קשר בין עיסוי פרינאום לבין קרעים

אולי בכלל לא צריך עיסוי פרינאום לפני?

כמי שמאוד מאמינות ביכולת גוף האשה לתפקד בלידה בצורה תקינה באופן טבעי וללא כל התערבות, האם אינכן חושבים שעיסוי פרינאום בשבועות שלפני הלידה הוא בעצם סוג של התערבות, ויכולה להביא לנזקים שאיננו בדיוק יודעים מהם? למשל - עלתה פה בפורום לפני כמה זמן תהייה אם עיסוי פרינאום יכול להיות אחד הגורמים לירידת מים מוקדמת. וכן - הרי למעשה רב הנשים לא יודעות אם יש להם פטרייה, ולכן עיסוי פרינאום אולי יכול להזיק במקרה כזה. ושאלה - לי היו בלידה הקודמת קרעים בדרגה שלוש. האם הסיכוי שלי לקרעים גדל בעקבות זה - כלומר שהצלקות יכולות לגרום שוב לקרעים באותם מקומות?
 

הוא היא

New member
נוצר דיון מאוד מעניין בעקבות השאלה שלי

ומסיבה שלא ברורה לי עדיין, חשוב לי לדייק את פרטי הלידה שלי. אני לא מוצאת קשר בין מה שנכתב לבין מה שהיה בלידה שלי (אם כי זה בהחלט נותן חומר למחשבה ללידות הבאות). אני לא חושבת שהיתה לי פטריה. לא היו לי שום גירודים לפני הלידה ושום הפרשות יוצאות דופן. ובדקו אותי לפני הלידה מספר רופאים, ואף לא אחד רמז על פטרת. המילדת לא הכניסה אצבעות לפינאום שלי בזמן הלידה. מה שכן, היא עסתה את ראש התינוק. דיברתי עם בעלי שוב על הלידה ועל הקרעים. והוא שוב סיפר לי שזה היה נראה נורא. הפרינאום מאוד מאוד נמתח, והבן שלי יצא כולו לבן וחוור מהמעבר שהיה צריך לעבור. משום מה הגוף שלי החליט שבמצב הנתון התנוחה שהכי מתאימה לו זה על הגב. אולם יותר מהכל, הבן שלי נולד במשקל לא קטן ועם מבנה ראש מאוד גדול. וכנראה זה מה שגרם למתיחה הגדולה של הפרינאום. חוץ מניסיון לשנות את תנוחת הלידה (שהיתה תנוחה שפסלתי מראש ולא רציתי ללדת בה וכך יצא), לא חושבת שאפשר היה לעשות משהו אחרת.
 
יש מקרים שנח על הגב

גם לי זה קרה ואם זה מה שהגוף שלך מצא - אז לדעתי זה מה שהיה נכון לך באותו זמן אבל לא הבנתי משהו אחר שכתבת - "עסתה את ראש התינוק"
אין דבר כזה
אם הבנו נכון - היא עיסתה את תעלת הלידה למעבר ראש התינוק ו..סליחה שנצלשנו... ממה שקראתי בהודעתך דווקא הלחיצות הארוכות כשלא היה לחץ - ייתכן והם הגורמים לקרעים
 

shlomitit

New member
האינטאיציה ומעט הידע שלי מסכימים עם השורה

האחרונה שלך.
 

הוא היא

New member
../images/Emo51.gif על התגובות

ולגבי הלחיצות לפני שהרגשתי את רפלקס הפליט- אני לא זוכרת הרבה מהרגע שהתחילו צירי הלחץ ועד הלידה. (הייתי אחרי שלוש לילות ללא שינה ואישפוז בבית חולים, מותשת, ועם אנדרופינים-מה שהוביל לכך שכנראה ישנתי בין ציר לציר). מהמעט שאני זוכרת, נדמה לי שניסיתי לדחוף וכשלא הלך הפסקתי. אני תוהה האם כמה לחיצות יכולות לגרום לכזה נזק וקרעים כאלו רציניים? הקרעים נוצרו במהלך יציאתו של הראש.... האם עדיין זה יכול להיות קשור שהקרע נבע מזה שדחפתי לפני הזמן? תודה
ואת האייקונים הללו הבן שלי התעקש להוסיף להודעה
 
עיסוי ראש תינוק

בהחלט יש עיסוי של ראש התינוק. או בשמו הרפואי sculp stimulation עושים את זה כדי "לעורר" תינוקות שמורידים דופק, במהלך השלב השני של הלידה. לא קראתי את כל השרשור, אבל רוצה להגיד שלגנטיקה בכל זאת יש את החלק הכי מכריע לגבי שלמות הפרינאום בסופו של דבר. ונשים שהגנטיקה שלהן טובה, הפרינאום שלהם יכול לעבור גם תנוחות לא אופטימליות וגם ילדים גדולים ללא פגע..
 
למעלה