רכבות

מצב
הנושא נעול.
עיירה בישראל זה מקום מתחת 20K תושבים שלא הוכרז כעיר

בעיירות שרוחבן 1.5-3 ק"מ לא צריך להיות קשה להגיע באוטובוס
הרשויות המקומיות בישראל שמחוץ לגוש דן וירושלים אינן מתהדרות בערים גדולות אלא בעיירות שרוחבן אינו יותר מהמרחק שציינתי בכותרת ולכן אם אין מערך אוטובוסים ישיר ויעיל בין פרברי העיירות האלו לתחנות הרכבת זו לא בעיה של הרכבת אלא של התיכנון התחבורתי בעיירות האלו, בין אם מדובר באשקלון, נתניה או חדרה.
&nbsp
חלק מהבעיה היא שמערכות אוטובוסים מקומיות מתוכננות סביב תחנה מרכזית מלפני עידן הרכבת ותחנת הרכבת מקבלת שאריות והארכות קווים. בעיה אחרת היא תיעדוף מרכז העיירה כיעד עיקרי לתנועה מקומית כאילו שאין יוממים בעיירות המרכז.
&nbsp
כמה נת"צים בשעות העומס ומסלולים ישירים של 2 - 4 ק"מ עם תחנה כל 500 מטר יגיעו לתחנות הרכבת האלו ב 7 - 15 דקות.
עיירה בישראל זה מקום מתחת 20K תושבים שלא הוכרז כעיר
בשרון היישובים הם כבר עשרות שנים במעמד של עיר.
התכוונת אולי לעיירות כמו קדימה\כפר יונה והשאר מצפון לרעננה? לשם אין רכבות למעט תחנת בית יהושע וספיר (בקרוב)
לגבי השאר אתה צודק.
 

Ccyclist

Well-known member
כאן מקומות של 200,000 הן עיירות.

עיירה בישראל זה מקום מתחת 20K תושבים שלא הוכרז כעיר
בשרון היישובים הם כבר עשרות שנים במעמד של עיר.
התכוונת אולי לעיירות כמו קדימה\כפר יונה והשאר מצפון לרעננה? לשם אין רכבות למעט תחנת בית יהושע וספיר (בקרוב)
לגבי השאר אתה צודק.
כאן מקומות של 200,000 הן עיירות.
אלא אם יש קתדרלה. מדי כמה שנים נותנים מעמד עיר למקום שמגרד את ה 250,000
&nbsp
בספרד אנשים מכנים רשויות עירוניות של 70,000 תושבים ותחום שיפוט של 20 קילומטר מצד לצד "פואבלו" - כפר.
&nbsp
אין סיבה לתת תארים מנופחים לעיירות של 1.5 עד 3 קילומטר על 3-4 קילומטר.
 
הדיון על ישראל לא על ספרד.

כאן מקומות של 200,000 הן עיירות.
אלא אם יש קתדרלה. מדי כמה שנים נותנים מעמד עיר למקום שמגרד את ה 250,000
&nbsp
בספרד אנשים מכנים רשויות עירוניות של 70,000 תושבים ותחום שיפוט של 20 קילומטר מצד לצד "פואבלו" - כפר.
&nbsp
אין סיבה לתת תארים מנופחים לעיירות של 1.5 עד 3 קילומטר על 3-4 קילומטר.
הדיון על ישראל לא על ספרד.
ובסין שטח של עיר כולל גם חלקים מהמרחב הכפרי שמסביבה, והעיר מחולקת לרובעים שבכל רובע גרים מאות אלפי תושבים (לעיתים אף מיליון)
בארץ עיר זה 20~ אלף תושבים.
 

amit1270

New member
אין הגדרה רשמית ל"עיירה". יש עיר ויש מועצה מקומית

עיירה בישראל זה מקום מתחת 20K תושבים שלא הוכרז כעיר
בשרון היישובים הם כבר עשרות שנים במעמד של עיר.
התכוונת אולי לעיירות כמו קדימה\כפר יונה והשאר מצפון לרעננה? לשם אין רכבות למעט תחנת בית יהושע וספיר (בקרוב)
לגבי השאר אתה צודק.
אין הגדרה רשמית ל"עיירה". יש עיר ויש מועצה מקומית
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באירופה התח"צ משרתת את כלל הציבור, בישראל אוכלוסייה מוחלשת

באירופה מוכנים ללכת 5-10 דקות. בארץ מצפים להסעה ממתחת לבית.
אבל יש בעיות נגישות ומיקום בתחנות הרכבת בארץ, לא מעט בזכות העיריות שהתנגדו לקירוב תחנות מסויימות או העברת מסילות מסויימות בעריהן.
&nbsp
בערים גדולות באירופה השכונות שאינן נגישות מיידית למערכת המסילתית יכולות להיות שכונות טובות עם מסחר הודות למערכת האוטובוסים אבל מי שמחפש גישה מהירה למרכז העיר יעדיף שכונות עם תחנת רכבת. אישית מעולם לא התגוררתי פחות מרבע שעה הליכה מתחנת רכבת אז לא הייתי צריך אוטובוס משלים וזה אפשרי מאד בפרישה אירופאית.
&nbsp
&nbsp
באירופה התח"צ משרתת את כלל הציבור, בישראל אוכלוסייה מוחלשת
וכל מי שנוסע באוטובוסים (לא בשעות השיא) רואה שהם מאוכלסים באופן ניכר ע"י קשישים. זו אוכלוסייה שעבורה ללכת 5–10 דקות זה לא דבר של מה בכך, כנ"ל לגבי ריבוי החלפות.
&nbsp
ספציפית לגבי תחנות הרכבת החדשות שמקימים, רובן בפאתי הערים, כך שגם הליכה של 20 דקות היא אפילו לא אפשרית בד"כ. ממש היום דיברתי עם בחור עכואי שלא הצליח להבין מדוע הקו לכרמיאל לא חובר לתחנה הקיימת של עכו (בלב העיר) אלא לתחנה שמרוחקת מאוד ואף עכואי לא יכול ללכת אליה. אמר שאמו (אישה מבוגרת) יכולה ללכת ברגל לתחנה הקיימת אבל לא לתחנה החדשה, ושזה מכעיס תושבים רבים שלא מבינים את ההיגיון.
 
יש לך נתונים שמאשרים את זה?

באירופה התח"צ משרתת את כלל הציבור, בישראל אוכלוסייה מוחלשת
וכל מי שנוסע באוטובוסים (לא בשעות השיא) רואה שהם מאוכלסים באופן ניכר ע"י קשישים. זו אוכלוסייה שעבורה ללכת 5–10 דקות זה לא דבר של מה בכך, כנ"ל לגבי ריבוי החלפות.
&nbsp
ספציפית לגבי תחנות הרכבת החדשות שמקימים, רובן בפאתי הערים, כך שגם הליכה של 20 דקות היא אפילו לא אפשרית בד"כ. ממש היום דיברתי עם בחור עכואי שלא הצליח להבין מדוע הקו לכרמיאל לא חובר לתחנה הקיימת של עכו (בלב העיר) אלא לתחנה שמרוחקת מאוד ואף עכואי לא יכול ללכת אליה. אמר שאמו (אישה מבוגרת) יכולה ללכת ברגל לתחנה הקיימת אבל לא לתחנה החדשה, ושזה מכעיס תושבים רבים שלא מבינים את ההיגיון.
יש לך נתונים שמאשרים את זה?
והכוונה לחבר את כרמיאל לחיפה לא לעכו, הרכבת היא בשביל ציבור רחב עם כל הכבוד לאמו מעכו בשביל תושבי עכו אפשר לסדר אוטובוס בהתאם לביקוש, או שיחליפו רכבת בחיפה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש לי עיניים. נסעתי באירופה, נסעתי בישראל בשעות היום

יש לך נתונים שמאשרים את זה?
והכוונה לחבר את כרמיאל לחיפה לא לעכו, הרכבת היא בשביל ציבור רחב עם כל הכבוד לאמו מעכו בשביל תושבי עכו אפשר לסדר אוטובוס בהתאם לביקוש, או שיחליפו רכבת בחיפה.
יש לי עיניים. נסעתי באירופה, נסעתי בישראל בשעות היום
כלומר לא בשעות של הגעה לעבודה/לימודים, ואני יכולה להסתכל ימינה ושמאלה ולראות מי נמצא איתי באוטובוס. אין נסיעה באוטובוס שאני לא רואה לצדי קשישים, אין נסיעה* שאני לא רואה נוסעים שמתקשים בפעולה (הפשוטה לכאורה) של ירידה/עלייה (* ואני לא מתכוונת לקווי לילה, מן הסתם).
&nbsp
לא הבנתי למה שלא תהיה רכבת מעכו לכרמיאל או איך אתה מצפה מתושבי עכו "להחליף רכבת בחיפה" כשחיפה בכלל לא בדרך בין עכו לכרמיאל...
 
כי רוב הנוסעים רוצים לחיפה ולא לעכו, בנוסף אין מקום להעביר א

יש לי עיניים. נסעתי באירופה, נסעתי בישראל בשעות היום
כלומר לא בשעות של הגעה לעבודה/לימודים, ואני יכולה להסתכל ימינה ושמאלה ולראות מי נמצא איתי באוטובוס. אין נסיעה באוטובוס שאני לא רואה לצדי קשישים, אין נסיעה* שאני לא רואה נוסעים שמתקשים בפעולה (הפשוטה לכאורה) של ירידה/עלייה (* ואני לא מתכוונת לקווי לילה, מן הסתם).
&nbsp
לא הבנתי למה שלא תהיה רכבת מעכו לכרמיאל או איך אתה מצפה מתושבי עכו "להחליף רכבת בחיפה" כשחיפה בכלל לא בדרך בין עכו לכרמיאל...
כי רוב הנוסעים רוצים לחיפה ולא לעכו, בנוסף אין מקום להעביר א
בנוסף אין מקום להעביר את המסילה דרך עכו לתחנה.
&nbsp
רוב הביקוש יהיה לחיפה ולא לעכו לכן המסילה נסללה לחיפה.
מאותה הסיבה שרכבת מירושלים לתל אביב לא תעבור במודיעין.
והתרשמות אישית ממספר נסיעות אינה סטטיסטיקה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא "התרשמות אישית ממספר נסיעות", זו אבחנה לאורך שנים.

כי רוב הנוסעים רוצים לחיפה ולא לעכו, בנוסף אין מקום להעביר א
בנוסף אין מקום להעביר את המסילה דרך עכו לתחנה.
&nbsp
רוב הביקוש יהיה לחיפה ולא לעכו לכן המסילה נסללה לחיפה.
מאותה הסיבה שרכבת מירושלים לתל אביב לא תעבור במודיעין.
והתרשמות אישית ממספר נסיעות אינה סטטיסטיקה.
זו לא "התרשמות אישית ממספר נסיעות", זו אבחנה לאורך שנים.
אולי בת"א זה אחרת כי זו באמת עיר עם התנהגות שונה (כפי שגם ב"ב וירושלים שונות, בגלל האוכלוסייה*) ובת"א אני כבר שנים לא נוסעת בשעות היום בימי חול כדי לחוות דעה; אבל בחיפה זה המצב, ולמיטב ידיעתי גם בערים רבות אחרות.
&nbsp
* אגב, גם לאוכלוסייה של משפחות דתיות/חרדיות מרובות ילדים, עם ילדים קטנים, עגלות וכו' זה לא דבר של מה בכך להתחיל לצעוד עוד לערוך החלפות מרובות (ולכן לא הפתיע אותי שיש להם קווי אוטובוס בין עירוניים, למשל לירושלים, שעושים סיבוב עצבני ברחבי העיר).
 
בסדר

זו לא "התרשמות אישית ממספר נסיעות", זו אבחנה לאורך שנים.
אולי בת"א זה אחרת כי זו באמת עיר עם התנהגות שונה (כפי שגם ב"ב וירושלים שונות, בגלל האוכלוסייה*) ובת"א אני כבר שנים לא נוסעת בשעות היום בימי חול כדי לחוות דעה; אבל בחיפה זה המצב, ולמיטב ידיעתי גם בערים רבות אחרות.
&nbsp
* אגב, גם לאוכלוסייה של משפחות דתיות/חרדיות מרובות ילדים, עם ילדים קטנים, עגלות וכו' זה לא דבר של מה בכך להתחיל לצעוד עוד לערוך החלפות מרובות (ולכן לא הפתיע אותי שיש להם קווי אוטובוס בין עירוניים, למשל לירושלים, שעושים סיבוב עצבני ברחבי העיר).
בסדר
 

0bama1

New member
ניצן

ברור, כי באירופה אנשים משגרים את עצמם מהבית לתחנת הרכבת
בשניות , רק בישראל מחליפים אוטובוס בדרך לרכבת וממתינים להם.
שאל את פייר והאנס איך הם הולכים לעבודה כל יום.
ניצן
בדיוק ,תחתית לרכבת כמה דקות .רכבת ליעד.תחתית להמשך .משרד התחבורה על כל מומחיו כאילו .הם אפסים חסרי חזון .
 

amit1270

New member
לא. ספר לנו

רכבות

מתלהבים מהרכבות ? אתם בכלל יודעים כמה זמן לוקח להגיע לרכבת בהרבה ערים בישראל ? אתם מודעים לכך ?ברוב מוחלט מערי ישראל התחנות המרכזיות מרוחקות ולוקח קרוב לחצי שעה להגיע לרכבת ואז להמתין לרכבת ואז לצאת ממתחם התחנה לכיוון תחנת אוטובוס להמשיך ליעד אחר ? ואם אנשים ללא רב קו נוסעים ברכבת מדוע במחירים רצחניים ? האם אתם יודעים שאין תאום בין הגעת הרכבת לאוטובוסי המשך ? מי אשם בכל המחדלים הללו ?למי אין ולא היה חזון איך לתכנן תחץ בישראל ?אז בבקשה מכם תרגיעו בעניין הרכבת .ואל תגידו הרכבת לא אשמה היא רק מעבירה נוסעים ממקום למקום .
לא. ספר לנו
 
למה המחירים גבוהים למי שאין רב קו, כי הוא לא עם רב קו!

רכבות

מתלהבים מהרכבות ? אתם בכלל יודעים כמה זמן לוקח להגיע לרכבת בהרבה ערים בישראל ? אתם מודעים לכך ?ברוב מוחלט מערי ישראל התחנות המרכזיות מרוחקות ולוקח קרוב לחצי שעה להגיע לרכבת ואז להמתין לרכבת ואז לצאת ממתחם התחנה לכיוון תחנת אוטובוס להמשיך ליעד אחר ? ואם אנשים ללא רב קו נוסעים ברכבת מדוע במחירים רצחניים ? האם אתם יודעים שאין תאום בין הגעת הרכבת לאוטובוסי המשך ? מי אשם בכל המחדלים הללו ?למי אין ולא היה חזון איך לתכנן תחץ בישראל ?אז בבקשה מכם תרגיעו בעניין הרכבת .ואל תגידו הרכבת לא אשמה היא רק מעבירה נוסעים ממקום למקום .
למה המחירים גבוהים למי שאין רב קו, כי הוא לא עם רב קו!
 

0bama1

New member
ניצן

למה המחירים גבוהים למי שאין רב קו, כי הוא לא עם רב קו!
ניצן
אז אתה מכריח אנשים להשתמש ברב קו? גם עם הרב הקו המחיר יקר .מדוע שלא יקחו מחיר של נסיעה באוטובוס ? כי יושבים במשרד התחבורה אנשים אטומים אפסים ותתי אפסים .הם לא צריכים רכבת .
 
לא מכריח, אפשר לשלם יותר. המחירים מאוד נמוכים אחרי כל המנויי

ניצן
אז אתה מכריח אנשים להשתמש ברב קו? גם עם הרב הקו המחיר יקר .מדוע שלא יקחו מחיר של נסיעה באוטובוס ? כי יושבים במשרד התחבורה אנשים אטומים אפסים ותתי אפסים .הם לא צריכים רכבת .
לא מכריח, אפשר לשלם יותר. המחירים מאוד נמוכים אחרי כל המנויי
המינויים וההוזלות. 4.6 שקלים ל90 דקות נסיעה עירונית זול מאוד.
 

0bama1

New member
ניצן

לא מכריח, אפשר לשלם יותר. המחירים מאוד נמוכים אחרי כל המנויי
המינויים וההוזלות. 4.6 שקלים ל90 דקות נסיעה עירונית זול מאוד.
ניצן
ספר לנו ניצן על משפחה בת 4 נפשות שנוסעים ברכבת ליום כיף בתל אביב ?ספר לנו כמה עולה להם להגיע מהתחנה הסופית ליעד ?ספר לנו מה קורה בחזרה לרכבת ולבאר שבע גם מבחינת הזמן והמחיר .הם לא מחזיקים רב קו .הלו, עושקים אנשים .מבזבזים את זמנם .כבוד למשרד התחבורה .........בעצם כפיים .
 

Bus Nerd

Active member
אז שיינפיקו רב קו. זה בחינם. די לקטנוניות.

ניצן
ספר לנו ניצן על משפחה בת 4 נפשות שנוסעים ברכבת ליום כיף בתל אביב ?ספר לנו כמה עולה להם להגיע מהתחנה הסופית ליעד ?ספר לנו מה קורה בחזרה לרכבת ולבאר שבע גם מבחינת הזמן והמחיר .הם לא מחזיקים רב קו .הלו, עושקים אנשים .מבזבזים את זמנם .כבוד למשרד התחבורה .........בעצם כפיים .
אז שיינפיקו רב קו. זה בחינם. די לקטנוניות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חינם רק אם הוא מזוהה... שזו קצת התעסקות לעשות, לא קנייה בדקה

אז שיינפיקו רב קו. זה בחינם. די לקטנוניות.
חינם רק אם הוא מזוהה... שזו קצת התעסקות לעשות, לא קנייה בדקה
ואגב, רב קו אנונימי טרם הצלחתי לרכוש; ציפיתי שאגיע לקופה, אשלם 10 ש"ח (בעיניי מחיר מופרז ומוגזם לחלוטין לחתיכת פלסטיק בלי כלום, אבל זה מה יש, אז נשלם את ה"כופר") ויגישו לי כרטיס; אין לי מושג למה, אבל זה לא כ"כ פשוט. משום מה בכל פעם שהגעתי לקופה ברכבת בדיוק הייתה להם בעיה עם המכונה או השד יודע מה, ואחרי כמה דקות של המתנה נאלצתי ללכת לרציף ולוותר על הרעיון. אני לא אתפלא אם הם עושים זאת בכוונה.
 
בחיפה אפשר להוציא במטרונית

חינם רק אם הוא מזוהה... שזו קצת התעסקות לעשות, לא קנייה בדקה
ואגב, רב קו אנונימי טרם הצלחתי לרכוש; ציפיתי שאגיע לקופה, אשלם 10 ש"ח (בעיניי מחיר מופרז ומוגזם לחלוטין לחתיכת פלסטיק בלי כלום, אבל זה מה יש, אז נשלם את ה"כופר") ויגישו לי כרטיס; אין לי מושג למה, אבל זה לא כ"כ פשוט. משום מה בכל פעם שהגעתי לקופה ברכבת בדיוק הייתה להם בעיה עם המכונה או השד יודע מה, ואחרי כמה דקות של המתנה נאלצתי ללכת לרציף ולוותר על הרעיון. אני לא אתפלא אם הם עושים זאת בכוונה.
בחיפה אפשר להוציא במטרונית
במכונות התשלום ב5 ש"ח
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה