עצות לקראת הריון

שמנתולה

New member
כנסו לבנק הזרע הקרוב לביתכן

או הכי זול שתמצאו ופשוט לכו על זה.
כל ההתחבטויות האלה נראות נורא חשובות לפני שיש ילדים אבל במבט לאחור זה ממש לא חשוב...
הילדים גדלים והכל טוב ולא צריך לחפש בעיות איפה שאין...

(*הכותבת היא אם לארבעה שנולדו בעזרת בנק הזרע ללא שום מידע על התורמ/ים. הגדול בן 8, אין שום בעיות או חסכים)
 

ninii

New member
קודם כל בהצלחה רבה בתהליך


אנחנו קנינו תורם מחו"ל. השיקולים שלנו היו בהחלט מניעה של מצב הגדרת הילד כ "שתוקי" (שזה לא ממזר ובאמת הילדים שלנו אינם ממזרים). בנוסף לזה חשבתי שזה שהמנות יקרות יותר, יוריד את הסיכוי לכך שהילד שלי יפגש עם אחאים (עוד ילדים מאותו תורם) בנוסף רציתי לדעת מידע רפואי מקיף יותר (בחו"ל את מקבלת גם מידע על משפחה, מחלות גנטיות או נפשיות וכדומה).
כמובן בזמנו יכלנו לעמוד בהוצאה שבסופו של דבר הייתה גדולה מאוד (היות ולקח המון זמן להיקלט).
לא הייתי ממליצה בשום אופן להזמין מראש 12 מנות! אנחנו קנינו 8 מנות של תורם שבסוף הסתבר שאני אלרגית אליו! וכל הניסיונות היו לשווא. לא ניתן להחזיר את הזרע לחו"ל. את המלאי קנינו רק כשהייתי בחודש 9.
וגם זה מרגיש לי קצת מיותר... אבל ניחא
בהצלחה!
 

שבליבי

New member
גם אנחנו ייבאנו מחו"ל זהירות ארוך


זה היה ממש מזמן (לפני יותר מ15 שנים)
ואז עמדו על הפרק עוד נושאים שהיום אינם רלוונטיים (רצינו קשר ביולוגי בין האחים - מכמה סיבות ובזמנו אי אפשר היה לקנות כמה מנות של אותו תורם ולאחסן)

אני עדיין בעד אופציית יבוא למי שיכול להרשות לעצמו כלכלית
יש מבחר מאד קטן של תורמים בארץ
אני לא סומכת על בנקי הזרע בארץ כי אין עליהם ביקורת ואין פיקוח רציני של אף אחד. אפילו בנהלים הפנימיים שהם קבעו לעצמם הם לא תמיד עומדים
בפעם האחרונה שהיתה ביקורת של מבקר המדינה ב2007 היא היתה קטלנית. ההנחיות לא יושמו המצב אף החמיר בשנים האחרונות משרד הבריאות חושב לפרסם נוהל עבודה מומלץ לבנקי הזרע... גם בלי סנקציות ובלי ביקורת

בעניין השאלות לגבי אב ידוע , אב לא ידוע
יש יתרונות פה ויש יתרונות פה
יש ילדים שחשוב להם לדעת יותר פרטים והיו שמחים להכיר את התורם (ממה שראיתי עד כה - בד"כ הילדים הבכורים מתעניינים בתורם שלהם יותר וההתעניינות היא בסביבות גילאי 10-12)
יש ילדים שהתורם פחות מסקרן אותם או לפחות לא מביעים עניין גדול בו
יש לי אחד כזה ואחד כזה - כך שאי אפשר להפיל עלינו את העניין שלהם בתורם, מה שראיתי שעושים פה לפעמים, כי שתינו לא נתנו לתורם מקום רגשי בחיינו.

עכשיו השאלה מה עושים עם הסקרנות שלהם אם היא בכלל מתעוררת
בכל מקרה כשהם קטנים אני חושבת שזה בעייתי להגיד להם שיש להם אבא או לתת להם תמונה שלו - כי זה גורם לפתח ציפיות וכמיהה גדולה יותר זה הופך את עניין האבא למוחשי יותר
מצד שני אם יודעים מיהו, אי אפשר לשקר לילדים ולהגיד שלא יודעים מיהו ואז כשהם גדלים להגיד להם בעצם שיקרנו לכם כל השנים אנחנו יודעות מיהו ואם אתם רוצים אלה פרטי ההתקשרות איתו.

מה שטוב בתרומה אנונימית מחו"ל בעניין הזה
זה שאתן לא משקרות כי אתן לא יודעות מי התורם ויחד עם זה כשהילד יגדל אם תהיה בו תשוקה עזה לגלות מי התורם, הוא יוכל לקחת חוקר פרטי ולמצוא אותו איכשהו.
יש שם מספיק אינפורמציה שאם זה נורא קריטי, זה יהיה אפשרי

לינקים על בנקי הזרע
כתבה בYNET 2007
דוח שנתי של המבקר 2007
כתבה בהארץ יוני 2011
 

נועליקה

New member
כמה תשובות

קודם כל, מזל טוב


מאיפה הזרע: מכיוון שאתן לסביות אין שום בעיה הלכתית. אם זו השאלה, לא הייתי משלמת סתם. אנחנו הבאנו מחו"ל בעיקר כי לתורמים בארץ יש המון ילדים על מעט תורמים וזה הפחיד אותנו, אז הזמנו מארה"ב. קחו בחשבון שזה הרבה יותר יקר.

מחיר: הבנקים הציבוריים בארץ מזמינים מבנקים פרטיים מחו"ל ומאכסנים בחינם לשנה אז אני לא רואה ממש סיבה ללכת לבנק פרטי בארץ. סתם יקר יותר. אנחנו הזמנו מפיירפקס בארה"ב דרך אסף הרופא (מומלץ בחום. אחלה יחס). המחיר נכון ללפני חצי שנה היה 2,500 למנה של IUI, אבל אם את לא חוששת מקצת התכווצויות ברחם (כמו כאבי מחזור), תשקלי להזמין ICI. זה זול משמעותית ותמיד אפשר לעשות השבחה בארץ אם כן תסבלי מכאבים.

מנות: אל תזמינו יותר משש לכל אחת, כי הפרוטוקול הוא שאחרי שש הזרעות עם הורמונים עוברים ל-IVF, ומנות ל-IVF הן זולות בהרבה.

ההליך: חוץ מבדיקות גנטיות יש גם סוללת בדיקות דם (סוג דם, טוקסופלזמה, CMV, מחלות מין ועוד ועוד). רופא הפריון שלכן ייתן לכן את כולן. אם עוד לא קבעתן תור לרופא פריון, עשו זאת. ייתכן שאחת מכן או שתיכן תצטרכו צילום רחם או בדיקות אחרות. קבעו תור מראש בבנקים שאתן רוצות לבדוק כי זה לוקח מלא זמן.

אב ידוע: שלנו לא ידוע. לאכדאי לערב עוד גורם. אבל יש לנו חברות שלקחו תורם בתוכנית שמאפשרת לילד לבדוק בגיל 18. זה ממש לשיקולכן.

מקווה שעזרתי
 
הרבה תשובות...

ילד שנולד מתרומה אנונימית בישראל נחשב על פי ההלכה "שתוקי" (כזה שכשואלים מי אביו הוא שותק) - מבחינה הילכתית מכוון שאביו הביולוגי לא ידוע יש ספק קל ביהדותו !!!
נתון נוסף ומאד מעניין בעני לגבי תרומות מהארץ: יש מעט מאד תורמים בכל מדינת ישראל - כלומר לכל ילד שנולד מתרומת זרע בארך יש כיום (נתון שנכון ל2010) בין 80-250 אחים ואחיות (סרט של עינת ארליך על ילדי תרומות הזרע בארץ). מבחינה סטטיסטית זה נתון מזעזע מכוון שאנו חיים במדינה בעלת אוכלוסיה קטנה, מתוכם כ- שני מיליון ערבים, כלומר סיכוי מאד מאד גבוה שילד כזה יפגוש את אחיו או את אחותו במהלך חייו, שלא נדבר על התאהבות !!
לגבי חול יש שלושה בנקי זרע זמינים לתושבים בארץ : שניים בארצות הברית לדוגמא CALIFORNIA CRYOBANK. תהליך פשוט של הזמנת הזרע באינטרנט והגעתו לארץ תוך מספר ימים בודדים . הבנק הנוסף דרך בית חולים אסף הרופא ביחידה לפריון.
המחירים נעים בסביבות ה- 650 דולר למנה !!
בנק נוסף הוא הבנק הדני (מדנמרק) דרך משלוח פרטי בעלויות של כ- 180-230 אירו למנה (תדמיינו ערמת סקנדינביים בלונדינים, עינים כחולות ומטר תשעים)
פרט חשוב נוסףהוא העובדה שאת רוב התהליך ניתן ורצוי לעשות דרך רופא פיריון בקופת החולים שלכן (מכבי נותנים הכי הרבה וזוגתי עברה למכבי !)

בנוסף יצא לנו להכיר זוג בנות שגילה כי לבתם בגן שלושה אחים מאותו תורם - סטטיסטיקה לפנים !!

בהצלחה
 

ninii

New member
0_0

3 אחים מאותו תורם??? באותו הגן??
הצד החיובי שלפחות הם יודעים שהילדים מאותו תורם... קטע מטורף
 

ninii

New member
תראי

תכלס הסטטיסטיקה לטובתכן אבל אף אחד לא מבטיח לך בכיתה של הילד\ה שלך לא יהיו עוד ילדים מאותו תורם אפילו אם הזמנת את המנה מחו"ל.
שריתה (מאסף הרופא) אמרה לי במפורש שהיא מגבילה כמות ילדים לא מאותו אמא מאותו תורם (היא מגבילה אבל אין לה שום הנחיה ספציפית לעשות זאת)
 
משחק במשספרים

לא ראיתי את הסרט ואני מכירה נתונים אחרים, אבל לשם המשחק הבא נניח שיש 500 ילדים לכל תורם (מספר הזוי ומופרך):
1. אף אחד לא מבטיח שהילד יתאהב דווקא ביהודיה, כך ששני מיליון ערבים נכנסים לגמרי למשחק המספרים הזה.
2. אוכלוסיית ישראל כ-7 מיליון איש.
3. נניח שכ-3 מליון מתוכם יהיו בטווח הגילאים הרלוונטי לקשר נורמטיבי (פלוס מינוס 15 שנים).
4. לא ידוע אם הילד יהיה ביסקסואל, סטרייט או הומו.

אם הילד ביסקסואל יש סיכוי של 0.00017 למפגש אקראי עם אחאי גנטי. גני ילדים בת"א באמת משנים את הסטטיסטיקה
בכל מקרה, מפגש שסופו התאהבות? המספר קטן עוד יותר...
אם הילד סטרייט או הומו/לסבית אז יש סיכוי כפול!!! של 0.00034! וואו, אני מתעלפת עוד רגע. ממש לא שווה את ההשקעה הכספית בזרע מחו"ל.

בנוגע לגן עם שלושה ילדים שחולקים 50% מהגנים שלהם: גם זה לא מפחיד אותי. כל ההתעסקות עם הגנים ניראית לי מיותרת. גנים הם רק גנים, לא יותר. הם לא אחים והם לא שום דבר מעבר לחברים לגן.
 

שבליבי

New member
בעניין החרדה שמישהו יתאהב ב....

אז בעניין החרדה שמישהו יתאהב במישהי שנושאת חצי מטען גנטי משותף...
בעיני, כיוון שהם לא גדלו כאחים, הם אינם אחים.
ומה בעניין הגנטי... ומה יהיה עם הילדים שלהם...
כמו שאנחנו השתמשנו בתרומת זרע , גם הם יוכלו להשתמש בתרומת זרע ו/או תרומת ביצית כדי למנוע התנגשות גנטית.
כך שחלומם להיות הורים אפשרי בכל מקרה.

כל שהמחינה האוביקטיבית אין פה בעיה
השאלה אם המאוהבים הצעירים ירגישו לא בנוח עם הגילוי שהם חולקים מטען גנטי ואז דבר כזה עלול לפגוע בהם.
 

ninii

New member
נשאלת השאלה...

האם לפני שירצו להביא ילדים, צריכים הילדים שלנו לעשות בדיקה גנטית כדי למצוא התאמה\ אי התאמה במטען הגנטי (כדי שיוכלו לדעת אם הם רוצים להשתמש גם הם בתרומה)?

אני שואלת לא כדי להתריס, אני באמת מתעניינת וחושבת לעצמי איך כדאי להתכונן לנושא הזה
 

ninii

New member
כן...

הכוונה היא האם כדאי להכין אותם לאופציות
 

שבליבי

New member
אם בני הזוג שלהם גם הם מתרומת זרע...

או אם האבא של בן הזוג היה תורם זרע בעצמו
אז אולי כדאי שיעשו.
 

שבליבי

New member
נכון, אבל ההורים שלהם כן יודעים

ואם ההורים שלהם ידעו שהילד שלהם מתכוון להתחתן עם בת של לסבית שנוצרה באמצעות תרומה מבנק הזרע, הם בוודאי יצטרכו לצאת מהארון בעניין הזה ולספר לילד שלהם לפני שיקרה אסון
 
שכלמשפחהתחליט לעצמה-אבל עםידיעה של מלוא המידע

בנות יקרות.... את השיקולים צריך להשאיר לזוגות וכמובן כל מקרה לגופו. במקרים האלה לא רק שהילדים גדלים במשפחה מיוחדת הם צריכים לדעת שאולי בעתיד יצטרכו לבדוק קרבה גנטית וזו מלבד בגלל העובדה שהיום גם משפחות סטרייטיות משתמשות בתרומה ולא אומרות לילדים שלאבא הזרע לא היה טוב, וגם מאד נפוץ אמהות חד הוריות שמשתמשות בתרומה כך שהמספרים שלך דורשים תיקון. לגבי התאהבות עם ערבי , גם לי אין שום בעיה עם זה אבל המידע מתבסס על רוב האוכלוסיה ולא על מקרים מאד מיוחדים... כמו העובדה שבפריפריה פחות זוגות חד מיניים מברכז...
יתרה מכך אני לא מכירה זוגות חד מיניים שאין להם חברים חד מיניים ושחשוב להם להפגיש את הילדים עם משפחות דומות. כך שלאורך זמן(15 שנה קדימה) יהיה מדובר בצעירים בריאים בגופם ובנפשם עם הורמונים בריאים שעושים מה שכל צעיר בגילם עושה !!
עוד פרט מעניין , מספר התורמים לא עולה בארץ ביחס למספר הדרישות לתרומה ולכן אין הגבלה בשימוש. בראייה לעתיד 500 ילדים לתורם זה לא מופרח...
באירופה מגבילים תורם ל5 משפחות בכל האיחוד האירופי !!! ההתנהלות בארץ כרגע מובלת כרגע מדרישה ולא מפיקוח עתידי !!
וזה נאמר מתוך המערכת
 
למעלה