עתיד הרכבות בישראל

מצב
הנושא נעול.

meirhadassi

New member
עתיד הרכבות בישראל

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
 
יש לי גרסה 7 ולמרות זאת לא ניתן

עתיד הרכבות בישראל
ישבתי ועמלתי... בהשראתו של harry back מעצב המפה הסכמטית הראשונה ל london underground, ובעזרת האתרים לרכבות שבישראל. עיצבתי את המפה המחברת בין כולם :) מחמם את הלב לחשוב שבעוד כמה שנים טובות, נוכל לנוע ברחבי הארץ ברכבת בהנאה... אשמח אם תחוו דעה.. לטוב ולרע.. פורמט pdf.. אם אתם לא רואים כתב בעברית, תעדכנו את ה pdf reader.
יש לי גרסה 7 ולמרות זאת לא ניתן
להעתיק את הקובץ ל-WORD. אתה יכול להעביר את הקובץ למסמך רגיל של WORD?
 

mucool2

New member
נחמד מאוד

נחמד מאוד
ברוך הבא בצל פורומנו הדל! בסה"כ המפה מדויקת למדי. הנסיון להכניס את כל התחבורה המסילתית בארץ למפה אחת הוא נחמד, אבל לא שימושי במקרה של מפת התמצאות "אמיתית". במפות כאלה צריכה להיות הפרדה בין שירות בינעירוני (רכבת ישראל) לשירות עירוני (רכבות קלות, הכרמלית). כמובן שיש לציין את הקישור בין האמצעים, והמפה הזאת עושה את זה יפה מאוד. כמה הערות ותיקונים קלים: 1. תחנת ראשל"צ מערב אינה ממוקמת על ציר ת"א-אשדוד, אלא בקצה שלוחה לכיוון ראשל"צ בין תחנת המכללות לתחנת משה דיין (שאינן מופיעות במפה משום מה). 2. עוד משהו באזור - תחנת באר יעקב נמצאת מצפון לפיצול לראשל"צ-הראשונים. 3. אם כבר השקעת בחיבור רעננה וכפר סבא (שלא קיים בתוכנית החומש הנוכחית) למה לא לחבר גם את ראשל"צ מערב ותחנת הראשונים? (ואולי אפילו את תחנות ירושלים דרך מרכז העיר - תחנת הרק"ל בצומת יפו-קינג ג'ורג'.) 4. "קו העיירות" ימשיך לבאר שבע מרכז ולא לדימונה. הקו לדימונה יישאר "מיותם" בשלב הזה (עד שיחובר לב"ש-מרכז או שתיסלל המסילה לאילת, מה שיבוא קודם) ואולי עדיף להתייחס אליו כאל פיצול מקו ת"א-ב"ש מדרום לתחנת ב"ש צפון. 5. אני בכלל לא בטוח שיהיה קישור של קו הרק"ל בגוש דן לתחנת קרית אריה. יהיה שם דיפו, אבל לא נראה לי שיש טעם בחיבור לרק"ל שממילא מתחברת לא רע עם הרכבת בתחנת ת"א מרכז. 6. לא ממש נושא חשוב, אבל למה שני קווים מגיעים לכרמיאל? אחד מספיק... 7. ככל הידוע לי, מתוכננת תחנת נוסעים בנעמן, לפני הפיצול לכרמיאל, אבל אני לא בטוח בכך ב-100%. 8. יש עוד כמה תחנות נוסעים שמתוכננות על קו העמק: תחנה בנשר ואולי עוד תחנה או שתיים. 9. אני בטוח שכמה חובבי אגד יתרגזו עליך שלא הוספת את הסמל של אגד בתחנת ת"א מרכז (מסוף 2000). כדי להימנע מכך, אולי עדיף שהסימון של מסוף אוטובוסים יהיה גלובלי (הסימון בסמל דן או אגד הוא בעייתי במקצת בעידן ההפרטה). בנוסף, יש תחנות רכבת/רק"ל נוספות שנמצאות בקרבת מסוף אוטובוסים גדול ולא מסומנות במפה - רמלה, תחנה מרכזית פ"ת, לב המפרץ חוף הכרמל (כבר לא בת-גלים!) ובטח עוד כמה.
 

mucool2

New member
עוד משהו...

נחמד מאוד
ברוך הבא בצל פורומנו הדל! בסה"כ המפה מדויקת למדי. הנסיון להכניס את כל התחבורה המסילתית בארץ למפה אחת הוא נחמד, אבל לא שימושי במקרה של מפת התמצאות "אמיתית". במפות כאלה צריכה להיות הפרדה בין שירות בינעירוני (רכבת ישראל) לשירות עירוני (רכבות קלות, הכרמלית). כמובן שיש לציין את הקישור בין האמצעים, והמפה הזאת עושה את זה יפה מאוד. כמה הערות ותיקונים קלים: 1. תחנת ראשל"צ מערב אינה ממוקמת על ציר ת"א-אשדוד, אלא בקצה שלוחה לכיוון ראשל"צ בין תחנת המכללות לתחנת משה דיין (שאינן מופיעות במפה משום מה). 2. עוד משהו באזור - תחנת באר יעקב נמצאת מצפון לפיצול לראשל"צ-הראשונים. 3. אם כבר השקעת בחיבור רעננה וכפר סבא (שלא קיים בתוכנית החומש הנוכחית) למה לא לחבר גם את ראשל"צ מערב ותחנת הראשונים? (ואולי אפילו את תחנות ירושלים דרך מרכז העיר - תחנת הרק"ל בצומת יפו-קינג ג'ורג'.) 4. "קו העיירות" ימשיך לבאר שבע מרכז ולא לדימונה. הקו לדימונה יישאר "מיותם" בשלב הזה (עד שיחובר לב"ש-מרכז או שתיסלל המסילה לאילת, מה שיבוא קודם) ואולי עדיף להתייחס אליו כאל פיצול מקו ת"א-ב"ש מדרום לתחנת ב"ש צפון. 5. אני בכלל לא בטוח שיהיה קישור של קו הרק"ל בגוש דן לתחנת קרית אריה. יהיה שם דיפו, אבל לא נראה לי שיש טעם בחיבור לרק"ל שממילא מתחברת לא רע עם הרכבת בתחנת ת"א מרכז. 6. לא ממש נושא חשוב, אבל למה שני קווים מגיעים לכרמיאל? אחד מספיק... 7. ככל הידוע לי, מתוכננת תחנת נוסעים בנעמן, לפני הפיצול לכרמיאל, אבל אני לא בטוח בכך ב-100%. 8. יש עוד כמה תחנות נוסעים שמתוכננות על קו העמק: תחנה בנשר ואולי עוד תחנה או שתיים. 9. אני בטוח שכמה חובבי אגד יתרגזו עליך שלא הוספת את הסמל של אגד בתחנת ת"א מרכז (מסוף 2000). כדי להימנע מכך, אולי עדיף שהסימון של מסוף אוטובוסים יהיה גלובלי (הסימון בסמל דן או אגד הוא בעייתי במקצת בעידן ההפרטה). בנוסף, יש תחנות רכבת/רק"ל נוספות שנמצאות בקרבת מסוף אוטובוסים גדול ולא מסומנות במפה - רמלה, תחנה מרכזית פ"ת, לב המפרץ חוף הכרמל (כבר לא בת-גלים!) ובטח עוד כמה.
עוד משהו...
בשנה הבאה מתוכנן גם חיבור בין באר שבע לנתב"ג (החיבור יהיה ממזרח לנתב"ג).
 

mucool2

New member
"התעללתי" לך במפה

"התעללתי" לך במפה
והתוצאה מצורפת. סימנתי את הקטעים שהרסתי בעיגול. לא יישמתי את כל ההערות, וגם הוספתי משהו חדש (ההפרדה בין תחנת ההגנה לתמח"ת - בכל זאת יש שם איזה 400-500 מטר). פרט נוסף ששמתי אליו הוא שלפי המפה תחנת ראש העין עוד לא נפתחה ותחנת דימונה כבר כן.
 

mucool2

New member
טעות שלי...

"התעללתי" לך במפה
והתוצאה מצורפת. סימנתי את הקטעים שהרסתי בעיגול. לא יישמתי את כל ההערות, וגם הוספתי משהו חדש (ההפרדה בין תחנת ההגנה לתמח"ת - בכל זאת יש שם איזה 400-500 מטר). פרט נוסף ששמתי אליו הוא שלפי המפה תחנת ראש העין עוד לא נפתחה ותחנת דימונה כבר כן.
טעות שלי...
תחנת המכללות נמצאת מדרום לתחנת משה דיין בראשל"צ (לא בטוח אם לפני או אחרי הפיצול לראשל"צ מערב)
 

Shark Alarm

New member
הגבתי על זה לפני שראיתי את ../images/Emo26.gif

טעות שלי...
תחנת המכללות נמצאת מדרום לתחנת משה דיין בראשל"צ (לא בטוח אם לפני או אחרי הפיצול לראשל"צ מערב)
הגבתי על זה לפני שראיתי את

התגובה שלך בהודעה הזו...
 

Shark Alarm

New member
נראה לי שיש לך טעות בנוגע ../images/Emo26.gif

"התעללתי" לך במפה
והתוצאה מצורפת. סימנתי את הקטעים שהרסתי בעיגול. לא יישמתי את כל ההערות, וגם הוספתי משהו חדש (ההפרדה בין תחנת ההגנה לתמח"ת - בכל זאת יש שם איזה 400-500 מטר). פרט נוסף ששמתי אליו הוא שלפי המפה תחנת ראש העין עוד לא נפתחה ותחנת דימונה כבר כן.
נראה לי שיש לך טעות בנוגע

לתחנות ראשון לציון.. ואשמח לתגובה אם אני טועה ואם לאו.. לפי מה שאני הבנתי מתוכניות פיתוח הרכבת ומהכרות שלי עם העיר ראשון לציון, סדר התחנות אמור להיות כך: על ציר איילון תהיה תחנת משה דיין. מתחנה זו יתפצלו שני קווים- קו אחד לאשדוד וועיירות הפיתוח (דרך יבנה מערב) וקו שני יכנס לתוך ראשון שהתחנות שלו יהיו: ראשל"צ מכללות (ליד המכללה למנהל) וראשל"צ מערב בסמוך לתחנה המרכזית (קניון שער ראשון). בעתיד אמור להיות גם חיבור של תחנת ראשל"צ מערב עם תחנת הראשונים (במזרח ראשון- צומת גן הורדים) והמשכה למודיעין על תוואי כביש 431
 

meirhadassi

New member
מבוסס על פי מפה מאתר הרכבת

נראה לי שיש לך טעות בנוגע

לתחנות ראשון לציון.. ואשמח לתגובה אם אני טועה ואם לאו.. לפי מה שאני הבנתי מתוכניות פיתוח הרכבת ומהכרות שלי עם העיר ראשון לציון, סדר התחנות אמור להיות כך: על ציר איילון תהיה תחנת משה דיין. מתחנה זו יתפצלו שני קווים- קו אחד לאשדוד וועיירות הפיתוח (דרך יבנה מערב) וקו שני יכנס לתוך ראשון שהתחנות שלו יהיו: ראשל"צ מכללות (ליד המכללה למנהל) וראשל"צ מערב בסמוך לתחנה המרכזית (קניון שער ראשון). בעתיד אמור להיות גם חיבור של תחנת ראשל"צ מערב עם תחנת הראשונים (במזרח ראשון- צומת גן הורדים) והמשכה למודיעין על תוואי כביש 431
מבוסס על פי מפה מאתר הרכבת
פריסת רכבת ישראל מבוססת עפ"י המפה מהאתר
 

mucool2

New member
וואו! מפה חדשה!

מבוסס על פי מפה מאתר הרכבת
פריסת רכבת ישראל מבוססת עפ"י המפה מהאתר
וואו! מפה חדשה!
אני זוכר את המפה הזאת
עד לא מזמן... המפה הזאת עדיין לא מדויקת ב-100% (ראה הערותיי למעלה), ואפילו לא תואמת את המצב הקיים (שים לב למשל לקו לראשל"צ כאן).
 

mucool2

New member
בפסקה השניה התכוונתי למפה החדשה

וואו! מפה חדשה!
אני זוכר את המפה הזאת
עד לא מזמן... המפה הזאת עדיין לא מדויקת ב-100% (ראה הערותיי למעלה), ואפילו לא תואמת את המצב הקיים (שים לב למשל לקו לראשל"צ כאן).
בפסקה השניה התכוונתי למפה החדשה
 

Shark Alarm

New member
טוב, כנראה שבשביל ../images/Emo26.gif

מה אתה רוצה? הם עשו כמוני -
copy-paste
טוב, כנראה שבשביל

"גרפיקה מושקעת" משהו, נצטרך לחכות לאתר החדש של ר"י שבטח גם הוא יתעכב כמו פרויקטים אחרים של הרכבת (ע"ע- פתיחת תחנת דימונה, הוספת מסילה שלישית באיילון, הוצאת לו"ז חדש וכו) ד"א אני חייב להסתייג ולהודות שהעבודה על ציר איילון מתקדמת. כל נסיעה שלי על איילון אני מתפלא מחדש. ואם כבר איילון- מישהו יודע מה עושים בסוף איילון דרום בכיוון ראשון (על גשר רבין) יש שם כל הזמן מנוף.. השערה שלי- עלייה מדרום לגשר רבין ו/או ירידה לדרום מגשר רבין. או אולי זה בכלל הכנה לרכבת שאמורה להתפצל משם לכיוון המכללה למנהל ותחנה מרכזית ראשון.
 

alantan

New member
כן בטח...

טוב, כנראה שבשביל

"גרפיקה מושקעת" משהו, נצטרך לחכות לאתר החדש של ר"י שבטח גם הוא יתעכב כמו פרויקטים אחרים של הרכבת (ע"ע- פתיחת תחנת דימונה, הוספת מסילה שלישית באיילון, הוצאת לו"ז חדש וכו) ד"א אני חייב להסתייג ולהודות שהעבודה על ציר איילון מתקדמת. כל נסיעה שלי על איילון אני מתפלא מחדש. ואם כבר איילון- מישהו יודע מה עושים בסוף איילון דרום בכיוון ראשון (על גשר רבין) יש שם כל הזמן מנוף.. השערה שלי- עלייה מדרום לגשר רבין ו/או ירידה לדרום מגשר רבין. או אולי זה בכלל הכנה לרכבת שאמורה להתפצל משם לכיוון המכללה למנהל ותחנה מרכזית ראשון.
כן בטח...
אני רואה את המפה ה"חדשה" הזו מככבת עכשיו בכל הפרסומים החדשים. כל פעם שיפתחו קו חדש הם יקחו את מפת ה"2000000008" שלהם וימחקו את מה שעדיין לא רלוונטי. כך נראית מחלקת הגרפיקה ברכבת ישראל, או אולי מחלקת הגרפיקה בחברת הפרסום או ההוצאה לאור שמפרסמת את לוחות הזמנים. אפילו קווים מקבילים קשה להם...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה