רכבות

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
ואללה? טוב לדעת; עכשיו אני רק צריכה להגיע לעמדה בהזדמנות...

בחיפה אפשר להוציא במטרונית
במכונות התשלום ב5 ש"ח
ואללה? טוב לדעת; עכשיו אני רק צריכה להגיע לעמדה בהזדמנות...
אולי בחוף הכרמל. עצם העובדה שאותו מוצר נמכר במחירים שונים (בהפרש של 100% ואפילו 200%, כמדומני) מטרידה. זה לא שוק פרטי וזה לא אמור לקרות.
 
נדמה לי שהמחיר המקסימלי נקבע

ואללה? טוב לדעת; עכשיו אני רק צריכה להגיע לעמדה בהזדמנות...
אולי בחוף הכרמל. עצם העובדה שאותו מוצר נמכר במחירים שונים (בהפרש של 100% ואפילו 200%, כמדומני) מטרידה. זה לא שוק פרטי וזה לא אמור לקרות.
נדמה לי שהמחיר המקסימלי נקבע
ע"י משרד התחבורה וכל חברה עושה את ההחלטה שלה. בכל מקרה יש את זה בכל המכונות (אמור להיות..) לתשלום.
 
לנהגי האוטובוס אין?

חינם רק אם הוא מזוהה... שזו קצת התעסקות לעשות, לא קנייה בדקה
ואגב, רב קו אנונימי טרם הצלחתי לרכוש; ציפיתי שאגיע לקופה, אשלם 10 ש"ח (בעיניי מחיר מופרז ומוגזם לחלוטין לחתיכת פלסטיק בלי כלום, אבל זה מה יש, אז נשלם את ה"כופר") ויגישו לי כרטיס; אין לי מושג למה, אבל זה לא כ"כ פשוט. משום מה בכל פעם שהגעתי לקופה ברכבת בדיוק הייתה להם בעיה עם המכונה או השד יודע מה, ואחרי כמה דקות של המתנה נאלצתי ללכת לרציף ולוותר על הרעיון. אני לא אתפלא אם הם עושים זאת בכוונה.
לנהגי האוטובוס אין?
 

ruven7

Active member
בזמנו קניתי את הרב קו באוטובוס

לנהגי האוטובוס אין?
בזמנו קניתי את הרב קו באוטובוס
לא יודע איך עכשיו
וטוען אותו בבית עם מתקן שקניתי במרכזית המפרץ ב-10 שקלים
אם יש ביקורת שתהיה הגיונית ולא לחפש דברים קטנים.
בדבלין לפני עשור יכולת לקנות כרטיס יומי,ל-3 ימים,שבוע או יותר.ואם אין לך מזומן מדוייק מכניסים למתקן באוטובוס ואין עודף.
בלובליאנה אין בכלל אופציה לשלם במזומן,חייבים בכרטיס שמכונה מנפיקה ולא ליד כל תחנה יש- או סוג של חופשי חודשי.אין לך,אתה בבעייה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אמור להיות, אבל במחיר יותר יקר, וחבל על כל שקל מיותר

לנהגי האוטובוס אין?
אמור להיות, אבל במחיר יותר יקר, וחבל על כל שקל מיותר
אני לא אמורה לשלם כסף על ה"זכות" להחזיק כרטיס שאני יכולה לטעון בו כסף לנסיעות. כשקניתי כרטיס נסיעה תקופתי בחו"ל שילמתי על הסדר הנסיעות, לא על חתיכת פלסטיק או על עצם הזכות להטעין אותה בנוחות. בעיניי זה קונספט שגוי שגובל בחוצפה, וכן, זה עניין עקרוני גם אם זה "רק" עוד 10 ש"ח. זה מחיר של 2 נסיעות, זה ממש לא לעניין בעיניי.
 

0bama1

New member
bus

אז שיינפיקו רב קו. זה בחינם. די לקטנוניות.
bus
למה רב קו?הוא צריך למלא 4 למשפחה ערך צבור כשהוא ישתמש בהם בשנה הבאה המחיר יקר מאוד .ואני שואל למה מחירי הנסיעה ברכבת כל כך יקרים ?.
 

Bus Nerd

Active member
איך בדיוק אתה מצפה שייתנו הנחות בלי רב קו?

bus
למה רב קו?הוא צריך למלא 4 למשפחה ערך צבור כשהוא ישתמש בהם בשנה הבאה המחיר יקר מאוד .ואני שואל למה מחירי הנסיעה ברכבת כל כך יקרים ?.
איך בדיוק אתה מצפה שייתנו הנחות בלי רב קו?
נניח הנחות לילדים/נוער/קשישים, אתה באמת מצפה שהנהג יבדוק את תעודת הזהות של כל נוסע? זה ממש לא ריאליסטי.
&nbsp
ונכון, יש מדינות שבהם כרטיסי חופשי יומי/שבועי/חודשי הם לא על כרטיסים חכמים אלא על כרטיסים מנייר, אבל אז אתה מאבד את האפשרות לבצע ניתוח סטטיסטי על כמות הנוסעים ודפוסי נסיעה, ובלי ניתוח סטטיסטי כזה קשה לשפר את חווית השירות.
&nbsp
בכל מקרה עיקר קהל היעד של תחבורה ציבורית הוא לא משפחות גדולות שמדי פעם יוצאות לחופשה, אלא אנשים שצריכים להגיע ממקום למקום ביום-יום. לכן, כל שינוי לטובת אותו קהל שמשתמש בתח"צ רק פעם בשנה שיפגע במי שמשתמש בתח"צ כל יום הוא שינוי *לרעה*, ולא לטובה. ואל תגיד לי שלבדוק תעודת זהות של נוסע לא מעכב את הנסיעה.
&nbsp
אני מסכים שצריך לדאוג שיהיה אפשר להנפיק ולהטעין רב קו בכל קיוסק, סניף דואר או חנות מכולת, כמו שנהוג במדינות אחרות בעולם, אבל לצעוק שהרב קו הוא "מיותר" רק בגלל שהדבר הזה לא אפשרי עדיין הוא מגוכח.
 
ספר לנו כמה עולה החזקת רכב, וכמה עולה למשפחת השכנים

ניצן
ספר לנו ניצן על משפחה בת 4 נפשות שנוסעים ברכבת ליום כיף בתל אביב ?ספר לנו כמה עולה להם להגיע מהתחנה הסופית ליעד ?ספר לנו מה קורה בחזרה לרכבת ולבאר שבע גם מבחינת הזמן והמחיר .הם לא מחזיקים רב קו .הלו, עושקים אנשים .מבזבזים את זמנם .כבוד למשרד התחבורה .........בעצם כפיים .
ספר לנו כמה עולה החזקת רכב, וכמה עולה למשפחת השכנים
לשלם לבית חולים סיעודי על קרובת המשפחה שלהם שסובלת ממחלת נשימה בגלל השכנים שלהם שבמקום לנסוע ברכבת החליטו לזהם את האוויר.
ועל הבן הסטודנט שלא מצליח ללמוד כי הבית שלהם ליד כביש גהה הרועש?
 

0bama1

New member
ניצן

ספר לנו כמה עולה החזקת רכב, וכמה עולה למשפחת השכנים
לשלם לבית חולים סיעודי על קרובת המשפחה שלהם שסובלת ממחלת נשימה בגלל השכנים שלהם שבמקום לנסוע ברכבת החליטו לזהם את האוויר.
ועל הבן הסטודנט שלא מצליח ללמוד כי הבית שלהם ליד כביש גהה הרועש?
ניצן
ולכן ניצן עקב בסיבות שהעלה פה משתמשי הרכבת צריכים לסבול
 
דברי סרק

רכבות

מתלהבים מהרכבות ? אתם בכלל יודעים כמה זמן לוקח להגיע לרכבת בהרבה ערים בישראל ? אתם מודעים לכך ?ברוב מוחלט מערי ישראל התחנות המרכזיות מרוחקות ולוקח קרוב לחצי שעה להגיע לרכבת ואז להמתין לרכבת ואז לצאת ממתחם התחנה לכיוון תחנת אוטובוס להמשיך ליעד אחר ? ואם אנשים ללא רב קו נוסעים ברכבת מדוע במחירים רצחניים ? האם אתם יודעים שאין תאום בין הגעת הרכבת לאוטובוסי המשך ? מי אשם בכל המחדלים הללו ?למי אין ולא היה חזון איך לתכנן תחץ בישראל ?אז בבקשה מכם תרגיעו בעניין הרכבת .ואל תגידו הרכבת לא אשמה היא רק מעבירה נוסעים ממקום למקום .
דברי סרק
כל קו, של כל סוג תחבורה ציבורית, מתאים למישהו יותר ולמישהו פחות, והוא לכשעצמו לא יכול להיות "טוב" או "רע" לכל העולם במידה שווה.

מה שיכול להיות "טוב" או "רע" זה לא קו זה או אחר, ולא סוג זה או אחר של תחבורה ציבורית, אלא התכנון הכללי של כולם ביחד.

אם בישוב מסוים קיימת בעייה חמורה של תח"צ, הרי לא אשם בכך אף סוג תח"צ לכשעצמו, אלא הרשויות האחראיות, אשר לא סיפקו למקום הנ"ל תח"צ נאותה, לא משנה מאיזה סוג.

הרכבת, כסוג של תחבורה ציבורית, כאמור, אינה יכולה להיות לכשעצמה "טובה" או "רעה", אלא יכולים להיות לה יתרונות וחסרונות אובייקטיביים, למשל, היתרון שאין פקקים, והחסרון שאין גמישות תמרון.
 

ruven7

Active member
בדיוק

דברי סרק
כל קו, של כל סוג תחבורה ציבורית, מתאים למישהו יותר ולמישהו פחות, והוא לכשעצמו לא יכול להיות "טוב" או "רע" לכל העולם במידה שווה.

מה שיכול להיות "טוב" או "רע" זה לא קו זה או אחר, ולא סוג זה או אחר של תחבורה ציבורית, אלא התכנון הכללי של כולם ביחד.

אם בישוב מסוים קיימת בעייה חמורה של תח"צ, הרי לא אשם בכך אף סוג תח"צ לכשעצמו, אלא הרשויות האחראיות, אשר לא סיפקו למקום הנ"ל תח"צ נאותה, לא משנה מאיזה סוג.

הרכבת, כסוג של תחבורה ציבורית, כאמור, אינה יכולה להיות לכשעצמה "טובה" או "רעה", אלא יכולים להיות לה יתרונות וחסרונות אובייקטיביים, למשל, היתרון שאין פקקים, והחסרון שאין גמישות תמרון.
בדיוק
 

0bama1

New member
חשכת לילה

דברי סרק
כל קו, של כל סוג תחבורה ציבורית, מתאים למישהו יותר ולמישהו פחות, והוא לכשעצמו לא יכול להיות "טוב" או "רע" לכל העולם במידה שווה.

מה שיכול להיות "טוב" או "רע" זה לא קו זה או אחר, ולא סוג זה או אחר של תחבורה ציבורית, אלא התכנון הכללי של כולם ביחד.

אם בישוב מסוים קיימת בעייה חמורה של תח"צ, הרי לא אשם בכך אף סוג תח"צ לכשעצמו, אלא הרשויות האחראיות, אשר לא סיפקו למקום הנ"ל תח"צ נאותה, לא משנה מאיזה סוג.

הרכבת, כסוג של תחבורה ציבורית, כאמור, אינה יכולה להיות לכשעצמה "טובה" או "רעה", אלא יכולים להיות לה יתרונות וחסרונות אובייקטיביים, למשל, היתרון שאין פקקים, והחסרון שאין גמישות תמרון.
חשכת לילה
ולכן פתחתי בדיון הזה והוספתי שהאשמה כולה במשרד התחבורה ,ובאלו שלא היה להם את החזון לשלב את הכול בצורה הנכונה ,וזה לא שלא היה ממי ללמוד ועוד איך היה ,ולכן המחדל כפול ומכופל והנוסעים סובלים
 

ruven7

Active member
רכבות ותחבורה ציבורית-תגובה לאובמה

רכבות

מתלהבים מהרכבות ? אתם בכלל יודעים כמה זמן לוקח להגיע לרכבת בהרבה ערים בישראל ? אתם מודעים לכך ?ברוב מוחלט מערי ישראל התחנות המרכזיות מרוחקות ולוקח קרוב לחצי שעה להגיע לרכבת ואז להמתין לרכבת ואז לצאת ממתחם התחנה לכיוון תחנת אוטובוס להמשיך ליעד אחר ? ואם אנשים ללא רב קו נוסעים ברכבת מדוע במחירים רצחניים ? האם אתם יודעים שאין תאום בין הגעת הרכבת לאוטובוסי המשך ? מי אשם בכל המחדלים הללו ?למי אין ולא היה חזון איך לתכנן תחץ בישראל ?אז בבקשה מכם תרגיעו בעניין הרכבת .ואל תגידו הרכבת לא אשמה היא רק מעבירה נוסעים ממקום למקום .
רכבות ותחבורה ציבורית-תגובה לאובמה
מה הנקודה שלך? אתה רוצה שליד כל בית יהיה אוטובוס לרכבת?סינכרון מושלם? ואם האוטובוס נתקע ברמזורים ארוכים, על הרכבת לחכות?
יש לך מושג איך זה בעולם? הייתי צריך להגיע משדה התעופה לה גארדייה בניו יורק לתחנת גרנד סנטרל,יחד עם ההמתנה לשאטל זה לקח מעל שעה (ולא כל כך רחוק).
גם באדינבורו אתה צריך להגיע לתחנה הראשית וזה לוקח זמן.תלוי היכן אתה גר
ולא,אין לי שום אינטרס.יש מציאות.
 

0bama1

New member
ruven7

רכבות ותחבורה ציבורית-תגובה לאובמה
מה הנקודה שלך? אתה רוצה שליד כל בית יהיה אוטובוס לרכבת?סינכרון מושלם? ואם האוטובוס נתקע ברמזורים ארוכים, על הרכבת לחכות?
יש לך מושג איך זה בעולם? הייתי צריך להגיע משדה התעופה לה גארדייה בניו יורק לתחנת גרנד סנטרל,יחד עם ההמתנה לשאטל זה לקח מעל שעה (ולא כל כך רחוק).
גם באדינבורו אתה צריך להגיע לתחנה הראשית וזה לוקח זמן.תלוי היכן אתה גר
ולא,אין לי שום אינטרס.יש מציאות.
ruven7
הנקודה שלי שיושבים במשרד התחבורה אפסים ותתי אפסים שלא תכננו נכון את נושא התחץ .אל תספר לי עכשיו סיפורים על העולם .ואל תתן לי דוגמא לתייר שמגיע לאמריקה .אני מדבר על היום יום .ואל תשווה את אדינבורו לכאן הכול זורם שם ואין פקקים במיוחד מהציר הראשי "מייפילד " הכול זורם בדקות .אבל התחתיות בכל העולם הנאור מביאות אותך מהר מאוד ליעד ,ואם צריך החלפה ,בתוך 2 דקות אתה על רכבת ללא בזבוז זמנך . יש מציאות אתה אומר ?על זה אני מצר וקובל .
 

ruven7

Active member
יושבים אפסים בכל מקום

ruven7
הנקודה שלי שיושבים במשרד התחבורה אפסים ותתי אפסים שלא תכננו נכון את נושא התחץ .אל תספר לי עכשיו סיפורים על העולם .ואל תתן לי דוגמא לתייר שמגיע לאמריקה .אני מדבר על היום יום .ואל תשווה את אדינבורו לכאן הכול זורם שם ואין פקקים במיוחד מהציר הראשי "מייפילד " הכול זורם בדקות .אבל התחתיות בכל העולם הנאור מביאות אותך מהר מאוד ליעד ,ואם צריך החלפה ,בתוך 2 דקות אתה על רכבת ללא בזבוז זמנך . יש מציאות אתה אומר ?על זה אני מצר וקובל .
יושבים אפסים בכל מקום
אתה מדבר כאן יותר על התחבורה לרכבת ברגע שאתה עולה על אמצעי התחבורה המביא אותך אליה אם צריך.
או ליעד שאתה צריך.
אבל אני מתייחס יותר להגעה לרכבת/תחנה מרכזית
בכרמלית למשל אתה מגיע בדקות מהעיר התחתית למרכז הכרמל.אבל כדי להגיע אליה-זה כבר תלוי היכן בחיפה אתה גר.
גם הרכבת הקלה בירושלים (נסיון מוגבל אני מודה) יעילה למדי
בניו יורק,אם אתה מקומי החוזר הביתה בטיסה או תייר-לא משנה כלל- וצריך להגיע לגרנד סנטרל או תחנת פן תהיה מוכן לבזבז זמן.הפתיע אותי שאין טרמינל לרכבות מ'לה גארדייה', אחד מ-2 שדות התעופה באחת הערים הגדולות בעולם בעוד בציריך ובנתב"ג יש.אז צריך שאטל איטי לגרנד או פן.
התחבורה הבין מדינתית בארה"ב או בתוך מדינה יכולה להיות קטסטרופלית והמתנה של שעות לאוטובוס מהתחנה המרכזית שהגעת אליה. מנסיון.
הנסיון שלי מאדינבורו הוא לפני 8 שנים,אני זוכר שאטל די יעיל משדה התעופה לתחנת וויברלי.
 

alantan

New member
כיום יש רכבת קלה ישירות מנמל התעופה של אדינבורו

יושבים אפסים בכל מקום
אתה מדבר כאן יותר על התחבורה לרכבת ברגע שאתה עולה על אמצעי התחבורה המביא אותך אליה אם צריך.
או ליעד שאתה צריך.
אבל אני מתייחס יותר להגעה לרכבת/תחנה מרכזית
בכרמלית למשל אתה מגיע בדקות מהעיר התחתית למרכז הכרמל.אבל כדי להגיע אליה-זה כבר תלוי היכן בחיפה אתה גר.
גם הרכבת הקלה בירושלים (נסיון מוגבל אני מודה) יעילה למדי
בניו יורק,אם אתה מקומי החוזר הביתה בטיסה או תייר-לא משנה כלל- וצריך להגיע לגרנד סנטרל או תחנת פן תהיה מוכן לבזבז זמן.הפתיע אותי שאין טרמינל לרכבות מ'לה גארדייה', אחד מ-2 שדות התעופה באחת הערים הגדולות בעולם בעוד בציריך ובנתב"ג יש.אז צריך שאטל איטי לגרנד או פן.
התחבורה הבין מדינתית בארה"ב או בתוך מדינה יכולה להיות קטסטרופלית והמתנה של שעות לאוטובוס מהתחנה המרכזית שהגעת אליה. מנסיון.
הנסיון שלי מאדינבורו הוא לפני 8 שנים,אני זוכר שאטל די יעיל משדה התעופה לתחנת וויברלי.
כיום יש רכבת קלה ישירות מנמל התעופה של אדינבורו
 
להשוות בין טיול בערי ענק בחול לנסיעה יומית בארץ אין טעם

ruven7
הנקודה שלי שיושבים במשרד התחבורה אפסים ותתי אפסים שלא תכננו נכון את נושא התחץ .אל תספר לי עכשיו סיפורים על העולם .ואל תתן לי דוגמא לתייר שמגיע לאמריקה .אני מדבר על היום יום .ואל תשווה את אדינבורו לכאן הכול זורם שם ואין פקקים במיוחד מהציר הראשי "מייפילד " הכול זורם בדקות .אבל התחתיות בכל העולם הנאור מביאות אותך מהר מאוד ליעד ,ואם צריך החלפה ,בתוך 2 דקות אתה על רכבת ללא בזבוז זמנך . יש מציאות אתה אומר ?על זה אני מצר וקובל .
להשוות בין טיול בערי ענק בחול לנסיעה יומית בארץ אין טעם
מסתבר שגם בחו"ל מי שלא גר במקרה על ציר הרכבת לוקח לו זמן להגיעה והתדירויות לא משהו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה