נחמד מאוד
ברוך הבא בצל פורומנו הדל! בסה"כ המפה מדויקת למדי. הנסיון להכניס את כל התחבורה המסילתית בארץ למפה אחת הוא נחמד, אבל לא שימושי במקרה של מפת התמצאות "אמיתית". במפות כאלה צריכה להיות הפרדה בין שירות בינעירוני (רכבת ישראל) לשירות עירוני (רכבות קלות, הכרמלית). כמובן שיש לציין את הקישור בין האמצעים, והמפה הזאת עושה את זה יפה מאוד. כמה הערות ותיקונים קלים: 1. תחנת ראשל"צ מערב אינה ממוקמת על ציר ת"א-אשדוד, אלא בקצה שלוחה לכיוון ראשל"צ בין תחנת המכללות לתחנת משה דיין (שאינן מופיעות במפה משום מה). 2. עוד משהו באזור - תחנת באר יעקב נמצאת מצפון לפיצול לראשל"צ-הראשונים. 3. אם כבר השקעת בחיבור רעננה וכפר סבא (שלא קיים בתוכנית החומש הנוכחית) למה לא לחבר גם את ראשל"צ מערב ותחנת הראשונים? (ואולי אפילו את תחנות ירושלים דרך מרכז העיר - תחנת הרק"ל בצומת יפו-קינג ג'ורג'.) 4. "קו העיירות" ימשיך לבאר שבע מרכז ולא לדימונה. הקו לדימונה יישאר "מיותם" בשלב הזה (עד שיחובר לב"ש-מרכז או שתיסלל המסילה לאילת, מה שיבוא קודם) ואולי עדיף להתייחס אליו כאל פיצול מקו ת"א-ב"ש מדרום לתחנת ב"ש צפון. 5. אני בכלל לא בטוח שיהיה קישור של קו הרק"ל בגוש דן לתחנת קרית אריה. יהיה שם דיפו, אבל לא נראה לי שיש טעם בחיבור לרק"ל שממילא מתחברת לא רע עם הרכבת בתחנת ת"א מרכז. 6. לא ממש נושא חשוב, אבל למה שני קווים מגיעים לכרמיאל? אחד מספיק... 7. ככל הידוע לי, מתוכננת תחנת נוסעים בנעמן, לפני הפיצול לכרמיאל, אבל אני לא בטוח בכך ב-100%. 8. יש עוד כמה תחנות נוסעים שמתוכננות על קו העמק: תחנה בנשר ואולי עוד תחנה או שתיים. 9. אני בטוח שכמה חובבי אגד יתרגזו עליך שלא הוספת את הסמל של אגד בתחנת ת"א מרכז (מסוף 2000). כדי להימנע מכך, אולי עדיף שהסימון של מסוף אוטובוסים יהיה גלובלי (הסימון בסמל דן או אגד הוא בעייתי במקצת בעידן ההפרטה). בנוסף, יש תחנות רכבת/רק"ל נוספות שנמצאות בקרבת מסוף אוטובוסים גדול ולא מסומנות במפה - רמלה, תחנה מרכזית פ"ת, לב המפרץ חוף הכרמל (כבר לא בת-גלים!) ובטח עוד כמה.