עצומה למען נפגעי חפציבה

  • פותח הנושא avne
  • פורסם בתאריך

avne

New member
עצומה למען נפגעי חפציבה

העצומה שלפניכם מפורסמת באתר http://www.sos2all.com/site/index.php אנא היכנסו , חיתמו והזדהו עימנו לכבוד ראש הממשלה אהוד אולמרט שר האוצר רוני בר-און א. נ. מכתב זה נשלח אליכם ע"י אזרחים נאמנים של מדינת ישראל. אזרחים אשר שירתו ומשרתים את המדינה, אזרחים העובדים לפרנסתם ולא ביקשו מעולם תמיכה או סיוע מרשויות המדינה. בין החתומים על מכתב זה תושבים וותיקים, ילידי הארץ, עולים חדשים ואף אנשים אשר ביקשו לעלות לארץ ישראל, להתיישב בה ולתרום למדינה. באוגוסט 2007, קרסה חברת חפציבה ואזרחים נאמנים רבים, מצאו את עצמם בתוך מירוץ מטורף להצלת כספם ורכושם. משרד הבינוי והשיכון לא פיקח ואכף כיאות את חוק המכר (הבטחת השקעות של רוכשי הדירות) המחייב מתן ערבות בנקאית לכל רוכש דירה ואזרחים רבים שכל "חטאם" הייתה תמימותם, מצאו את עצמם ללא דירה וללא ערבויות בשל השחיתות הרבה בפרשה זו. מדובר כאן בכשל מערכתי כולל, ולכן ישנה חובה שהמדינה תיקח על כך את האחריות המתאימה. עו"ד מולכו, שמונה ע"י בית המשפט, התווה תכנית בה נאלצים רוכשי הדירות לשלם סכומי כסף נוספים – למרות ששילמו כבר את מחיר הדירה המלא. סכומי הכסף שנדרשים לשלם נעים בין אלפים בודדים למאות אלפי שקלים. משפחות רבות, אשר קורסות תחת נטל תשלומי המשכנתא על דירות שאין הם יודעים אם או מתי יקבלו אותם ואף תשלום שכר דירה על דירות אשר בהם הם גרים כעת, נדרשות לשלם סכומי כסף נוספים. וועדת הכספים של הכנסת, אשר הבינה כי מדובר באסון לאומי, יצאה בקריאה להקצאת 25 מיליון ₪ אשר יסייעו להקטין את סכומי הכסף אותם נדרשים רוכשי הדירות לשלם. לצערנו, נתן משרד האוצר תשובה שלילית להעברת כספים וסרב לקחת אחריות ציבורית ולאומית בפרשה שהרסה אלפי משפחות. בפרשיית הבנק למסחר, העביר משרד האוצר 300 מיליון שקלים לאחר קריסת הבנק, שהיה בנק פרטי. אלפי המשפחות של נפגעי חפציבה מבקשים רק 25 מיליון ₪ עבור כולם. מה ההבדל? האם זה בגלל שלעשירי העולם מגיע, ואילו למשפחות החלשות לא מגיע? מתוך תקציב המדינה 2008, הוקצה סכום של 100 מיליון ₪ לטובת חגיגות ה-60 למדינה, אלפי המשפחות של נפגעי חפציבה מבקשים רק 25 מיליון ₪ עבור כולם. ללא סכום כסף זה, ייזרקו אלפי משפחות לרחובות ויהפכו לנתמכי סעד - דבר שיוציא מקופת המדינה הרבה יותר מ-25 מיליון ₪. אטימות לב זו של שר האוצר ושל ראש הממשלה לגורלם של אלפי משפחות, מעלה תהיות, האם אנו, אזרחי המדינה הנאמנים צריכים להמשיך ולתרום למדינה הזונחת אותנו בשעה קשה כזו? אנו מצהירים כי נחזיר את פנקסי המילואים במידה והמדינה לא תעניק את הסיוע המתבקש. הרי זה לא הגיוני שנמלא את חובותינו כלפי המדינה ונהיה מוכנים להקריב את חיינו למדינה אשר מפנה את ראשה ואינה מוכנה לסייע לאזרחיה. בברכה, נפגעי חפציבה, משפחותיהם ואזרחי מדינת ישראל העלולים גם הם למצוא את עצמם מאחורי הדלת הסגורה של בכירי השלטון הצפונים במגדלי השן שלהם
 

vinney

Well-known member
בלי קשר למצוקתם האישית

ההשוואה להפלת בנק למסחר היא לא במקום. בעיה של אנשי חפציבה תמונה קודם כל בהם. זאת לא תמימות, אלא לכל הפחות היתממות ורשלנות. הם ויתרו על הערבות הבנקאית (שאומנם מגיעה להם לפי חוק) מרצונם תמורת "הנחה", ולמדו על בשרם שעל זול משלמים ביוקר.
 

timeless1

New member
אני רק אוסיף ואומר שעקרונית אתה צודק.

אני כן יכולה לומר מניסיוני האישי עם חפציבה [קיבלנו את הדירה קצת לפני שכל הפרשה הזאת התפוצצה], שגם כאשר אתה מגיע ועובד עם עו"ד ואתה דורש את הערבויות שמגיעות לך על פי חוק, זה לא היה קל כל כך להשיג אותם. אנדרי ביקר לא מעט פעמים במשרדים שלהם על מנת לקבל אותן.
 

vinney

Well-known member
מי שמתעקשים לעבור כלפיו על החוק

ראוי שיבין את הרמז. התלוננתם על ההתנהלות הזאת? הרי נעשתה עבירה. מישהו מהנפגעים התלונן? כולם חיכו שהבועה תתפוצץ, ועכשיו עושים עיני כלבלב ורוצים מליונים.
 

timeless1

New member
על מה יש לי עכשיו להתלונן?

אנחנו היינו צריכים לשבת להם על הראש, ואחי הגדול שגם כן יש לו דירה של חפציה איים עליהם בהגשת תביעה לבית המשפט. אז משום שאנחנו היינו מודעים לכל מה שקורה, אז גם דאגנו שזכויותנו ייקויימו, יש אחרים, אני מניחה, שגם כן רדפו אחרי חפציה עם הערבויות ויש גם כאלו שבאופן כללי קל יותר לסבן אותם... אז עכשיו מה - המדינה צריכה להשאיר אותם ללא כלום?
 

vinney

Well-known member
לא

אבל בטח שלא לתת להם מתנות. שיקבלו הלוואה במחיר מסובסד, שיתנו להם את ה25 מליון האלה בתור הלוואה בלי ריבית ורק עם הצמדה ל30 שנה, אני בטוח שכשזה מתחלק לכל האנשים (יש יותר מ1000, לא?) זה יהיה סכום סביר לכל הדעות לכל אחד מהם להחזיר.
 

timeless1

New member
הלוואה למה ויני?

הם לקחו הלוואה במטרה לקנות דירה מחפציבה. הלוואה נלקחה, הדירה נעלמה. הפתרון שלך לא ממש מובן לי.
 

vinney

Well-known member
מה זאת אומרת? הם צריכים עוד כסף

איך את מצפה שהם ישיגו אותו? שנתן להם אותו במתנה? למה? מדינה לא לוקחת כסף יש מאין, זה מסים שלי ושלך ושלהם שנועדו לדברים אחרים, לא לכסות חובות של אנשים שלא מצליחים/רוצים/מוכנים לעמוד על שלהם ובכל זאת משלמים כסף למי שבפנים אומר להם שהוא נוכל.
 

timeless1

New member
לא הבנת אותי..

הם הרי שילמו כבר לדירה, לא? אז לאיזו מטרה תתן להם הלוואה בדיוק??
 

vinney

Well-known member
שילמו לא מספיק

אולי לא אשמתם, ואולי כן, אבל כמישהו מכר בהפסד ופשט רגל באמצע - זה גם בעיה של הקונים. חפציבה בחוב כלפיהם, כמו שהיא בחוב כלפי כל השאר, וכל השאר יתפשרו על גודל ההחזר שיקבלו, וכך גם בעלי הדירות יצטרכו להתפשר. רק במקום שיתנו להם דירה עם קיר אחד פחות, הם יצטרכו להוסיף תשלום נוסף. ככה זה כשמחסלים חובות של מי שפשט רגל, אם היה לו להחזיר הכל לכולם לא היה פושט רגל מלכתחילה.
 

timeless1

New member
רק שיש כאלו שכבר שילמו את מלא סכום הדירה

הספור הזה לא כל כך פשוט ויש כאלו שהם קורבנות שבאשמתם המלאה ולכאלו אין צורך לעזור, שיאכלו את הדייסה שבישלו, ויש כאלו, שלמרות שפעלו בדרך שכל אחד מאיתנו היה נוהג, אכלו אותה יחד עם כולם. להם, לדעתי כן לצריך למצוא פתרון כלשהו.
 

vinney

Well-known member
בשביל זה בית המשפט ממנה

כונס נכסים. זה בדיוק התפקיד שלו - למצוא פתרונות לנושים.
 
למשפחת יונה יש מספיק כסף!!!

יש להם מספיק כסף לגור בוילה באיטליה כבר שנה!! יש להם מספיק כסף לשכור משרד יחסי ציבור שיצייר אותם כמסכנים ואומללים. למרדכי יונה יש בבית שומר 24 שעות ביממה, יועצים צמודים בשכר כמובן ורופאים פרטיים צמודים. הם גנבו לנו את הכסף - ואנחנו צריכים להוסיף עכשיו עוד ועוד. ישנם אנשים שחסר להם ערבות על סכומים של כ-600 אלף ש"ח והם צריכים לשלם על כך לפי המתווה של מולכו, 30% זאת אומרת כ-180 אלף ש"ח. אנשים ישרים שלקחו משכנתאות והלוואות על מנת לקנות בית - לא יוכלו "למצוא" פתאום סכומי כסף כאלה!!!
 

timeless1

New member
נדמה לי שחברת חפציבה היא חברת בע"מ

מה שאומר שהסיכוי שלכם לגעת בכספו האישי הוא קלוש מאוד אם בכלל קיים.
 

vinney

Well-known member
אם המדינה תוכיח מעשה פלילי בניהול

החברה - יקחו להם את הכסף. אם המדינה לא תוכיח - כאמור זאת חברה בע"מ, כך שזה שיש להם הרבה כסף לא ממש עניינך.
 

eitangn

New member
עצומה מטעה. המגיבים כאן צודקים.

"ואזרחים רבים שכל "חטאם" הייתה תמימותם, מצאו את עצמם ללא דירה וללא ערבויות בשל השחיתות הרבה בפרשה זו" -- אין המדינה יכולה ואינה רשאית לקחת מכספי המיסים שלי ולתת לאנשים שחיפשו לעצמם מציאות והנחות וסיכנו ביודעין את כספם. כאשר קבלן מציע לך לוותר על הגנה הקבועה בחוק, הרי זה הזמן לפחד ולהתעקש עוד יותר על ההגנה, ואולי בכלל לא לעשות עסקים עם קבלן כזה. אם אנשים היו טיפשים או חמדנים, ןהעדיפו להשקיע את דמי הערבות בקרמיקה יפה יותר, מדוע שאני אממן את ניזקם. מי שקונה דירות חדשות אינם בדיוק "משפחות חלשות". זה לא שהם יכלו לממן את הערבות, אלא פשוט בחרו להוציא את כספם על דברים אחרים. וכל הבבל"ת על חגיגות שנות השישים ו-"זה לא הגיוני שנמלא את חובותינו כלפי המדינה ונהיה מוכנים להקריב את חיינו למדינה"... מה זה שייך. כל העצומה מנוסחת שלא לעניין, והינה "מניפסט סוציאלי" חסר טעם.
 

vinney

Well-known member
חכה חכה, תיכף יבוא ממתיק ויגיד את דברו

על עושקים קפיטליסטים וכו' וכד'
 

timeless1

New member
שוב פעם - עקרונית אתה צודק.

אבל היו שם גם לא מעט מקרים שבהם כן ביקשו את כתבי הערבות והם לא קיבלו את זה, משום שכנראה לא היה לחפציבה מה לתת להם. עכשיו יש לך מצב נתון - מה תעשה עם זה?
 

eitangn

New member
יש לברר כל מקרה לגופו

כעיקרון, אם אין כתב ערבות לא נותנים כסף. בנוסף, את הכסף נונים כצקים לזכות הבבנק, לחשבון הערבות, ולא הקבלן. "ביקשו את כתבי הערבות והם לא קיבלו" - ??? נראה לי מוזר...
 

timeless1

New member
מניסיון - הם מעולילם במתן תירוצים....

למה שטר הערבות עדין לא נמצא... מה שאני בסך הכל מנסה לומר, שאני מניחה שישנם גם קונים נבונים אשר פעלו על פי ההגיון הישר ועדין נפלו פה.
 
למעלה