רשם דוח לשר האוצר - ופוטרו

eitangn

New member
יש לי הסבר לתופעה

שוטר מפחד לאבד את פרנסתו כך שרק מתנדב יכול להתעמת מול בעל שררה. שנית, האם יש סיבה שמידע זה, רפורט לנהגו של שר, יהיה מידע חסוי? מדוע זה מוגדר כלל כהדלפה? ונושא נוסף שמסתתר בסיפור, באיזו סמכות שר האוצר נוסע עם "צקלקה" של רכב חרום בתפקיד? בעבר הרחוק זכות זו הייתה שמורה לשלושה שרים בלבד, ראש הממשלה, שר הבטחון ושר לבטחון פנים (אז שר המשטרה). כיום או שייתר השרים עוברים על החוק, או שהיזנו את החוק.
 
האם יש סיבה שזה יהיה חסוי - לא החלטת מתנדב

המתנדב הוא לא מי שאמור להחליט אם זה חיוני למסור את המידע לידיעת הציבור באמצעות עיתונאי או לא, בדיוק כמו שאני בתור מתנדב במד"א לא מוסר מידע רפואי על אנשים שאני מפנה. מי שצריך להחליט אם לפרסם כאלו דברים זה דובר המשטרה ובית המשפט.
 

eitangn

New member
ועל כך כבר הגבתי:

אתחיל ואומר כי אין לי ויכוח כי אלו ההוראות כיום. במדינת ישראל כל המושג זכות הציבור לדעת הנו לקוי ולא דמוקרטי. בדמוקרטיה כעיקרון כל מידע של רשויות ציבוריות הינו נחלת הכלל למעט מידע שהוגדר כחסוי (מתוך נימוק) או פרטי. בישראל כל מידע של רשויות ציבוריות אסור בפרסום למעט פרורי המידע שבעלי הסמכות רוצים שתדע, חלקי מסולף ומעוות לפי רצונם.
 

eitangn

New member
הגיון הפוך ולא דמוקרטי

אתחיל ואומר כי אין לי ויכוח כי אלו ההוראות כיום. במדינת ישראל כל המושג זכות הציבור לדעת הנו לקוי ולא דמוקרטי. בדמוקרטיה כעיקרון כל מידע של רשויות ציבוריות הינו נחלת הכלל למעט מידע שהוגדר כחסוי או פרטי. בישראל כל מידע של רשויות ציבוריות אסור בפרסום למעט פרורי המידע שבעלי הסמכות רוצים שתדע, חלקי מסולף ומעוות לפי רצונם.
 

the new L

New member
מה מעוות במקרה הזה?

למה כלל הציבור צריך לדעת שאדם קיבל דו"ח תנועה? מה זה עניינו של הציבור?
 

baudrate

New member
לא סתם אדם אלא איש ציבור - שר בכיר

הרבה פעמים מוכרים לנו תדמיות, על ידי ראיונות מטעם, מאמרים וכיו":, עבודה בלתי פוסקת של יחצ"נים, מקורבים, תועמלנים אנשי תקשורת ופירסומאים. אני חושב שכאן יש לנו ההזדמנות לקרוע פתח דרך הוילון הזה של התדמית(התרמית?) הציבורית ולהכיר את אנשי הציבור כהוויתם ולא רק כפי שהם היו רוצים להיראות. אותי לפחות זה מעניין.
 

timeless1

New member
מה הקשר לבין זה לבין

שגם אנשי ציבור מבצעים עבירות תנועה... ומקבלים על זה דו"ח. אפשר לחשוב שבראון הוא הראשון אשר נוסע על השוליים. הלוואי והוא היה היחיד שמתנהג כך. אני מעדיפה לדעת דברים שלילים על אנשי ציבור שהם קצת יותר מהותיים מעבירת תנועה.
 

baudrate

New member
יש עבירות ויש עבירות

עבירת תנועה שנעשית בטעות ובהיסח דעת , אפילו מתוך חוסר זהירות זה משהו אחד. לעומת זה עבירת תנועה שמראה על זילזול בחוק כאילו הוא אומר שהחוק לא חל עליו היא עניין שני.
 

timeless1

New member
ואני עדין טוענת...

שעבירות תנועה, עד כמה שזה מעצבנן, זה באמת לא הדבר אשר יערער את תדמיתו של פוליטיקא כזה או אחר. בסך הכל יראה שגם הוא ישראלי, כמו כל אחד אחר מאיתנו.
 

פלסטיק

New member
א. הוא לא ישראלי כמוני,אני לא נוסע על השוליים

ויש עוד המון ישראלים כמוני, שמחכים בסבלנות ובהתאם לחוק. התופעה איננה תופעה של ישראלים אלא של בריונות כביש. לא כל אחד מאיתנו בריון כביש, אני הייתי רוצה להאמין שרובנו אינם כאלה. ב. השוויון בפני החוק גורם לכך שכולנו נקבל שירות טוב יותר. שחיתות היא גם פטור מציות לחוקי תנועה אם חברי כנסת לא היו מחוקקים חוק האומר שהם פטורים מקנסות דרקוניים בכביש 6 תאמיני לי שהקנסות הללו היו מקבלים מימד אנושי. אם שרים וחברי כנסת יאלצו להמתין בפקק כמו כולם יכול להיות שיעשו משהו בקשר לפקק. הזה. ג. במסגרת מסע ההתלהמויות התורן, פעם נגד "משתמטים" ופעם נגד "הנהג הישראלי" נבחרי ציבור ועובדי מדינה בכירים מצליחים להמנע מטיפול בבעיות. לכן זכות הציבור לדעת שהמפכ"ל הוא עבריין תנועה ושרים ובכירים הם עברייני תנועה - ולא בגלל טעות או חוסר תשומת לב. במסע ההתלהמות הבא נגד "הנהג הישראלי" כשיציעו לחלט את מכוניתו, למכור את אישתו לזנות וילדיו לעבדות נוכל לשאול אם העונשים חלים גם על אותם מורמים מעם. אבל כדי שהחוק יטפל גם בבעלי דם כחול קודם כל השוטרים לא צריכים לחשוש לפרנסתם כשהם מגישים דו"ח תנועה לאחד כזה. אחת הדרכים הטובות לטיפול בשחיתות היא הבאתה אל אור השמש לשם חיטוי. גם עבירות "קטנות" של שחיתות.
 

timeless1

New member
../images/Emo13.gif

אז אני ואתה יוצאי דופן. אבל בוא לא נהיה באמת תמימים, הוא לא הבריון היחיד שעושה זאת. בכל פסח אני רואה לא מעט מכוניות שעושות את התרגיל הזה ומנסות לעקוף את כל הפקק על ידי ירידה לשוליים, ואני מקווה שבקצה התור יש משטרה
שנית, מי אמר שהוא לא קיבל דו"ח? כל הסיפור הוא שמתנדב הועזב את המשטרה משום שהוא עבר על התקנות של המשטרה והדליף את הסיפור החוצה. העליהם לגבי הנהג הישראלי הוא מצודק לחלוטין. כאשר כל סופ"ש נהרגים לפחות שני אנשים בכביש, ושלא נדבר על הכמות האדירה של הפצועים שיש בסופ"ש ובמהלך השבוע, אז כן, זה בהחלט מוצדק. הגיע הזמן שאנשים יקחו אחריות לנהיגה שלהם, ולא , כאשר מישהו לא שם חגורה, או שמישהו חוצה את הצומת באדום, או שלא שומר מרחק , אין לז השום קשר לתשתיות שאנחנו כה אוהבים להאשמים אותם.
 

eitangn

New member
בשנית - הגיון הפוך ולא דמוקרטי

"אתחיל ואומר כי אין לי ויכוח כי אלו ההוראות כיום. במדינת ישראל כל המושג זכות הציבור לדעת הנו לקוי ולא דמוקרטי. בדמוקרטיה כעיקרון כל מידע של רשויות ציבוריות הינו נחלת הכלל למעט מידע שהוגדר כחסוי או פרטי. בישראל כל מידע של רשויות ציבוריות אסור בפרסום למעט פרורי המידע שבעלי הסמכות רוצים שתדע, חלקי מסולף ומעוות לפי רצונם." הטענה שהעלתי אינה קשורה לזריקת המתנדב ולא לבטיחות בדרכים. הלכתי הלאה, לנושא של זכות הציבור לדעת - נושא שלחלוטין לא מקויים בישראל. קיימים חוקים ותקנות בשרות הציבורי שכל מהותן מניעת מידע מהציבור - מידע השייך לציבור. יש לזכור שכל השרות הציבורי הוא שליח ציבור - הוא קיים כדי לשרת אותי. כל זאת חוזר לכך שבישראל אין חוקה ואין חוק יסוד המגדיר את זכויות האזרח, ולכן אין כל הגנה על זכות הציבור לדעת.
 

eitangn

New member
להזכירך - הנושא הוא זכות הציבור לדעת

כתבת: "הוא לא הבריון היחיד שעושה זאת" וזה בדיוק העניין - זכותי לדעת ולשפוט את התנהגותו של נבחר ציבור. כתבת: "זה באמת לא הדבר אשר יערער את תדמיתו של פוליטיקא כזה או אחר" - להזכירך - הנושא הוא זכות הציבור לדעת ולא התנהגות הציבור.
 

timeless1

New member
זכות הציבור לדעת...

השאלה היא עד לאן. זכות הציבור לדעת מה צבע תחתוניו של אולמרט. אז?
 

eitangn

New member
הגבולות ברורים ומוגדרים בכל מדינה דמוקרטית

כל מידע למעט מידע שקיבל חיסיון מסיבות מוגדרות (בטחון המדינה, תכנון מהלכים כלכליים וכו') או שהינו מידע אישי על אדם (לרבות צבע תחתוניו...).
 

timeless1

New member
אני חושבת שגם דו"ח תנועה הוא עניין פרטי.

במקום כלשהו אתה צריך לשים את הקו בין "זכות הציבור לדעת" לבין סתם "חטטנות".
 

eitangn

New member
ואני חושב שלא

שמירת חוק של נבחר ציבור הנה רלוונטית לנושא בחירתו. להזכירך - דו"ח תנועה הוא עבירה פלילית.
 

timeless1

New member
דו"ח תנועה היא אכן עבירה פלילית.

אבל בניגוד לעבירות פליליות אחרות כמו .. ממ.. לקיחת שוחד, גנבה, רצח , אונס וכו', כל אחד מאיתנו יכול לעבור עבירת תאונה.... כולל אתה
 

eitangn

New member
נסיעה על שוליים אינה...

"כל אחד מאיתנו יכול לעבור עבירת תאונה.... כולל אתה" -- לא. נסיעה על שוליי הדרך אינה עבירה שבהיסח הדעת אלא ציפצוף על החוק, ועל ציבור הנהגים ההגונים. לכן גם זה כן עניין לציבור לדעת.
 
למעלה