עתיד הרכבות בישראל

מצב
הנושא נעול.
חוץ מזה 15,000 תושבים זה לא

מצפה רמון+ירוחם פחות מ - 15 אלף איש
אני לא חושב שזה שווה את המחיר בהארכת הקו מדימונה למצפה רמון, דרך ירוחם, ובטח ובטח שלא כקו עצמי. בטח לא למצפה רמון, בה יש פחות מ - 5000 איש... אני חושב שהרכבת מאד חשובה, אבל אין טעם לבנות קווי רכבת ארוכים ולדעתי מיותרים לישובים כל-כך קטנים ורחוקים, אלא אם כן, זה כבר על תוואי קיים וזה כולל רק הוספת תחנה באמצע. אוטובוסים יכולים לשמש בדיוק למטרה זהה, ולעיתים עדיפה, בטח כשמדובר באזורים בהם לרכבת אין המון יתרונות על אוטובוס, במיוחד בכמות הנוסעים הקטנה שיש משם.
חוץ מזה 15,000 תושבים זה לא
מספר קבוע וברגע שתהיה השקעה באיזור תוך שנתיים שלוש תראה פרוייקטים של שכונות שלמות והכפלת האוכלוסייה וכל הפיתוח הנלווה... אני רואה ברכבת כערך וחיבור הנגב בכל האמצעים למרכז כערך עליון בסופו של דבר יעשו את זה אז עדיף להתחיל לתכנן את זה עכשיו כדי שהדור הבא של ילדי הנגב יחיו בצורה יותר שיויונית ויהנו מיותר הזדמנויות וחופש תנועה הרי ברור שאוטובוס יכול לעשות את אותה עבודה אבל זה לא יביא את אותו הפיתוח הכלכלי החברתי וכו" כמו הרכבת+השקעה בחינוך פיתוח תשתיות וכו"
 

wakshlak

New member
קרא תגובתי מעל

חוץ מזה 15,000 תושבים זה לא
מספר קבוע וברגע שתהיה השקעה באיזור תוך שנתיים שלוש תראה פרוייקטים של שכונות שלמות והכפלת האוכלוסייה וכל הפיתוח הנלווה... אני רואה ברכבת כערך וחיבור הנגב בכל האמצעים למרכז כערך עליון בסופו של דבר יעשו את זה אז עדיף להתחיל לתכנן את זה עכשיו כדי שהדור הבא של ילדי הנגב יחיו בצורה יותר שיויונית ויהנו מיותר הזדמנויות וחופש תנועה הרי ברור שאוטובוס יכול לעשות את אותה עבודה אבל זה לא יביא את אותו הפיתוח הכלכלי החברתי וכו" כמו הרכבת+השקעה בחינוך פיתוח תשתיות וכו"
קרא תגובתי מעל
 

אורי404

New member
ברשותך, אני לוקח את החלום שלך

משאלות לב- חיבור מסילתי לאילת+
מצפה רמון, ירוחם, ערד זה לגבי הדרום... וחיבור לצפון בעיקר לעיר עם אפשרות פיתוח עצומה והפיכה לפנינה של ממש אני מדבר על טבריה
ברשותך, אני לוקח את החלום שלך
ו'משדרג' אותו - חיבור לטבריה עם המשך צפונה לכיוון קרית שמונה.
 
בשמחה../images/Emo13.gif

ברשותך, אני לוקח את החלום שלך
ו'משדרג' אותו - חיבור לטבריה עם המשך צפונה לכיוון קרית שמונה.
בשמחה
 

אורי404

New member
יש את היומנים, שכתוב בהם את

דרך אגב מה המרחק בערך מבית שאן
לטבריה?
יש את היומנים, שכתוב בהם את
"מרחקי הדרך בישראל". ביומן שלי כתוב שהמרחק בין בית שאן לטבריה הוא 38 ק"מ. נוסיף למשוואה הזו, שרב השטח פתוח והרי שיש לנו 'הצעה'/'רעיון'/'חלום' ריאלי/ית לגמרי.
 
עוד כמה משאלות לב...

מה שלדעתי חסר (משאלות לב)
1. שלוחה לקריית אונו/יהוד והאיזור (פתרון אפשרי : שלוחה שמגיעה מדרום או ממזרח). 2. קו רכבת במסלול לוד - חדרה מזרח, שתקצר בין ערים שיש להן חיבור מסורבל (ירושלים וכ"ס למשל), ותעזור גם למקומות שאין להן רכבת (איזור תל מונד, כפר יונה וכו'). 3. רכבת מאיזור עפולה לאיזור ת"א - כי אף אחד לא יסע לחיפה כדי להחליף לת"א. הרכבת תעבור בואדי ערה . 4. תחנה בדרום נתניה - אזור המכללה. 5. תחנה בערב רחובות - איזור כפר גבירול, שרחוק מאוד מהתחנה הקיימת, ואם אפשר יהיה לדאוג איכשהו לאיזור צומת בילו/קרית עקרון, זה גם יהיה טוב.
עוד כמה משאלות לב...
תחנות בצומת קסטינה ובצומת מסמיה
 

אורי404

New member
וגם תחנה בשוהם. הרי זהו יישוב שגדל

עוד כמה משאלות לב...
תחנות בצומת קסטינה ובצומת מסמיה
וגם תחנה בשוהם. הרי זהו יישוב שגדל
ואולי גם תחנה באיזור אלעד. לדעתי, כדאי שאחרי שתהיה מסילת השרון, אז להאריך את המסילה להמשך של כפר סבא. הכוונה שלי היא לחידוש התואי הישן של כפר סבא ליד איזור התעשיה והקמת תחנת רכבת באיזור התעשיה.
 
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

וגם תחנה בשוהם. הרי זהו יישוב שגדל
ואולי גם תחנה באיזור אלעד. לדעתי, כדאי שאחרי שתהיה מסילת השרון, אז להאריך את המסילה להמשך של כפר סבא. הכוונה שלי היא לחידוש התואי הישן של כפר סבא ליד איזור התעשיה והקמת תחנת רכבת באיזור התעשיה.
 

OMER G17

New member
חיבור עפולה-ת"א...

מה שלדעתי חסר (משאלות לב)
1. שלוחה לקריית אונו/יהוד והאיזור (פתרון אפשרי : שלוחה שמגיעה מדרום או ממזרח). 2. קו רכבת במסלול לוד - חדרה מזרח, שתקצר בין ערים שיש להן חיבור מסורבל (ירושלים וכ"ס למשל), ותעזור גם למקומות שאין להן רכבת (איזור תל מונד, כפר יונה וכו'). 3. רכבת מאיזור עפולה לאיזור ת"א - כי אף אחד לא יסע לחיפה כדי להחליף לת"א. הרכבת תעבור בואדי ערה . 4. תחנה בדרום נתניה - אזור המכללה. 5. תחנה בערב רחובות - איזור כפר גבירול, שרחוק מאוד מהתחנה הקיימת, ואם אפשר יהיה לדאוג איכשהו לאיזור צומת בילו/קרית עקרון, זה גם יהיה טוב.
חיבור עפולה-ת"א...
השאלה אם האיזור הזה לא אמור להיות שייך למטרפולין חיפה..
 

אורי404

New member
לא כל כך הבנתי למה התכוות למטרופולי

חיבור עפולה-ת"א...
השאלה אם האיזור הזה לא אמור להיות שייך למטרפולין חיפה..
לא כל כך הבנתי למה התכוות למטרופולי
חיפה, אבל כפי שאחרים כתבו, זהו קו חשוב מעפולה לת"א.
 

OMER G17

New member
השאלה אם אנחנו צריכים לחבר את העמקי

לא כל כך הבנתי למה התכוות למטרופולי
חיפה, אבל כפי שאחרים כתבו, זהו קו חשוב מעפולה לת"א.
השאלה אם אנחנו צריכים לחבר את העמקי
ם למרכז? לא מספיק חיפה? הרי זה צריך להיות המטרופולין שלהם...התשובה לא חד משמעית אבל צריך לחשוב לפני...
 

mucool2

New member
מי אתה שתחליט בשבילם לאן הם צריכים

השאלה אם אנחנו צריכים לחבר את העמקי
ם למרכז? לא מספיק חיפה? הרי זה צריך להיות המטרופולין שלהם...התשובה לא חד משמעית אבל צריך לחשוב לפני...
מי אתה שתחליט בשבילם לאן הם צריכים
ללכת? אם יש אפשרות לרשת את הארץ בצורה יעילה ולקצר מרחקים, למה לא לעשות את זה?
 

OMER G17

New member
העלתי שאלה ואמרתי שהתשובה לא ברורה.

מי אתה שתחליט בשבילם לאן הם צריכים
ללכת? אם יש אפשרות לרשת את הארץ בצורה יעילה ולקצר מרחקים, למה לא לעשות את זה?
העלתי שאלה ואמרתי שהתשובה לא ברורה.
ותרגע בבקשה...לא צריך לעבו לניסוח תוקפני כ"כ
 

mucool2

New member
סליחה אם נפגעת מהניסוח

העלתי שאלה ואמרתי שהתשובה לא ברורה.
ותרגע בבקשה...לא צריך לעבו לניסוח תוקפני כ"כ
סליחה אם נפגעת מהניסוח
אבל אני מקווה שהבנת את המסר. חיבור מסילתי בין עפולה לתל אביב יועיל גם למקומות מרוחקים יותר כמו בית שאן ואפילו טבריה, ולא צריך להסתכל על הכול בראיה צרה של רכבת פרברית.
 

OMER G17

New member
כן כנראה שאתה צודק....

סליחה אם נפגעת מהניסוח
אבל אני מקווה שהבנת את המסר. חיבור מסילתי בין עפולה לתל אביב יועיל גם למקומות מרוחקים יותר כמו בית שאן ואפילו טבריה, ולא צריך להסתכל על הכול בראיה צרה של רכבת פרברית.
כן כנראה שאתה צודק....
 

משה9

New member
ועוד כמה :

מה שלדעתי חסר (משאלות לב)
1. שלוחה לקריית אונו/יהוד והאיזור (פתרון אפשרי : שלוחה שמגיעה מדרום או ממזרח). 2. קו רכבת במסלול לוד - חדרה מזרח, שתקצר בין ערים שיש להן חיבור מסורבל (ירושלים וכ"ס למשל), ותעזור גם למקומות שאין להן רכבת (איזור תל מונד, כפר יונה וכו'). 3. רכבת מאיזור עפולה לאיזור ת"א - כי אף אחד לא יסע לחיפה כדי להחליף לת"א. הרכבת תעבור בואדי ערה . 4. תחנה בדרום נתניה - אזור המכללה. 5. תחנה בערב רחובות - איזור כפר גבירול, שרחוק מאוד מהתחנה הקיימת, ואם אפשר יהיה לדאוג איכשהו לאיזור צומת בילו/קרית עקרון, זה גם יהיה טוב.
ועוד כמה :
1. תחנה ליד אזור שתשמש גם את תושבי צפון ומזרח חולון. 2. תחנה בצפון לוד, ליד נתב"ג (כרגע יש רק תחנה בדרום לוד - לא מתאים למי שעובד שם באיזור התעשיה, ונתב"ג זה גם רחוק מדי), צריך משהו דרומית מזרחית לנתב"ג - הבנתי שהולך להיות חיבור של נתב"ג לב"ש, אולי אפשר על חיבור זה. 3. תחנה נוספת בבני ברק, מזרחית יותר.
 

אורי404

New member
לגבי אזור - אתה צודק. לגבי לוד -

ועוד כמה :
1. תחנה ליד אזור שתשמש גם את תושבי צפון ומזרח חולון. 2. תחנה בצפון לוד, ליד נתב"ג (כרגע יש רק תחנה בדרום לוד - לא מתאים למי שעובד שם באיזור התעשיה, ונתב"ג זה גם רחוק מדי), צריך משהו דרומית מזרחית לנתב"ג - הבנתי שהולך להיות חיבור של נתב"ג לב"ש, אולי אפשר על חיבור זה. 3. תחנה נוספת בבני ברק, מזרחית יותר.
לגבי אזור - אתה צודק. לגבי לוד -
מקימים את תחנת גני אביב. לגבי בני ברק - מזרחית מבני ברק מקימים את תחנת קרית אריה, שהיא במרחק קטן מתחנת בני ברק עצמה.
 

משה9

New member
בשורה התחתונה,

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
בשורה התחתונה,
האם לדעתכם עוד 10 שנים יהיה יותר מהר להגיע ברכבת מכל מקום לכל מקום, בהשוואה לאוטובוס ואוטו? למשל מירושלים לאשדוד או לראשון (הערים החמישית והרביעית בגודלן)?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה