פיקנטו. שנינו לא משפטאים גדולים, לפחות אני לא. אבל אנחנו יודעים מספיק שדיני תעבורה הן עבירות טכניות ברובן, מלא חזקות, חלקן פוזיטיביות, חלקן נגטיביות. צריך ידע מקצועי בנושא. חסימת צומת היא עבירה, בכלל לא חשוב אם נכנסת ברמזור ירוק (אולי זה משפיע על חומרת העונש). זה בדיוק כמו שאדם נכנס באוטו מאחור, אשמה עליו, זאת החזקה וזהו. למרות שיש הרבה מאוד מצבים שדווקא זה שהיה מקדימה אשם .
בתחום דיני התעבורה אחד משני התחומים שאני מכיר (בנוסף למסים, שאני אמור להכיר היטב) שיש בהן עבירות "אחריות קפידה", מה שקראו פעם "עבירה מוחלטת", ללא צורך להוכיח יסוד נפשי או כוונה פלילית. דוגמא: יצאת ממבחן רישוי, בדקו לך את כל האורות. שתי דקות אחרי זה נשרפה מנורה. יש לך קבלה ששתי דקות קודם היה בסדר. תקבל קנס ולא יעזור לך דבר. אין לך כוונה, לא התרשלת, לא עצמת עין ובכל זאת עברת עבירה פלילית מסוג חטא. לא צודק? בהחלט. אבל זה מה יש.
לכן הדיון צריך להיות אם לפנות לעו"ד מיומן ומומחה, או לוותר. לדעתי לוותר. עלות עורך דין מתחיל בכ7000 ש"ח, ללא תלות בתוצאה.
בתחום דיני התעבורה אחד משני התחומים שאני מכיר (בנוסף למסים, שאני אמור להכיר היטב) שיש בהן עבירות "אחריות קפידה", מה שקראו פעם "עבירה מוחלטת", ללא צורך להוכיח יסוד נפשי או כוונה פלילית. דוגמא: יצאת ממבחן רישוי, בדקו לך את כל האורות. שתי דקות אחרי זה נשרפה מנורה. יש לך קבלה ששתי דקות קודם היה בסדר. תקבל קנס ולא יעזור לך דבר. אין לך כוונה, לא התרשלת, לא עצמת עין ובכל זאת עברת עבירה פלילית מסוג חטא. לא צודק? בהחלט. אבל זה מה יש.
לכן הדיון צריך להיות אם לפנות לעו"ד מיומן ומומחה, או לוותר. לדעתי לוותר. עלות עורך דין מתחיל בכ7000 ש"ח, ללא תלות בתוצאה.
נערך לאחרונה ב: