עתיד הרכבות בישראל

מצב
הנושא נעול.

משה9

New member
מה שלדעתי חסר (משאלות לב)

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
מה שלדעתי חסר (משאלות לב)
1. שלוחה לקריית אונו/יהוד והאיזור (פתרון אפשרי : שלוחה שמגיעה מדרום או ממזרח). 2. קו רכבת במסלול לוד - חדרה מזרח, שתקצר בין ערים שיש להן חיבור מסורבל (ירושלים וכ"ס למשל), ותעזור גם למקומות שאין להן רכבת (איזור תל מונד, כפר יונה וכו'). 3. רכבת מאיזור עפולה לאיזור ת"א - כי אף אחד לא יסע לחיפה כדי להחליף לת"א. הרכבת תעבור בואדי ערה . 4. תחנה בדרום נתניה - אזור המכללה. 5. תחנה בערב רחובות - איזור כפר גבירול, שרחוק מאוד מהתחנה הקיימת, ואם אפשר יהיה לדאוג איכשהו לאיזור צומת בילו/קרית עקרון, זה גם יהיה טוב.
 

אורי404

New member
אתה צודק. גם אם עושים רכבת לבית שאן

מה שלדעתי חסר (משאלות לב)
1. שלוחה לקריית אונו/יהוד והאיזור (פתרון אפשרי : שלוחה שמגיעה מדרום או ממזרח). 2. קו רכבת במסלול לוד - חדרה מזרח, שתקצר בין ערים שיש להן חיבור מסורבל (ירושלים וכ"ס למשל), ותעזור גם למקומות שאין להן רכבת (איזור תל מונד, כפר יונה וכו'). 3. רכבת מאיזור עפולה לאיזור ת"א - כי אף אחד לא יסע לחיפה כדי להחליף לת"א. הרכבת תעבור בואדי ערה . 4. תחנה בדרום נתניה - אזור המכללה. 5. תחנה בערב רחובות - איזור כפר גבירול, שרחוק מאוד מהתחנה הקיימת, ואם אפשר יהיה לדאוג איכשהו לאיזור צומת בילו/קרית עקרון, זה גם יהיה טוב.
אתה צודק. גם אם עושים רכבת לבית שאן
כדאי שתהיה רכבת שתמשיך הלאה לידרן. אבל, המפות פה אמורות להיות ריאליות לפי תכניות רכבת ישראל והרכבות הקלות.
 

משה9

New member
לפחות לגבי המסילה המזרחית

אתה צודק. גם אם עושים רכבת לבית שאן
כדאי שתהיה רכבת שתמשיך הלאה לידרן. אבל, המפות פה אמורות להיות ריאליות לפי תכניות רכבת ישראל והרכבות הקלות.
לפחות לגבי המסילה המזרחית
לא ברור למה לא הולכים להשמיש אותה לרכבות נוסעים, כי היא קיימת וגם השתמשו בה בעבר למטרה זו.
 

raminec

New member
רוב המסילה אינה קיימת

לפחות לגבי המסילה המזרחית
לא ברור למה לא הולכים להשמיש אותה לרכבות נוסעים, כי היא קיימת וגם השתמשו בה בעבר למטרה זו.
רוב המסילה אינה קיימת
החלק שבין ראש העין לחדרה מזרח חוסל לפני שנים רבות. החלק שבין לוד לראש העין פעיל מזה שנים רבות לרכבות מסע ושודרג לנסיעה של רכבות נוסעים לפני שנים ספורות. בתחילת 2006 רכבת ישראל תתחיל להפעיל גם רכבות נוסעים בקו זה, לאחר שתסתיים בניית המחלף הרכבתי במפגש המסילות עם קו נתב"ג מודיעין. אז תופעלנה רכבות ישירות מהדרום (ב"ש, ק"ג, רמלה, אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, כפר חב"ד ובאר-יעקב) לנתב"ג. בשאיפה שרכבות אלו יפעלו מסביב לשעון, כפי שרכבת ישראל הנהיגה ברכבות המגיעות מכיוון צפון. זה ישפר את השירות לנוסעים בצורה משמעותית ביותר. זה רק הגיוני שרכבות ואוטובוסים יפעלו בכל שעות היממה וכמובן שתושבי הדרום אינם צריכים להיות מקופחים בנושא.
 

mucool2

New member
פרט קטנטן: לא יהיה קישור

רוב המסילה אינה קיימת
החלק שבין ראש העין לחדרה מזרח חוסל לפני שנים רבות. החלק שבין לוד לראש העין פעיל מזה שנים רבות לרכבות מסע ושודרג לנסיעה של רכבות נוסעים לפני שנים ספורות. בתחילת 2006 רכבת ישראל תתחיל להפעיל גם רכבות נוסעים בקו זה, לאחר שתסתיים בניית המחלף הרכבתי במפגש המסילות עם קו נתב"ג מודיעין. אז תופעלנה רכבות ישירות מהדרום (ב"ש, ק"ג, רמלה, אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, כפר חב"ד ובאר-יעקב) לנתב"ג. בשאיפה שרכבות אלו יפעלו מסביב לשעון, כפי שרכבת ישראל הנהיגה ברכבות המגיעות מכיוון צפון. זה ישפר את השירות לנוסעים בצורה משמעותית ביותר. זה רק הגיוני שרכבות ואוטובוסים יפעלו בכל שעות היממה וכמובן שתושבי הדרום אינם צריכים להיות מקופחים בנושא.
פרט קטנטן: לא יהיה קישור
מכפר חב"ד לנתב"ג, כי תחנת כפר חב"ד נמצאת על המסילה המקבילה (לוד-ת"א). עוד משהו: כדי להפעיל את השירות מלוד לנתב"ג לא צריך להשלים את המחלף המסילתי אלא רק זרוע אחת שלו.
 

raminec

New member
../images/Emo45.gif כמובן

פרט קטנטן: לא יהיה קישור
מכפר חב"ד לנתב"ג, כי תחנת כפר חב"ד נמצאת על המסילה המקבילה (לוד-ת"א). עוד משהו: כדי להפעיל את השירות מלוד לנתב"ג לא צריך להשלים את המחלף המסילתי אלא רק זרוע אחת שלו.
כמובן
 

אורי404

New member
ליתר דיוק - החלק בין כפר סבא לחדרה

רוב המסילה אינה קיימת
החלק שבין ראש העין לחדרה מזרח חוסל לפני שנים רבות. החלק שבין לוד לראש העין פעיל מזה שנים רבות לרכבות מסע ושודרג לנסיעה של רכבות נוסעים לפני שנים ספורות. בתחילת 2006 רכבת ישראל תתחיל להפעיל גם רכבות נוסעים בקו זה, לאחר שתסתיים בניית המחלף הרכבתי במפגש המסילות עם קו נתב"ג מודיעין. אז תופעלנה רכבות ישירות מהדרום (ב"ש, ק"ג, רמלה, אשקלון, אשדוד, יבנה, רחובות, כפר חב"ד ובאר-יעקב) לנתב"ג. בשאיפה שרכבות אלו יפעלו מסביב לשעון, כפי שרכבת ישראל הנהיגה ברכבות המגיעות מכיוון צפון. זה ישפר את השירות לנוסעים בצורה משמעותית ביותר. זה רק הגיוני שרכבות ואוטובוסים יפעלו בכל שעות היממה וכמובן שתושבי הדרום אינם צריכים להיות מקופחים בנושא.
ליתר דיוק - החלק בין כפר סבא לחדרה
מזרח לט פועל מזה שנים רבות.
 
משאלות לב- חיבור מסילתי לאילת+

מה שלדעתי חסר (משאלות לב)
1. שלוחה לקריית אונו/יהוד והאיזור (פתרון אפשרי : שלוחה שמגיעה מדרום או ממזרח). 2. קו רכבת במסלול לוד - חדרה מזרח, שתקצר בין ערים שיש להן חיבור מסורבל (ירושלים וכ"ס למשל), ותעזור גם למקומות שאין להן רכבת (איזור תל מונד, כפר יונה וכו'). 3. רכבת מאיזור עפולה לאיזור ת"א - כי אף אחד לא יסע לחיפה כדי להחליף לת"א. הרכבת תעבור בואדי ערה . 4. תחנה בדרום נתניה - אזור המכללה. 5. תחנה בערב רחובות - איזור כפר גבירול, שרחוק מאוד מהתחנה הקיימת, ואם אפשר יהיה לדאוג איכשהו לאיזור צומת בילו/קרית עקרון, זה גם יהיה טוב.
משאלות לב- חיבור מסילתי לאילת+
מצפה רמון, ירוחם, ערד זה לגבי הדרום... וחיבור לצפון בעיקר לעיר עם אפשרות פיתוח עצומה והפיכה לפנינה של ממש אני מדבר על טבריה
 

wakshlak

New member
מצפה רמון+ירוחם פחות מ - 15 אלף איש

משאלות לב- חיבור מסילתי לאילת+
מצפה רמון, ירוחם, ערד זה לגבי הדרום... וחיבור לצפון בעיקר לעיר עם אפשרות פיתוח עצומה והפיכה לפנינה של ממש אני מדבר על טבריה
מצפה רמון+ירוחם פחות מ - 15 אלף איש
אני לא חושב שזה שווה את המחיר בהארכת הקו מדימונה למצפה רמון, דרך ירוחם, ובטח ובטח שלא כקו עצמי. בטח לא למצפה רמון, בה יש פחות מ - 5000 איש... אני חושב שהרכבת מאד חשובה, אבל אין טעם לבנות קווי רכבת ארוכים ולדעתי מיותרים לישובים כל-כך קטנים ורחוקים, אלא אם כן, זה כבר על תוואי קיים וזה כולל רק הוספת תחנה באמצע. אוטובוסים יכולים לשמש בדיוק למטרה זהה, ולעיתים עדיפה, בטח כשמדובר באזורים בהם לרכבת אין המון יתרונות על אוטובוס, במיוחד בכמות הנוסעים הקטנה שיש משם.
 
רכבת בשילוב פיתוח איזורי...

מצפה רמון+ירוחם פחות מ - 15 אלף איש
אני לא חושב שזה שווה את המחיר בהארכת הקו מדימונה למצפה רמון, דרך ירוחם, ובטח ובטח שלא כקו עצמי. בטח לא למצפה רמון, בה יש פחות מ - 5000 איש... אני חושב שהרכבת מאד חשובה, אבל אין טעם לבנות קווי רכבת ארוכים ולדעתי מיותרים לישובים כל-כך קטנים ורחוקים, אלא אם כן, זה כבר על תוואי קיים וזה כולל רק הוספת תחנה באמצע. אוטובוסים יכולים לשמש בדיוק למטרה זהה, ולעיתים עדיפה, בטח כשמדובר באזורים בהם לרכבת אין המון יתרונות על אוטובוס, במיוחד בכמות הנוסעים הקטנה שיש משם.
רכבת בשילוב פיתוח איזורי...
והשקעה של מיליארדים שהנגב זכאי להם בהחלט יזניק את האיזור... דבר שני מצפה רמון יכולה להפוך לאחת הערים היפות והטובות הארץ עם קצת השקעה ורכבת זה בהחלט צעד בכיוון{ברור לי שזה לא כלכלי ואני גם לא טוען כך}דבר שלישי לא על הכל צריך להסתכל בשיקול של רווח והפסד אם ככה נסתכל אז כל הערים שציינתי הם לא כלכליות במהותם ועדיף שלא היו קיימות אבל לא ככה פני הדברים ועל מנת שיהפכו לכלכליות יש לעשות צעדים בכיוון ... גם שבנו את התחנה הראשונה בתל אביב אני בטוח שהיא לא הייתה כלכלית ובכלל מבחינה כלכלית נטו עדיף לסגור את המדינה...
 

wakshlak

New member
עדיין, אין טעם לבנות לשם רכבת

רכבת בשילוב פיתוח איזורי...
והשקעה של מיליארדים שהנגב זכאי להם בהחלט יזניק את האיזור... דבר שני מצפה רמון יכולה להפוך לאחת הערים היפות והטובות הארץ עם קצת השקעה ורכבת זה בהחלט צעד בכיוון{ברור לי שזה לא כלכלי ואני גם לא טוען כך}דבר שלישי לא על הכל צריך להסתכל בשיקול של רווח והפסד אם ככה נסתכל אז כל הערים שציינתי הם לא כלכליות במהותם ועדיף שלא היו קיימות אבל לא ככה פני הדברים ועל מנת שיהפכו לכלכליות יש לעשות צעדים בכיוון ... גם שבנו את התחנה הראשונה בתל אביב אני בטוח שהיא לא הייתה כלכלית ובכלל מבחינה כלכלית נטו עדיף לסגור את המדינה...
עדיין, אין טעם לבנות לשם רכבת
מצפה רמון זה ישוב של 4,600 איש, ואין קשר לדעתי בין בניית רכבת לאזור לבין השקעות גדולות ופיתוח האזור. לא תהייה לרכבת שוב יתרון על אוטובוס לאזור וזה נראה לי לא שווה בשוב מובן לבנות את זה. אני מסכים שיש קווים שבונים שהם לא הכי כלכלים בשלב ראשון, אך לכל דבר יש גבול לטעמי. יש במדינת ישראל בסביבות 50 ישובים שצריכים לקבל רכבת לפני מצפה רמון לטעמי וזה כולל גם ישובים ערבים-ישראלים בהם אפילו יותר מ - 50,000 איש ועוד לא דובר על רכבת אליהם. אני חושב שרכבת למצפה רמון ודומיה צריכים להיות אולי בתוכנית החומש השישית לפני שמתחילים לדבר עליה. אין טעם לבנות רכבת שאין לה שום יתרון מעשי על אוטובוס לישוב מרוחק שיש בו פחות מ - 5000 איש.
 
אפשר במשפט אחד להגיד...

עדיין, אין טעם לבנות לשם רכבת
מצפה רמון זה ישוב של 4,600 איש, ואין קשר לדעתי בין בניית רכבת לאזור לבין השקעות גדולות ופיתוח האזור. לא תהייה לרכבת שוב יתרון על אוטובוס לאזור וזה נראה לי לא שווה בשוב מובן לבנות את זה. אני מסכים שיש קווים שבונים שהם לא הכי כלכלים בשלב ראשון, אך לכל דבר יש גבול לטעמי. יש במדינת ישראל בסביבות 50 ישובים שצריכים לקבל רכבת לפני מצפה רמון לטעמי וזה כולל גם ישובים ערבים-ישראלים בהם אפילו יותר מ - 50,000 איש ועוד לא דובר על רכבת אליהם. אני חושב שרכבת למצפה רמון ודומיה צריכים להיות אולי בתוכנית החומש השישית לפני שמתחילים לדבר עליה. אין טעם לבנות רכבת שאין לה שום יתרון מעשי על אוטובוס לישוב מרוחק שיש בו פחות מ - 5000 איש.
אפשר במשפט אחד להגיד...
היצע יוצר ביקוש... גם אני מסכים שגם לערים ערביות צריך לבנות תחנות רכבת ראויות... דרך אגב יש הרבה בדואים באיזור שגם יוכלו להנות מהרכבת והם יוסיפו לכדאיות...
 

mucool2

New member
אל תשכח שהרכבת היא אמצעי ולא מטרה

רכבת בשילוב פיתוח איזורי...
והשקעה של מיליארדים שהנגב זכאי להם בהחלט יזניק את האיזור... דבר שני מצפה רמון יכולה להפוך לאחת הערים היפות והטובות הארץ עם קצת השקעה ורכבת זה בהחלט צעד בכיוון{ברור לי שזה לא כלכלי ואני גם לא טוען כך}דבר שלישי לא על הכל צריך להסתכל בשיקול של רווח והפסד אם ככה נסתכל אז כל הערים שציינתי הם לא כלכליות במהותם ועדיף שלא היו קיימות אבל לא ככה פני הדברים ועל מנת שיהפכו לכלכליות יש לעשות צעדים בכיוון ... גם שבנו את התחנה הראשונה בתל אביב אני בטוח שהיא לא הייתה כלכלית ובכלל מבחינה כלכלית נטו עדיף לסגור את המדינה...
אל תשכח שהרכבת היא אמצעי ולא מטרה
 
בדיוק...

אל תשכח שהרכבת היא אמצעי ולא מטרה
בדיוק...
זה מה שאני רואה ברכבת אמצעי להורדת פערים אני יודע שהרבה אנשים חושבים שזה לא קשור ... אבל אם נגיד ניקח את מצפה רמון כדוגמא,הרי אם היא הייתה מחוברת רכבתית הייתה בה תנופת פיתוח יותר גבוהה מהיום, היו נפתחים מלונות אולי קזינו וכו"... לכן, אני רואה ברכבת אמצעי לפיתוח ולא חושב שצריך לחכות שיהיה ביקוש אלה ליצור קודם את ההיצע ומיד אחר כך כנראה יבוא הביקוש...
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

בדיוק...
זה מה שאני רואה ברכבת אמצעי להורדת פערים אני יודע שהרבה אנשים חושבים שזה לא קשור ... אבל אם נגיד ניקח את מצפה רמון כדוגמא,הרי אם היא הייתה מחוברת רכבתית הייתה בה תנופת פיתוח יותר גבוהה מהיום, היו נפתחים מלונות אולי קזינו וכו"... לכן, אני רואה ברכבת אמצעי לפיתוח ולא חושב שצריך לחכות שיהיה ביקוש אלה ליצור קודם את ההיצע ומיד אחר כך כנראה יבוא הביקוש...
 

wakshlak

New member
אבל יש 50 מקומות שצריכים לבוא לפניה

בדיוק...
זה מה שאני רואה ברכבת אמצעי להורדת פערים אני יודע שהרבה אנשים חושבים שזה לא קשור ... אבל אם נגיד ניקח את מצפה רמון כדוגמא,הרי אם היא הייתה מחוברת רכבתית הייתה בה תנופת פיתוח יותר גבוהה מהיום, היו נפתחים מלונות אולי קזינו וכו"... לכן, אני רואה ברכבת אמצעי לפיתוח ולא חושב שצריך לחכות שיהיה ביקוש אלה ליצור קודם את ההיצע ומיד אחר כך כנראה יבוא הביקוש...
אבל יש 50 מקומות שצריכים לבוא לפניה
עם כל הכבוד למצפה רמון, כשיש תקציב מסויים צריך לבנות סדר עדיפויות ולפי דעתי אין ספק שהיא בטח לא נמצאת ב - 30 הראשונות... הרי אתה יכול להגיד את אותו הדבר על הרבה מקומות יותר חשובים ועם פוצנטיאל טוב מאד (לא שאני מזלזל במצפה רמון). נכון, אין ספק שמצפה רמון הייתה מאד מתפתחת אם הייתה רכבת לשם, אך זה לא שווה את ההשקעה כשיש מקומות שצריכים את אותם הכספים הרבה לפניה, וזה בסוף העניין.
 
אוקיי ברור שיש סדרי עדיפויות...

אבל יש 50 מקומות שצריכים לבוא לפניה
עם כל הכבוד למצפה רמון, כשיש תקציב מסויים צריך לבנות סדר עדיפויות ולפי דעתי אין ספק שהיא בטח לא נמצאת ב - 30 הראשונות... הרי אתה יכול להגיד את אותו הדבר על הרבה מקומות יותר חשובים ועם פוצנטיאל טוב מאד (לא שאני מזלזל במצפה רמון). נכון, אין ספק שמצפה רמון הייתה מאד מתפתחת אם הייתה רכבת לשם, אך זה לא שווה את ההשקעה כשיש מקומות שצריכים את אותם הכספים הרבה לפניה, וזה בסוף העניין.
אוקיי ברור שיש סדרי עדיפויות...
מה שאני אומר זה שגם לשם אני מקווה שתגיע רכבת ונתתי את מצפה רמון בתור דוגמא... ברור שאיפה שיותר קל ונחוץ יעשו קודם כגון נתיבות שדרות אופקים וכו"
 

mucool2

New member
רכבת למצפה רמון לא תהיה משתלמת

בדיוק...
זה מה שאני רואה ברכבת אמצעי להורדת פערים אני יודע שהרבה אנשים חושבים שזה לא קשור ... אבל אם נגיד ניקח את מצפה רמון כדוגמא,הרי אם היא הייתה מחוברת רכבתית הייתה בה תנופת פיתוח יותר גבוהה מהיום, היו נפתחים מלונות אולי קזינו וכו"... לכן, אני רואה ברכבת אמצעי לפיתוח ולא חושב שצריך לחכות שיהיה ביקוש אלה ליצור קודם את ההיצע ומיד אחר כך כנראה יבוא הביקוש...
רכבת למצפה רמון לא תהיה משתלמת
עוד הרבה מאוד זמן. ירוחם, לעומת זאת, לא רחוקה במיוחד מהמסילה בדימונה (כ-12 ק"מ בתוואי די נוח) והאפשרות לחבר אותה לרשת הרבה יותר ריאלית. בכל מקרה, גם רכבת אינה פתרון קסם, ויש גם דרכים אחרות (ופחות יקרות) לפתח אזורים מרוחקים. אני דווקא אוהב את הבידוד של מצפה רמון, ולא הייתי רוצה לראות אותה מתמלאת בבתי קזינו ומלונות-ענק. בשביל זה יש את אילת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה