קו רכבת חדש London-Heathrow

מצב
הנושא נעול.

קובי לו

New member
עוד קצת מידע
באתונה הרכבת משדה התעופה החדש של העיר (Venezilos) לתחנות שבמרכז העיר (Sintagma) לוקחת 45 דקות ועולה 6 יורו. בציריך כאמור נסיעה מהשדה לעיר עולה 6 פרנקים שוויצריים. ואם בשוויץ עסקינן, כרטיס נסיעה משדה התעופה בז'נבה לעיר ברכבת מקנה נסיעה חינם בתח"צ הז'נבאי כל היום, אוטובוסים ורכבות. ב 2003 מחירו היה 3 פרנקים שוויצריים.
ראשית תודה לבועז לוי היקר על תמיכה שלא
באמצעים פורומיים. שנית, בסידני רכבת מנמל התעופה לעיר, נסיעה קצרה של כ-10 דקות (בדומה לת"א-נתב"ג) עולה משהו כמו 3 או 4 דולר אוסטרלי. דולר אוסטרלי זה בערך 3 ש"ח. אוטובוס ישיר-מהיר-אקספרס (אין רכבת במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה) ממרכז העיר לנמה"ת שלה, נסיעה רצינית של כמעט 40 דקות אם אין פקקים (תחשבו שמלבורן בת"א ונמה"ת שלה הוא במחלף שער הגיא, בקנה מידה אוסטרלי זה נחשב מאוד קרוב) עולה כ-10 דולר אוסטרלי (כ-30 ש"ח +-). טקסי ספציאל יענו מונית ספיישל (נסעתי גם כמה פעמים במונית ספיישל) עולה כ-40 עד 50 דולר אוסטרלי. כאמור, נסיעה של 40 דקות אם אין פקקים ובכביש מהיר. תאילנד, אוטובוס מפואר (כדברי רמי נויברגר, ואני מאמין לו) וממוזג שנוסע בכביש האגרה וחוסך זמן עולה פחות מ-20 ש"ח. מונית ספיישל וממוזגת מהעיר לנמה"ת עולה (עשיתי זאת כמה פעמים) משהו כמו 150 באהט, שזה הרבה פחות מ-40 ש"ח. בשנת 94' בדרכי לדרום אמריקה היה לנו יום שלם באמסטרדם. נסיעה ברכבת מתוך הטרמינל לתחנה הראשית של העיר, ברכבת חשמלית (כבדה) נקייה ושקטה עלתה משהו סביב 10 עד 15 גילדן (בזמנו גילדן = 1.90 ש"ח). כלומר, יורם הלונדוני, התמחור הלונדוני לרכבות לנמה"ת של העיר הוא שערורייתי, לא יעזור לך כלום.
 

raminec

New member
ראשית תודה לבועז לוי היקר על תמיכה שלא
באמצעים פורומיים. שנית, בסידני רכבת מנמל התעופה לעיר, נסיעה קצרה של כ-10 דקות (בדומה לת"א-נתב"ג) עולה משהו כמו 3 או 4 דולר אוסטרלי. דולר אוסטרלי זה בערך 3 ש"ח. אוטובוס ישיר-מהיר-אקספרס (אין רכבת במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה) ממרכז העיר לנמה"ת שלה, נסיעה רצינית של כמעט 40 דקות אם אין פקקים (תחשבו שמלבורן בת"א ונמה"ת שלה הוא במחלף שער הגיא, בקנה מידה אוסטרלי זה נחשב מאוד קרוב) עולה כ-10 דולר אוסטרלי (כ-30 ש"ח +-). טקסי ספציאל יענו מונית ספיישל (נסעתי גם כמה פעמים במונית ספיישל) עולה כ-40 עד 50 דולר אוסטרלי. כאמור, נסיעה של 40 דקות אם אין פקקים ובכביש מהיר. תאילנד, אוטובוס מפואר (כדברי רמי נויברגר, ואני מאמין לו) וממוזג שנוסע בכביש האגרה וחוסך זמן עולה פחות מ-20 ש"ח. מונית ספיישל וממוזגת מהעיר לנמה"ת עולה (עשיתי זאת כמה פעמים) משהו כמו 150 באהט, שזה הרבה פחות מ-40 ש"ח. בשנת 94' בדרכי לדרום אמריקה היה לנו יום שלם באמסטרדם. נסיעה ברכבת מתוך הטרמינל לתחנה הראשית של העיר, ברכבת חשמלית (כבדה) נקייה ושקטה עלתה משהו סביב 10 עד 15 גילדן (בזמנו גילדן = 1.90 ש"ח). כלומר, יורם הלונדוני, התמחור הלונדוני לרכבות לנמה"ת של העיר הוא שערורייתי, לא יעזור לך כלום.
אני מסכים איתך.
 

nitsansh

New member
ראשית תודה לבועז לוי היקר על תמיכה שלא
באמצעים פורומיים. שנית, בסידני רכבת מנמל התעופה לעיר, נסיעה קצרה של כ-10 דקות (בדומה לת"א-נתב"ג) עולה משהו כמו 3 או 4 דולר אוסטרלי. דולר אוסטרלי זה בערך 3 ש"ח. אוטובוס ישיר-מהיר-אקספרס (אין רכבת במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה) ממרכז העיר לנמה"ת שלה, נסיעה רצינית של כמעט 40 דקות אם אין פקקים (תחשבו שמלבורן בת"א ונמה"ת שלה הוא במחלף שער הגיא, בקנה מידה אוסטרלי זה נחשב מאוד קרוב) עולה כ-10 דולר אוסטרלי (כ-30 ש"ח +-). טקסי ספציאל יענו מונית ספיישל (נסעתי גם כמה פעמים במונית ספיישל) עולה כ-40 עד 50 דולר אוסטרלי. כאמור, נסיעה של 40 דקות אם אין פקקים ובכביש מהיר. תאילנד, אוטובוס מפואר (כדברי רמי נויברגר, ואני מאמין לו) וממוזג שנוסע בכביש האגרה וחוסך זמן עולה פחות מ-20 ש"ח. מונית ספיישל וממוזגת מהעיר לנמה"ת עולה (עשיתי זאת כמה פעמים) משהו כמו 150 באהט, שזה הרבה פחות מ-40 ש"ח. בשנת 94' בדרכי לדרום אמריקה היה לנו יום שלם באמסטרדם. נסיעה ברכבת מתוך הטרמינל לתחנה הראשית של העיר, ברכבת חשמלית (כבדה) נקייה ושקטה עלתה משהו סביב 10 עד 15 גילדן (בזמנו גילדן = 1.90 ש"ח). כלומר, יורם הלונדוני, התמחור הלונדוני לרכבות לנמה"ת של העיר הוא שערורייתי, לא יעזור לך כלום.
אולי בגלל שבבריטניה הרכבות הן פרטיות??
קובי, יש אפשרות לנסוע להית'רו בטיוב במחיר של 4 פאונד, שזה לא הרבה בהשוואה לערים אירופיות אחרות... לפי חשבוני זה פחות מ-8 יורו שעולה לנסוע ממרכז פריז לש"ת שרל דה-גול.
 

קובי לו

New member
אולי בגלל שבבריטניה הרכבות הן פרטיות??
קובי, יש אפשרות לנסוע להית'רו בטיוב במחיר של 4 פאונד, שזה לא הרבה בהשוואה לערים אירופיות אחרות... לפי חשבוני זה פחות מ-8 יורו שעולה לנסוע ממרכז פריז לש"ת שרל דה-גול.
עזוב, לא מעניין אותי ההסברים
שסביר להניח שהם אכן נכונים. פשוט ניצול ציני של חוסר ברירות סבירות והגונות גורם לכך שכולם תוקעים מחירים מצחינים ומטורפים בממלכה המאוחדת. מונית 50 שטרלינג? למה מה?!? מדוע באוסטרליה למרחק יותר גדול מאשר לונדון (zone 1) להית'רו מונית עולה רק 15 שטרלינג? ובלונדון 50 ??? מדוע רכבת בשווייץ שהיא מדינה יותר יקרה עם תל"ג כללי ותל"ג לנפש יותר גבוה מאנגליה הרכבת היא חצי מחיר מבריטניה? מדוע מרומא עד לנמה"ת דה וינצ'י, גם כן מרחק של מעל 35 ק"מ, רכבת עולה רק 9 יורו (5 או 6 שטרלינג לעומת 15 בבריטניה)? התל"ג של איטליה ובריטניה לא שונה מהותית. פשוט התגלמות מכוערת של הקפיטליזם במלוא כיעורו. יש המון נוסעים ממילא להית'רו וגטוויק (שני נמלי תעופה סופר דופר עמוסים נוסעים)? נקח מהם מחיר שערורייתי. למה מה יקרה? יפסיקו לבוא תיירים לארצה של המלכה אליזבט ובעלה הצנוני הלא הוא הדוכס מאדינבורג? לא ולא. ואני אומר זאת לא כקומוניסט, טפו טפו, חלילה. אני יותר קפיטליסט מאשר סוציאליסט, אי שם באמצע (יותר בשני שליש הדרך מהסוציאליזם ושליש מהקפיטליזם [כלומר קרוב יותר לקפיטליזם]), אבל יש גבול. אם רוצים דוגמא לקפיטליזם חזירי, זו אכן יכולה לשמש דוגמא במילון אוקספורד לכך... תיקון טעות קטנה שלי ממוקדם. יש, ועוד איך, רכבות מכל הסוגים במדינת המשנה ויקטוריה שבאוסטרליה. רק אין רכבת לנמל התעופה של מלבורן. בויקטוריה יש רכבות בין מדינתיות (לניו סאות' וויילס, לדרום אוסטרליה), יש רכבות בין עירוניות, יש רכבות עירוניות כבדות במלבורן (רשת של 16 או 17 קווים פרבריים ארוכים [חלק מהקווים נוסעים עד כמעט 45 ק"מ ממרכז העיר בתוך רצף עירוני בנוי], יש רכבת תחתית במרכז העיר במעין לולאה (loop), יש חשמליות (טראמים/רק"ל) וכמובן אוטובוסים ומוניות.
 

בועז ל

New member
עזוב, לא מעניין אותי ההסברים
שסביר להניח שהם אכן נכונים. פשוט ניצול ציני של חוסר ברירות סבירות והגונות גורם לכך שכולם תוקעים מחירים מצחינים ומטורפים בממלכה המאוחדת. מונית 50 שטרלינג? למה מה?!? מדוע באוסטרליה למרחק יותר גדול מאשר לונדון (zone 1) להית'רו מונית עולה רק 15 שטרלינג? ובלונדון 50 ??? מדוע רכבת בשווייץ שהיא מדינה יותר יקרה עם תל"ג כללי ותל"ג לנפש יותר גבוה מאנגליה הרכבת היא חצי מחיר מבריטניה? מדוע מרומא עד לנמה"ת דה וינצ'י, גם כן מרחק של מעל 35 ק"מ, רכבת עולה רק 9 יורו (5 או 6 שטרלינג לעומת 15 בבריטניה)? התל"ג של איטליה ובריטניה לא שונה מהותית. פשוט התגלמות מכוערת של הקפיטליזם במלוא כיעורו. יש המון נוסעים ממילא להית'רו וגטוויק (שני נמלי תעופה סופר דופר עמוסים נוסעים)? נקח מהם מחיר שערורייתי. למה מה יקרה? יפסיקו לבוא תיירים לארצה של המלכה אליזבט ובעלה הצנוני הלא הוא הדוכס מאדינבורג? לא ולא. ואני אומר זאת לא כקומוניסט, טפו טפו, חלילה. אני יותר קפיטליסט מאשר סוציאליסט, אי שם באמצע (יותר בשני שליש הדרך מהסוציאליזם ושליש מהקפיטליזם [כלומר קרוב יותר לקפיטליזם]), אבל יש גבול. אם רוצים דוגמא לקפיטליזם חזירי, זו אכן יכולה לשמש דוגמא במילון אוקספורד לכך... תיקון טעות קטנה שלי ממוקדם. יש, ועוד איך, רכבות מכל הסוגים במדינת המשנה ויקטוריה שבאוסטרליה. רק אין רכבת לנמל התעופה של מלבורן. בויקטוריה יש רכבות בין מדינתיות (לניו סאות' וויילס, לדרום אוסטרליה), יש רכבות בין עירוניות, יש רכבות עירוניות כבדות במלבורן (רשת של 16 או 17 קווים פרבריים ארוכים [חלק מהקווים נוסעים עד כמעט 45 ק"מ ממרכז העיר בתוך רצף עירוני בנוי], יש רכבת תחתית במרכז העיר במעין לולאה (loop), יש חשמליות (טראמים/רק"ל) וכמובן אוטובוסים ומוניות.
צודק בגדול !
.
 

yblumann

New member
אולי בגלל שבבריטניה הרכבות הן פרטיות??
קובי, יש אפשרות לנסוע להית'רו בטיוב במחיר של 4 פאונד, שזה לא הרבה בהשוואה לערים אירופיות אחרות... לפי חשבוני זה פחות מ-8 יורו שעולה לנסוע ממרכז פריז לש"ת שרל דה-גול.
הסיפור הוא די פשוט...
הסברתי מספר פעמים בשרשור את נושא הכירט בלונדון ומדיניות הכרטוס + קשורים למי שמתתעניין. הסברתי את מגוון הדרכים ממרכז לונדון ל heathrow ומדוע ה heathrow express אינה חלק מה Tfl network, וההגיון מאחרי המחיר. Heathrow נקבע כ zone 6 מסיבה מאוד מפורשת: מדוע משלם המיסים הבריטי צריך לממן דרך מיסים את מחיר הנסיעה לנמל התעופה? בניגוד מוחלט לישראל ה Mayor of London נבחן ונשפט על ידי הבוחרים כל 4 שנים כמעט רק על מה הוא עשה בתחום תחבורה צבורית- התחום היחידי שיש לו חופש פעולה ותקציב כספי. democratic accountability . ה mayor נבחר פעמיים וכנראה שיבחר שוב לקדנציה שלישית. תשווה את ה לישראל....
 

yblumann

New member
הסיפור הוא די פשוט...
הסברתי מספר פעמים בשרשור את נושא הכירט בלונדון ומדיניות הכרטוס + קשורים למי שמתתעניין. הסברתי את מגוון הדרכים ממרכז לונדון ל heathrow ומדוע ה heathrow express אינה חלק מה Tfl network, וההגיון מאחרי המחיר. Heathrow נקבע כ zone 6 מסיבה מאוד מפורשת: מדוע משלם המיסים הבריטי צריך לממן דרך מיסים את מחיר הנסיעה לנמל התעופה? בניגוד מוחלט לישראל ה Mayor of London נבחן ונשפט על ידי הבוחרים כל 4 שנים כמעט רק על מה הוא עשה בתחום תחבורה צבורית- התחום היחידי שיש לו חופש פעולה ותקציב כספי. democratic accountability . ה mayor נבחר פעמיים וכנראה שיבחר שוב לקדנציה שלישית. תשווה את ה לישראל....
ו...
ושכחתי...למי שעובד ב heathrow יש כרטיס הנחה משמעותית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה