צה``ל זרק אותי להיות עובד רס``ר אז

בסוף הטירונות יש טכס השבעה ואני ב

בתור אדם שבמקור מגיע מרקע מסורתי ולימדו אותי שאסור להישבע לשווא כי זה כמו נדר(היום התגברתי על האמונות הטפלות), בסוף ההשבעה שלי אמרו שאחזור על המשפט בערך: ``אני נשבע...להקריב את חיי למען המדינה``. כלומר, לצאת למשימות התאבדות וכו`, ברור שאפעל תוך סיכון אך לא תוך הקרבה ידועה מראש וודאית. ברור שאני לא קרבי אבל המצפון הציק לי לומר את המשפט עם ספר תנ``ך. אני לא מסכים להיות שהיד. הניסוח הפריע לי אך אמרתי כי ידעתי שהעיקר זאת הכוונה. אני בפירוש לא מוכן להיות שק איגרוף לרס``ר סדיסט בבסיס שהוא לא במסגרת בקו``ם\טירונות זה גרם לי בתקופה שהמתנתי שנה ללמוד מהרס``ר הקשוח מאוד הרבה דברים: לצעוק ולקלל ולהיות קשוח עד שהגעתי לרמה שלו, אך את זה אני עושה רק למטרת הגנה עצמית ולא לפגוע סתם בכבודו של אדם. אחרי השחרור למדתי איגרוף תאילנדי ועשיתי קרבות אימון עם רן נקש ורן קאושנסקי למדתי הרבה דברים והיום אני אומר את מה שצריך. כל אדם בעולם בלי קשר לחוק מטכ``ל או אחר צריך קודם לחשוב על חוקי היסוד השולטים בעליל ואם מפקד יגיד לך להתעלל בשבוי או להתאבד למען המדינה אתה חייב להפעיל את השכל הישר ההגיון ולהיות אסרטיבי ובשום פנים ואופן אל תסכים להיות ``שהיד`` ישראלי או עולמי. זה הגורם לכל המלחמות(אנשים שטופי מוח). יש בינינו חילוקי דיעות ואין טעם לריב כאן. כל אחד ודעותיו הפילוסופיות. ויש את שילטון החוק אם אני עבריין אז שיקחו אותי לכלא. אני לא עבריין! אני מבטיח לך שעם גישה כמו שלך אתה עלול להסכים לצאת למשימות התאבדות בצה``ל, אני מקווה שתבחר לחיות. כי שום דבר לא שווא התאבדות לדעתי. שבת שלום !
 
מסכימה איתך

אני לא חושבת שיש לאחרים זכות לשפוט אותך, הם לא עברו מה שאתה היית צריך לעבור. יש הרבה סיפורים על מפקדים מתעללים, היו כמה שהביאו לידי מוות. כל הכבוד על הבגרות שלך, שלא היית מוכן לקבל התעללות שכזו. מפקדים הם לא אלוהים וגם הם טועים. לך יש את הזכות לא לסבול בגלל זה.
 

סלוניק

New member
למה זה נראה לך נעלה

שלרת ולסבול משך כל השירות בתור עובד רס"ר (תפקיד שחוסר התועלת המשווע שלו ידוע לכל)?
 

Vadimchik1

New member
מה זאת אמרת?

אז אתה אומר שכל מי שמשרת כעובד רס"ר חסר תועלת? ואיך זה שהם מסוגלים להמשיך לשרת?, אפשר להנפיץ הרבה תפקידים שכביכול הם חסרי תועלת והשירות בהם מעצבן. פגשתי הרבה עובדי רס"ר שהיו מסוגלים לצחוק במהלך היום, אפילו לצחוק על הרס"ר ולא לחשוב על הקושי. הבעיה היא שהוא וויתר כי הוא חשב שזה יותר מדי קשה, ומה יהיה באזרחות? הבוס צועק כל יום כי הוא רוצה שעבודה תיעשה אז להתפטר? הוא יקבל שעות עבודה לא נוחות, אז להתפטר? הוא היה צריך להגיד לעצמו : נכון הרס"ר קשה ומעצבן, אבל אני לא העובד רס"ר היחידי בבסיס ואני אעבור את זה כי אני יכול , כי אני מאמין ביכולתיי , וכי אני מאמין שאני אדם חזק. ובמקום הוא אמר, התפקיד הזה דורש ממני יותר מדי , והוא החליט שהוא סובל כי צעקו עליו ונתנו לו להרגיש כמו זבל? זה היה קרב במחשבה, והוא הפסיד לרס"ר בקרב הזה.
 

סלוניק

New member
לא ענית לשאלה שלי.

ברור שהתפקיד הזה הוא לא תורם ולא יעיל (וגם אם "תורם", אז במידה מועטה שלא מצריכה אלפי עובדים כפולים לאותה עבודה), וקרוב לודאי שלא תורם לחייל עצמו. הטענה של תרומה כי "כל עבודה מכבדת את בעליה" ושזה יתרום לאותו אדם אם יחזיק מעמד בתפקיד היא חסרת תוכן, כי אפשר לטעון את זה על כל תפקיד שהוא (מעבר לכך, גם אם זה היה תורם משהו לחייל אני לא מבין מה רלוונטי בטענה הזו כאשר ממילא מכריחים אותו "לקבל את התרומה". דהיינו, לשרת). ולכן אני שואל, מה כל כך נעלה בשירות בתפקיד שבבירור מהווה בזבוז משאבים מיותר ולא תורם לאדם שעושה אותו (וכראיה, הוא מעדיף למצות את עצמו באזרחות)?
 

Vadimchik1

New member
אין שום קשר לנעלה..

התפקיד הזה קיים, ובאם הוא תורם ומה רמת התרומה שלו היא לא השאלה כאן. קיבלת תפקיד ואתה בריא תעשה אותו, אל תתווכח ותנסה לרמות את המערכת. אין מה לעשות, באת לצבא באת לתרום תעשה את שלך כל עוד אתה יכול, והוא יכל להמשיך. שוב אני אחזור להשוואה, כי הרי אמרת שהוא מעדיף למצות את עצמו באזרחות. כן הצבא הוא מקום קשה, וכן קשה להסתדר בו, אבל הוא מכין אותך לקשיים קלים או קשים שיהיו באזרחות. גם במקצועות עבודה שונים צריך להתחיל ממקום נמוך ובהדרגה לעלות. אז שנה שנתיים תהיה עובד שטוחנים אותו וצועקים עליו. צריך להראות אופי, לקבל את הצעקות ולהמשיך לעבוד. ותאמין לי, אם הוא היה מראה אופי, מראה חוזק מנטלי, ובא ואומר תראו חברה אני מוכן להיות עובד רס"ר אבל לפחות תשקלו להעביר אותי מקום כי אני חושב שאני יכול לתרום הרבה יותר לצבא. היו מעבירים אותו. כי עם הצבא לא הולכים ראש בראש. ולשאלה שלי.. איך זה שיש כל כך הרבה עובדי רס"ר שמסיימים שירות? הם טיפשים יותר ממנו? הרי למה לא השתחררו? כי הם ידעו לסבול וידעו לעמוד מול הקשיים ולהתמודד איתם במקום לברוח.
 

סלוניק

New member
לא נראה לי שהבנת את המשמעות של 'צבא'.

אין לצבא איזשהו גורם "מחנך". צבא הוא גוף שמטרתו להגן על גבולות המדינה בה הוא נמצא. בהקשר הזה, צבא לא נועד "להכין אותך לקשיים קלים או קשים שיהיו באזרחות" (מה גם שהוא לא עושה זאת בפועל - המסגרת הצבאית כל כך רחוקה מהמסגרת האזרחית שאין שום דבר שהיא מכינה אותך לגביו). זה שתפקיד קיים ולא תורם כלום (אפילו מבזבז משאבים עצומים) לא משנה בכלל? ואם יגידו לך לרוץ סביב מגדל עזריאלי 8 שעות ביום זה לא ישנה? בפועל זה כן ישנה, כי אתה מבזבז את עצמך לחינם. הטיעון היחידי שלך שהיה רלוונטי הוא שזה החוק, גם אם החוק מפגר. אבל המשך המשפט שלך רק מדגים עד כמה המנגנון מעוות - השיטה מיותרת ומזיקה אבל צריך להמשיך לקיים אותה כי אסור לשאול שאלות ואסור להטיל ספק. זהו בדיוק ההבדל בין מסגרת צבאית למסגרת אזרחית, ובדיוק החשיבה שצריך לדאוג שלא תדלוף לשיח הציבורי שלנו. ולשאלה שלי.. איך זה שיש כל כך הרבה עובדי רס"ר שמסיימים שירות? הם טיפשים יותר ממנו? הרי למה לא השתחררו? כי הם ידעו לסבול וידעו לעמוד מול הקשיים ולהתמודד איתם במקום לברוח. נו באמת, אם היו מציעים לך להתנדב שלוש שנים להיות עובד רס"ר היית מסכים? נראה לי שלא. אבל בגלל שהחברה שלנו היא חברת גנרלים שחושבים שהצבא הוא חזות הכל (ועם כל הכבוד, זה משתקף גם בהודעה שלך) אנשים מאוד מפחדים להשתחרר מהצבא. בחייך, אני לא חושב שאני מגלה לך את אמריקה בזה.
 

Vadimchik1

New member
גאד סלוניק!

מתי תבין! It's my way or the high way! סתם אני צוחק חחחח.. זה פשוט מזכיר לי ויכוח שהיה לי עם חברה שלי, או יותר נכון כל ויכוח שלישי. צריך רק לשנות את צורת המחשבה. אם אתה חושב שהתפקיד חרא ככה גם הוא יהיה, הוא פשוט בחר לראות את הדברים השליליים, כי יש דברים שליליים בכל מקום. יש הרבה תפקידים מעצבנים בצה"ל, זה אומר שכל החיילים שמאיישים את התפקידים צריכים לצאת מהם? ומה אם כל הלוחמים היו יוצאים כי קשה להם?. אין מה לעשות יש הרבה תפקידים שלא כיף לעשות אבל צריך כי זאת חובתך למדינה. כן כן חובתך למדינה לעשות את המקסימום האפשרי שביכולתך. אני לא מאמין שהוא עשה את המקסימום מבחינתו.
 

סלוניק

New member
מה זאת אומרת?

אם אתה מסכים איתי שהתפקיד הוא מיותר ובזבזני, למה ללכת עם הראש בקיר ולהעמיד פנים שהוא לא? כבר כתבתי את זה לא מעט בפורום - לאף אחד אין חובה לעשות את "המקסימום האפשרי" בשביל המדינה. האזרח הוא לא כלי בידי המדינה אלא להפך. המחשבה כאילו נועדנו להיות איזשהו אמצעי בידי המדינה (שבפועל היא לא 'גוף נפרד' כמו שאתה מציג אותה) היא אידיאל פאשיסטי, לא פחות. בהחלט יש חובות של האזרח כלפי המדינה (תשלום מיסים למשל), אך מכאן ועד לטעון שהתרפסות בפני הרשויות הממסדיות (ו"לעשות את המקסימום האפשרי שביכולתך" זה לא פחות מהתרפסות) היא איזשהו אידיאל נשגב, יש תהום שאי אפשר לגשר עליה במשטר דמוקרטי. ולמה כתבתי קודם שאתה רואה את הצבא כחזות הכל? היות ואם עובד רס"ר שכאמור גם אתה מודה שהוא מהווה בזבוז זמן וכסף בעבור הצבא יכלה את זמנו בעבודה או לימודים הוא לא רק יתרום לעצמו אלא גם יתרום למדינה כאשר יפסיק להוות נטל עליה ואף יוסיף להכנסות שלה ע"י העלאת שיעור ההשתתפות בכח העבודה. אני בהחלט חושב שחיילים שמאיישים תפקידים מיותרים ובזבזניים שנועדו סתם למציאת פתרון לעודף החיילים שיש בצה"ל צריכים להפסיק לשרת שם וכולי תקווה שאכן נעבור לצבא מקצועי-מודרני. לצערי כשהפופוליזם מרים ראש גם אותו ראש ממשלה שדיבר על "צבא קטן וחכם" מטיף מוסר למשתמטים בתור שר ביטחון.
 

Vadimchik1

New member
אז אתה חושב

שכל חייל יכול פשוט לקום ולהגיד: טוב, הצבא לא בשבילי, ולצאת? אתה יודע כמה חיילים יעשו את זה? במה זה יתרום? אתה נותן לגיטימציה למעשה כזה. אז בוא נעשה סקר כזה ונשאל את כל החיילים בצבא מי לא רוצה לשרת בצבא, ומי שלא רוצה שיצא בבקשה. אני עדיין מאמין שיש הרבה אנשים שכן רוצים לשרת ומוכנים לתת מעצמם כי הם אנשים בעלי אופי ויודעים שהם עושים את המעשה הנכון למען המדינה שלהם, אבל יש גם מספיק אנשים שלא רוצים בגלל שהם חושבים שזה קשה מדי בשבילם. אתה יודע מה אני בטוח שהרבה מאוד מהאנשים שמאיישים תפקידים מיותרים ובזבזניים יכולים לשנות תפקיד אם רק יתחייבו לתקופה מסוימת בתפקיד שלהם. להגיד "דפקו" אותי בתפקיד כזה או אחר ובגלל זה יצאתי כי לא הייתה ברירה אחרת? באמת? תמיד יש ברירה אחרת. עוד לא ענית לי על השאלה.. איך זה שחלק מהעובדי רס"ר מעבירים שירות?
 

סלוניק

New member
עניתי לך כבר על השאלה שלך עוד לפני שתי הודעות

יש בישראל רדיפה מאוד מלוכלכת של כל מי שלא משרת שירות מלא בצבא, ולכן הרבה אנשים לא משתחררים. בחיי, אני באמת חידשתי לך עם זה? לכל השאלות הקודמות - כן, אני מעודד מאוד את ההתקדמות אל עבר צבא מקצועי שלא יפעל על מנגנון של גיוס חובה. למרות ההפחדות הנפוצות בכל העולם המערבי קיים צבא מודרני וחזק שמתבסס על גיוס מבחירה והוא עושה זאת על ידי העלאת המוטיבציה לשרת (ע"י שכר גבוה, תנאים סוציאלים נוחים ועוד). ישראל, מסיבות שונות שחלקן פוליטיות, חלקן עסקניות, חלקן תרבותיות ועוד, כן מתעקשת להמשיך בגיוס חובה ולכן צה"ל מעסיק את עצמו בתפקידים מיותרים שבינם לבין "צבא הגנה" אין כלום. במקום להיות צבא שמגן על גבולות המדינה הפכנו ממזמן לצבא שממציא תפקידים שנועדו רק להצדיק את קיומם של אחרים. הסיבה שאתה אפילו לא מנסה לסתור אותי בעובדה הזו היא שאתה יודע כמוני שזה כבר ממזמן לא סוד. חלק נכבד מהתפקידים בצה"ל הם מיותרים ומדובר במנגנון מנופח שלו היה חברה בע"מ הוא היה פושט רגל.
 
למעלה