הקטנות,חשוב מאוד לחשוב על מקדמי בטיחות ,בבניה מעץ, ויסלחו מראש חברים אם אעיר בנושאי בטיחות ,מאחר וחלק מעבודותינו ישמשו כהשראה לחברים אחרים,ויכול להיות מצב שיגלוש גולש חסר נסיון בעבודה בעץ,הרעיון ימצא חן בעיניו ויבנה משהו דומה ,לכן אעיר הערה בלי שום כוונה לפגוע ביוצר,
השרשראות, בזמן הנדנוד מתחככות זו בזו, ואמם לוקח להן זמן, אבל הן נקרעות. בתמונה שצרפת, נידמה לי בכלאופן. שמדובר בשרשרת מעט דקה, אבל ייתכן ואני טועה. בכל מקרה ממליץ לך לבדוק מידי פעם בין החוליות את מקום המפגש בינהן ולראות אם החוליות הופכות לדקות יותר. אני אגב, במקומות בהם זה אפשרי, מעדיף כבל פלדה על שרשרת, למרות שהוא פוגם במראה הכללי.
זה הבורג עם הטבעת, בעזרתו השרשרת תופסת את הנדנדה. בגלל שהבורג מאוזן והשרשרת מאונכת,מופעל מומנט דיי רציני על הבורג ובמצבים מסויימים (ראה מבחן,,,,,,,,הידוע) הוא יכול להתכופף ואף להתלש
לכן הבורג הוא בעצם ג'מבו שעשה הסבה להיות טבעת הוא עבה מאד ומוברג עד הסוף, להקטנת המומנט. הבורג מחובר לקורה תחתית של 10*10 ובספק אם יוכל להתלש. בנתיים על הנדנדה ישבו שלשה פילים ולא נראו סימני עייפות לבורג.
קניתי בעבר אצלם אלון צרפתי עבור הסיפריה שבאלבום תמונות שלי. אומנם יקר כפי שאתה ציינת אבל לא היה לי גרם של פסולת: עץ נהדר
היום קניתי עם יהודה אלון אחר: תקבלו דווח כאשר אשלים את העבודה. בסופו של דבר אני לא מוכשר מספיק כדי להתגבר גם על הטעויות שלי וגם על הטיב (או חוסר טיב) של העץ.
פעם אחת קניתי בעץ ועצע בהוד השרון (פעם אחת יותר מידי)
: הבטחתי לא לחזור לשם. בניתי נדנדה והם חתכו לי לפי מידות. לקח להם 3 שבועות ההספקה חלק מהעצים היו באיכות ירודה, פגומים, מלא סדקים שעברו גם לצד השני של העץ. בנוסף, למרות ששילמתי על כמויות העץ לפני החיתוך (בנוסף על החיתוך עצמו), יתרת השאריות לא סיפקו לי. בקיצור החזרתי להם הכול וקניתי אצל גרוס. יש עוד ספק עצים (שמעתי שטוב, לא קניתי אצלו), באזור התעשיה בנתניה, באותו רחוב של אפרים צבעים אבל מערבה יותר. בנוסף יש בדרום תל אביב: גם עליו שמעתי דברים טובים אבל לא קניתי. אם זה מעניין מישהו אחפש את הכתובת.