
 
הי ארזש..

תרשה לי בבקשה להגיב. לא בכעס חלילה, אלה מנקודת מבט טיפה אחרת. לגבי העניין של ספרים - שקצת מפריע לי באופן אישי. לפני כמה שנים יצא הספר "חמסין וציפרים משוגעות" של גבריאלה אביגור רותם. הספר יצא במסע פרסום ענקי סביב האינטלגנציה והגטונות שבו. הסופרת התפארה במוספי הסופ"ש של העיתונים היומיים הגדולים בחכמתה וביכולת הכתיבה והניסוח שלה. בין השאר היא אמרה שם שהיא מתנסחת בעברית מופלאה שייתכן ולא כולם יבינו ומי שלא מבין את העברית שלה - זב"שו (במילים אחרות - לא ראוי להנות מספרה המופלא) אני חיה בחו"ל. אני אוהבת את העברית, ומחשיבה את עצמי למבינת עברית "מתוחכמת" והרשימה אותי הסופרת שלא מתביישת ל"הודות" שהיא חכמה. ביקשתי מאמא שלי את הספר ליומולדת. הספר הגיע. התיישבתי בשקיקה לקרוא. לא הצלחתי לעבור את 3 העמודים הראשונים. בלתי קריא לחלוטין. לא הכרחתי את עצמי לקרוא הלאה, כי הבנתי שאני יכולה להשאר עם אינטיליגנציית העל שלי גם בלי לקרוא ספר שכ"כ מפואר מבחינה אינטלקטואלית. ולעניין עצמו - יופי הוא בעיני המתבונן. בעיני ספר טוב הוא ספר שגורם לי לחשוב ולהתבונן, וגורם לי לשפר את עצמי ואת עתידי על סמך מסקנות שהסקתי ממנו. יש אנשים שלהם קפקא עושה את זה. יש אנשים שדניאל סטיל עושה להם את זה. יש אנשים שקוראים קפקא רק בגלל שזה נחשב חכם. נורא פשוט למצוא מישהו לחלוק עמו חוויות מספר - מספיק להשאיל את הספר למכר, עם המלצה על הנקודות שמצאת מרתקות, ולדון עם אותו מכר על אותן נקודות לאחר שקרא את הספר. אפשר גם לנסות להכנס לאתר של הוצאת הספרים או של הסופר ולחפש אם יש שם פורום לדיון על הספר. קצת על מה שהביא אותי להגיב - אני אדם מאוד אינדיבידואליסטי. מאוד חשוב לי לגבש את דעותי באופן אישי ולא על פי הכתבות חברתיות. אני עסוקה במחשבה כל הזמן. אני רואה את עצמי כאינטיליגנטית יותר מרוב מכרי. עם המון אנשים אין לי על מה לדבר ואני לא מתאמצת. אבל אני לא אלך לקרוא קפקא בגלל שזה נחשב חכם - כי אני לא רוצה להיות מתוייקת בקטגוריה של "חכמים במיוחד" - כי זה תיוק. אני לא מתלהבת משום ארגון ולא חברה בשום ארגון (למרות שאני כן חברה במועדון הלקוחות של אלברט היין - שזה הסופרמרקט החביב עלי) אפשר להיות אינטיליגנט גם בלי להיות חבר במועדון שבמידה זו או אחרת מכתיב או מעודד גילויי בינה חברתיים, מאחר ואז, בינתך היא כבר לא בינתך שלך אלא נוצר לך איזהשהוא מערך ציפיות חברתי של ה"קהילה" האיטלקטואלית שבה אתה חבר. לטעמי - מאוד יפה שיש פורום שפותח מקום לשיח בין אנשים אינטיליגנטיים במיוחד, אבל השיוך הארגוני שלו משבש לי את ההנאה האישית. יש תחושה, בשיוך הארגוני הזה, שמי שלא חבר בארגון, לא יבין על מה מדובר, וביקורת באה מן הסתם מבורות ומבינה לא עליונה כלל. אני לא הולכת לשחק סטאנגה בגלל שאין לי עם מי לדבר על ספר שקראתי. אני לא משחקת סטאנגה כי אין לי עניין בסטאנגה. ואם ניקח לרגע ספר של דניאל סטיל - אדם ממוצע יקרא אותו כדי להעביר את הזמן או כדי לא לחשוב על צרות. אדם אינטיליגנטי עשוי למצוא בו נקודות שמתייחסות גם לחייו שלו עצמו, להבין את עצמו (או את הנשים שמסביבו) קצת יותר טוב, או ינסה למקם את עצמו בסיטואציות דומות ולבחון איך הוא/היא היה מתנהג באותו מצב. אדם אינטיליגנטי לא היה מתייק את דניאל סטיל כסופרת מטופשת מבלי לקרוא משהו משלה. אישית - אני אוספת את כל ספריה, רק כדי לא להיות מתוייקת בשום קטגוריה...
אגב - מה הספר שקראת? - אולי גם אני קראתי?
 

neko

New member
../images/Emo127.gif מסכם את הנושא הרבה יותר טוב

מכל ההודעות שפיזרתי בימים האחרונים.
 

Dr Spock

New member
אוי, איזה מסכן אתה.

אתה סובל? קשה לך? אתה יודע איך אתה נשמע? כמו דוגמניות הצמרת האלו שמספרות כמה זה קשה להן להיות יפות, או כששרי אריסון מדברת על כמה זה קשה להיות עשיר, באמת, מסכנים כולכם! אני מניח שלטיפשים\מכוערים\עניים החיים הרבה יותר קלים, נכון? על מה מבקרים אתכם? על כך שאתם חכמים? לא! לא ולא! הביקורת היא על המועדון הסגור הזה שלכם, כמו בכניסה לרכבת ההרים בלונה פארק שם יש מד גובה וילד מתחת לגובה מסוים לא מורשה להכנס. כך שמתם מד IQ בכניסה למנסא וכל אדם שלא חכם מספיק לא מורשה להכנס. באותה מידה, במועדוני הלילה האופנתיים באירופה עומד סלקטור בכניסה ומונע מהמכוערים להכנס, כדי שחס וחלילה אלו לא יתערבבו עם כל הדומניות המורעבות. אז סילחו לי רבותי שאיני נאה או עשיר מספיק בכדי להכנס לאותם מועדונים. סילחו לי שאיני חכם מספיק בכדי להכנס למועדון שלכם. וסילחו לי שאינני מספיק ראוי בכדי לשוחח עם שכמותכם. כמה אירוני שבתור ילדים הייתם הקורבן של אפליה ונידוי ועכשיו: .The victim has become the victimizer עכשיו אתם מפלים ומנדים את "הפחותים" מכם! תאמין לי מר erezsh שגם אני סבלתי מנחת זרועם של בריונים בשעתי. אינני אדם חכם או אתלטי, ואינני נאה או עשיר. למען האמת הייתי ועודני נער שמן, מעולם לא הייתי פופולרי ומעולם לא היו לי עודף של חברים. בנוסף לכך אני סובל מדיסלקסיה, דיסקלקוליה, דיסגרפיה והפרעת קשב(ADD). בלימודים הוצאתי ציונים נכשלים באופן עיקבי, ומיותר לציין שמעולם לא הייתי חביב המורות. שלא כמו אנשים כמוך, לי החיים מעולם לא היו חוויה קלה, אלא מאבק עיקש כנגד הזרם, כל דבר בשבילי, כל השג שהגעתי אליו הגיע תוך לחימה ומאמץ עילאי, ושום דבר, שום דבר לא בא לי בקלות. והנה יצא לי פעם במקרה לשבת ליד דוגמנית-על ישראלית (שלא אזכיר את שמה) בטיסה לאירופה, ובמהלך הטיסה זו מספרת לי כמה היה לה קשה בחיים, ואיך שהיופי הקשה עליה. ואני יושב לידה, נער שמן, מחוצ'קן ודי בודד ולא יודע אם לצחוק או לבכות. אתה יודע איך חשתי כשהיא דיברה איתי? כמו שחשתי כאשר קראתי את ההודעה שלך... אנשים כמוך וכמו הדוגמנית הזו, אתם אותו הדבר, אותו הזן, אין לכם מושג מה המשמעות של מאמץ אמיתי, הכל בא לכם כל כך בקלות, אינך מסוגל לדמיין בכלל מה התחושה של אנשים כמוני. אין אתם מבינים בכלל את הקושי או המאמץ שאנשים כמוני צרכים כדי להגיע לחצי ממה שאתם עושים מבלי להניד עפעף.... אז אל תקטר לי על הקושי שלך, שלא תשמע קיטורים אמיתיים מאלו שמתקשים וסובלים באמת! רוצה לדון על ספר מעניין? יש מועדוני ספרים רוצה לדון על מדע וטבע? אני בטוח שתמצאו אגודות וחוגים על כך. אך ההבדל בין ארגונים אלו לבין ארגונכם הוא שאין הם שמים מד גדול של אפליה בכניסה. הו לא, זה לא האינטיליגנציה שלכם שמפריעה לאלו המבקרים אתכם... (ותסלח לי אתה על הטון הגס, אך אלו דברים שצרכים להאמר)
 

neko

New member
הרשה לי לחלוק...

1. הגזמת עם העצבים. קח שלוש נשימות ותתקשר לעצמך בבוקר
2. אינך יכול להבין את אותה דוגמנית ואת הקשיים שלה. קשיים הם דבר סובייקטיבי לחלוטין. אדם א' יהיה מאושר אם יוציא 80 במבחן כלשהו, אדם אחר יבכה על 90. בחורה א' שמחה כשהיא הורידה 2 קילו בחודש ושוקלת רק 75, ואילו הדוגמנית הנ"ל בכתה כשהורידה רק 5 קילו בחודש ושוקלת כמו
ב65 קילו. 3. איך הצלחת לאגד כלכך הרבה לקויות למידה ביחד? תופעת טבע
יכול להיות שטעו באבחונים? 4. דווקא מפאת היותך לקוי למידה, ועקב בעיות אלו או אחרות שהיו לך, סביר שהשגיך לא שיקפו את היכולת האמיתית שלך. מההיכרות שלי, אני בהחלט מאמין שאתה מתאים ל"מועדון הסגור" הזה, ויכול להיות שאתה אפילו "גאון מודחק". נסה כמה מבחנים כמו WWW.TINYBRAIN.TK. 5. אינך יודע אילו מאמצים ארז השקיע בחייו. יתכן ויש לו לקויות למידה קשות יותר משלך. יתכן וסבל מנחת זרועות בריונים כל חייו. יתכן והשקיע המון דווקא בתחומים שהאינטלקט שלו לא עזר לו בהם (למשל ספורט). 6. אני לא מאמין שהתארגנות אנשים היא בבחינת אפליה. לא מדובר למשל במפלגת ש"ס שלא מקבלת לשורותיה אשכנזים או במועדון לילה שלא מקבל בחורות מכוערות. מדובר על נסיון לאגד את האנשים האינטלגנטים ביותר בעולם יחדיו, אנשים שחלקם בילו את כל חייהם בשעמום מהסביבה. אני לא רואה בכך פסול. אולי לא לכולם זה מתאים, אולי לא כולם "מתקבלים", אבל כמו שאחוזי העוברים במבחן מראים: מי שרוצה להתקבל מתקבל, וזה כנראה מכיוון שיש קשר בין היכולות של האנשים לרצונותיהם. 7. כמעט לא קשור: שמתי לב למשהו מעניין - כל הביקורת על מנסה, לפחות למיטב תשומת ליבי, מגיעה מאנשים שבהחלט נראים אינטלגנטיים בעצמם, ודווקא כלל לא מה"קנאים".
 

Dr Spock

New member
הרשה לי לחלוק על החלוקה...

1-גם להגזים זה עניין סובייקטיבי, ולא אני לא חושב כך. 2-בהודעה אחרת ענית לי לביקורתי על מבחן הIQ ש"המבחן נותן מדד של אדם מול אדם. מדד סטטיסטי. בכך הוא מצליח דווקא טוב מאד (סטייה של עד 10 נק' בד"כ)." כלומר, אם דבר כה נזיל וללא פרמטרים מדוייקים כמו אינטילגנציה ניתן למדוד באופן סטטיסטי אז מדוע לא למדוד סבל וקשיים, הא?
3-איך הצלחתי? מה אני אגיד, יש לי כשרון.
בכל מקרה כל ההפרעות האלו אובחנו ע"י מאבחנת מקצועית, ואין לי שום סיבה לפקפק בדבריה מכוון שאיבחנתי את עצמי עוד לפני שבאתי למכון שלה בכלל. פשוט קראתי יום אחד על הפרעות למידה וזיהיתי את התסמינים אחד אחד, רק לאחר מכן פניתי למכון להפרעות למידה עבור אבחון מקצועי. 4-כתבתי את ההודעה שלי מתוך הנחה שארז סבל מהצקות, לכן כתבתי: "תאמין לי מר erezsh שגם אני סבלתי מנחת זרועם של בריונים בשעתי." מילת המפתח פה היא "גם", לא טענתי לבלעדיות על אומללות, רק שהקושי שלו כאדם חכם לא משתווה לקושי של אלו מאתנו שלא חכמים כמוהו. איני חושב שאני מסוגל לעבור את המבחן בהצלחה מספיקה, אך אין זה משנה, גם לו יכולתי לא היה לי כל עניין להצטרף לארגון מפלה שכזה. 5-לא, איני יודע אילו מאמצים השקיע ארז בחייו, אך אין לי ספק שאם הוא גאון כפי שהוא מחשיב את עצמו הרי הוא לא התקשה כמו שהתקשתי אני ודומי בתחום הלימודים ובכלל. 6-אני מאמין שכל ארגון ששם בכניסה לפתחו: "אין כניסה לאנשים מסוג X או Y", הוא אינו ארגון בעל זכות קיום במדינה דמוקרטית פלורליסטית (כמו מפלגת ש"ס למשל). ולבטח תשאל, אם כך גם איגוד השחקנים והאמנים הישראלי, אמ"י, לדוגמא מפלה אנשים... ובכן, הארגון אמנם מקבל לשורותיו רק אמנים, אך אין הארגון שופט את האמנים והשחקנים המעוניינים להצתרף לשורותיו, כל אדם חופשי להצתרף ובלבד שיהיה אמן. אפילו אם לשחקן אין כשרון משחק טוב, אין זה משוקלל לגבי זכותו כחבר האיגוד. לעומת זאת, ש"ס מציגה את עצמה כמפלגה לספרדים, ואם לא נולדת ספרדי? זבש"ך! תאר לך לו היו מקימים מפלגה באירופה שהיתה מציגה את עצמה כמפלגה רק לארים? האם לטעמך תהיה זו מפלגה שראוי להקימה? ומה עם מועדוני ג'נטלמנים? שם מקבלים אותך רק אם נולדת גבר, ואם לא נולדת עם פין? זבש"ך! ועכשיו בוא נחזור למנסא, שם אומרים לך, אתה יכול להכנס, אבל רק אם נולדת חכם, ואם לא נולדת חכם? זבש"ך! אתה ושכמותך לא רצוים פה! אז האם לדעתך אי אילו מהארגונים הנ"ל הם בעלי זכות קיום במדינה דמוקרטית? הבעייה בארגון זה הוא לא רצונותיהם של חבריו בגירוי אינטלקטואלי, אלא בדרך שבה הוא מאורגן, במי שמותר לו ובמי שאסור לו להכנס בדלתותיו. כפי שאמרתי בהודעתי: "רוצה לדון על ספר מעניין? יש מועדוני ספרים רוצה לדון על מדע וטבע? אני בטוח שתמצאו אגודות וחוגים על כך. אך ההבדל בין ארגונים אלו לבין ארגונכם הוא שאין הם שמים מד גדול של אפליה בכניסה." אין שום בעייה בארגון של אסטרונומיה שמאגד בתוכו את חובבי האסטרונומיה, או באיגוד של חובבי ארכיאולוגיה, או פיזיקה, או מתמטיקה, כל עוד הם אינם מפלים בין אדם לאדם. הרי ברור שכל אדם שלא מעוניין באסטרונומיה לא יחשוב בכלל להצטרף לארגון שכזה. ולכן אין שום צידוק לקיומו של ארגון מנסא, לפחות לא במתכונתו הנוכחית. אין התלונה שלי על אינטלקטואלים, אלא על ארגון אליטיסטי ומפלה. באותה מידה יכולתי לנהל את אותו הדיון בפורום ש"ס, מבחינתי אין כל הבדל בין השניים.
 

erezsh

New member
אתה גולש לגמרי מהנושא

אבל אגיב לשם הדיון. רק הרשה לי קודם לסכם מדוע מנסה אינו מפלה (מכיוון שכבר הזכרת "זכות קיום במדינה דמוקרטית"): אלא אם כן תפסול את קיומה של ישראל כמדינה ל"יהודים", את קיומה של צרפת כמדינה ל"צרפתים" ואת סוריה כמדינה ל"מחבלים" (
) לא תוכל לפסול את מנסה כארגון ל"חכמים". ומדוע הוא נחוץ: מנסה הינו ארגון המהווה מעין "מפלט" מהחברה השונה מהם לחברה הדומה להם - זהו דבר חשוב, והוא דבר שרוב האנשים רואים כמובן מאליו. וכעת, לדיון המהנה: 2) על-מנת למדוד סבל וקשיים, בטכנולוגיה של היום, הדרך היחידה היא לעבור על כל אירוע של סבל במהלך חייך. לא יודע מה איתך, אבל לי אין כזה זיכרון טוב. 3) מאבחנת מקצועית יכולה לאבחן אצלי פחד-משירותים-ציבוריים (טואלטופוביה?) אם אני אגניב לה מספיק כסף מתחת לשולחן. לא שאני רומז שעשית זאת, אלא שהיא מניחה בעצמה שבאת אליה (במיוחד אם אתה בתקופת ביה"ס/שירות צבאי) במטרה להוציא איזושהיא בעיה, וכתמורה בעד כספך הרב (הבדיקות הללו עולות המון, לא?) היא הקצינה קצת מהבעיות שלך. ואולי לא. סתם מעלה תיאוריה. 5) לא טענתי שאני גאון. אני בכל הדיון הזה לא דיברתי בשם עצמי, אלא כדי להגן על הארגון מההתקפות הנוצרות כתוצאה מרדיפת-החכמים (אינטלופוביה? או שזה כבר פחד ממעבדי אינטל?) 6) בהתאם לדבריך, אני מצפה ממך כבר מחר להפגין נגד קיומם של בתי-כנסת, שלא מאפשרים לנשים להתפלל. וגם נגד מסגדים מאותה סיבה. וכשתסיים את זה, תפגין נגד מכוני סאונה לנשים בלבד (דווקא הרבה דברים יתמכו איתך בזה אם תסביר להם את היתרונות). כדי לעזוב את העניין של נשים-גברים וגם לעשות משהו מעשי, תתגנב ללונה פארקים בכל רחבי הארץ ותנמיך באופן מלאכותי את מד הגובה, וכך תאפשר ליותר ילדים (=פחות אפליה) לעלות על הרכבות. אל תדאג, זו לא אשמתך אם לילדים האלו יקרה משהו. בעלי המתקן המפלים האלה היו צריכים לקחת הכל בחשבון. אח"כ תפגין בקשר לזה שאני לא מקבל אזרחות אמריקקית מעצם היותי אדם, והרי אפליה כזו אין כדוגמתא. אם אתה רוצה עוד מטרות כדי שתוכל לשפר את העולם, רק תבקש. תוכל, אנא ממך, לספר לי עוד על ארגון האמנים המופלא הזה? אגב, ההבדל בין מנסה לש"ס הוא, שבעוד מנסה מתאגדים מסיבות חברתיות, ועל מנת לשפר את פני החברה (ינסו לפחות), ש"ס מלכתחילה התאגדו כדי לרוץ לכנסת, לקבל קולות, ולדאוג לתחת שלהם בלבד (כלומר כל הספרדים ורק הספרדים). או בקצרה, יש הבדל בין ארגון שמהווה (או מנסה להוות) חלק מהחברה, לבין ארגון הנלחם בחברה ובמה שהיא מייצגת. בקשר לארים, שימוש בקונוטציית השואה למען הויכוח הוא עלוב למדי. בוא נשאל את זה כך - האם מפריע לי אם יקימו מפלגה רק לצרפתים? לא. קוראים לזה צרפת. בינתיים, תבנה טענות קצת יותר מוצקות ואז תחזור ונמשיך.
 

Dr Spock

New member
אני לא יודע לגלוש...

מי זה צרפתי? אדם בעל אזרחות צרפתית. הוא יכול להיות יהודי, גאלי, מרוקאי, עירקי, אנגלוסאקסוני, חכם, טיפש, עני, עשיר, ואפילו יואב טוקר... אף אחד מהקריטריונים האלו לא מונעים מאדם להיות צרפתי, רק תפנה לשגרירות צרפת ומלא בקשה לאזרחות צרפתית, אני מבטיח לך שאיטליגנציה לא תהיה אחת מהקריטריונים בטופס הבקשה. אך אחד הקריטריונים החשובים במשטר דמוקרטי הוא ההפרדה המוחלטת בין דת ומדינה, ולכן אני שולל את קיומה של כל מדינה שמסווגת את עצמה ע"פ דת או גזע. 2- (מה עם 1?) עזוב, זה היה בצחוק... 3- אולי אקוואפוביה? (פוביה מלהקת Aqua) 5- מה עם 4? לא משתמש ב1 ו4? מה קרה? המספרים האלו לא אנטיליגנטים מספיק בשבילך? אפליה!
6- אני אתאיסט, אז אין לי שום יראת כבוד כלפי הדת או מוסדותיה, ואכן אלו מוסדות שמייצגים אפליה, ולכן אנשים בישראל נלחמים עבור נישואים אזרחיים ויהדות רפורמית. (ד"א, אני די בטוח שבתי כנסת מאפשרים לנשים להתפלל) 6 ורבע- לגבי ההפרדה בין נשים וגברים, איזו מין טענה זו? הרי ברור שההפרדה היא בגלל הבושה שאנחנו חשים לגבי התפשטות בפני בני המין השני, מה זה קשור לאפליה? 6 וחצי- המד גובה במתקני הלונה פארק היה דימוי, הרי ברור שמניעה מילדים קטנים מלעלות על המתקן היא עניין של בטיחות בלבד, האם מנסא דואג לבטיחותם של הטיפשים בכך שאוסר עליהם להצתרף? 6 ושלושה רבעים- מי דיבר על שואה? אני כתבתי את המילה שואה בהודעה המקורית? אני בכלל דיברתי על המפלגות הנאו-פשיסטיות כמו מפלגת החרות האוסטרית של יורג היידר, בשום אופן לא דיברתי על השואה, ואתה צודק, זה באמת עלוב למדי כאשר אנשים מכניסים את השואה לכל וויכוח. אך אני לא עשיתי זאת! לטעמי דווקא הטענות שלי היו די מוצקות, וטענות הנגד שלך לוקות בחסר. (ד"א-אהבתי את הטון המבודח בהודעות שלך, זה קצת מוסיף פילפל לוויכוחים היבשים
)
 

qet1

New member
יהודי זה לא רק דת

זה גם לאום כמו צרפתי,גרמני או יפאני
 

סֵג

New member
אבל זה לא ממש אפליה

זה כמו חבורה של אנשים. נגיד, סתם.. חבורה של אנשים מכל מיני סוגים שהמכנה המשותף בניהם הוא זה שהם מחבבים אחד את השני. הם נהנים מהחברה של עצמם. כשאחד מהחברים רוצה להוסיף חבר לחבורה, החבר של החבר מגיע ונבחן על ידי שאר חברי החבורה. אם הוא נמצא מתאים, הוא נכנס, אם לא - לא. גם כאן יש סוג של בררנות, אבל זה רחוק מאפליה. באפליה יש לתהליך הברירה אופי שלילי. כמו שנגיד, אדם שחור או ניקבי לא יכול להגיע להיות ראש ממשלה בארצות הברית. יש כאן מניעה של מימוש אדיאלים, של מימוש רצונות וכו'. אבל מנסה זה סך הכל מין חבורה כזו, של אנשים עם תכונה מסויימת. בניגוד לחבורות אחרות, הקריטריונים להצטרפות פשוטים יותר. אני בטוח שאם היה הדבר אפשרי, מנסה היו מקבלים בנאדם ע"י ראיון אישי. אבל משום שכמות החברים עולה על הרצון באיכות, מנסה משתמש בשיטת סינון פשוטה. עוד עיקרון בדמוקרטיה הוא הזכות להתאגד. מנסה לא נותן לבנאדם שום דבר חוץ מלדבר עם אנשים שהוא רוצה לדבר איתם, להתאגד עימם. אנשים במנסה רוצים לדבר עם אנשים עם אייקיו גבוה. למרות שזה משרה בי תחושה עצומה של אי-נעימות, אני לא חושב שזה כל כך נורא. אגב, בעקבות ההודעות שלך החלטתי להתעמק בליקויים שלי. כל מיני תופעות שתיארת מופיעות בתדירות קבועה אצלי, ואני משוכנע שיש לי כמה ליקויי מוח כאלו. עד היום לא ראיתי צורך בהגדרת הבעיות האלו אבל עכשיו זה נראה לי כדאי. אין לי מושג במה זה יעזור לי. כנראה שזה יעזור לי ממש כמו לדעת שיש לי אייקיו גבוהה.
 

סֵג

New member
טייפּו

כנראה שזה לא יעזור לי ממש כמו לדעת שיש לי אייקיו גבוהה.
 

Dr Spock

New member
הזכות להתאגד במדינה דמוקרטית

אינה עומדת במידה אחת עם הזכות לשיויון מלא ללא הבדל מין, דת, גזע, גיל, רכוש, השכלה או אינטליגנציה. קבוצת חברים איננה ארגון רשמי, אם אתה לא מעוניין בחברתי זו זכותך המלאה, אך אם אתה מקים ארגון ולא מקבל אותי כי אני לא אינטלגנטי מספיק עבורך זה דבר אחר לגמרי. כפי שכתבתי בהודעה אחרת, אם אדם מתעניין בפיזיקה, הרי יש מועדונים של חובבי פיזיקה, ואם אתה מתעניין בטבע וטיולים, אז תצטרף לחוגי החברה להגנת הטבע, מדוע יש צורך "לסנן" אנשים לחברות במנסא? הרי ממילא אף אדם עם IQ של פחות מ120 לא ירצו להיות חברים בארגון כזה, כי האנשים והדיונים לא יענינו אותם. נ.ב הידיעה שיש לך הפרעות למידה היא בעלת חשיבות כוון שאפשר ללמוד טכניקות לימוד, עיבוד מידע וארגון וסיכום חומר שעוזרות בלימודים או בעבודה, זה תמיד חשוב להיות מודעים לחסרונות, לקשיים, לעקב אכילס שלנו, כיוון שאז אנו מוכנים יותר להתמודד עם קשיים בחיינו. ולכן אני מאוד ממליץ לך לעשות אבחון מקצועי אם אתה חושד שיש לך לקוי למידה. לא הייתי קורא לזה ליקוי מוח, תיאור יותר מדויק לתופעה זה הפרעה ניורולוגית מולדת (כמו עיורון צבעים).
 

neko

New member
אמרת:

הרי ממילא אף אדם עם IQ של פחות מ120 לא ירצו להיות חברים בארגון כזה, כי האנשים והדיונים לא יענינו אותם. אז פה טמון הCATCH: אם תפתח את הארגון לכולם, חבורות שלמות של מפגרים (המפגרים האמיתיים יסלחו לי על הביטוי, כוונתי כמובן אינה לתכונה המולדת) ישתלטו על הארגון, ויורידו את רמת הדיונים, ואז האינטלגנטים יעזבו, או יסחפו לשטויות שלהם.
 

erezsh

New member
תגיד, אתה יודע על מה אתה מדבר?

"אין אתם מבינים בכלל את הקושי או המאמץ שאנשים כמוני צרכים כדי להגיע לחצי ממה שאתם עושים מבלי להניד עפעף" מה כבר אתה יודע בקשר למה שכל אחד עבר או לא עבר בחייו, ולמה הוא הגיע או לא הגיע? וכן, הרבה מאוד פעמים אנשים עם אינטלגינציה גבוהה סובלים. כי אין להם מישהו שמבין אותם. הם גדלים בלי מישהו לשוחח איתו, ובלי מישהו להתייעץ איתו. כלשאנשים בדר"כ קשה הם מוצאים ידידים שינחמו אותם ויעודדו אותם, ייעצו להם וכל זה. אני לא מכיר מישהו שאני יכול "להתייעץ" איתו על משמעות החיים, או כל אחד מהנושאים המופשטים-יותר-מהרגיל שמטרידים את מנוחתי מדי יום. מי סובל יותר או פחות זה לא לעניין, אלא אם כן אתה נוהג להרעיב ולהלקות את עצמך כל כמה ימים בתור הזדהות עם כל הפליטים ממדינות XYZ. הלאה. רוצה להיכנס למועדונים עם סלקטורים? תעשה ניתוח לשינוי מין + פלסטי ואתה מסודר. אני לא מבין את הקשר לארגון מנסה למשל, שלא הולך ומנפנף באמצע סצינת הלילה "פה יש אנשים יפים", אלא נראה - אם תרצה לשמור על אותו דימוי - יותר כמו קבוצת דיון לדוגמניות שסה"כ רוצות לדבר עם כאלו שיש להן שפה משותפת איתן. אז אתה תתפרץ ברעש רב לבית הדיון ותצעק - "קיפוח! אפליה! רק בגלל שאתן דוגמניות אתן חושבות שאני לא יכול להבין אתכן?! שאני לא יכול לדבר אתכן על התחום?! מה, אתן חושבות שאני אאמין שאתן יכולות לסבול?? הרי אתן יפות!" "סילחו לי שאינני מספיק ראוי בכדי לשוחח עם שכמותכם". עכשיו, זה באמת נגע בלבי. לכן, החלטתי להיות רחב-לב: אני נותן לך רשות לזמן בלתי-מוגבל לשוחח איתי. איך אני? שווה עוגיה? "The victim has become the victimizer וכו'" - זה אפילו לא קשור למציאות. כדי להיות חלק באיגוד הרופאים אתה חייב להיות רופא. כדי להיות חלק באיגוד הדייגים אתה חייב לדעת לדוג. כדי להיות חלק באיגוד הספורטאים אתה חייב להיות בכושר מעולה. כדי להיות חלק במנסה אתה חייב להיות חכם. עכשיו, אני מסכים שזה לא הוגן שלא נותנים לשחק כדורגל במכבי ת"א בסופי שבוע (אפילו משחקי ידידות! אפליה!), אבל אלה החיים. כרגע לא ניתן לשנות אותם, וצריך להתסגל אליהם. זה מה שמנסה עושה. צריך לנסות לשנות אותם, וזה מה שמנסה תנסה (אני מקווה) לעשות. הממ.. "מנסה תנסה לעשות" יכול להיות חתיכת Tongue Twister... "תאמין לי מר erezsh שגם אני סבלתי מנחת זרועם של בריונים בשעתי". אבל אני יותר.
אבל ברצינות, מה הפואנטה פה? למה סבלת מנחת זרועם? סתם כי שיעמם להם? סתם כי נקלעת למקום הלא נכון? באסה. עכשיו תקח את זה, ותחשוב שהם בנוסף שונאים אותך כל הזמן כי אתה מקבל ציונים יותר גבוהים מהם, ותדמיין לכמה צרות יכולת להיכנס בפוטנציה. "אינני אדם חכם או אתלטי, ואינני נאה או עשיר." אז מה? אז צריך לרחם עליך? אתה *רוצה* שירחמו עליך? תראה את סילבסטר סטאלון - נולד עני, מכוער לכל הדעות, לא חכם במיוחד ו..אה כן, פיתח שרירים במכון כושר כמו שכל אדם יכול לעשות. ונעשה עשיר. הנקודה היא, שאני בטוח שיש תחומים שאתה טוב בהם יותר מהשאר. כמו שנאמר פה הרבה מאוד פעמים, המדד להצלחה בחיים איננו ב-IQ, שרק מעיד על רמת לוגיקה מסוימת שבשלב מסויים (די נמוך) כבר איננה הכרחית ליום-יום. הנה, קח דוגמא טובה: טד אריסון ז"ל. "אנשים כמוך וכמו הדוגמנית הזו, אתם אותו הדבר, אותו הזן" - אז אולי תכיר לי אותה?
"הוצאתי ציונים נכשלים באופן עיקבי, ומיותר לציין שמעולם לא הייתי חביב המורות." - בתיכון עשיתי את כל אלו גם בלי קשיי לימוד. רוצה להתחרות? "שלא כמו אנשים כמוך, לי החיים מעולם לא היו חוויה קלה". אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר. בגיל צעיר, כשאתה עוד לא יכול לנצל את השכל שלך לעבודה (למרות שגם אחרי כן לא תמיד מוצאים עבודה), יכולת חשיבה היא רק טרדה נוספת לילד. כלומר, מלבד תחביב נוסף שמעביר את הזמן יופי (בזה אין ויכוח), החשיבה היא המקור להרבה מאוד בלבול (לא מבין אחרים), תסכול (לא מבינים אותו), וקושי חברתי בנוסף לאלה שכבר קיימים אצל כל ילד אחר. אבל שוב, זו לא תחרות של מי סובל יותר. על יתר המשפטים החלטתי לדלג כי אין לי שום כוונה לגולל את כל סיפור חיי רק כדי להוכיח לך כמה קשיים היו לי בחיים או כמה התאמצתי כדי להגיע לדברים. אם אתה באמת באמת רוצה נוכל לתאם זמן פנוי ונחליף סיפורי חיים באופן פרטי ונתווכח שעות בקשר למי סבל יותר. אבל בסופו של דבר, אין פה שום קשר לדיון. אפילו אם, הבה נגזים, סבלת יותר מכל אדם חכם אי פעם בהסטוריה האנושית, זה לא אומר שהשאר צריכים לסבול כמוך כדי שתרגיש טוב עם עצמך, לא? אם קבוצה של אנשים מצאה דרך להנות יותר מהחיים, אז אתה תגיד להם שזה לא בסדר כי אתה לא נהנה מזה? אז לך אתה ותפתח קבוצה משלך, שלא תכניס אנשים עשירים, לא ספורטאים, ולא אנשים יפים, ואני מדבר בשיא הרצינות שאני מקווה שתצליח ליצור קבוצה מאוחדת של כל האנשים האלה. קוראים להם מעמד הביניים ומטה, ובהחלט מגיע להם הרבה יותר ממה שהם מקבלים. מיותר לציין שבמעמד הביניים תמצא הרבה אנשים חכמים שפשוט לא הצליחו בחיים, כי זה לא המדד. לא לאושר, לא להצלחה, ולא לכל דבר אחר בסגנון. "ההבדל בין ארגונים אלו לבין ארגונכם הוא שאין הם שמים מד גדול של אפליה בכניסה". כבר הוכחתי שזה לא נכון. לא? דר"א: במועדוני ספרים אני אמצא אנשים שאוהבים ספרים. לא בהכרח אנשים שאוהבים החלפת רעיונות ודיונים פילוסופיים. (אין לי בעיה עם הטון הגס, אבל חיתוך הדיבור שלך לא מתקבל על הדעת. בנוסף הרשה לי להתנצל אם היכן שהוא בטקסט שכתבתי לעיל זה נשמע כאילו אני מתנצל. לא לכך התכוונתי)
 
הערה..

כל קשר בין למי אתה ומה מצבך לאושר הוא מקרי ביותר. כל עוד הצרכים הבסיסיים שלך נענים, (גם יחסים חברתיים טובים זה צורך) יכול להיות בהחלט שאתה מאושר בדיוק כמו אותה דוגמנית. כמו שבדוהא אמר "האושר הוא דבר סופי, רק הסבל הוא אינסופי". הרבה אנשים לא מפנימים את זה - וחבל. ע"ע החתימה שלי.
 

Dr Spock

New member
אני כבר מצאתי את האושר והשלמות שלי

היום אני רואה בעצמי כאדם מרוצה באופן כללי. ואני בטח לא צריך דת או רוחניות בשקל בשביל זה.
אבל אתה צודק בהחלט! הדברים שנכתבו בהודעתי אינם תמונה עדכנית של האישיות שלי כיום. אין לי כל רגשות נחיתות כלפי אלו החכמים ממני או רגשות עליונות כלפי הטיפשים ממני, ואני גם לא חש קנאה כלפיהם, כוון שהיום אני שלם עם עצמי, ועם מקומי בעולם.
 
למעלה